je zou, als je het zou willen, gewoon kunnen aanleggen. BV is dan echt niet over de datum. Je hebt alleen wel kans dat je daarmee je productie weer omhoog gooit, en dat moet je ook maar net willen natuurlijk.
Nee kon het datumstickertje al niet vinden hihi Ben gstopt met borstvoeding omdat Lisa niet aankwam en ik met kolven ook maar heel weinig eruit kreeg... Maarja als t er nu zo uitkomt is t nu mischien wel goed.. Ze doet het nu goed opde flesjes dus lastig...
Hoi, Wat een weertje he? Hier speelt hetzelfde als bij jullie...Wat trek ik Luuk aan met dit weer? Vandaag een polotje met romper met lange mouwen maar ben daar niet zeker over of dat nog te warm is. Van truitjes draagt hij maat 62 en van broekjes 56 en die zitten nog ruim! En ook vwb de flessen hij krijgt er nog 6! Krijg hem er niet vanaf..Iemand tips?Luuk slaapt van 23 tot 6/7 uur dan fles en de volgende om 10/11, 13/14/ , 16/17, 20 en 23...Voor de laatste moet ik hem altijd wakker maken! Ben bang dat als ik dat niet doe hij om 3 uur komt...Per fles krijgt hij 180 CC en 5 schepjes (extra water iom kinderarts ivm harde ontlasting)..Hij mag dus niet meer voeding per fles want anders zitten we over de liter per dag heen... @Asjuh, Judith en Daphne: hopelijk zitten jullie snel lekker in je vel en kun je nog meer genieten van jullie kleintjes! @ Viefje; hopelijk houdt Lisa het vol! Spannend, zal voor je duimen want een huilende baby is niet leuk! Althans niet als het de hele dag door gaat!Soms heeft Luuk er ook last van als zijn reflux opspeelt en dan voel ik me best wel eens radeloos... Liefs, Bab
fijn dat bijna alle kleintjes beginnen door te slapen , en zo niet dan komt het wel .. @ viefje misschien moet je dan toch weer proberen eerst te gaan kolven tenminste als je weer wil gaan proberen ...kan me voorstellen dat het een dilemma is als ze het ook goed doet op flesjes verder hoop ik dat iedereen lekker van het zonnetje heeft genoten .. ik had vandaag prijs bij Fleur ...een poepbroek damnz ze zat tot onderaan der rug en zijkanten benen onder ..lang leve BV ik heb haar gelijk maar gebadderd hahahaha ... Dames met BV ervaring ...haar poep was vrij dun maar ook groenig ..dat is toch het teken dat het alleen voormelk is ? kan dit kwaad ?
@ Asjuh wat heb jij gister gegeten? Als je bijvoorbeeld spinazie hebt gegeten ze je dat weer bij haar onlasting. @ Wenniepenny bedankt voor het bijpraten, snap het nu weer een beetje. Ted krijgt ook flessen per dag van ongeveer 130cc. We moeten volgende week naar het cb, zal eens voedingsadvies vragen... alhoelwel hij goed groeit, maar blijft wel een kleintje. hihi Hoe staan jullie tegenover de inentingen? wij willen Ted nog niet inenten, zijn er meer die dat nog niet doen? of is dit een gevoelig onderwerp? Vandaag bijna de hele dag met Ted buiten geweest, we zijn lekker in de duinen wezen wandelen. Hij heeft z'n "gewone" kleertjes aan alleen nu met een vestje aan ipv z'n berenbontpakje en z'n dekenetje enkel ipv dubbel. Tis wel lekker genieten hè met dit mooie weer!
