@ Ashuh; hier ook weer een gewone cyclus hoor...maar geen BV. En over die laatste voeding....die skip ik al een dag of 10 inmiddels, gaat prima en slaapt lekker door ook zonder doe voeding. Ik zorg wel dat er 5 voedingen per dag ingaan, soms is dat wel lastig, op 4 doet hij het ook prima, maar dat vind ik te weinig. We beginnen hier s'morgens tussen 6/7 en eindigen s'avonds met de laatste tussen 19/20. (maar allemaal ongeveer dus, ik kijk niet zo nauw )
asjuh, ik zou die laatste voeding gewoon een keer overslaan en ff aankijken hoe ze het daarop doet. ruben is meestal niet wakker te porren voor de laatste voeding en drinkt dan ook errug weinig. vannacht kwam ie weer om 04.30 en heeft toen weer doorgeslapen tot 08.45. ik ben nog helemaal niet ongi geweest maja (sorry daph ) geef ook BV. wat betreft de peut, ik zou ook een ander zoeken als deze niet naar je zin is. zo kom je ook geen stap verder. pendrag, hoeveel cc geef je jarissa nu per voeding? vervelend dat ze zo aan het rommelen is na een voeding. lijkt me best vermoeiend dat gehuil en niet weten wat je moet doen... ik heb ook nog niks gehoord van de felicitatie dienst. vanaf wanneer bellen die dan?
Goeiemorgen Hier is de felicitatiedienst net weg, ik heb de boekjes van zie zo gekocht. Kost 9,92 per maand. Ik vind ze erg leerzaam, zeker voor later. Je krijgt in totaal 24 boekies. Verder niets genomen. Hier gaat alles zijn gangetje, volgens mij heeft Rik van de week weer een spongetje, hij heeft al een paar dagen dat hij zijn huilmoment 'savonds weer heeft. Gewoon laten liggen en ze lijken korter dan eerst, dus komt goed. Hij kan steeds meer, echt leuk om te zien. Over twee weken beginnen we met werken. Heb er zin in (ben ik nu een slechte moeder). Ben van de week ff gaan kijken en ik heb zoiets van lekker weer werken. Ik werk met verstandelijk gehandicapten en daardoor onregelmatig, heb hier geen moeite mee, alleen hoop ik wel dat ik de borstvoeding vol kan blijven houden, maar dat zal wel denk ik. Rik gaat naar de oma's en tante en natuurlijk mijn man past ook op, en zoheel veel oppas hebben we niet nodig, ivm onregelmatig werken. Gaat allemaal goed komen. Morgen weer naar de babymassage, laatste keer helaas, mar ik doe het thuis nog geregeld. En meiden die het ook doen, op je bovenbenen is echt relaxter dan op het aankleedkussen heb je toch meer contact met de baby. Je kan de luier aanlaten als je denkt dat hij/zij je onder plast. Vanaf volgende week gaan we daarom op babyzwemmen, stoer he. Ik heb al een zwembroekie gekocht, lief echt wel! Fijne dag vandaag liefs fredje en een natte kus van Rik
fredje, vanaf hoeveel weken mag je gaan babyzwemmen? weet jij dat? of zou dat per zwembad ook weer verschillen? heb toevallig gister gekeken op welke dagen ze dat hier in de buurt doen en denk dat ik volgende week wel een keer wil uitproberen of dat wat voor ons is. doe je dan een echt zwembroekje aan of een zwemluier? wat een vragen weer he?! hihi. vroeg me ook af of missymona haar schoonmoeder al heeft gezien.... zijn een hoop meiden die hier al een tijd niet meer zijn geweest. jammer máár begrijpelijk!
Nee die muts van een schoonmoeder is nog steeds niet komen kijken, mijn vriend heeft het opgegeven van hem hoeft het niet eens meer... Hier gaat verder alles goed. Vorige weeek eerste prikjes gehad maar ze heeft er gelukkig geen last van gehad. woog vorige week nog 5205 gr en was 60cm lang (draagt alles nu maat 62) luiers maatje 3 Borstvoeding bouwen we nu alvast een beetje af naar 3 flessen kv overdag, ze heeft gisteren dus haar eerste flesje van 165 ml kv opgedronken. Ik blijf nog wel tot eind juni proberen om alleen s'morgens en s'avonds borstvoeding te geven ..... Madelief brabbelt en lacht en daar geniet ik nog ff extra van want nog 2,5 week voor ik weer moet gaan werken en mijn meisje 4 dagen moet missen.(3 dagen kdv) Vandaar dat ik hier wat minder aanwezig ben. Hier een foto van afgelopen week, rest staat in mijn ALBUM Veel liefs aan jullie allemaal.
