@Inge: Jarissa heeft vandaag veel in alleen een luier gelegen. Dat ging prima, nog wel warm maar wel uit te houden. Zo'n aquasit hebben wij niet. We hebben zelf geen bad. Jarissa gaat of mee onder de douche (meestal) of in de tummy. Ik heb wel een badje voor haar maar dat staat ergens boven. Gebruik ik echt nooit. Veel plezier met werken morgen. Wel fijn dat het een halve dag is, kun je morgen evengoed nog van Nils en het weer genieten.
Hier juist terug van een lekkere wandeling, jong wat is het toch warm en vooral s'nachts dan, Harco had er afgelopen nacht last van want hij wou niet goed in slaap komen en anders valt hij binnen de vijf minuten in slaap, heb hem gewoon in een rompertje met korte mouwen laten slapen, het was op een gegeven moment 24graden op zijn kamertje. Verder gaat alles heel goed met hem, slaapt beter s'nachts en is in de dag veel meer wakker met af en toe zijn huilbuitjes maar dat nemen we er dan maar bij. Morgen moeten we hem voor één nachtje terug binnen doen in het ziekenhuis voor zijn slaaptest (wiegendood).
Hoi, Wat een weertje he? Jammergenoeg wordt het deze week weer kouder. @ Inge: Heb vandaag ook weer het idee dat Luuk niet genoeg heeft aan 180 cc fles (met 5 schepjes). Elke keer kwam hij om 2,5 uur...Nu heeft hij dus net een kleine fles gehad en is doodmoe in slaap gevallen. Hopelijk slaapt hij tot uur of 22/23 en dan weer een normale fles erin. Als dat zo is heeft hij vandaag zelfs minder op dan gebruikelijk. Morgen moeten we naar de kinderarts en zal eens vragen of hij misschien wat Forte in zijn voeding erbij mag hebben. Een extra waterfles is ivm zijn reflux geen optie want dat spuugt hij allemaal weer uit. Vwb de tijden, meestal lukt het wel 3,5 uur maar echt niet langer...Mijn vriendin heeft zoontje van 14,5 week (was wel 6 weken tevroeg) en hij krijgt nog 8! flessen per dag. Die is er echt druk mee. Vind het ook supermoeilijk om Luuk te kleden...Vandaag eerst lange broek aangehad en later toch maar t-shirtje en kort broekje..Hij voelde erg klam maar zijn temp. was wel goed. Groetjes, Bab
@liefje: fijn dat jullie zo genieten met Harco weer thuis. Is die slaaptest in Belgie standaard? Ik heb er nl. nog nooit van gehoord. @Bab: moeilijk soms he, die voeding. Hier vandaag ook zo'n tobdag. Jarissa slaapt eindelijk. Jeetje, wat een dag. Vanmiddag begon ze te dreinen, toen ben ik lekker een eindje gaan lopen. Het huilen en dan in slaap vallen is grandioos mislukt. Ze heeft zich in drie kwartier helemaal overstuur gehuild en zichzelf zelfs helemaal blootgeschopt. Dat heeft ze nog nooit gedaan. Uiteindelijk is ze nu sinds een paar minuten stil. Pfff. En nu het volgende dilemma: maak ik haar straks wakker voor de volgende fles of laat ik haar slapen? Dan weet ik wel zeker dat ze om 4 uur weer komt. Nog maar even over nadenken.
Hier ook een dilemma Pendrag! Kian heeft om 21u flesje op. hij was helemaal overstuur en slaapt eindelijkl (vanmiddag lukte het ook van geen meter) Ik laat hem denk ik maar lekker slapen hoor ipv wakker maken voor laatste voeding! Eigenlijk heeft hij toch al 'genoeg' gehad voor vandaag.. Hoe is het met jou sweetcandie? Ook aan het genieten van het zomerweer?
