@Judith: hier ook liters groene thee. Helaas verlies ik geen kilo's. @Daphne: ik heb je gekrabbeld. Fijn dat je maisy al hebt gevraagd en leuk dat ze mee wil. Klinkt ook goed, de felicitasdoos. Ben benieuwd wanneer ze hier willen komen. Ik heb het Kruidvat nu 3 keer gemaild dat ik nooit een afhaalbon heb gekregen. En ja hoor, drie keer is scheepsrecht. Kan vanaf vandaag mn doos gaan halen. De keuken is schoon en ik heb gezogen! Jippie. Helaas is Jarissa zo jengelig als wat. Ze heeft sinds de voeding van 10 uur nauwelijks geslapen. Ik heb haar nu op bed gelegd en daar ligt ze nog te jengelen. Heb nu opnieuw theepauze. Huishouden moet je vooral niet overdrijven! Ga straks nog wat opruimen en het terras vegen. Ik hoop dat we morgen buiten kunnen zitten. En dan moet onze slaapkamer nog. Ach, kan altijd alle kleren achter het gordijn v.d. kast gooien en snel stofzuigen. Dan lijkt het al heel wat, hihi.
o ja, had het nog niet gemeld maar vanavond komt er weer kraamvisite (waar een mens al niet blij van wordt)
jeetje wat kletsen jullie veel. Denk dat Marije der eerste sprongetje heeft (ze is 5wk te vroeg, dus dat kan wel kloppen) Gister hadden we het echt gehad, huilen, zo zielig en we hadden geen idee. Vanochtend kwam mijn man dat het wel een sprongetje zou kunnen zijn. Scheelt al weer n beetje, hebben we tenminste enig idee wat het is. Vanochtend was ze nog steeds huilerig, maar nu slaapt ze gelukkig. enne mooie banners hoor
Balen Pendrag dat voor jou de groene thee niet werkt,,, moet zeggen in weet ook niet zeker natuurlijk of ik 1 kg per week afval door de groene thee of door mijn verantwoorde eetgedrag, of beiden of geen van beiden Leuke nieuwe hobby Daphne En veel plezier met je kraavisite vanavond En ja ja ja een nieuwe update, want ook het poepen is gelukt op het potje Al was ze er zelf lichtelijk van 'geschrokken' leek wel Maar toch knap hè!
Wenniepenny weet een leuke locatie ergens in Utrecht, ben even vergeten waar. Pannenkoekenrestaurant met groot terras en genoeg ruimte voor al onze kinderwagens. Kom je ook?
Daan is sinds gisteren ineens veel langer wakker en vermaakt zich veel langer in de box en in het wipstoeltje. Hij lacht bijna de hele tijd om de geluidjes die hij zelf maakt. En als ik hem op schoot heb wil hij nu telkens zitten terwijl hij daar tot nu toe niets aan vond. Volgens mij is zijn sprongetje afgelopen. Ik merk wel dat hij nu een enorme zuigbehoefte heeft, en hij heeft nu zijn duimpje ontdekt. Eigenlijk heb ik dat liever niet, maar als het hem helpt om in slaap te vallen... De babymassage was weer heerlijk vanmorgen. Daan was direct daarna weer ontzettend wakker, ging uiteindelijk om 13.00 uur zijn bedje pas in en slaapt nu nog hoewel hij om 11.30 uur zijn laatste voeding heeft gehad . M.b.t. de planning voor de lunch: 19 mei valt in het Hemelvaartsweekend, dus waarschijnlijk zijn veel mensen - waaronder ikzelf - er dan niet. Misschien iets om rekening mee te houden, Pendrag? Pendrag houdt bij wie er mee wil en wanneer jullie kunnen, en als de datum en het definitieve aantal personen bekend zijn zal ik bij Fort Rhijnauwen (bij Utrecht) reserveren. Leuke banners hebben sommigen van jullie gemaakt! @DAGDAG: Hoe is het wennen op het kdv gegaan? Heeft Dain het naar zijn zin gehad? En vond je het niet moeilijk om hem daar te laten en zelf weg te gaan? Ik moest