@Runner: [-X @Asjuh, wij zijn ook gewoon gestopt met de laatste voeding. Ik kreeg Sam amper wakker en dan kon ik 3/4 van de fles met dure moedermelk weggooien (huilend dus). En ze doet het super zonder deze voeding (krijgt nu dus wel meer voeding over de rest van de dag). Sam weegt nu rond de 3600gram. @Pendrag, Sam is heel hangerig de laatste dagen en wij hebben haar veel op schoot. Noem het vervennen... wij noemen het rust
Lieve foto missymona! Hier alles nog hetzelfde.. 1 mei weer naar CB. Ben benieuwd hoe zwaar meneer dan ondertussen weer weegt En ben benieuwd hoe ie dan reageert op de prikken.. Met mij gaat het nog steeds niet supergeweldig jammer genoeg Dat is ook wel de voornaamste rede dat ik niet zoveel post hier..sorry hiervoor.. @Wenniepenny: Maisy heeft nog nix gehoord van zws-pagina.. Ze kan natuurlijk geen pb-tjes lezen nu hè.. Ik heb namens haar een PB gestuurd maar ook daarop geen antwoord. Erg jammer vind ik..
gewoon lekker je eigen tempo nemen meid, daar hoef je toch je excuses niet voor aan te bieden. dat zou ik ook doen hoor, vond het al niet leuk dan mijn schoonmoeder pas na 3 weken kwam... Nee hoor, heb er ook al weer zin in, en ik moet eerst nog een baan vinden Ik ben me er ook erg van bewust hoeveel geluk wij hebben! Als ik de hele tijd een huilend kindje zou hebben zou ik ook even niet meer weten wat ik moest. Sofie gaat alleen nog maar minder huilen, vandaag nog helemaal niet, schrik er af en toe gewoon van. geen idee, vraag het me zelf ook af want ik moet sofie er altijd voor uit een diepe slaap houden, ik heb me voorgenomen om te stoppen met die voeding als ze 200cc drinkt, dit duurt nog wel even want veel meer dan 120cc wil ze nog niet Ik ook niet, geef fv maar ben ook weer aan de pil dus zel wel gewoon in mijn pilvrije week ongesteld worden denk ik Ik hoop ook snel weer wat van onze Maisy te horen. Groetjes Lisette
naar www.imageshack.us gaan en daar je foto uploaden. De link voor forums die je daar krijgt copieëren en hier plakken Leuke foto!
Vanmorgen is Daan wezen wennen op het kdv. Volgens mij is het heel goed gegaan, want hij lag in de box lief te lachen toen ik hem kwam ophalen en had keurig zijn flesje afgekolfde voeding zo goed als leeggedronken. Leuke leidsters, jonge meiden nog maar wel heel enthousiast. Het was meer wennen voor mama, want ik had het wel even te kwaad toen ik Daan moest achterlaten . Ik heb vanmorgen gebruikt om met mijn werkgever even verder te praten over mijn terugkeer in mei. @fredje8: Natuurlijk ben je geen slechte moeder omdat je zin hebt om weer te gaan werken. Ik heb ook heel veel zin om weer te beginnen, ook over twee weken. Hier ook twijfels of het gaat lukken met de het kolven op mijn werk, want ik moet regelmatig trainingen geven die een hele dag duren en om dan 'zomaar' even drie keer een half uur er tussenuit te knijpen... nou ja, we zien wel. En over babymassage met je kindje op je bovenbenen: óf Daan is te lang óf ik heb te korte pootjes, maar als ik hem op mijn bovenbenen leg hangt hij met zijn hoofdje over mijn knieën. Dat ligt niet echt lekker voor hem. Ik was gisteren zo verdiept in het masseren dat ik even niet in de gaten had dat de luier was verschoven, dus ik kreeg de volle laag toen meneer een plasje deed . Kan me voorstellen dat je het dan soms echt niet meer weet en zelf ook wel kan janken van pure machteloosheid. Knuf hebben? (((Pendrag))) @asjuh: He, ik wist niet dat er ook nog een tweede doos van Prenatal was? Dan krijg ik die ook nog wel denk ik. Leuk leuk leuk, nog meer spulletjes! Kreeg ook een bericht van een werving- en selectiebureau waar ik me ooit