Hoi Judith. Het gaat wel goed met mij. Ik heb vandaag wel genoten van het mooie weer. Lina is gerem nog steeds verkouden. Haar neusje is helemaal verstopt en ze hoest af en toe.. En ik heb nog een probleemje. Ze wil de fles niet pakken. Hebben jullie misschien tips. Trouwens hoe kleden jullie je baby met dit warme weer.
Ik had je topic al gezien ja over de fles. (en gereageerd ) Kian heeft dezelfde kleding aan als ikzelf draag. dus vandaag t-shirtje en dun broekje Dus ik kleed hem niet warmer aan dan dat ik mezelf aankleed zeg maar..
Aaahh zielige Sam. Mijn man heeft een auto met airco (auto is net 2mnd oud) en nu zijn we er vandaag achtergekomen dat die dus echt niet werkt. We zijn eventjes naar mijn oma geweest (we waren zo vroeg dat ik dus niemand voor de rest heb gezien ) en toen we terug gingen was het dus gewoon 30 graden. En we hadden Sam dus ook te warm aangekleed. Thuis meteen uitgekleed en lekker in haar rompertje laten liggen (binnen). We hebben ook de airco beneden neer gezet, zodat we het in de huiskamer lekker kunnen maken. Nu ligt ze in haar bedje in rompertje (o ja met maatje 2 luier) met een slaapzakje en dan alleen een lakentje erover. Gisteren is het goed gegaan met slapen om 9 uur de fles gegeven en daarna in bad/massage en vanochtend geslapen tot 6 uur! Ze heeft wel echt huilbuien tegenwoordig, ook heel zielig (ook voor ons want wij weten het niet meer). Morgen vroeg ga ik naar die instelling die mij gaan helpen om er psychisch weer een beetje uit te komen. En dan overmorgen sollicitatie. Pff moest net voor die instelling een paar vragenlijsten invullen en dat koste me heeel veel energie, en ik moest dingen gewoon 3/4x lezen. Morgen ga ik een spulletje halen waardoor de melkproductie hoger kan worden, ben benieuwd. Ik wil voorlopig maar op 3x per dag zitten met kolven, dat is wel haalbaar. Is stuk rustiger dan 5x per dag of zelfs 6x, maar dat haalde ik toch al niet meer. Nou tot later Groetjes Daphne
hoi hoi goeiemorgen Rik ligt gewoon in zijn rompertje en dan heeft hij het nog warm, gisteren was het ook extreem he! Daphne welk spulletje ga je halen als ik vragen mag om te kolven? fijne dag allemaal liefs fredje
@Pendrag: standaart is de slaaptest niet, voor babytjes met een laag geboortegewicht wel daar zijn tot een grotere risicogroep behoren voor wiegendood, voor de rest ben je als ouders vrij om te kiezen.
Het dilemma van gisteravond heeft zichzelf opgelost. Jarissa meldde zich zelf ietsna tienen. Na de fles is ze lekker gaan slapen tot half 8! Ze heeft toen een halve fles gedronken en is weer gaan slapen tot kwart over 11. En nu begint het circus weer van voor af aan: na de fles, boeren en verschonen een half uurtje slapen. Dan nog hooguit een half uurtje af te leiden en het grote huilen begint weer. Ze geeft dan voor mijn gevoel echt honger aan. Omdat ze haar twee eerdere flessen van vandaag niet leeg heeft gedronken krijgt ze nu wat ze eerder heeft laten staan. Heb wel met het CB gebeld. De wijkverpleegkundige belt me vanmiddag terug. Hoop dat die me verder kunnen helpen. Wat ik zelf nog bedacht hebt: de gaatjes in de speen zijn vrij klein voor de dikke voeding die ze nu krijgt. Zou ze van het drinken te moe kunnen worden en daarom steeds niet haar fles leegdrinken en al snel weer honger hebben? Voorheen dronk ze nl. haar flessen in 1 ruk leeg. Qua kleding: Jarissa heeft met dit weer alleen een rompertje aan. Met die lekkere speklaag van haar is ze dan echt warm zat.