er gewoon van huilen . Fijn dat het zo goed gaat met Dain! @runner: Hoe is het gesprek met het gezinnetje gegaan? Sterkte met Ruben's oogjes! Bij Daan heeft het best lang geduurd. Schoonmaken met gekookt water en na elke voeding een druppel moedermelk in de oogjes heeft uiteindelijk geholpen. Kreeg van het cb de tip om voor het schoonmaken met het topje van je pink voorzichtig tussen het oog en de neus te drukken (waar de traanklier zit) om zo het vuil uit de traanklier te masseren. Er kwam inderdaad behoorlijk wat troep uit. @Lisette28: Succes met verhuizen! @inge1983: Wederom sterkte met Nils! Hopelijk heeft hij niet het rotavirus. @Jodi: Wauw, Marije groeit inderdaad hard ! @Aichaatje: Welkom terug! Pfff wat een drukte zeg, hopelijk wordt het daarna een keer rustig voor jullie. sterkte met Yara's krampjes! @fredje8: Vervelend dat je borstvoeding terugloopt! Succes met het invoeren van een combi fv/bv. @Judith75: Terecht dat je trots bent op Yasmin, wat goed van haar ! @Marjanne: Ik neem me ook elke keer voor om van alles in huis te doen, maar aan het eind van de dag heb ik nog niet veel gedaan. Ik ga ook veel liever wandelen met Daan. Hebben jullie dat nu ook, dat je tijdens het wandelen veel te veel geld uitgeeft aan leuke spulletjes voor de kleine ? @daphne78: Veel succes met de therapie! En die Felicitas-doos verschilt kennelijk, want bij jou zaten er weer wat andere dingen in dan bij mij. Groetjes, Wendy
Wendy, ze kwam ook eerst met een andere doos en die heeft ze snel even omgewisseld voor een doos met fruit? Dus er zijn inderdaad verschillende dozen.
Pfff, Jarissa heeft opnieuw maar liefst een half uur geslapen. Ze heeft dus tussen 10 uur en nu in totaal ongeveer een uur geslapen. Ik merk net als Wenniepenny wel dat ze veel langer in de box kan liggen en meer rechtop wil. Toch hoop ik wel dat ze na de volgende fles weer lekker gaat slapen. Ze kan lichamelijjk natuurlijk nog niet zo heel veel en volgens mij verveelt ze zich af en toe gewoon. En dat betekent dan dat mama een extra taak in haar functie-omschrijving krijgt: bieden van entertainment op ieder gewenst moment! Wat houden ze je toch bezig he, die kleintjes? Heel leuk maar ik moet nog steeds wennen dat ik niet meer mn eigen tijd kan indelen. Ik maak nu echt afspraken met mn vriend wanneer hij gaat sporten en wanneer ik. O, als er nog iemand is die een leuk paard zoekt? Ik ga de mijne verkopen. Klikt niet genoeg en nu ik hem vaker rij, komt dat steeds sterker naar voren.
Pendrag, daar gebruiken wij de schommel voor hihihi. Als ik niet meer weet hoe ik Sam kan entertainen dan gaat ze maar in de schommel. Vind ze geweldig.
Wauwie, het is gelukt! Een beetje van mezelf en een beetje van Daphne. Hihi, nogal veel van Daphne en een klein beetje van mezelf maar wat een mooie banner heb je voor me gemaakt Daphne! Tx! Misschien dat ik het wipstoeltje weer eens kan gebruiken. Een schommel hebben we helaas niet. Jarissa is net wakker geweest tot haar fles van 17.00 uur en is toen meteen in slaap gevallen. En ze slaapt nu nog heerlijk. Ik denk dat ze tot haar volgende voeding zal slapen en dan weer tot morgenvroeg. Niets mis mee natuurlijk. Ik ben in ieder geval weer lekker opgeschoten met het huishouden. Woonkamer, keuken en terras zijn helemaal klaar. Nu nog de slaapkamer. En morgen babymassage, boodschappen doen en koken.
