Jeetje, wat lekker snel zeg. Geniet er lekker van zo thuis Marije heeft vandaag al 5 flesjes zelf leeg gedronken, ben zo trots Ze heeft in totaal ook al 8 keer der sonde eruit getrokken, boefje. Maar wel heerlijk boefje. ps Leuke foto trouwens Marian
Stoer hoor! Dat ze al zoveel zelf uit de fles drinkt! Zo te horen gaat dat ook best snel goed komen met jouw kleine prinsesje! Marian
Ben zo trots. Moet van de zusters een voeding minder gaan doen omdat ik anders te weinig tijd en rust heb om te kolven. Liep er net bijna uit dus doe misschien zijn mijn borsten ook van de schrik bekomen en doen ze het weer beter, gelukkig.
Ik zit een bij jullie mee te spieken. Ben zelf een decembermama die eigenlijk eind januari was uitgerekend. Nadine is 7 weken te vroeg geboren en dacht zelf dat het wel feb zou worden, aangezien ik 30 jan was uitgerekend. @ Marian: Wat een ongelooflijke schatjes! @ Jodi: Zie dat Marije ook sonde heeft. Hoop dat die er snel uit mag. Nadine had ook sonde en in Zwolle mag je je baby mee naar huis als er verder geen aanleiding is om langer te blijven. Dus is Nadine met sonde in naar huis gegaan. Ze heeft thuis een week sonde gehad. En idd was ook zo eigenwijs om het er steeds uit te trekken. Dan moest ik weer de zuster bellen om die erin te brengen. Nou februarimama's geniet van jullie kleintjes.
Goedenmorgen! Ik wil me bij jullie februari mama's aansluiten. Ik weet het ben eind januari bevallen, maar ik was februari uitgerekend en daar zat ik ook bij de februari forum. dus vandaar. Ik ken hier wat meer moeders. Hoe gaat het met iedereen? Bij ons gaat het goed, Rik doet het goed. Vandaag gaan we voor het eerst naar het consultatieburo, ben benieuwd wat men daar te vertellen heeft. Spannend vind ik het, hij ziet er gezond uit en volgens mij groeit hij goed, maar is toch wel fijn om het van hun te horen, lijkt me zo. hahahah. liefs fredje
Ik wil niet naar het consultatie buro Ik twijfel altijd over die inentingen ook bij de meiden toen, ik zou niet weten wat ik nu doe... trouwens ging ik bij Eefje alleen nog voor de prikjes en verder niet, nu ook , wat hebben ze mij nog te vertellen dan
he hoi. wij moeten 8 maart naar cb.. ben benieuwd hoeveel ons mannetje dan gegroeit is. vandaag heeft ie niet echt zij ndag. hij wil alleen maar bij mamma liggen. hij was al om half 6 klaar wakker en hij ligt nu eindelijk in zijn bedje. hopenlijk gaat ie even slapen zodat moeders nog wat in huis kan doen. af en toe komt er nog een geluidje uit de babyfoon dus helemaal stil is het nog niet.. is iemand van jullie al weer ongesteld geworden? ik heb het idee dat ik nog eenheel klein beetje vloei, of het zou al de ongesteldheid moeten wezen. maar ik wacht gewoon af. hoelang duurde het vloeien bij jullie? fijn dat alles goed gaat met jullie en de beebs..
Zo net terug van de cb. hihihi weer een afkorting die ik eerst als clear blue van de zwangerschapstesten kende hahahaa, maar cb zal wel consultatieburo zijn. Maar goed, alles was okido! Hij zat overal op het gemiddelde. Was 640gram aangekomen, dus dat is mooi, in drie weken tijd, hij groeit ook als kool vind ik hoor! Heerlijk manneke is het. Wij kiezen er wel voor om Rik in te laten enten, is heel persoonlijk maisy, maar voor ons hebben we besloten om het te doen. Ze hebben zijn naveltje aangestipt, dus dat moet nu indrogen en volgende week op het buro nog een keer laten bekijken. Want er groeide wat wild vlees en kwam nog wat etter uit. Ik ben nog niet ongesteld maar geef ook borstvoeding, dus dan kan het zijn dat het uitblijft, maar hoeft natuurlijk niet. liefs fredje
hallo, hier nog een trotse feb mama. Jente is op 9 feb. geboren (1 dag voor de uitgerekende datum) en inmiddels hebben we lekker onze draai gevonden. Ze zit nu op 6 voedingen per dag, dus we hebben inmiddels iets meer tijd voor ons zelf. Kom ik zelf ook weer ergens aan toe. Heel herkenbaar wat jullie schrijven over dat ze soms alleen maar bij je willen zijn. Dat heeft Jente ook. Dan ligt ze te krijsen in haar bedje en als je haar bij je neemt dan is alles weer goed. Vaak slaapt ze alweer als ik beneden ben met haar, maar zodra ze wordt neergelegd in d'r bedje dan is t weer huilen. Dus dan mag ze lekker blijven knuffelen en dutten bij mama (of papa) op schoot. Als ze vast slaapt leggen we haar dan weer in d'r bedje. Maar soms is ze ook ontzettend wakker, dan ligt ze tevreden bij je en is ze lekker aan t rondkijken. Hier is de miep van het CB vorige week geweest en volgende week gaan we voor het eerst daar naar toe. Miep zat maar te zeuren dat we haar niet meer voeding mochten geven (we kennen ons kind inmiddels goed genoeg om te weten of ze honger heeft of niet) blablabla. We zien het dus wel wat het ons gaat brengen. Anders gaan we er gewoon alleen voor de prikjes heen. We zien zelf wel of ze goed groeit of niet. Verder gaat het met mijn herstel goed. Eerste week kwam ik bijna niet aan rusten toe (kon niet meer slapen van vermoeidheid op een gegeven moment), maar dat is in de tweede week helemaal ingehaald. We hebben wel een fijne kraamtijd gehad en we hadden een super kraamhulp. En vannacht gaat papa voor het eerst weer aan het werk en staan we er alleen voor. Ben benieuwd. Liefs,
Ja wij kiezen ook wel voor de inentingen maar id..ieder zijn eigen idee en mening daarover Ik ben ook nog niet ongesteld trouwens en geef geen borstvoeding Spannend IkenKleine alleen vannacht!