@Marjanne, ik heb bewust voor het wel inenten gekozen omdat dit ivm Sam haar vroeggeboorte nog belangrijker is. Ik heb ook gehoord dat ze nogal moeilijk kunnen doen als je er voor kiest om niet te enten, of voorlopig niet te enten. Wat is jullie reden om nog niet te enten? Oef een heeeele zware dag gehad uiteindelijk. Want Sam heeft vanaf een uur of 12 bijna niet geslapen. En heeft zowat de halve dag gehuild/geschreeuwd etc. Ze was echt ontroostbaar. Nu ligt ze in bed (eindelijk) en slaapt ze... duimen jullie mee dat ze tot morgen vroeg blijft slapen? @Babette, wij hebben vandaag meer voeding in de flesjes gedaan, en de een na laatste voeding iets later gegeven en we gaan Sam dus niet meer wakker makken voor de laatste voeding. Ik merkte namelijk dat ik de laatste avonden te veel weg moest gooien van de fles omdat ze het gewoon niet meer dronk. Dus we laten haar lekker slapen. Ben benieuwd hoe het gaat.
Onze reden om nog niet in te enten is dat we het imuunsysteem van ons kleine mannetje niet meteen helemaal plat willen leggen met de meest vreselijke ziektes. Hij is nu bijna 9 weken hard bezig om zijn afweerysteem op te bouwen en we willen hem nog iets meer tijd geven. We denken maar dat elke maand mooi is meegenomen. Tuurlijk gaan we hem wel laten inenten, maar nu nog niet. Ik heb er alle begrip voor als je je kindje wel laat inenten.
@Lisette: fijn dat jullie ook weer van elkaar genieten! Hier is het genieten zonder gevolgen gebleven. Maar goed ook. Wel weer wennen hoor, ongesteld zijn. @Bab: met 6 flessen van 5 schepjes heb je inderdaad nog maar 3 schepjes 'over' voor je aan de liter voeding zit (heb gisteren nog met CB overgehad, het gaat om het aantal schepjes, meer water is geen enkel probleem. Je mag dus 33 schepjes per 24 uur geven). Nog even afwachten of overstappen op voeding voor hongerige baby's? Als Luuk eraan toe is, gaat hij vast vanzelf over naar 5 voedingen. Dat deed Jarissa tenminste. @Marjanne: wij laten Jarissa enten volgens het standaardschema. Ik heb me er wel in verdiept maar vond het persoonlijk heel erg moeilijk objectieve informatie te krijgen. Of je krijgt informatie van voorstanders of van enorme tegenstanders. En ik ben niet genoeg medisch onderlegd om te kunnen beoordelen welke argumenten objectief zijn en welke niet. Ik blijf het moeilijk vinden maar durf het risico niet aan. Haar eigen immuunsysteem meer tijd gunnen vind ik mooi klinken maar ze gaat over een paar weken wel naar het KDV met alle besmettingsrisico's van dien. @asjuh: lekker he, die broeken. @Daphne: de duimen draaien hier overuren. Wat jammer dat Sam zo'n huildag had. Jarissa heeft het vandaag super gedaan. Geen last meer van haar entingen tot vanavond. Toen toch weer verhoging. Een zetpil erin klinkt makkelijker dan het is. Resultaat eerste tot en met derde poging: pil uitgepoept. Poging vier: pil en poep eruit en wel op de vingers van mama! Poging vijf is dan gelukt. We hebben hele gezellige kraamvisite gehad en toen toch een poging gedaan Jarissa op bed te leggen. Dat mislukte grandioos. Uiteindelijk is ze heerlijk op mijn arm in slaap gevallen. Ze ligt nu in de wagen te slapen. Ik ga haar straks in haar ledikant leggen op hoop van zegen. Ben erg benieuwd hoe dat gaat. Ik heb vanavond zelf weer heerlijk aan de port gezeten. Smaakte goed maar jeetje, wat ben ik snel aangeschoten zeg. Twee glaasjes op en ik merk het enorm! Gauw nog wat water drinken en mn bedje opzoeken. Dag allemaal. Lekker slapen.
Vannacht niet echt lekker geslapen. Visite ging na elven weg, was heel gezellig. Toen lag Jarissa prinsheerlijk te slapen. Ze had om half 10 een halve fles gehad en was nog wat koortsig. Ik heb haar dus laten slapen. Natuurlijk kwamze toen om kwart over 4. Pas om 7 uur had ik haar weer in haar eigen bed in slaap. Ze had last van de hik, arme meid.