Hallo! Ook hier een erg warm weekend gehad maar wel erg gezellig.. Ik was zat. jarig maar hebben de bezoek afgebeld en de dag lekker met zn 3en doorgebracht. Aangezien we de afgelopen weken ieder weekend vol zaten met kraambezoek vond ik dat we wel wat tijd voor ons verdiend hadden We zijn na de middag even de stad ingegaan mooi meteen na een voeding weg en net op tijd voor de volgende terug, dat ging super! savonds wel bezoek gehad en dat was ook heel leuk maar de laatsten gingen pas om 1.30 uur naar huis dus ons nachtje was erg kort en dit keer eens niet door Lisa haha.. Die kwam om 6.00 uur voor een voeding en heeft daarna nog tot 9.30 geslapen! Ben haar daar erg dankbaar voor, konden we zelf ook nog even dutten hihi.. Gister ook nog bezoek gehad die eigenlijk zat. hadden willen komen.. En ja die alcohol komt best hard aan merk ik hier ook na al die tijd 8) Eindelijk weer eens een lekker wijntje gedronken.. Wat de kleertjes betreft ook hier een groot dilemma, heb tussendoor nog even gespiekt wat jullie ermee doen, zooo handig he dit forum! Lisa ligt nu in een rompertje met lange mouwtjes en een heel dun broekje.. Ze voelt ook niet warmer dan anders dus zal dit wel goed zijn... snachts alleen een rompertje en dunne sokjes want haar kamertje is een stuk warmer als de huiskamer.. babyfoon gaf 27 graden aan gister overdag! vannacht was t gelukkig koeler.. Ik geloof dat er een sprongetje aankomt hier! Ze is ineens weer echt aan het "jengelen" en begint ineens allemaal nieuwe geluidjes te maken.. Ze kijkt ineens ook veel meer om zich heen en lijkt ons ook heel aandachtig te bestuderen.. Lachen deed ze al maar vanmorgen zat er ineens geluid bij! Leuk hoor! Gelukkig huilt ze nu niet meer zo hysterisch als voorheen met de nieuwe voeding, vooral met die hitte kan ze die energie beter gebruiken he.. Zo ik ga nu eerst een aandachtig terug lezen wat ik allemaal gemist heb in het weekend... Fijne dag nog en geniet maar van het weer, ik geloof dat het niet meer lang duurt...
@pendrag: wat jiij schrijft over die speen zou goed kunnen, dat probleem hadden we hier ook met Lisa toen we de voeding dikker gingen maken.. Heel veel sterkte ermee, ik weet hoe frustrerend het kan zijn als ze zo huilen en je niet weet wat er nu precies is...
Tx Viefje. Ik hoop echt dat dat het is! Ze drinkt nu steeds een beetje en valt dan in slaap. Ga na deze fles meteen naar de winkel nieuwe spenen halen. Lang leve het forum! Echt fijn om hier je ervaringen kwijt te kunnen en ideeen van anderen op te doen! Enne maisy, als je meeleest, kom je snel weer online?
viefje, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ruben heeft met dit weer ook een dun broekje met t-shirt aan. gister bij schoonouders in de tuin alleen een rompertje. merk wel dat hij ook een beetje van slag is door dit weer, wilt veel meer drinken dan anders, voor de volgende keer onthouden dat water ook kan als m'n borsten weer eens leeg zijn, haha. daphne, hier zijn de babybanz ook al uitverkocht, welke site is dat waar je ze nu besteld hebt? onze kat lijkt af en toe wel een klein kind, zodra ik ruben aan het voeden ben gaat ze ondeugend doen, zoals op de tafels en het aanrecht springen. moet nu echt de plantenspuit in de buurt hebben.... Lang leve het forum! Echt fijn om hier je ervaringen kwijt te kunnen en ideeen van anderen op te doen! helemaal mee eens Pendrag!!
