Tsja Daphne..overdag had ik geen tijd met 3 kids om me heen Waarvan er 2 een verschillend dutje deden s middags en ik dus practisch de hele dag binnen zat
@ Daphne, ik herken het wel dat ik ook niet weet tot hoelang ik bijf kolven. Aan de ene kant wil ik wel stoppen omdat je dan veel meer tijd terug krijgt. Maar aan de andere kant is dit toch het beste voor m'n kleine mannetje. En het kolven gaat gelukkig goed. Vorige week liep het terug omdat m'n man ziek was en ik in de zaak moest staan. Begon al helemaal te twijfelen of ik niet moest stoppen. M'n Tedje heeft toen ook 1x een fles kv gehad en toen veel meer last van krampjes. Dat maakt het nog moeilijker om over te stappen. Maar ik moet er toch een keer aan gaan... *zucht* Ik weet alleen niet hoe ik het beste kan overstappen, telkens meer kv aan m'n mm toevoegen of in 1 keer? Hoe ga jij dat doen?
Hallo iedereen, Inderdaad raar dat iemand zomaar gebanned kan worden. Maar jullie zeiden 'alweer gebanned'. : Is ze dan al eens eerder gebanned en mag ik dan vragen waarom Nils heeft in de truitjes maatje 62 maar die worden wel al een beetje krap. In de broekjes kan hij nog steeds maatje 56 aan, maar die worden dan ook iets aan de korte kant. De broeken 62 passen sommige wel (wel omslaan onderaan) en sommige zakken letterlijk van zijn kontje af. Wat trekken jullie je kindjes aan met dit weer. Vind het erg moeilijk of ik wel of niet een t-shirtje aan zal trekken bij Nils. Of misschien ook al een korte broek? Of is het daar weer net te fris voor? Pff mijn eerste dilemma draait dus om Nils zijn kleertjes O ja nog een vraagje. Waar hebben jullie het parasolletje gekocht voor de kinderwagen en zijn jullie daar tevreden over? Moet er namelijk 1 halen, maar mijn schoonzus vond die van de prenatal bv niet fijn omdat er niet zo'n 'loshangend randje' aanzat onderaan (als je begrijpt wat ik bedoel ). Nou ik ga hier de tent maar es poetsen, want dat gebeurt nog steeds vanzelf. Ik vraag me af wanneer die kabouters eens langskomen Groetjes Inge
@inge: ik heb Lisa een een rompertje zonder mouwtjes aangedaan en een dun truitje, wel met lange mouwtjes.. Heb wel lang voor het kastje gestaan vanmorgen en getwijfeld... :-k Het parasolletje moet ik ook gaan halen dus daar ben ik ook wel benieuwd naar.. @marjanne: ik heb na het kolven de overstap naar kv gemaakt door steeds te mengen met bv en dan steeds minder eraan toe te voegen. Dat is hier heel goed gegaan... Zo is de overgang geleidelijker denk ik...
Over Maisy: Ze was gebanned vanwege wat dingen die enige tijd geleden zijn voorgevallen op het forum. De beheerders van het forum hebben haar nu een persoonlijk bericht gestuurd met de vraag om contact met ze op te nemen als ze wil dat de ban wordt opgeheven. Want het is niet zo dat ze nu absoluut niet meer welkom is hier op het forum. En jullie hebben gelijk: ze hoort thuis bij de februari-mama's. Dus de bal ligt nu bij Maisy. @Marjanne: Als iemand gebanned is (lekker Nederlands woord trouwens ), wil dat zeggen dat die persoon niet meer kan inloggen op het forum doordat de beheerders het account op non-actief hebben gezet en/of het ip-adres van die persoon hebben geblokkeerd. @viefje:Fijn dat Lisa weer wat rustiger is! Dat dubbele gevoel over leuke dingen willen doen enerzijds en een drempel om je kindje naar een oppas te brengen anderzijds herken ik wel. Wij proberen om leuke dingen te doen voor zover Daan's ritme dat toelaat, dus als het even kan nemen we hem mee. Wel zorgen we dat we niet de hele dag op pad zijn en zeker niet meer dan ƩƩn uitstapje of visite op een dag plannen. @Marjanne en daphne78: Het vervelende van bv en dus ook van kolven, is dat je kleintje weer gaat regelen zodra de borstvoeding terugloopt. En dat is meestal als je eigenlijk geen tijd hebt