Toch wel fijn om te lezen dat jullie kleintje ook eigenwijs kunnen zijn! Dat ze inderdaad een dag kunnen hebben dat ze veel huilen en alleen maar stil zijn als ze bij je liggen. Dain heeft vandaag zo'n dag, maar ik kan er niet heel erg goed tegen.... Hij ligt dan vaak zo lekker te slapen bij een van ons en dan leg je hem terug in zijn bed: huilen Zijn jullie niet "bang" dat je je kindje verwent door hem op je arm in slaap te laten vallen? Liefs, DAGDAG
Nee daar ben ik helemaal niet bang voor hoor DAGDAG! Heb het met de meiden ook zo gedaan en dat is allemaal goedgekomen hoor Toen ze wat ouder waren een goed slaapritme(in bed) aangeleerd en geen enkel probleem! Ze zijn nu nog te klein joh om 'verwend' te worden
hoi hoi! Wat een luxe ikenkleine dat je mannetje nu pas hoeft te werken! zal wel wennen voor je zijn. Hier gaat alles z'n gangetje, we zijn vandaag voor de 1e x naar buiten geweest! (op de thuiskomst na natuurlijk) We zijn naar de opa van m'n man geweest, hij is 93 en Tedje is nummer 100 in de familie! Het was erg leuk om lekker met de wandelwagen op stap te gaan! en o o wat zijn we toch trots op ons kleine mannetje! Afgelopen zaterdag hadden we het kraamfeest, we zijn blij dat we iedereen tegelijk hadden, anders hadden we zeker een maand kraamvisite gehad. Er is zo'n 80 man geweest En wat zijn we verwend! hoef de komende tijd niets te kopen. Jammer genoeg kan ik niet alles aan Marije doorgeven als Ted eruit is gegroeid... daar is het net te jongensachtig voor. hihi
Wow! Veel bezoek op het kraamfeest Marjanne! En Ted nummer 100 in de familie..grote familie zeg! Wel speciaal trouwens Ik ben van plan deze week voor t eerst met Kian in de wagen naar buiten te gaan.. Heb sinds vrijdag eindelijk het onderstel binnen, maar steeds als ik naar buiten wil werkt het weer tegen! Maar moet goed komen een keer deze week
hallo allemaal, hier begint ook alles zijn gangetje te gaan wij gaan woensdag naar het cb. ik vraag me ook wel eens af ik Lara al kan verwennen, wordt wel vaak tegen me gezegd, dat ik haar eens moet laten doorhuilen, maar dat vind ik zeer moeilijk heb mijn eerste menstruatie alweer bijna achter de rug, man wat heb ik dat zooo ontzettend NIET gemist , maar dan is het vloeien ook helemaal voorbij daarna
Zo zoetjes aan ga ik hier ook maar eens meekletsen. Het lijkt me fijn om de ervaringen als kersverse ouders met jullie te delen, omdat ik merk dat ik met betrekking tot sommige dingen heel erg zoekende ben. Voor de februari-mama's die mij nog niet kennen: onze zoon Daan is op 12 februari jl via een geplande keizersnede geboren (vanwege stuitligging). De keizersnede en mijn verblijf in het ziekenhuis zijn goed en vlot verlopen. Vooral de eerste dagen heb ik toch wel veel pijn gehad, maar sinds ik weer mijn bed uit kon gaat het elke dag een stuk beter. Daan is een lief en tevreden mannetje, hij drinkt goed en slaapt over het algemeen lekker rustig. Hij heeft een heel expressief gezichtje, en we genieten heel erg van de intens tevreden blik die we krijgen en dito geluidjes die hij maakt na een voeding of een badje of als hij lekker ligt te slapen of om zich heen te kijken. Wel heeft hij ons de eerste nachten goed bezig gehouden doordat hij veel last had van darmkrampjes en daardoor veel huilde (bij mama hebben de kraamtranen daardoor ook rijkelijk gevloeid). Nu mijn borstvoeding en zijn darmen goed op gang zijn gekomen wordt dat (gelukkig voor hem én voor ons) al een stuk minder. Daan lijkt nu in zijn eerste regeldagen te zitten, het schema van 1 keer per 4 uur werd gisteren en eergisteren bij lange na niet gehaald, want meneer meldde zich elke 2,5 à 3 uur om aangelegd te worden. Eens zien hoe het vandaag gaat. Voorheen dronk hij flink aan beide borsten, maar sinds vannacht lijkt hij genoeg te hebben aan één borst (daar drinkt hij dan ook wel 20-30 minuten aan). Groetjes, Wendy