Sofie logeert vannacht bij mijn ouders, wij gaan naar de film en dan morgen keihard klussen dus we zien haar morgenavond pas weer, heeeeel raar groetjes Lisette
Jeetje Lisette, das echt raar ja. Maar zo kunnen jullie wel lekker doorwerken. Ben benieuwd hoe het jullie bevalt, zo zonder dochter.
Hier wordt lekker gekletst zeg! Ook ik kan inmiddels lekker genieten van een prachtige banner dankzy Daphne Dames ik heb eens in de albums en op de websites zitten neuzen wat een schatjes toch allemaal! Jammer dat ik niet mee kan naar de lunch.. tenzij iemand een prive jet heeft De nieuwe druppeltjes "dentinox" slaan wel iets beter aan gelukkig, maar krampjes blijven komen! Arme schatje! Wat ik zo schatig vind is als Yara zich uitrekt tijdens het wakker worden! Zo lief 8) Weet iemand ook wanneer je met een beep de zee in mag? Wat betreft de kleding van Yara, ik kleed haar voor NLse begrippen nog wel warm aan! Maar 27graden is hier echt pas lente en 40 graden in de zomer is zeker geen uitzondering! @missymona, spiraaltje is wel ideaal hoor geen gepruts met condooms etc! Groene pakje is heel makkelijk, jammer dat die bijna te klein is! En tja de oorbelletjes, dat was na de geboorte ook een verassing voor mij maar staat heel schattig en ze heeft absoluut geen last gehad! @judith, hoe gaat het nu met je? Balen dat je je niet goed voeld! Enne wat goed zeg van Yasmin, lang leve de grote zus! @pendrag, leuk die link naar de eigenaardigheden! Op welk adres heb jij kruidvat gemaild? @daphne, fijn dat je al zo snel terecht kunt! Geweldig die foto van Sam met zonnebril @wennypenny, Yara heeft ook zon grote zuigbehoefte, speen en vingers! Die kleine vingertjes probeerd ze zelfs tijdens de BV erbij te proppen Zijn jullie nog dingen/veranderingen in jullie relaties tegen gekomen nu de beep er is?
@Aichaatje: ja, relatie verandert wel vind ik. Af en toe nog wat misverstanden door alle hormonen, stemmingswisselingen en oververmoeidheid. Nu krijgen we steeds meer handigheid en routine. Waar ik wel aan moet wennen is dat we toch anders aankijken tegen de verzorging van een baby. Ron is daar toch makkelijker in, gaat meer z'n eigen gang. Mijn leven is helemaal gericht rondom Jarissa. Ron heeft dat heel veel minder. En troosten mag mama doen! Mijn manier is niet perse beter dan de zijne maar wel anders. Gelukkig hebben we genoeg begrip voor elkaar. En het vrijblijvende is er definitief af. Ik ben erg gelukkig met Ron maar we zijn nu levenslang aan elkaar verbonden door Jarissa. Dat vind ik soms een raar idee.
Ja hier ook een verandering Aichaatje: nog steeds geen sex en Sebas valt als een BLOK in slaap s avonds in bed terwijl ik pieker Erg frustrerend!
Dat is zeker frustrerend Judith. Kun je er wel over praten met Sebas? Ik heb net de daad bij het woord gevoegd en een advertentie op marktplaats gezet voor mn paard. Spannend hoor. Heb ook al wat gekeken naar andere paarden. Is altijd zo, als je wat zoekt zijn ze duur. Nou ja, eerst deze maar eens verkopen. Ik ga nu de laatste fles klaarmaken en Jarissa wakker maken. Ze slaapt nog steeds!