om hem vaker aan te leggen of vaker te kolven. Ik houd het tot nu toe nog steeds vol, ben wel benieuwd hoe het zal gaan als ik weer ga werken. @inge1983: Voor een korte broek en een shirt met korte mouwtjes lijkt het mij persoonlijk nog wel iets te fris. Want ik neem aan dat je je kindje niet in de volle zon neerlegt. Ik doe Daan nu als we naar buiten gaan een dunner jasje aan over zijn kleding, met een capuchon en zonder mutsje. En in bed ligt hij overdag met zijn kleding en slaapzakje aan onder een lakentje i.p.v. lakentje met dekentje. Gisternacht en vannacht heeft Daan goed doorgeslapen, gisteren na een badje van 23.00 tot 06.45 uur en vannacht van 0.00 uur tot 06.15 uur. En als ik hem dan uit zijn bedje ga halen word ik stralend toegelachen. Dus ik durf nu met een gerust hart de wekker op de normale ochtendtijd te zetten, omdat ik weet dat ik hem toch wel hoor als hij zich meldt. Gistermiddag een heel stuk gewandeld met Daan in de wandelwagen, wat boodschapjes gedaan, en daarna lekker in de tuin in het zonnetje gezeten terwijl Daan naast me - nog steeds in de wandelwagen - heerlijk lag te slapen. Hij heeft ook weer even op zijn buik gelegen en presteerde het om zijn hoofd van links naar rechts te draaien! *mama glimt van trots* Groetjes, Wendy
Helaas is het gisteren niet gelukt nog te komen posten. Jarissa lag heerlijk te slapen maar alleen bij mama of papa op de arm. Ik heb nog wel heerlijk paardgereden. Alhoewel heerlijk, als er iemand was gekomen en geld had geboden had ik hem zelf nog weggebracht! Nou ja, volgende keer zal het wel weer beter gaan. Jarissa heeft gelukkig heerlijk geslapen (van 10 uur tot half 7!). Na de ochtendvoeding opnieuw lekker geslapen en nu ligt ze tevreden te spelen in haar wipstoel. @viefje: je zegt zelf 'misschien heel stom' maar dat is het zeker niet. Er is weinig ergers dan je baby die hartverscheurend en ontroostbaar huilt. Ik kan me voorstellen dat je enorm opgelucht en blij bent als Lisa nu heerlijk slaapt en zelfs tevreden in de box ligt. Puur genieten! @Judith: klinkt lekker dat zonnen. Wat een mazzel hebben we he, dat het in onze verlofperiode zulk mooi weer is! Dat had ook wel anders gekund. @Daphne: klinkt alsof jullie je ritme helemaal gevonden hebben en volop genieten van elkaar. Heerlijk hoor. @inge: hier nog wel steeds kleertjes met lange mouwen/broeken. Wel dunnere stof en in de wagen b.v. ligt ze minder toegedekt. Een parasolletje heb ik nog niet. Moet ik nodig kopen. Had net bedacht dat ik dat vanmiddag misschien wel kan gaan doen als ik ergens de zin kan vinden om boodschappen te gaan doen. De kabouters zijn hier iedere donderdagochtend in de vorm van onze postbode! Zij maakt iedere week 3 uur lang ons huis schoon. Het is wel een groot uitgevallen kabouter (ruim 1.80m en net iets boven de 90 kilo) maar het eindresultaat is hetzelfde: een heerlijk schoon huis. @Wenniepenny: dank voor je update over maisy. Ik hoop echt dat ze zich hier snel weer meldt! Lekker dat Daan ook goed gaat doorslapen. En al zoveel lacht. Dat mis ik bij Jarissa nog wel hoor. Ze glimlacht af en toe maar kan vooral heel boos kijken! Net als bij het harde boeren: echt een kind van haar vader, hihi. Ik ga komende nacht voor het eerst Jarissa in haar eigen bedje laten slapen. Ook weer zo'n dubbel gevoel. Ik geniet nog zo van zo'n slapend kind naast me. Maar ze wordt steeds vaker of tussendoor wakker of een tijdje voor haar voeding. Dan ligt ze wat te pruttelen. Ik ben dan wel wakker. Dat kost me gewoon teveel slaap. Overdag slaapt ze al in haar ledikant (dan ziet ze er weer zo klein uit) dus dat zal vannacht ook vast prima gaan. Maar ja, alweer een fase afgesloten. En dan is ze nog maar 7 weken. Valt bij jullie het weer ook wat tegen? Het is hier helemaal bewolkt met wind.
