nou ben weer terug van de VK. was idd niet erg nuttig. hebben het even gehad over de bevalling en een eventueel volgend kindje geloof dat ze nu wel erg hard van stapel loopt, haha! heb geen andere moeders gezien hoor, had me wel leuk geleken maar het was gewoon en gesprekje met de VK die bij de bevalling aanwezig was. volgens mij vinden ze het gewoon ff leuk om de nieuwe burgertjes te zien volgens mij gaat het bij een volgend kindje ook allemaal wat makkelijker, nu moet je je hele leven omgooien en aanpassen en een volgende gaat makkelijker in je eigen ritme mee. (dat denk ik dan he) ik vraag ook vaak naar een bevesteging of ik het zo allemaal wel goed doe, zal bij een 2e wel wat minder zijn.
Hallo Rianne, welkom! Runner: bij mij was de nacontrole fijn omdat ze mijn hechting eruit heeft gehaald, voor de rest niets bijzonders. Pendrag: fijn dat het nu eindelijk beter gaat met drinken! @Daphne: er bestaan verlengstukjes voor je gordels, misschien idee? @Marjanne: bevalt het werken weer? @viefje;heerlijk he dat doorslapen, vanmorgen moeten we haar weer voor de fles wekken, geniet er nog iedere dag van hoor. @Cellie, kan me voorstellen dat jullie snel in een ritme zitten. Vind CB vooral fijn omdat ze een weegschaal hebben, ook fijn dat ze steeds haar hoofdje checken of het niet te plat wordt (Sofie wil erg graag steeds dezelfde kant op liggen) Ja meiden, jammer van het weer, voor mij wel fijn, sofie heeft vandaag haar eerste prikken gehad dus ik wilde met haar toch binnen blijvne, dat voelt zo toch een stuk fijner... prikken vond ze niet zo fijn maar toen ik haar daarna oppakte hield ze op met huilen en viel ze als een blok in slaap. Nu slaapt ze al bijna de hele dag op wat zielige piepjes na. ik moet haar steeds wekken voor haar flessen maar die gaan er goed in. Toen ik net bij haar keek was ze al weer in bed met haar knuffel aan het spelen (doet ze sinds eergister, plukken aan knuffels). groetjes Lisette
Ik denk dat ze gewoon een extra declaratie kunnen indienen bij de verzekering. Of denk ik dan weer te negatief. Volgens mij gewoon makkelijk verdiend geld voor ze. Ach, dat is ze ook gegund. De VK's hier stonden dag en nacht en in het weekend voor me klaar. Dat is wel wat waard! @Lisette: de gordelverlengers schijnen niet veilig genoeg te zijn en niet te mogen van de verzekering. Ik heb vandaag nog weer nieuwe spenen gekocht. Weer een lekkere wandeling maar niet zo gek als gisteren. Heb nu naast de L van gisteren M en L driestandenspenen gekocht. Had een gewone M gewild maar die was er niet. De L die ik gisteren heb gehaald doet het prima maar nu gaat het haast weer te snel. Hihi, het is altijd wat. Ik heb er in ieder geval wel vertrouwen in dat de oplossing uit een goede speen gaat komen. We hebben nu al heel veel meer rust en ritme. Het enige dat nog niet wil, is zelf gaan slapen in haar ledikant. Jarissa slaapt nu of op mijn arm in of in de wagen. Na de laatste voeding kan ik haar gelukkig wel zo wegleggen in haar ledikant. Raar he, ik doe dan verder niets anders. Na de overige voedingen zelf op bed gaat ook vast wel weer komen.
