He meiden, ik zit nu ook op Hyves. Ik was zo nieuwsgierig... Voor de dames die mij willen toevoegen, mijn Hyves is wenniepenny.hyves.nl Groetjes, Wendy
@Mirella, Ted zijn hoofdje is mooi rond, maar hij heeft niet echt een voorkeurshouding. Hij draaide zijn hoofdje met 2 weken al van links naar rechts dus er was weinig tegen te doen. Ze vinden bij het cb dat hij een mooi rond koppie heeft. (gelukkig) Maar volgens mij kan het nog helemaal bijtrekken, kijkt Charlie naar het licht? dan kan je ook de wieg omdraaien zodat het licht nu aan de andere kant komt. Wat betreft het verwennen... ik denk ook niet dat je je kindje echt kan verwennen. Wij laten Ted ook niet zomaar huilen, je hoort aan welk huiltje wat er aan de hand is. Hij huilt niet zomaar, waarom zou ik hem dan laten huilen? Gewoon doen wat goed voor jou voelt. En dat is voor iedereen verschillend. Ik hoef Ted gelukkig (voor mij) niet naar het KDV te brengen, dus die problematiek heb ik niet. Ze zorgen wel heel goed voor je kindje, misschien moet je eens vragen wat ze doen als Charlie huilt.
@mirella: Lisa heeft/ had ook een voorkeurshouding naar rechts en schedeltje was ook beetje scheef aan het groeien.. Wij zijn met haar naar een osteopaat geweest (mede ook voor andere klachten) en sindsdien is het bijna over ze ligt nu steeds gewoon de kant op die wij ze leggen, wel op haar rug maar hoofd om en om links en rechts.. Volgens hem ontstaat die voorkeur doordat spieren/gewrichtjes in het nekje niet helemaal goed zitten, om dat te compenseren gaan ze dan naar een kant liggen... Wat betreft het scheefgegroeid zijn dat trekt helemaal bij zeiden ze mij! Ik geloof ook niet dat je ze kunt verwennen en gewoon naar je gevoel moet luisteren.. Ik pak lisa ook niet altijd meteen als ze huilt maar ik weet ondertussen ook goed wanneer het verdriet is of wanneer ze gewoon wat moeite heeft met inslapen ofzo.. En dan haal ik haar wel meteen... Wat het kdv betreft, zij hebben heel duidelijk zelf gevraagd hoe wij met Lisa omgaan en wat we doen als ze huilt, etc. Ze hebben me daar ook heel vast beloofd dat net zo te doen als wij. Dit ook omdat dat voor het kindje gewoon het duidelijkste is.. Als het overal op dezelfde manier benaderd wordt.. Neem aan dat dat bij jullie ook zo is.. Zou het gewoon even vragen.. In ieder geval voor je eigen gemoedsrust.. Vraagje: Welke luiers gebruiken jullie nu? Dan bedoel ik niet zozeer de maat maar het type.. Ik stond net in de winkel en heb tot nu toe de new born luiers gehad maatje 1&2 maar 2 wordt erg krap en overweeg nu 3 te gaan gebruiken.. Had altijd pampers maar die zijn er dus ook in easy dry.. Wat is nu het verschil? Hoelang gebruik je new born? Volgens de pak is de maatverdeling hetzelfde... dus allebei voor 4-6 kilo? Alleen zijn de easy dry goedkoper...
Even snel hoor, kom morgen weer langer langs. Dan reageer ik wel weer wat attenter. Wil jullie het volgende toch niet onthouden: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0 Ik heb er erg hard om moeten lachen.
Ik gebruik nog steeds de newborn, en ik geloof dat deze vooral goed zijn bij borstvoeding ivm de dunne poep. (Heb ik ook maar gehoord hoor) Ik weet niet of je een kleintje al zo kan verwennen maar wel gewennen. Ik laat Sam ook maar heel weinig huilen, soms dan wacht ik iets langer tot ze echt begint hard te huilen en dan ga ik haar ook echt troosten door haar op te pakken. Vaak kan ik haar al troosten door gewoon mijn hand op het hoofd te leggen en te praten. Maar ik laat haar over het algemeen niet lang huilen hoor. En qua gewenning, ik heb haar 's avonds vaak op schoot en dat merkt ze nu dus al, ze moet dus 's avonds haar aandacht. Maar ik denk niet dat het erg is, want ze heeft ook wel echt haar momentjes nodig vind ik. Vandaag zijn we weer uiteten geweest, en daarna gezellig weer met de Wii gespeeld. Het is echt heel grappig! (Ben wel niet zo goed hoor, maar ik heb er lol in!) Vraagje, het hengsel van een autostoeltje moet toch omhoog als ie in de auto zit? En niet naar achteren?
