Judith75: volgende week maandag krijg ik visite van een vrouw van jeugdzorg consultatie bureau. ik zal haar dan eens vragen wat ik het beste kan doen. mar ik denk ook dat wij ook over gaan op voeding voor hongerige baby's. al drinkt tieshan meestal 90 a 100 cc per keer. ook wil ik eens vragen wat ik er aan kan doen dat tieshan eigenlijk nooit echt lekker wakker kan liggen.. hij begint meestal direkt te huilen en doet zijn mond wijd wagen open om maar kenbaar te maken dat hij iets in zijn mondje wil..(gelukig is er de speen) ik heb besloten om hem maar eens in de box te gaan leggen.. misschien vind hij dat te gek als hij bij je ligt op de arm dan kan hij wel lekker kijken zonder iets in zijn mondje te hebben. maar ja eigenlijk wil je hem ook niet laten wennen dat als hij huilt dat je hij er meteen uit gepat word en op de arm word genomen. al moeten wij dit nog wel leren. ook zo zielig als je eigen kindje ligt te huilen .. ik geloof dat we hier in de toekomst vast makkelijker mee worden. ( ik hoop het ahhaha) vancht heeft tieshan goed geslapen en moeders ook! hij heeft om tien ur zijn fles gehad en om half die was hj er weer.. ik wist niet wat mij overkwam toenmij n wekkertje ging om half een.. ikdacht snel weer verder slapen haha. ik heb er van genoten. hopnlijk doet hij dt vaker haha. ik moet nog zo wennen aan de vroege ochtenden ben namelijk helemaal geen ochtend mens haha. je moet mij dan ook echt niet het eerste uurje aan de kop lopen zeuren. geheid krijg je een snauw terug hahaha/ (slechte eignschap) judith: dus jou man gaat er snacht uit? (petje af hoor) hoelaat moet hij an het werk sochtends? ik hoop na dit weekend(carnaval) dat wij alles weer een beetj eop een rijtje hebben e dat de nacht voedingen in het weekend ook een keer door vaders word gedaan.. maar dat kotm vast wel goed iemand al weer eenkeer wat van selmamma gehoord. die is ook nog feb mamma geworden.. arme wij . we liepen samen lekker lang door.. hopenlijk gaat alles goed met dr en haar baby
Sebas hoeft niet vroeg te beginnen 's morgens, dat scheelt Omdat ik nog met mn BI zit, helpt hij de oudste naar school en gaat dan gelijk zelf naar zn werk. Om half 9 dus pas. Als ik alles zelf weer kan, begint hij een uur vroeger en dan issie lekker ook een uur vroeger thuis Kian kan ook niet echt wakker liggen hoor! Of hij is wakker en wil eten, of hij is wakker als ie in je armen ligt, of hij slaapt In de box liggen lukt wel..als ie slaapt dus En anders maar eventjes.. Hier ook de andere voeding iom cons.bureau. Zij was hier afgelopen woensdag. Ik ben ook geen ochtendmens hoor! Begin vooral NIET aan mn kop te zeuren voordat ik minimaal een uur wakker ben Nog nix gehoord van selmama. Komt mss nog dat ze zich hier meld..?
Dag meiden, Hoe gaat het verder met jullie? Ik had een vraagje: hebben jullie kleintjes ook op bepaalde tijdstippen dat ze huilen/dreinen en behoorlijk wakker zijn? Vaak hoor je dat wel, maar ik was benieuwd wat jullie dan doen. Leg je de kleine toch in zijn bed of hou je hem eruit? Liefs, DAGDAG
Hey meisjes Wat heerlijk om te lezen dat jullie mannetjes niet wakker in bed willen liggen. Mijn Tedje ook niet
DAGDAG, hier is Kian altijd wakker na de voeding die ie rond 19u (kan eerder of later zijn) krijgt. Probeer niet om hem dan in Zn bedje te leggen want hij houdt zn oogjes wagenwijd open dan hoor!
Judith: ah, jullie hebben dus inderdaad hetzelfde. Soms leggen we hem toch wel op bed, met een speentje in zijn mond. Dat gaat redelijk, maar hij houdt zijn ogen open! Wat doen jullie dan met Kian, hou je hem op de arm? DAGDAG
Ja hij ligt lekker bij mij of Sebas in de armen dan hoor! Als ze wat ouder zijn komt er vanzelf een ritme van slapen (op bed) en wakker zijn, dus ik geniet nog van het lekker kroelen als ie super wakker is hoor! Wij leggen em in zn bedje als ie echt moe is..dan gaat ie wel slapen..
Ik meld me hier alvast even, al ben ik nog wel volop aan het wennen aan de drukke dagen van het moederschap... Ik zal waarschijnlijk in het begin nog niet al te veel aanwezig zijn, maar dat komt wel! Ik zal binnenkort mezelf uitgebreid proberen voor te stellen, want ik ben natuurlijk wel helemaal nieuw voor jullie. Ik zou een maart-mama moeten zijn, maar mijn tweeling is 4 weken te vroeg op valentijnsdag geboren. Neem vast een kijkje in mijn album Marian
Hoi meiden! Ik ben nog maar weinig hier te vinden, ik ben de hele dag druk met mijn zoontjes, maar ik wilde even zeggen dat alles goed gaat! Cas drinkt goed aan de borst, iets wat ik heel graag wilde nadat het bij Rens niet was gelukt. Morgen ga ik hem wegen tijdens het weeguurtje bij het consultatieburo om te zien of hij genoeg aankomt. Rens is supertrots op zijn kleine broertje en geeft hem kusjes en aait hem. Hij wil hem ook graag eten geven en zegt dan de hele tijd mjam mjam, zo lief! Met mijzelf gaat het ook goed. Ik kan alles weer doen als ik maar optijd rust neem. Hier is nog een recente foto van Cas:
@Marian Toevallig had ik van de week je foto's gekeken en mijn man zat naast me op de bank, en samen waren we aan het aaaaahhhhen Vooral die ene foto waar ze met de handjes in/tegen elkaar in bed liggen, helemaal geweldig! Ik weet niet of Sam wakker in d'r bedje wilt liggen, maar ik denk dat als ze dalijk thuis is dat ze er snel uit mag van mij. Ik wil er nog erg veel van genieten, en verheug me eral op dat ze eindelijk in dat bedje mag.