@Lisette, ook ik heb begrepen dat je met een verlengde gordel niet door de keuring komt. Nou hoef ik pas over 2 jaar weer een apk keuring (tenminste als de nieuwe regels worden ingevoerd), maar dan nog lijkt het me niet voor niets. Ik wacht dus maar ff op antwoord van de dealer voor de nieuwe gordel achter (wel belachelijk dat het niet pas eigenlijk vind ik) @Pendrag, ook wij zijn van de week overgegaan op een grotere maat speen. Hebben nu M van Difrax en nu gaan de flessen idd wel heel wat sneller, maar ze restte ineens en nu niet meer. En ze heeft geen krampjes en spuugt nog steeds niet (er moet wel nutriton doorheen maar ja als dat werkt). Ik heb net weer een horde genomen, ik heb de nageltjes geknipt hihihihi. Sam is nu half wakker en begint al langzaam te roepen om een voeding (die ze pas na 17 uur krijgt van me) o.. ze begint nu te rekken en strekken ze wordt echt wakker hihihi. (Sam ligt nu op mijn bovenbenen) Gisteren was de massage trouwens weer geslaagd, ze lag al te slapen op het aankleedkussen. Ik bouw het nog op, ooit durf ik haar mee op bed te nemen en op mijn benen te leggen. Nu plast ze nog iets te veel tijdens de massage .
Die horde moet ik nog nemen Daphne. Het is wel tijd want die mininageltjes worden nu toch te lang. Tot nu toe scheurden ze steeds uit zichzelf maar ook haar nageltjes worden sterker. De laatste keer masseren was hier ook raak: een mooie grote plas. Ik probeer straks na de volgende voeding weer te oefenen. Morgen op naar de derde les! Heb ook eten voor mezelf ingeslagen, eet deze week weer alleen. Vier diepvriespizza's en diepvrieszalm. Ach ja, volgende week weer gezond en vers. Ik wil nu eerst andere dingen doen. Huis lekker aan kant enzo. En niet te vergeten buitenom. Gras moet nodig gemaaid.
Het is dat je zo ver weg woont anders was ik wel bij je komen eten, ik eet ook veel alleen deze (en de komende 6/7 weken). Mark werkt 's avonds. Ben trouwens afgewezen voor het gesprek van vorige week en ben zelfs beetje opgelucht. Het gesprek wat ik vandaag zou hebben is verschoven naar volgende week. Daar heb ik meer zin in, ook vanwege de 28 uur.
Vannacht heeft Daan weer lekker doorgeslapen van 23.00 uur tot 06.45 uur, heerlijk! Vanmorgen weer babymassage gehad. Daan was de hele massage lang aan het mopperen, en begon tijdens onze yoga-oefeningen - dan ligt Daan in de wandelwagenbak om te slapen - te dreinen omdat hij geen zin had om te slapen. Eenmaal thuis was hij klaarwakker en heb ik wel een uur met hem gespeeld. Zo lang houdt hij het anders nooit vol. Nu slaapt hij al een paar uur lang als een roosje . @DAGDAG en erna1974: Wietske doet ook mee aan de babymassage met haar dochter Noortje. Mooi kindje om te zien, ze heeft een grote bos donker haar. De voedingstijden hangen sterk af van hoelang Daan doorslaapt 's nachts. Als hij lang doorslaapt vervalt de nachtvoeding en zit hij op 5 voedingen, als hij 's nachts zich toch meldt zit hij die dag op 6 voedingen. Maar voor de rest: - eventueel nachtvoeding als Daan veel honger heeft, verschonen, allebei terug in bed - vroege ochtendvoeding, verschonen, spelen op bed of in de box, Daan terug naar bed, ik douchen en ontbijten - tussen de vroege en de late ochtendvoeding doe ik wat administratie, controleer ik mijn e-mail en/of zit ik vaak op internet (op dit forum bijvoorbeeld ) - late ochtendvoeding, verschonen, stukje wandelen en eventueel een paar boodschapjes doen. Als we terug zijn laat ik Daan nog even slapen in de wandelwagenbak of als hij wakker is geworden leg ik hem nog even in