Ja dames, topweertje hier, vanmiddag lekker naar het terras als mijn vriend uitgeklust is. Hier ook nog op 6 flessen maar Sofie wil nog niet meer drinken dan 120 cc per keer dus dat blijft vast nog wel even. Wij gaan Sofie "gewoon" laten inenten ook omdat ze vanaf half mei al naar een kdv gaat. Gister heb ik lekker 2 kriekbiertjes op, heerlijk maar idd pendrag, daar wordt je lekker aangeschoten van. daphne lekker geslapen? Groetjes Lisette Ik heb trouwens mijn baan opgezegd en gister een sollicitatiegesprek gehad, spannend allemaal. hoor het pas over 2 weken
Hihihi, mooi weer en iedereen aan de drank! Hier was het in de tuin met vrienden....samen met me vriendin een fles rosé....netjes toch samen maar een fles! En idd ik voelde um ook goed hoor, was een tijd geleden! Hier ook inenten hoor, met 5 schoolgaande kinderen (en aanhang wat hier geregeld in en uitloopt) en een kdv in het verschiet denk ik dat het veiliger is om het wel te doen! Als de kleine nu al de waterpokken of andere reguliere kinderziekte zou oplopen zou ik al flink balen, laat staan erger! En kinkhoest komt ook echt weer regelmatig voor! De andere ziektes niet omdat de vaccinaties hun werk goed doen en zo de niet ingeënte kinderen toch ook wel beschermd zijn. Maar ieder ze keuze natuurlijk!
heerlijk weertje weer! straks maar weer richting boulevard! ruben krijgt ook zijn inentingen volgende week maandag de 1e... hebben vanavond weer een verjaardag, zit nu te twijfelen of we er wel heen gaan met z'n 3en of dat ik met ruben gewoon thuis blijf vorige keer duurde het nl wel ff voordat hij in slapp viel en iedereen wilt natuurlijk ff bij hem kijken, erg onrustig dus. nou ja we zien het vanavond wel. slapen gaat hier ook super gister om 22.00 voor het laatst gehad en vanmorgen om 5.30 wakker waarna hij weer tot 09.00 heeft doorgeslapen. het enige dat ik van mijn 'oude' leventje mis is het uitslapen, haha. er werd ook gevraagt hoe mijn vriend met huilen omgaat, nou dat is simpel, zodra ruben huilt word ie in mijn handen geduwd met de mededeling dat ie ff een sigaretje gaat roken of wat te drinken gaat pakken of iets dergelijks, zolang hij maar niet hoeft te troosten want volgens hem kan ik dat beter. tips van mijn kant werken ook niet want dan voelt ie zich aangevallen, ook al heeft ie in de gaten dat het wel werkt! eigenwijs? welnee! hahaha. ga me nu maar eens aankleden... fijn weekend allemaal!
Haha, de meeste mannen zijn toch hetzelfde runner. Grappig. Wij zijn weer terug van de manege. Jarissa was wat huilerig maar heeft nu een fles op en ligt heerlijk in de wagen haar billen te luchten. Vanmiddag gaan we nog even boodschappen doen en dan ga ik ook achter een parasolletje aan. Weet iemand of de Hema die dingen heeft?