eens heb ingeschreven dat ik morgen voor Secretaressedag een Secretaressebox kado krijg, en ik ben allang geen secretaresse meer. Laat maar komen hoor, altijd leuk Ik ben nog steeds niet ongesteld geweest. Ik denk elke keer "Nu komt het" omdat ik soms weer een paar druppeltjes vloei, maar tot nu toe nog niets te zien. Jij ook een knuf trouwens, sterkte met je gemoedstoestand! ((( asjuh))) Ik blijf de laatste voeding van rond 23.00 uur voorlopig nog wel geven, ik heb liever dat Daan daarna tot 6 of 7 uur doorslaapt dan dat hij midden in de nacht nog een keer komt omdat ik de late voeding skip. @missymona: Wat groeit jullie moppie goed zeg, en wat een prachtige foto's! Dat groene pakje hebben wij ook gehad voor Daan, het is nu nog een beetje te groot voor hem. @Judith75: Wil jij mij misschien Maisy's e-mailadres pb'en, dan vraag ik eerst even wat zij wil en dan overleg ik daarna met de beheerders en mijn mede-modjes. Jij ook een dikke knuf! (((Judith75))) @Lisette28: Leuke foto's! Je kunt een foto in je bericht plaatsen door de foto eerst ergens anders neer te zetten, bijvoorbeeld op je homepage, en daarna de url van de foto in je bericht op te nemen met erachter. ... Oh het was al gelukt zie ik, mooi zo! Groetjes, Wendy
Ik vond die 2e doos van Prenatal behoorlijk tegenvallen. Er zat gewoon een scheermesje voor mannen in. Wel leuk natuurlijk de bonnen voor de fotosessies en 1e fruithapje en 1e groentehapje. Nu nog wachten op felicitas, die komen denk ik ook eerdaags een keertje. En net kreeg ik het pakketje met babybanz zonnebril en hoedje.. echt leuk hihihihi. Heb de zonnebril al bij Sam voorgedaan (nog niet echt vast) en ze begon te lachen... Best snelle levering, had zaterdag avond besteld en nu dus binnen.
@runner: Jarissa krijgt nu 180 + 6. En die gaan schoon op! @fredje: ik red het niet met Jarissa op mn bovenbenen terwijl ik toch hele lange bovenbenen heb. Jarissa zet zich af en toe flink af met haar benen. Ik vind het prettiger als ze of op de bank ligt of op de grond op een kussen. En zin hebben om te werken? Ik kan haast niet wachten. En volgens mij zegt dat helemaal niets over je kwaliteiten als moeder! Enne wat het plassen betreft tijdens de massage: vanochtend zijn we naar de derde les geweest. Jarissa begon als snel met een flinke plas. Geen probleem, handdoek verdraaid en we konden weer rustig verder. Op een gegeven moment lag ze met haar billen op het randje van de handdoek. Ik mijn hand onder haar billen om haar iets omhoog te schuiven. Haal mn hand te voorschijn en ja hoor, helemaal onder de poep . Niet een klein beetje, nee gewoon mn vingers er helemaal onder. Getsie. Nou ja, Jarissa heeft haar boodschap gewoon rustig afgemaakt. Schone handdoek eronder en verder met de massage. Tot de volgende plas! De massage werkt in ieder geval zo stimulerend en ontspannend dat ze alles laat lopen. Incl. een grote golf melk die terugkwam. Resultaat na de massage: mama en de juf aan een kop thee, Jarissa slapend op schoot en de plek waar we gemasseerd hadden 1 grote chaos vol luiers, doekjes, viezigheid, kleertjes en noem maar op. Snel gaat dat toch, een bende maken. @runner: de kraamhulp heeft mij gewaarschuwd niet voor de derde maand te gaan zwemmen. Sommige zwembaden bieden het al aan vanaf 6 weken maar i.v.m. het chloor adviseerde zij pas na drie maanden. Ik denk dat wij het babyzwemmen voorlopig overslaan. Het lijkt me heerlijk voor Jarissa. Maar ikzelf vind zwemmen niets aan. En ik heb het niet zo op die vieze dampen in een zwembad. Ben er voor mezelf niet gerust op dat het echt onschadelijk is. @MissyMona: leuke foto! Goed om te lezen