@ Daphne:Balen dat je nu op een wachtlijst staat hopelijk kunnen ze je gauw helpen. Ik moet mijn afspraken ook echt opschrijven want anders vergeet ik het echt..vandaag dus vergeten het grofvuil (oude droger) buiten te zetten stom stom stom... veel plezier met je Nintendo, humor doet een mens goed. Ik heb inderdaad begrepen dat het hengsel omhoog moet dan is het toch een soort van veiligheidsbeugel ! @ Runner: Is toch te gek voor worden dat je als oma je kleindochter niet komt bekijken.Heb haar nu al vanaf de kerst niet meer gezien en we vertikken het om naar haar toe te gaan hoor... Hmmmm je schoonloeder als beste vriendin lijkt me helemaal geen prettig idee,sterkte. Lekker dat je nu snachts een beetje kunt doorslapen. @ Marjanne: Gaaf die foto van je Tedje en wat is tie flink gegroeid. Ik ben bevallen van zon grote beeb hihi 4070gr/54cm @ Viefje: En vond de kleine het liedje van Nijntje ook leuk ? Wat een lache bekje dat meisje van jullie en fijn dat het nu zo goed met haar gaat ! Madelief vind tv kijken ook helemaal geweldig ook het scherm van de pc vind ze leuk. Ik heb maat 3 van baby dry met rupsflex ,ik vind ze erg fijn omdat ze nu zo goed aansluiten om der middel. @ Judith: Hmm denk dat ik die doos van felicitas maar vergeet.. @ Fredje: Heerlijk toch lekker shoppen en dan ook nog 20% korting, denk dat ik morgen ook maar is ga kijken als het niet te druk is.. @ Wenniepenny: En hebben de asperges gesmaakt? @ Mirella: Madelief slaapt ook op der rug en eerst keerde ik de wagenbak telkens om maar sinds een week draait ze der hoofd telkens van de een naar de andere kant dus hoeft dat niet meer. Misschien kun je de wieg/ledikant ook omdraaien? Succes Ik laat madelief ook niet huilen hoor, ja misschien fftjes als ik ergens mee bezig ben en zeker weet dat ze alleen maar ligt te mopperen. Als ze echt hard huilt ga ik wel gelijk naar der toe. Ik had dezelfde vraag over het kdv maar heb woensdag het kennismakingsgesprek dus zal het gelijk navragen. Werdt ook al verdietig bij het idee dat ik op mijn werk zit en zij ligt te huilen in het bedje bij de kdv en dat ze haar dan laten liggen... @Pendrag: Grappig topic en wat hebben mensen vreemde tics... Mijn tic... als ik misslijk wordt krijg ik eerst een niesbui die overgaat in hoesten en daarna is het meestal overgeven...gek hé We hadden vanavond een vergadering van de autoclub en had Madelief lekker meegenomen, ze heeft eerst een half uurtje in de maxi cosi geslapen(na het autoritje) toen heb ik haar eruit gehaald en heeft ze zeker een uur op mijn schoot naar al het geklep ziten luisteren en heeft met grote ogen naar alle grote mensen zitten kijken ze vondt het geweldig... Ze is echt zo gemakkelijk kan er echt overal mee naar toe nemen. Weltrusten meiden!
daphne, nee katwijk ZH bij Leiden. gister in Lisse geweest. heb me helemaal scheel gekocht was een braderie omdat je hier straks weer overal bloemencorso's hebt. heleboel kleertjes voor ruben gekocht voor de helft van de helft. en voor mezelf een gave zonnebril. ga nu boodschappen halen
Daphne: Hier kun je fimpjes kijken van hoe je het autostoeltje moet gebruiken: http://www.instructions.maxi-cosi.com/nl/index.html
Hoi allemaal Ik laat Norman ook huilen, niet te lang hoor. Wanneer is bij jullie de laatste voeding? Bij mij om 8uur en dan slaapt hij tot de volgende dag 7 uur. Hij zit op de dag aan 5 voedingen, dan is het toch niet zo erg he?