zijn ledikantje - middagvoeding, verschonen, even spelen op de arm, in de box of in het wipstoeltje, Daan terug naar bed - hierna doe ik meestal nog wat huishoudelijke dingen (wassen, strijken, afwassen, eten voorbereiden) - vroege avondvoeding, afhankelijk van Daan's dagritme net vóór of net na het avondeten - televisie kijken, puzzelen, internetten, telefoneren, soms visite of gewoon lekker met zijn tweetjes kletsen, knuffelen en zo - late avondvoeding (moeten we Daan meestal voor wakker maken), eventueel met badje en massage - tussen 23.00 en 24.00 uur gaan wij zelf naar bed In het weekend kruipen we na de vroege ochtendvoeding meestal nog even terug in bed en gaat mijn man na de late ochtendvoeding soms douchen met Daan (even 'quality time' voor vader en zoon). @daphne78: Ik neem me ook iedere dag voor om het een en ander in huis te doen, maar meestal komt het er niet van omdat ik zo druk ben met Daan. Dat wordt wat als ik weer moet gaan werken over twee weken... Wat is het probleem met het autostoeltje? Gordel te kort? Dat probleem heb ik ook in mijn auto, en ik heb bij de ANWB een gordelverlenger gekocht (een klein stukje dat je ertussen kunt zetten. @Pendrag: Waarom zijn gordelverlengers niet veilig? @liefje: Bedoel je de herbruikbare (want wasbare) compressen van Avent of weggooi-compressen? Hoe is de slaaptest van Harco gegaan? @Marjanne: Ik heb gehoord dat de zoogcompressen van Lilypads een verhoogde kans geven op borstontsteking omdat je borsten 'luchtdicht' verpakt zijn waardoor het kan gaan broeien. Maar ik kan ze natuurlijk eens uitproberen. @Pendrag: 'Spelen' is voor Daan en mij knuffelen, 'gesprekjes' voeren, gekke bekken trekken, gekke geluidjes maken, zingen, dansen, op de arm dingen in huis bekijken, in het grote bed spartelen met armen en benen, of af en toe in de box of in het wipstoeltje (dat houdt hij meestal niet zo lang vol, hooguit 10 minuten). Fijn dat de andere speen lijkt te helpen. En voel je niet schuldig hoor, voor een kindje zorgen is het moeilijkste vak ter wereld en je kunt er geen les in krijgen. Iedereen geeft je - gevraagd en ongevraagd - advies, vaak ook nog heel tegenstrijdig. Je kunt het beste op je gevoel af gaan denk ik. @rianne23: Hoi Rianne, van harte welkom aan de 'mama-kant' van de februari-dames! Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen, en nog gefeliciteerd met Maureen natuurlijk! Gaat alles goed met jullie? @viefje: Lekker hoor, zo'n uitgeruste en relaxte Lisa! @Lisette28: Sterkte met de eventuele nawerkingen van de inentingen, hopelijk heeft Sofie er niet teveel last van! Groetjes, Wendy
Ja, Nijmegen is niet echt naast de deur. Ron is er vorig jaar geopereerd, was steeds een eind rijden. Jammer van je afwijzing maar wie weet wat er voor moois uit je volgende gesprek komt. Ik zit een beetje te twijfelen of ik nu eten voor mezelf ga maken (dwz opwarmen) of als Jarissa haar voeding heeft gehad. Ze mag rond 6 uur weer maar geeft nog geen signalen dat ze wakker gaat worden. En hoe later deze voeding, hoe later de volgende, hoe later die van morgenochtend. Haha, alles om maar een goede nachtrust te hebben!
@Wenniepenny: geen idee waarom ze niet veilig zouden zijn. Heb het alleen een aantal keren gelezen dat het 'niet mag'. Het spelen met Daan klinkt erg gezellig. Ik klets geloof ik heel wat minder af. En zingen kan ik haar nu nog wel even aandoen, kan ze nog niet doorvertellen. Maar zodra ze kan praten kan ik er beter mee ophouden. Haha, ze zou er een trauma aan over houden. Mama meegalmend met Hazes ofzo.