dat alles goed gaat. Behalve je schoonloeder dan. Stom mens. @Daphne: ben het helemaal met je eens, dat heet rust! Kan me ook zo goed voorstellen dat je met tranen je melk weggooit zeg. Ik had dat al toen de kraamhulp per ongeluk een klein beetje omgooide. En ik heb maar even gekolfd. Foto van Sam met bril? Ben wel nieuwsgierig hoe die haar staat. @Judith: jammer dat het met jou nog niet zo goed gaat zeg. Hopelijk gaat het toch langzamerhand de goede kant op. @Lisette: fijn toch dat het met Sofie zo super gaat? Genieten hoor. Leuke foto ook trouwens. Grappig vind ik dat, dat de lengte en kleur haar zo'n verschil maakt. Jarissa begint ook bovenop haar te krijgen! Behoorlijk blond dus op foto's zie je er echt helemaal niets van. Maar in het eggie gelukkig wel! @Wenniepenny: mooi dat Daan het naar z'n zin heeft. Ik denk inderdaad dat het wennen meer voor de moeders is bedacht dan voor de baby's. Dank voor je knuffel! Ik merk wel dat ik nog lang niet zo ver ontzwangerd ben als ik zelf dacht. Zo'n avond als gisteren hakt er toch behoorlijk in. Vandaag gaat het weer erg goed. Het is natuurlijk nog geen avond maar goed, dit hebben we maar weer te pakken. Jarissa krijgt nu gemengde flessen: half normaal, half Comfort. In de hoop dat ze zo niet hoeft te spugen en toch wat voller zit van de normale voeding. Ik denk dat ze door het ge-emmer met de verkeerde speen gewoon even tijd nodig heeft om weer in haar eigen ritme te komen. Gisteren heeft ze vooral gebruikt om bij te slapen tot 's avonds. En toen had ze gewoon berehonger. Vanochtend kwam ze om kwart over 7 en toen om half 10 alweer. Ik heb haar gewoon weer een volle fles gegeven. Vervolgens een heerlijke babymassageles (behalve dan dat vieze poepen) en thuisgekomen is ze gaan slapen. Maar liefst tot half 4! Toen dus haar derde fles van vandaag. We hebben samen lekker getut na die tijd en ze heeft even in de box liggen spelen. Nu ligt ze vlakbij me in de wagen in te slapen. Nou ja, momenteel met wijd open ogen te liggen. In ieder geval wel tevreden. Mocht ze vanavond weer gaan huilen dan geef ik haar vandaag gewoon net zoveel voeding als ze wil. Volgens mij pakt ze dan haar ritme weer het snelst op. Voor de gemengde flessen heb ik in ieder geval de juiste speen te pakken. En nu heb ik mn eigen meisje ook weer terug. Rustig, tevreden, lekker actief na de voeding. Het gaat helemaal goed komen! Lieve meiden, bedankt voor het lezen van dit ellenlange verhaal. Hihi, alsof ik niets anders te doen heb. Maar ja, ik forum liever dan dat ik huishouden doe. En het is hier toonbaar!
@wenniepenny: de wegwerpcompressen van avent de slaaptest is goed gegaan, Harco behoort niet tot de risicogroep van wiegedood, dit wil natuurlijk niet zeggen dat we hem niet in het oog moeten houden, maar met een babyfoon naast ons s'nacht kunnen we wel wat geruster zijn.
Hoi meisjes! Ik werk nog maar af en toe hoor! enne alleen op onze zaak, maar dat deed ik al met 5 weken en 6 dagen. Ik had van de week bijna een oppasprobleem, m'n donderdagoppas ging niet door... Gelukkig heb ik kunnen regelen dat ik ouderschapverlof opneem 4 uur per week. Mijn man is dan 's ochtends nog thuis en neemt Tedje rond 11 uur mee naar de zaak, waar ik hem dan weer ophaal om mee naar huis te gaan. Ook ga ik iets vaker in de zaak staan, zodat we iets kunnen bezuinigen op personeelskosten, zo blijft het financieel ook nog leuk. Vandaag ook nog een tepelkloof! het is nu mooi onder controle, maat schrok er wel ff van! Pendrag en Daphne, kan ik meedoen met jullie eetafspraak? Ben ook heel vaak alleen tijdens etenstijd, ga dan maar vaak bij mijn ouders eten! hihi