Wij zijn vandaag op pad geweest voor een babybanz.. laten die nou overal uitverkocht zijn Dus ik heb ze maar online besteld.... (Samen met een zonnehoedje voor 26 euro bij babybanz zelf) Ik heb Sam vanmiddag het eerste kv flesje gegeven, en mevrouw heeft gewoon zonder moeite 135cc weggewerkt (de veelvraat hihihihi) Ze heeft nu haar laatste voeding om 21:30 gehad, eigenlijk te vroeg, maar ze was echt aan het jengelen en ik wilde haar niet langer laten wachten. Ben dus errug benieuwd wat ze vannacht doet. (4 uur? als ze het doet zoals afgelopen nacht, ze was om 5 uur aan het babbelen) Morgen gaan we naar mijn oma, die is jarig. Zie ik veel van mijn familie denk ik.. (al die mensen die dus NIET op kraamvisite zijn geweest) dat vind ik ergens heel moeilijk want het doet me gewoon pijn! Maar ik heb vandaag kraamvisite gehad en maandag krijg ik kraamvisite, en misschien donderdag. Dus ik heb weer beetje hoop op kraamvisite (en dat in mijn ziektewet ipv zw. verlof) Kreeg gisteren een mailtje van mijn directeur dat hij mijn contract niet omzet in een vast contract (wat vervelend nou.... ahum!) ik mag zeker nog wel op gesprek over een eventuele toekomst (ze hebben me helaas nog niet 100% afgeschreven) O ja, heb vandaag ook nieuwe schoenen gekocht.. hakschoenen, maar wel gaaf! Nou ik ga weer kolven Laterrrrrrrrr
hey meisjes Mijn Tedje gaat niet naar een kdv, dan vind ik het idd een ander verhaal. Hier hebben we een paar goede nachten geghad, 2x om 23.00 uur de laatste fles en hij kwam om 7.00 uur. Vanochtend begon hij om 5.00 uur te jengelen, maar met de speen was hij weer een uurtje zoet, hij sliep ook nog. Toen om 6 uur weer ze speen in mond gedaan en toen kwam hij om 6.45 uur voor het echte eten! We zien wel hoe het gaat. Ted heeft wel veel last van de warmte, hij heeft gister bij mijn schoonouders in de tuin in zijn romper gelegen, vondt hij heerlijk!
@Daphne: ik merk het hier ook dat de kraamvisite nu pas begint te lopen. Voor buitenstaanders is het soms toch moeilijk inschatten denk ik. Natuurlijk hebben ze bij jullie al meer dan genoeg tijd gehad om langs te komen. Maar misschien dachten ze zelf dat het voor jullie nog te belastend zou zijn? Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt en dat het erg gezellig is met je familie! Heeft Sam een goede nacht gehad? En jullie dan ook? @Marjanne: hier ook zo'n goede nacht. 11 uur is madam gaan slapen, kwart over 7 had ze weer honger. Maar daarna weer gaan slapen is wel een probleem. Het duurde net te lang en dan krijgt ze, een uur na haar voeding, toch weer last en wordt ze erg huilerig. Gelukkig is ze om 9 uur dan toch nog in slaap gevallen. Nu is ze bezig aan haar tweede fles. Omdat ze inmiddels 5 kilo is, krijgt ze nu 5 flessen van 180 + 5. Die gaan schoon op. Gisteren lag Jarissa in een rompertje met shirtje. Ik ga haar nu verschonen en dan met alleen een rompertje lekker naar buiten in de wagen. Als ik ga wandelen doe ik haar wel kleren aan.