@Pendrag: Ja, het is heel gezellig om met Daan te spelen. Ik moedig hem aan om te 'kletsen' door bijvoorbeeld te zeggen "Vertel het eens aan mama" en reageren op zijn 'antwoorden'. En ik heb tijdens het verschonen van de luiers het lied van Meneer Kaktus (ken je hem nog van tv?) geïntroduceerd, dat is een groot succes. Daan 'zingt mee' op zijn eigen manier, geinig! Echt genieten hoor, die interactie! Groetjes, Wendy
Zo dames, Na de late middagvoeding was Sofie weer in een tophumeur (zelfs toen ik haar weer moest omkleden omdat ze haar hele bedje had ondergeplast en gepoept), lachen, kletsen, lekker in de box spelen, volgens mij gaat het wel goedkomen met die prikken Sofie is er gek op als ik op haar geluidjes reageer, vooral het woord "ja" vindt ze erg leuk heb ik gemerkt, dus dat zal haar eerste woordje wel worden Ook als ik mijn ogen groot maak en mijn wenkbrauwen optrek gaat ze ook grote ogen maken. Komt een muisje aangelopen.... vond ze ook erg leuk. Doeg Lisette
@Lisette28: Herkenbaar, al die spelletjes. Daan vindt het ook erg grappig als ik mijn tong uitsteek en als ik zijn geluidjes nadoe. Groetjes, Wendy
Ben best wel wat jaloers op jullie verhalen. Een paar weken heb ik een heerlijk rustig kind gehad. En sinds een paar weken is dat weg. Na de voeding net heeft ze van half 7 tot half 9 non stop gekrijst. Niet te troosten. Van ellende om half 9 weer wat voeding gegeven en daarna is ze even heerlijk ingeslapen. Nu begint ze weer wakker te worden en te huilen. Lachen is er helemaal niet bij. Heeft ze nog maar nauwelijks gedaan. Ik word er verdrietig van. Vandaag ging het best wel goed maar omdat we zulke onrustige dagen hebben gehad, heeft ze heel veel geslapen. Even gezellig spelen of knuffelen is er dan bijna niet bij. Ik ben nu alleen maar aan het voeden, verschonen en troosten.
@Pendrag: Heb je het boek 'Oei, ik groei'? Met 7-8 weken maken kleintjes een sprongetje in hun ontwikkeling door en daar reageren ze op door meer huilerig, humeurig en hangerig te zijn dan normaal. En vaker aangelegd willen worden of willen worden gevoed, niet zozeer van de honger als wel om troost te zoeken. Daan neemt dan meestal een paar slokjes en krult zich daarna helemaal tegen me aan. Kan best zijn dat Jarissa aan haar sprongetje bezig is en daarom meer huilt en minder lacht. Merk je ook dat ze weer nieuwe dingen kan? En troost je: bij ons zijn er ook wel eens momenten dat we ons machteloos en verdrietig voelen omdat Daan ontroostbaar is. Volgens mij hebben alle ouders zulke momenten. Daan is verder natuurlijk 9 dagen ouder dan Jarissa, dus ik denk dat het bij haar ook nog wel komt. De gekke gezichten en de geluidjes zijn echt van de laatste 1,5 à 2 weken. Groetjes, Wendy
maar goed dan dat ze dit later niet meer herinneren kan ik ga de laatste voeding van vanavond maar geven, dan kunnen wij ook eens vroeg onder de wol. hoewel, ruben is op dit moment wel errug wakker.... Welterusten alvast!
@Wenniepenny: het is hier meer fles leegdrinken, boeren, verschonen en dan gaan huilen. Twee uur lang, ontroostbaar en heel hard. Echt krijsen bij tijden. Gelukkig is ze na haar extra flesje na wat gejammer nog een poosje stil geweest en ligt ze nu op mn arm te slapen. @runner: hoop dat je een goede nacht tegemoet gaat!