DAGDAG vroeg op 19 februari: Daan is na de ochtendvoeding meestal klaarwakker en na de vroege avondvoeding. 's Ochtends leg ik hem dan toch weer terug in zijn wiegje. Hij gaat dan wel een beetje dreinen, maar dan ga ik zelf douchen en ontbijten zodat ik het niet hoor. Tegen de tijd dat ik dan weer kom kijken, ligt hij lief te slapen. 's Avonds zetten we hem meestal met wiegje en al in de woonkamer als we met het eten bezig zijn, hij ligt dan wakker om zich heen te kijken (hij lijkt vooral geobsedeerd door het plafond en de lampen). En na het eten halen we hem meestal uit zijn wiegje voor wat 'quality time' met papa en mama. De laatste dagen is hij na de late avondvoeding ook klaarwakker, maar dan willen we toch wel graag dat hij gaat slapen. Dat het 's nachts donker en stil is lijkt Daan nog steeds niet zo leuk te vinden, want zodra hij in zijn wiegje ligt begint hij te dreinen. Meestal komt het erop neer dat één van ons hem vasthoudt en een beetje wiegt totdat hij in slaap valt. Groetjes, Wendy
Bij ons komt er vrijdag iemand langs van het consultatiebureau (omdat ik zelf nog niet mag autorijden op dit moment vanwege de keizersnede, vind ik toch goede service). Ik ben ook heel benieuwd hoe goed Daan groeit met mijn borstvoeding, hij produceert in ieder geval ruim voldoende natte en vieze luiers. @fredje8: Netjes hoor, 640 gram erbij in 3 weken tijd! En ja, wij willen Daan ook graag laten inenten. @maisy: Toch weer terug op het forum zie ik? Fijn dat je er weer bent! @IkenKleine: Zit Jente soms ook in haar eerste regeldagen? Fijn dat je weer een beetje tot rust bent gekomen! Succes met de eerste dagen alleen met Jente! @Marjanne: Lekker hoor, voor het eerst weer naar buiten! Ik wil dat deze week ook gaan doen, maar dan moet ik helaas toch nog toch donderdag wachten. Dan is mijn moeder er en kan ik samen met haar een stukje gaan lopen achter de kinderwagen. Vanwege mijn keizersnede kreeg ik namelijk het advies om de eerste keer naar buiten niet in mijn eentje te doen, voor het geval het lopen toch niet goed zou gaan en ik ergens zou stranden. Ik denk dat het wel meevalt hoor, want ik heb nog maar weinig last van de wond. Groetjes, Wendy
dat hebik ook. als tieshan huilt kan ik hemmoeilijk lang laten ligen af en toe gebeurt dat wel eens maar meestal krij gik hem dan stil door hem opde srm te nemen. ik hoop dat ze er nog niet veel van merken.. maar ben zeker bang dat ik hem verwen en dat dit altijd zo zal blijven haha. zo vandaag voor het eerst dat ik om tien uur aangekleed was enzz... tieshan heb ik om 5 uur de fles gegeven en daarna wou hij niet weer slapen.. sochtends na zijn eerste fles is meneer klaar wakker.. erg vervelde voor moeders(geen ochtend mens) ik heb hem een poosje laten brullen en af en toe getroost maar om 6 uur was het voor moeders te veel en is ze samen met de kleine man naar beneden gegaan.. daar eenmaal op de arm ging het wel weer(dikke donder ) tieshan zit ook in zijn regeldagen geloofik. hij red de vier uur echt niet meer. met moeite haal ik de 3,5 nog een keer.(lang leve de fop) gisteravond en vandaag weer heeft tieshan last van krampjes volgens mij. hij trappelt met zijn benen en giert het soms uit.. ook laat hij windjes maar geen poepluier.. hopenlijk gaat het snel over. we zijn al aan de cinababy