Hallo dames, Wat een fijn zomerweer hebben we gehad zeg! Ik heb echt moeten zoeken naar kleertjes met korte mouwen voor Sofie, in de winkels heeft alles in maar 56 korte lange mouwen. nu heb ik maar 3 extra jurkjes gekocht, zijn wel schattig hoor! Sofie wil nog steeds niet meer drinken dan 120cc maar als ik 10 cc extra water toevoeg (wegens de warmte) drinkt ze hem wel leeg, volgens mij heeft ze een poederweegschaaltje in haar maag Hier in huis is het heerlijk koel, we moeten Sofie echt wel warm aankleden voor 's nachts want de temperatuur daalt tot onder de 17 graden. Ze draagt buiten een korte broek plus romper en een jurkje of t-shirtje. maar Sofie is lang en slank, weinig babyvet vind ik, ach morgen wegen en prikken, we zien we of ze genoeg is aangekomen, ze is een blije baby, huilt maximaal een uurtje per dag! Nou ik ga misschien wel voor de laatste keer voorlopig van het mooiie weer genieten op het balkon! Groetjes Lisette
Vanochtend heb ik de eerste intake gehad bij het bureau en natuurlijk zijn er een hoop tranen gevloeid. Van dit gesprek en een aantal vragenlijsten wordt een rapport gemaakt en aan de hand daarvan gaan ze een behandelplan opstellen. Ben benieuwd. Werd net gebeld door de arbo arts, en die kende mijn verhaal nog van voor de bevalling en ik heb hem even kort bijgepraat. En hij maakt een afspraak voor over 3 a 4 weken bij hem. Het sollicitatie gesprek van morgen gaat niet door omdat die persoon in het ziekenhuis is opgenomen met een blinde darm ontsteking. Jammer hoor, maar aan de andere kant ook niet want ik merkte vorige week al dat het wel zwaar is op dit moment. Sam heeft nu een luchtige zomerbroek aan en een shirtje met korte mouwen. En vandaag heeft ze het niet warm dat is wel fijn. Buiten komen we ook niet echt vandaag. Vanavond krijg ik kraamvisite, op zich heel leuk maar de persoon die komt is ook diegene die met onze bruiloft aan het zeiken was dat ze niet (net zoals zovelen) was uitgenodigd (omdat het gewoon te druk zou worden anders). Maar ik maak er het beste van. Net ben ik even bezig geweest met het opruimen van onze administratie, dat is dus ook weer gedaan lekker hoor. En het gaat eigenlijk best wel goed met de 5 voedingen, gisteren kwam ze overigens tussendoor nog een keer en we hebben haar toen nog wel een beetje moedermelk gegeven (water wilde ze niet). Ik heb gisteren trouwens mijn Pandora armbandje gekregen, heb ik gehad voor mijn verjaardag alleen hij was lichtelijk veeeel te groot en nu past ie (2 maten kleiner). Voor moederdag wil ik de letters SAM voor aan het armbandje. Tot later
He meiden, mag ik vragen hoe jullie gemiddelde dag er nu uitziet - als je (nog) niet werkt en in je verlof zit / of thuismoeder bent? Op een dag dat ik 24 u alleen met haar ben: Ik sta rond 8 uur op, fles geven, tussendoor huishouden doen en mezelf aankleden/wassen, elke dag wel een keer een wandeling met de kleine in de kinderwagen natuurlijk. Ik heb mezelf ook aangeleerd om vroeg te eten wanneer ze slaapt want anders heeft ze d'r moeilijke uurtje rond de normale etenstijd en dan krijg ik geen hap door me keel, haha! Ga ook vroeg naar bed op de dag dat ik alleen met d'r ben. Dan ben je volgens mij sneller weer een beetje de oude met veel rusten. Dat ontzwangeren valt me trouwens tegen zeg. Het is volgens mij echt waar he "9 maanden op, 9 maanden af" ?!
Hoe zeg je dat eigenlijk beter thuismoeder? full time moeder? vind ik ook zo'n rare benaming. Nouja, jeweetwel, als je geen baan erbij combineert.