@pendrag asjuh geeft pendrag een knuffel ..komt allemaal weer goed meis .. fleur heeft ook wel eens van die krijsdagen waarop we haar niet kunnen troosten ..onmacht van een baby denk ik @ runner ik hoop dat je een relaxte nacht hebt gehad gisteren de felicitatiedienst op bezoek gehad ..tot nu toe ben ik nergens ingetrapt , heb als excuus gegeven dat ik het eerst met mannetje wilde overleggen zodat ik op mijn gemak alles kan doorspitten weet iemand vanaf wanneer je de voeding van 23 uur mag/kan weglaten ? we moeten fleur telkens wakker maken om te eten nu , maar ik durf haar nog niet zolang zonder eten te laten
@asjuh: dank je wel meid. Hoe is het met jou? Ik ben ook benieuwd naar wat de felicitatiedienst komt brengen. Ik ga straks met een geboortekaartje naar de C1000. Eergisteren nagevraagd. Miep bij de kassa wist van niets. Nee hoor, die actie hebben wij niet. Gelukkig hoorde een collega haar die er wel iets van wist. Navraag gedaan bij de big boss en ja hoor, ik kan een pakket ophalen. Heeft iemand al de tweede doos van de Prenatal? (Ik ben verder helemaal niet hebberig of zo). Ik heb geen idee wanneer de late avondvoeding eraf mag. Jarissa wordt zelf altijd wakker van de honger dus als die zelf niet meer komt rond die tijd laat ik haar gewoon slapen. Ik hoor van andere moeders wel dat er bij het CB ook heel verschillend over gedacht wordt. Gisteravond laat na de laatste voeding was Jarissa weer heel erg onrustig. Dat heeft ze normaal na die voeding nooit. Nog maar wat meer gegeven en toen is ze zo in slaap getukkeld. Lekker in haar eigen ledikantje. Ik heb toch echt de indruk dat ze gewoon berehonger heeft. Ze lurkt haar fles ook helemaal leeg. Pas na de extra voeding had ze zo'n lekkere verzadigde uitdrukking. Maar weer bellen vandaag. Gelukkig was Jarissa vanochtend weer heerlijk vrolijk. Wel komt er meteen meer uit als er meer ingaat. Vanochtend vroeg een beetje doorgelekt. Maar mn vriend heeft haar net weer verschoont en toen was ze tot haar oksels nat zei hij. Het dropje heeft haar alleen het rompertje weer aangedaan wat ik juist had uitgedaan vanwege een beetje lekken. Als ik haar straks klaarmaak voor de babymassage maar weer verkleden. En vanmiddag de was doen, anders zou ik me ook maar vervelen. Hihi.
@ pendrag met mij gaat het niet zo best ..en de sfeer hier in huis laat daardoor helemaal te wensen over ..ben gesprekken begonnen maar ik denk dat ik om een andere peut ga vragen ...met deze klikt het niet zo best omdat ze alle namen door de war gooit en niet the point snapt de doos van prenatal krijg je bericht als de baby 3 mnd is , is mij verteld ..dus dat zit nog lekker in het vat ik ben al voor de 2e keer ongesteld sinds fleur haar geboorte ondanks dat ik BV geef ...een gewone cyclus met 26 dagen ertussen en 4/5 dagen vloeien ....bij wie is nog meer de cyclus op gang ?
@asjuh: hier ook net voor de tweede keer ongesteld geweest maar Jarissa krijgt fv. Wat jammer dat het met jou niet goed gaat meid. Ik kan me zo goed voorstellen dat het de sfeer bepaalt. Ik zit meestal wel goed in mn vel momenteel en ook hier botst het meer dan anders. Gelukkig is dat steeds maar even maar toch. Het maakt het voor jou wel extra moeilijk. En wat peut betreft, als het niet klikt snel een ander zoeken. Het is zonde van je tijd en energie om door te modderen vind ik altijd. Juist met dit soort dingen ga je sneller vooruit als het goed klikt. Veel sterkte ermee en een dikke knuffel!