@morgaine: lijkt me heerlijk. Hier is de laatste voeding ergens tussen half 10 en 12. En dan 's ochtends tussen half 6 en 8. Ook luxe vind ik zelf. @runner wat heb je voor leuke dingen gekocht voor ruben? @missymona: heerlijk zo'n makkelijk kind. Echt genieten. @daphne: heb gisteren van een collega waar ik op kraamvisite was een pak pampers easy dry gekregen. Past haar zoontje ook niet. Zij gebruikt ook nog new born. Easy dry gaat bij Jarissa erg goed. Ik kon aan haar nutrilonvoeding kwijt (geeft ze naast de bv) die ik van de kraamhulp heb gekregen en de natusandoekjes waar Jarissa allergisch voor is. Lekker joh, uiteten. Hier moet het nog voor de eerste keer. @mirella: KDV werkt bij ons met schriftjes waarin je zelf kunt zeggen hoe je het wilt hebben. Zij passen zich daarbij aan. Bovendien werken er meiden die het heel erg leuk vinden en stapelgek zijn op baby's. Ik zou het gewoon met ze bespreken hoor. Het zijn geen rare gedachtes die je hebt. @viefje: zie mijn reactie bij Daphne. Had even niet in de gaten dat zij weer reageerde op een vraag van jou. Volgens mij is het inderdaad zo bij fv easy dry en bij bv new born. Natuurlijk geen wet van meden en perzen, blijft wat proberen. Ik ben vanochtend met Jarissa en de andere dochter van Ron naar de manege geweest, ging weer prima. Na de lunch het erf geveegd. Grootste gedeelte is nu klaar (2 uur later). Moet nog een deel van de oprit en het stuk waar de auto's staan. Wel lekker om buiten bezig te zijn met dit weer. Rons dochter heeft net Jarissa de fles gegeven Leuk hoor. En ze heeft haar voor die tijd verschoond. Ik was nog buiten aan het vegen en had de babyfoon bij me. Zo mooi om die kleine meid (nou ja, ze is 7) te horen. Echt zo'n moedertje.
@Mirella: Luuk heeft ook voorkeurshouding (dit ivm zijn problemen met linkernekspier). Nu slaapt hij al sinds hij 4 weken is in een zijligkussen. Zal wel hetzelfde zijn als jij hebt. Ik laat hem om en om liggen en overdag in de box en kinderwagen mag hij zelf bepalen hoe hij wil liggen...Zijn schedeltje is gelukkig mooi rond en doordat kussen wil hij nu alleen nog maar op zijn zij in slaap vallen..Rugligging vindt hij niet fijn! @Viefje: ik heb nu ook Pampers maat 3 gekocht. Luuk krijgt nl erg veel extra water op een dag ivm wat obstipatieproblemen. Hierdoor plast hij heel erg veel en de Newborn maatje 2 konden het niet aan waardoor ik elke keer hem nat in zijn bedje vond. De nieuwe pampers hebben dat Flex-systeem en dat werkt prima! Zijn echt heel fijn aan te doen! Ik heb ook goede ervaringen met AH-luiers! Niet duur en erg fijn! Verder gaat het hier erg goed! Luuk heeft sinds 2 dagen de tv ontdekt! Wat geweldig vindt hij dat! En sinds afgelopen maandag krijgt hij verhoogde dosering medicijnen en nu is hij stuk minder verdrietig! Helpen dus erg goed... Liefs, Bab
Sam heeft gelukkig geen voorkeurshouding, was ik in het begin wel ff bang voor. Maar later ondekte ik dat ze toch gewoon 's nachts met haar hoofdje van kant veranderd. Sam heeft helaas niet een super rond hoofdje, maar meer wat langwerpig hihihi. Dit dankzij het prematuurschap omdat ze dus al veel te vroeg al op haar hoofdje moest liggen waarbij alles naar achteren is gaan groeien (klinkt best maf eigenlijk) @Bab, jij hebt toch bij Kidsroom heel veel gekocht? Heb jij wel rondgeneusd? Hoe kom ik hier op? Nou een nichtje van mijn man is zwanger en zij heeft alles meteen bij Kidsroom gekocht (echt alles!) en heeft helemaal niet rondgeneusd. Onze ervaring was dat de wagens daar toch wel duurder waren en nog wel meer dingen. Ja wij hebben er ook wel dingetjes gekocht maar ik zou daar niet naar 1x kijken meteen de kamer kopen. Ik zou dan even rondkijken (ze is nu rond de 10 weken) en als ik het perse wil terugkomen, het gaat toch om veel geld. Ik heb het gevoel dat ze d'r eigen gewoon heeft laten afzetten! (En ja het is haar geld en ik zeg dit alleen tegen Mark maar toch)
Lunchen? Omdat meerdere dames dit hier toch wel heel erg leuk lijkt... Werken er veel dames hier dadelijk (na opmerkingen over mijn dalijk hihihi) op zaterdag? Het lijkt me handig als het een beetje in het midden van Nederland gaat gebeuren, aangezien we uit alle uithoeken komen tot aan Belgie toe. Iemand idee? En dan de hamvraag: Wie wilt er mee?