Ha meiden, Dat is een dag of 3/4 geleden dat ik geweest ben. Druk druk druk hahaah nee hoor, maar nog veel kraamvisite en natuurlijk heerlijk weer, om lekker erop uit te gaan. Ik heb alles gelezen maar weet niet meer wat bij wie hoort dus ik reageer algemeen. - Groene ontlasting is te veel voeding, hadden wij in het begin ook bij Rik, op het cb zeiden ze dat hij te veel voeding kreeg. - Ik geef ook nog steeds bv, hopelijk hou ik het vol tot 6 maanden, maar 1 mei moet ik gaan werken, hopelijk gaat het dan goed en loopt de voeding niet terug, mocht het wel zo zijn dan ga ik over op kv en bv samen denk ik. - Rik heeft van boven 68 aan en als broek 62, de 62 shirts zatten echt te krap voortaan. - Hopelijk komt Maisy weer terug, want inderdaad hoort ze bij ons op dit forum! - Ik geef Rik twee keer per dag bv in een fles, zodat hij het straks goed pakt als i kwerken ben en omdat we merkten dat hij dan langer doorslaapt dus de voeding van 4 uur en 7 of 8 of 9 uur krijgt hij in een fles. Hij heeft hierdoor 5 voedingen per dag en slaapt snachts door tot half zes, 6 uur of half zeven. Heerlijk kunnen pa en ma ook lekker slapen. - Rik heeft van de week een avondje weer zijn huilmomentje gehad, maar als je ziet dat hij het zo goed doet, brabbelen, lachen, zitten, omhoog trekken, hoofd draaien van links naar rechts, staan dan nemen we het huilen voor lief. Was wel weer ff wennen, had het namelijk al een tijdje niet gedaan. - Rik is steeds langer wakker zijn jullie baby's dat ook? Tussen wakker worden, voeden en weer naar bed toe zit vaker 1 1/2 uur tot 2 uur. Meiden geniet van het mooie weer. Geven jullie je kleintjes nu ook water extra? - o,ja Rik ligt heel de dag gewoon in zijn rompertje, is veel te warm voor hem anders, vanmiddag hebben we een communie, ik neem hem gewoon mee in zijn rompertje. liefs fredje
Hallo allemaal, Inderdaad superlekker weer! Nils heeft nu toch een korte broek aan met een t-shirtje en nog is hij helemaal nat/klam. Morgen moet ik weer beginnen met werken van 7:00 tot 12:30. Eerlijk gezegd heb ik er best zin in, maarja, zit ook al weer van november thuis. We hebben van de week een aquasit gekocht voor in het bad, maar weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Als we Nils erin zetten dan ligt hij erbij alsof hij ieder moment van het zitje af kan schuiven, durfde hem dan ook niet goed los te laten. Zijn er hier nog meer die hier ervaring mee hebben, of doen we gewoon iets verkeerd? @Bab: Kun je de flessen niet om de 3,5 uur geven? Bijv: 6:30/10:00/13:30/17:00/20:30/23:00 Zo hebben we dat bij Nils ook gedaan en na een paar dagen zat er tussen een paar flessen zelfs 4 uur en dan kun je een fles weglaten. Ik probeerde gewoon te rekken tot 4 uur bij in iedergeval 2 flessen. Nils zijn schema ziet er nu als volgt uit: 6:30/10:30/14:30/18:00/21:30. Per fles krijgt hij nu 165 water + 4 schepjes nutrilon + 1,5 schepje nutrilon forte. De nutrilon forte zijn we gaan geven omdat Nils vaker de 4 uur niet haalde. Hij begon dan al na 3 uur te huilen en bij 3,5 uur kreeg hij dan de fles. Met de forte erbij gaat het een stuk beter. Zo goed zelfs dat we die de afgelopen paar dagen aan het afbouwen zijn. Kijken of hij ook weer zonder kan. Nou geniet allemaal van het weer vandaag en zeker van de rest van jullie zwangerschapsverlof want dat vliegt inderdaad voorbij. Ik ga mijn manneke eens uit bed halen, de slaapkop. Doei, groetjes Inge
Hier zijn de extra grote flessen niet echt een succes vandaag. Vanochtend rond 7 uur een fles, slapen vanaf 9 tot 11. Toen fles 2. Om half 2 alweer honger dus dat werd fles 3. Om 3 uur weer dikke pret, klein flesje gegeven. Tussendoor nog behoorlijk wat water (denk wel een halve fles) en net is fles 4 helemaal opgegaan! En dat na een uur rekken. Ze was behoorlijk overstuur. Nu is het nog geen 6 uur en ze mag eigenlijk nog maar 1 fles vandaag. Dat ga ik echt niet redden. Ze huilt nu nog, ze wil meer. Ik laat haar nu even huilen in de hoop dat ze in slaap gaat vallen. Tijdens de laatste fles was ze in slaap maar bij het in bed leggen is ze jammer genoeg weer wakker geworden. Morgen het CB en Friso maar eens bellen voor advies. Wat baal ik nu enorm dat de bv niet gelukt is! Dat gezemel met fv en teveel krijgen, bah.