Hoi meiden, Hier ook een februari mama. Marije is 5 weken te vroeg geboren en ligt nog even in het ziekenhuis. Marije is het nichtje van Ted van mijn zusje Marjanne. Marije is 10 minuten eerder geboren dan Ted..... Apart he, 2 zussen na elkaar bevallen. Ik zal snel wat meer schrijven. Zo eerst weer naar mijn meisje eten geven. groetjes Tosca www.marijebleeker.beebiesite.nl
tieshan heeft sochtend na zijn eerste voeding (6 uur) een wakker moment. vandaag heb ik hem even lekker een tijdje laten jengelen en huilen.. vervolgens werd ik om 8 uur gewekt door de wekker.. heerlijk. tieshan sliep nog door tot 9 uur.. ik kan merken dat tieshan echt al een dikke donder aan het worden is. hij weet precies hoe hij om aandacht moet vragen.. maar eerst pakte wij hem elke keeer nog op maar nou laten we hem al iets langer lggen. met de hoop dat hij zelf weer in dut. hij moet tenslotte zelf ook in slaap kunnen vallen en niet bij een van ons op de arm.. natuurlijk heeft hij ook echt zij nwakker momenten.. smiddags en dan ligt hij heerlijk bij een van ons op de arm en lekker te knufellen. of even in de box. hij vind trouwens zijn muziek mobiel reuze intressant.. hij volgt al echt de ronddraaiende figuurtjes... lief hoor selmama: fijn dat het goed met jullie gaat! ik denk komhier ook maar ketsen. bij de jan mamma's zijn de meesten al weer iets verder met de kids.. al schrijf ik daar ook nog mee.
gaat alles goed met marije.. gefeliciteerd nog trouwens! ik had al zoiets op de forum gelezen van de 2 zussen. erg speciaal hoor.. geweldig. geniet van de kleine
Ja gelukkig gaat alles goed met Marije. Ze had vanacht der flesje helmaal zelf leeg gedronken. Wat ben ik trosts zeg. Flesje erna ook goed en die van 16.00 weer minder. Tja, zo'n flesje zelf leeg drinken kost natuurlijk veel energie. En zeker weten speciaal, met je zus tegelijk bevallen. Ik ga kijken of het krantenknipsel kan (laten) inscannen. Liefs Tosca
super dat alles goed gaat.. ! was er een reden voor dat je vroeg bent bevallen? of begon het zomaar ineens? ik ben 2 week later bevallen. wat een verschillen he.
nee was spontaan. Opeens waren mijn vliezengebroken. Was 's ochtends rond 8.00 en 's avonds 22.00 begonnen de weeen. Bij mijn zusje ook rond 8.00 water gebroken alleen bij haar begonnen de weeen meteen. Maar ze doet het nu goed voor haar leeftijd Ze krijgt 7 x 60 voeding. En de voeding van 16.00 had ze al weer bijna 50 zelf gedronken. Dus gaat zeker de goede kant op Tioeshan dus 2 weekjes tevroeg, was je thuis of in het ziekenhuis?
He Jodi! Gefeliciteerd hoor! 7 maal 60 voeding? Wat een verschil met mijn kleintjes! Als ze flesvoeding krijgen moeten ze 8 maal 40cc.... Maar goed, dat is nu niet meer van toepassing want ze mogen al volledig aan de borst en groeien er goed van! Wanneer mag je kleintje mee naar huis? Marian
jodi.. tieshan was 2 week te laat. ik had al een afspraak staan om ingleid te wordenmaar uiteindelijk melde hij zich toch nog spontaan haha. ik ben bevallen via keizersnede.. gelukkig maar ik ben blij dat ikdie negen ponder niet via de normale weg heb moeten baren hahaha. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=34722 ze drinkt echt al goed! wow zeg.. weet je al een datum dat ze mee mag naar huis ? of heeft dat weer met gewicht te maken?
Pas als ze al haar voeding zelf naar binnen kan krijgen mag ze mee. Ze moet dus even goed haar best doen. @marian, dan zijn zijn jouw kindjes zeker niet super zwaar. Marije was evengoed 2572 gr bij der geboorte en daar word haar eten op afgestemd. Wil ook nog steeds borst geven, maar omdat ik heb lopen stressen lukt dat niet erg en dan is het super moeilijk voor Marije om er dan wat uit te krijgen. Ik kolf wel, en dta krijgt ze dus.
Onze Martijn was bij de geboorte 2340 en Lotte 1980 gram. Wij moesten ook wachten tot Lotte zelfstandig minimaal 30 cc per keer zelf kon drinken. Wij hadden het geluk dat ze vijf dagen na de geboorte al zo sterk was dat dat goed ging! Ze heeft ook alleen de eerste 24 uur na de bevalling sondevoeding gehad. Toen trok ze zelf het slangetje uit haar neus, de eigenwijze dondersteen Nu al een eigen willetje! Ook had ze slangetjes om haar longblaasjes wat beter te ontwikkelen, die had ze er ook zelf uitgehaald..... Martijn dronk vanaf het eerste uur zelf en goed, dus die mocht al drie dagen na de bevalling mee naar huis toen ik het ziekenhuis moest verlaten. Marian