Kian heeft ook een mooi rod schedeltje en geen voorkeurshouding gelukkig Hij draagt ondertussen ook al een tijdje maatje 3 van luiers hoor! Wij hebben ze van de Lidl. Ben ik erg tevreden over! Yasmin draagt maat 4 van Lidl Lunchen altijd leuk! Maar wel moeilijk te realiseren denk ik.. Ikzelf ben afhankelijk van anderen of het ov omdat ik geen rijbewijs en auto beb.. Nou ben ik ook weer niet zo ervaren met ov dat ik zo in de trein stap om weet ik veel waarheen te rijden Zeikerig eigenlijk.. Het is weer lekker weer vandaag.. Misschien dat we zometeen even naar Seppe (richting Breda) rijden om vliegtuigjes te kijken. Yasmin is helemaal gek van vliegtuigen en Shirin heeft het ook altijd wel leuk gevonden. Ben nu nog even bezig met de slaapkamers en douche boven poetsen, dus even kijken of het wel doorgaat Morgen komt een kennisje mn haren knippen. Zij is kapster; wel makkelijk...én nodig Wie van jullie kijkt op zaterdag en zondag Dancing with the Stars?
Lunchen lijkt mij een uitstekend plan! Ik ga zeker mee. Is wel even zoeken denk ik naar een locatie waar we met veel kinderwagens terecht kunnen. We kunnen misschien ook bij iemand thuis en dan iedereen wat meenemen? Mijn huis staat daar zeker voor open maar is niet zo praktisch aangezien ik in Friesland woon. @Daphne: fijn dat Sam geen scheef hoofd heeft. Jarissa wel. Ben benieuwd of ons bezoek aan de ortho manueel ook verbetering gaat brengen. @Judith: ik heb al wel maatje 3 gekocht maar ze zijn voor Jarissa echt nog wat te groot. Heb nu nog anderhalf pak maatje 2 liggen, denk dat als dat op is we op maat 3 overgaan. Zijn de luiers bij de Lidl echt goedkoper? In deze maatjes zijn de pampers in de aanbieding (ik koop ze echt alleen maar in de aanbieding) niet duurder dan de kruidvatluiers. Wij zijn net terug van schaapjes kijken. Rons dochter vond er niets aan, we waren dus erg snel terug. Was vanalles te doen: schaapsherders met honden, viltmaken, schapen scheren, lammetjes aaien, schminken enzo. Jarissa was mee in de draagdoek. Ideaal zeg. Je loopt daar door de weilanden. Alle baby's in kinderwagen werden als een gek door elkaar geschud. En Jarissa lag lekker tegen mij aan te slapen. Nu nog even huishouden voor het bezoek komt.
Bij de maart mama's zag ik allemaal leuke banners, dus ben ik vanavond creatief bezig gegaan en zie dus hieronder mijn resultaat Als ze morgen bij de sollicitatie vragen waar ik trots op ben.. "nou... ik kan zelf banners maken weet ik sinds gisteren"
Judith, vind het wel meevallen van het zeikerige hoor... Lijkt me ook wel dat als het ons gaat lukken dat we iets moeten doen met de bereikbaarheid. Dus mocht het in een of ander gehucht zijn dat de treiners/ov'ers op een groter station worden opgepikt. (Dus met mensen met grote auto hihihihi, of gewoon in een grotere stad natuurlijk)
Hijs leuk je banner Daphne! Make me one @Pendrag: Zal es even mn bonnetjes doorspitten voor de luierprijs van Lidl hoor