Hoi Hoorde van iemand met baby die al doorslaapt dat diegene haar baby 's avonds fv geeft speciaal voor hongerige baby's, daardoor slaapt haar beeb de hele nacht door. Charlie komt om half 1, 4 uur en om 7 uur. Ik zal volgende week maar vragen aan CB of wij ook speciale hongerige beebvoeding mogen geven. Het voelt heel egoistisch, maar als ik hier zo lees en hoor dat andere baby's al lang de nacht doorslapen wordt ik een beetje jaloers....
Kan me voorstellen dat je daar jaloers van wordt. Ik zou zelf toch wat voorzichtig zijn met aangepaste voeding. Kan je de late avondvoeding niet gewoon wat groter maken en kijken wat Charlie dan doet? En de ene baby slaapt natuurlijk sneller door dan de ander. Maar slopend is het zeker, die gebroken nachten. Ik hoop voor je dat Charlie snel minstens 1 voeding laat staan!
@Pendrag Ja, zal dat eerst proberen idd. En misschien moet ik maar gewoon geduld hebben. Zo erg is het nou ook weer niet. Ze is zo lief (ook ' s nachts, hahaha!) Tot nu toe krijgt ze maar met moeite 120 ml op. Ze ziet er verder gezond uit, groeit goed, dus ik heb verder geen reden tot klagen. Huilt alleen als ze honger heeft en ik niet snel genoeg met de fles kom aanrennen.
Dat klinkt heel gezond Mirella. Kan me goed voorstellen hoor dat je naar ongestoorde nachtrust verwacht. Maar ja, onze baby's laten zich niet zo gemakkelijk bijsturen. Hihi, zo klein als ze zijn hebben ze de regie stevig in handen!
Heeft iemand van jullie dit trouwens ook? Gelijk na de geboorte heb ik almaar in me hoofd dat ik nog een kindje wil. Misschien zijn het de hormonen? Of is het iets van de natuur, die voortplantingsdrang, hahaha! Ik bedoel, ik weet dat het beter is om te wachten en rustig aan te doen, maar er blijft dat aparte gevoel aanwezig. Heel bizar eigenlijk als je nagaat dat we 3 jaar hebben gewacht voordat we besloten om voor een eerste te gaan. (het wachten was om financiƫle redenen en omdat we zeker wilden zijn dat we voor ons kind niet meer dan maximaal 2 dagen opvang per week nodig zou hebben.)
@Marjanne, het kolven hier kost me echt veel pijn en moeite. Ik kolf ook echt niet meer voldoende op een dag voor Sam. En ja.. ik kolf officieel 1x te weinig, maar dat maakte qua opbrengst geen drol uit heb ik gemerkt. (ik voel me beter met 1x 70 cc dan met 2x 40 cc). Ik ben nu wel steeds meer aan het overdenken dat ik ga stoppen. Gisteren al beetje zitten kijken naar de voeding, want voor welk merk ga ik dan hihihihi. Ik zou het gaan proberen met het vervangen van 1 flesje door kv. Oke, misschien is mengen ook niet zo'n gek idee. Wij gaan proberen om 1 flesje minder te geven, want de fles van 24 uur die wil ze eigenlijk helemaal niet. Of misschien 40c, als ik hard me best doe (in totaal een uur!) dan wil ze nog wel 50 drinken maar meer niet. Dus de overige flesjes gaan meer gevuld worden en dan gaan we proberen te skippen Sam ligt nu weer in de schommel, ze had echt een zeur moment en wij konden niets doen om het over te laten gaan. Dus hup in de schommel, en mevrouw was stil... en nu schommelt ze in slaap hihihihihi. Best fijn zo'n schommel.
@Mirella: ja hoor, hier precies hetzelfde! Gisteren heb ik zelfs voor het eerst een grapje gemaakt over een derde. Haha, hoezo voorbarig? We hebben samen afgesproken er in september weer voor te gaan. Mn vriend kwam er al een beetje van terug maar aan de andere kant heeft ie ook geen behoefte een condoom te pakken in het heetst van de strijd. We zien wel waar het op uit loopt. Altijd maar verstandig leven hoeft toch ook niet? @Daphne: kan me zo goed voorstellen dat je het kolven zat bent. Zoals je eerder al schreef, het bepaalt je hele dagindeling. En je hebt het nu al 4 maanden volgehouden. Dat in een periode met veel stress, onzekerheid en drukte met ziekenhuisbezoeken. Groot applaus voor jou!