Hier ook wel wat misverstanden En de verzorging komt min of meer op mij terecht (mannetje durft het aankleden ed niet aan) dus papa is er voor de leuke dingen Ook hier voeld het nu als definitief, als het tussen ons misgaat.. dan kan ik niet zo maar terug naar NL Sex is er hier ook nog niet, maar dat komt omdat ik weer/nog bloed sinds spiraaltje oeps prinsesje roept..................
@ Judith: Ja bergen op zoom is iets te ver weg voor een knipbeurt.Heeft de huisarts nog terug gebeld ? Super zeg dat Yasmine een pottie heeft gedaan, natuurlijk ben je dan trots! Hoera! Het afvallen gaat wel super zeg, bij deze een pluim. Ik wil ook wel een boel kilos kwijt maar heb er de energie en de wilskracht nog niet voor. Wordt er soms best depri van zeker met dit mooie weer en al mijn oude kleren die me in de kast aanstaren maar die niet passen... @ Fredje: Succes met je beslissing. Ik geef hier ook een combi van kv en bv ben nog bezig met afbouwen naar 3 kv ipv 3 bv voedingen per dag tot nu toe gaat het nog goed hopelijk past mijn melk productie zich goed aan. Ik denk alleen als jouw productie nu al verminderd is en je minder borstvoeding gaat geven je kans hebt dat je bv nog verder terugloopt. Hoop dat ze een goeie oplossing voor je hebben op het cb. @ Runner: Hoop dat het zalfje er nu voor zorgt dat het echt verdwijnt! @ Pendrag: 10 collegas op bezoek toe maar, hoop dat het erg gezellig wordt. Mooie banner! Jammer dat het toch niet lekker klikt met je paard. Lastig hé wat tijd voor jezelf vrij maken, valt mij ook al op. Zelf douchen,opmaken of mijn haar doen moet ik eigenlijk al plannen ... Ik zag laatst bij een andere kdv dat ze de maxicosi aan een touw hadden opgehangen zodat het als schommel gebruikt kon worden misschien een idee? Ik herken mij in je verhaal wat betreft de verzorging, mijn vent gaat ook makkelijker zijn eigen gangetje en de verzorging komt meer op mij aan.Ik maakte van de week nog de opmerking of hij wel zeker wist dat hij de navelstreng wel had doorgeknipt wat naar mijn weten zitten madelief en ik nog aan elkaar vast .. Natuurlijk geniet ik van haar maar vindt het jammer dat hij soms weinig initiatief toont meestal moet ik het vragen...Hoop dat het straks iets minder wordt als hij op vrijdag zijn vader dochter dagje heeft en ik aan het werk ben dan moet hij wel. @ Lisette: Spannend hoor zon eerste nachtje uit logeren. Ik zie nu al tegen de wenuurtjes van het kdv op,voel me echt een hopeloos moedertje.. @ Achiaatje:Volgens is het in NL zo dat je in zee mag na de eerste inentingen, hoe zit dat eigenlijk met het inenten bij jullie ? @ Daphne: Succes met je therapie en je nieuwe hobby banners maken hihi. Veel plezier met de kraamvisite. @ Wenniepenny: Madelief wil ook alleen maar zitten zodat ze alles goed in de gaten kan houden, de box vindt ze dus niet echt leuk meer maar de fatboy zitzak vindt ze geweldig. Grappig dat hij zijn kleine ienemienie duimpje gevonden heeft. Hier hetzelfde probleem, neem me elke ochtend voor om wat huishouden te doen maar uiteindelijk komt er dan niets of weinig van terecht... Ook al kom ik niet op de lunch vindt het lief dat jullie aan Maisy hebt gedacht die hoort er natuurlijk gewoon nog bij. Laatste paar dagen heb ik het zo af en toe ff niet naar mijn zin maar wat het nu precies is geen idee, frusterend dat ik niet weet waardoor ik het niet naar mijn zin heb...ach het zullen wel allerlei zorgen zijn. Ik ga Madelief wakker maken voor een lekkere TIET maaltijd en dan duik ik mijn bedje in.