Hallo meiden, het weer hier is heerlijk, het leven is goed! Sofie slaapt nu zo goed door dat we haar al 3 keer 'smorgens wakker ! moesten maken voor haar ochtendfles (om 8 uur ongeveer). Ik mis soms ook mijn oude leventje wel maar kan nu ook nog veel doen omdat alles op loopafstand is. ook ik ga niet meer dan 1 keer per dag de deur uit tenzij het na 7 uur in de avond is, dan ligt ze zowiezo in "coma" en heeft ze niet eens door dat we weg zijn. Binnenkort gaan we Sofie bij mijn ouders laten proefslapen want half mei gaan we een lang weekend zonder sofie weg. Ik heb vanmorgen voor het eerst weer gesext, was leuk, geen pijn ofzo, ben alleen iets minder lenig nu @Judith: en lekker kleurtje gekregen? @Daphne: wow kruipen al! Ze loopt toch op dat vlak wel voor hoor, maar ze is nog wel mini, hihihi. Oh ja, weet niet of je het al lang probeert maar als ik mijn borst masseer tijdens het kolven gaat het kolven veel beter en sneller. @Marjanne: Ik heb eerst een voeding door poedermelk vervangen, 5 dagen later de volgende enzovoort (weet niet of het beter is voor je kindje maar is in ieder geval prettiger voor je borsten). @Inge: Ik trek Sofie nog haar normale kleertjes aan aleen dan zonder sokken in de Lodger shelter in de kinderwagen, en dan de Lodger lekker open of alleen de binnenlaag om haar heen (zie de Lodger website). @wenniepenny: ik ebn ook steeds zo trots als Sofie iets nieuws kan, nu bevoorbeeld voeren we steeds complete "gesprekken". @Pedrag: fijn zo'n grote kabouter! Succes vannacht met de kleine in het grote bed, wij hebben vanaf de eerste dag thuis Sofie in d'r eigen kamer gelegd, slaapt heerlijk en ze vind het er fijn! Is toch logisch dat jij ook lekker door wilt slapen, is nou helemaal niets egoistisch aan vind ik. Jij bent toch ook een leukere mama als je straks weer lekker kan doorslapen? @Cellie: wat is die kleine van jou al groot zeg, maat 68, daar verzuipt Sofie in, maar ze groeit volgens mij vooral in de lengte, die zal wel groot worden (maar ja mams is 1.80 en paps 1.85). @Viefje: wat heerlijk dat het wat beter gaat, geniet er maar volop van!alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Groetjes Lisette Hoop dat maisy binnenkort weer terug is
@lisette, ik geloof dat het kruipen meer toeval was. Ik zette haar zo neer dat ze op de knietjes zat. Omdat ze wel veel met haar beentjes afzet was ze spontaan aan het kruipen.
Vraag me ook af of het echt aan de andere voeding ligt of aan de hoeveelheid... Wij dachten hier ook slim te zijn namelijk en Lisa om 23.00 wakker te maken voor haar voeding maar dat maakt geen verschil.. Als Lisa om 20.30 haar laatste voeding heeft slaapt ze tot ong. 4.00 uur en als we de hele dag door alles een beetje rekken zodat die voeding om 23.00 uur valt komt ze ook gewoon om 4.00 uur.. Die slimmerik heeft geloof ik gewoon een ingebouwd wekkertje haha de hele dag is er geen peil op te trekken wanneer ze komt.. wisselend van 3 uur tussen voedingen tot 5 uur maar snachts is ze stipt op tijd... haha Nu is ze deze week 3 keer pas om 6.00 uur gekomen (laatste voeding 22.30) maar vannacht weer om 4.00 uur dus ook hier wachten we maar vol ongeduld af tot ze echt de hele nacht gaat doorslapen.. 8)
Heb trouwens iets heel raars... toen ik nog bv gaf en moest kolven werd het heel snel steeds minder en tot slot kwam er helemaal niks meer en net was ik Lisa de fles aan het geven voel ik ineens dat t nat wordt... Lekken mn tepels! Snap hier helemaal niks van, de melk liep er dus gewoon uit.. Dat kan toch helemaal niet? Ben al 4 weken gestopt...! En heb toen nergens last van gehad, geen stuwing niks! Wilde Lisa al aanleggen maarja mischien is t nu wel over de datum hahaha Weet nu niet of ik t weer moet proberen of dat t eenmalig was... :-k Borsten voelen ook niet "gevuld" aan... Help?!?! Weet niet wat ik hier nu mee moet...