Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Nog even snel een berichtje voor de familie komt!
    We zijn net voor de 2e keer wezen enten! pff wat naar vind ik dat toch! Yara houd zich beter als ik.. 1 klein huiltje en over! Nu ligt ze lekker met een bevroren zakje groente op haar beentje te slapen!

@daphne, o wat spannend een tandje! En tong uit steken is Yara ook helemaal weg van en een lol dat ze dan heeft!

@pendrag, leuk he jurkjes.. ik ben er zelf helemaal dol op!

@judith, ooo wat prettig lijkt me dat!

ik moet snel weer verder.. sorry als ik in de haast iemand vergeet!

2. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Dit is toch niet normaal? Het is April en de mussen vallen dood van het dak!

Charlie heeft alleen nog maar rompertjes aan met korte mouwtjes of helemaal geen mouwtjes.

Zelf baal ik als een stekker dat ik m'n ouwe zomerkleding nog niet allemaal aan kan. Broeken krijg ik nog steeds niet dicht ookal ben ik toch al 12 kilo kwijt....

Ik ben aan het Sonja-Bakkeren, nu nog beginnen met sporten, maar heb ik zoals gewoonlijk geen zin in.... Als ik even wat tijd voor mezelf heb wil ik graag beetje op internet of lamlendig op de bank hangen met een boekje en de afstandsbediening, hahaha!

Wat doen jullie eraan om weer beetje in shape te komen?

Ben trouwens voor het eerst van me leven naar gynaecoloog geweest met mijn klachten. Hij zag gelijk wat het probleem was en nu ben ik ervanaf!
    Littekenweefsel even met zilvernitraat aanstippen (auw!) en nu heb ik geen pijn meer!

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Mirella, ik Wii sinds 1,5 week. Is zoooo leuk en intensief.

@Lisette, ik mail je van de week ons nummer. Gisteren kwamen we het nr ineens tegen van de Wii.

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Aichaatje: veel plezier met je familie.

@Mirella: Jarissa heeft overdag meestal een rompertje aan of ze ligt alleen in haar luier. Dan is het nog wel uit te houden voor haar. En af en toe wat water tussendoor. Ze drinkt dan erg weinig (10-20ml) maar het doet haar wel goed.
    's Nachts ligt ze nog wel in haar pyjama, het koelt nog behoorlijk af. Gelukkig wel want de nachten slaapt ze zo uitstekend.
    In vorm komen valt hier ook niet mee. Ik pas nog in 1 korte broek en dat is zo'n oud ding, daar durf ik het erf niet mee af. Ik probeer gezond te eten, drie keer per dag. En verder geen tussendoortjes. Heb al in geen eeuwigheid chocola gehad. Maar het gaat erg langzaam. Ik ben nu bijna 10 kilo kwijt vanaf dat ik thuis ben gekomen uit het ziekenhuis (bijna 20 gerekend vanaf de bevalling) en heb nog 15 kilo te gaan. Pffff, eindeloos.
    Qua sporten wandel ik veel met Jarissa en ik rij af en toe paard. Ik heb hetzelfde als jij: sporten vind ik al niet zo geweldig en als ik al eens tijd voor mezelf heb, wil ik of paardrijden of lekker luieren.

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Om in shape te komen wandel ik (zover dat gaat met bi) en 1x per week aquajoggen. En vooral op letten wat ik eet! Nog 9 kg te gaan, maar echt joh je vorm veranderd ook vind ik, dus al zit ik op mn oude gewicht dan nog passen mss mn kleren nog niet van eerst!Zo frustrerend... :( Ik heb korte broeken te leen van mn moeder. Niet de meest mooie, maar voor in de achtertuin goed te doen ;) Ook heb ik van haar een spijkerbroek en linnen broek en zo doe ik het maar eventjes denk ik ;) Heb nog 2 zomerjurkjes die ook wel passen maar vind ze niet mooi staan met mn buik van nu :( Pffffff ;)

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Slecht nieuws bij onze buren. Een maand geleden is het jonge paard van de buren verongelukt, hij is op een hek terecht gekomen. Het uiteinde van het hek kwam in z'n zij en aan die verwondingen is hij overleden. Afgelopen zondag hebben ze een nieuw jong paard gekocht. Een heel leuk, levenslustig paard. Dat paard is vanochtend met z'n borst op een ander hek gelopen en ook aan z'n verwondingen overleden. Onvoorstelbaar, 2 paarden zo snel achter elkaar. Bah, wat voelt dat akelig zeg.

7. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    help! onze computer is overleden!
    (zit nu ff bij mijn ouders)
    het zal wel een tijdje duren voordat we een nieuwe hebben dus ik kan voorlopig niet vaak wat van ons laten horen :(

met ruben gaat het goed, is ook een beetje van slag af door dit weer ligt nu net in mijn moeder haar armen te slapen.
    is al vanaf 13.30 wakker!
    best vermoeiend.

slaapt sinds 2 dagen s'nachts ook in z'n eigen kamertje en daar doet ie het helemaal super, tot 2 keer aan toe pas om 07.30 wakker

pas ook nog weinig kleren van voor de zwangerschap, best vervelend met dit weer want ik ga toch echt nog geen nieuwe kleding kopen.

nou meiden hopelijk kan ik snel weer alles bijlezen.
    ga nu maar weer even 'sociaal' doen.

groetjes van ons

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Jee Pendrag dat is ook wat zeg":( Pfffffffff..2 paarden vlak achter elkaar is niet nix!

runner tot snel weer joh! die pc's ook hè ;)

9. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @ Pendrag;
    Misschien domme vraag, maar zijn die hekken zo scherp? Wel erg toevallig zo snel 2 achter elkaar en dan door hetzelfde ongeluk. Weten ze wel zeker dat het door een hek is gekomen? Je hebt namelijk ook van die gestoorde lui rondlopen die erop kicken om paarden en pony's te verminken. Vreselijk is dat, dat is het paard van mijn nicht overkomen. Echt waar die types mag je van mij de doodstraf geven! Wordt er weer kwaad om als ik eraan denk dat ze maar een hele lichte straf krijgen voor zoiets.

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Is geen domme vraag, en nee de hekken zijn niet scherp. Het eerste paard is tussen het hek en een boom doorgewurmd. Althans, dat heeft ze geprobeerd. En daarmee heeft ze zichzelf steeds meer bekneld. De handgreep waarmee je het hek kunt openen is daarbij in haar zij gekomen en heeft een slagaderlijke bloeding veroorzaakt. Bij Zenn, het paard dat vandaag verongelukt is, ging het om een ander hek. Zenn zou vanuit de bak het land in en is vol op het hek gelopen. Hierbij ontstond een groot gat in zijn borst en opnieuw een slagaderlijke bloeding. Bij het eerste ongeluk was het buurmeisje aanwezig. Zij is zelf onder het hek terecht gekomen bij het ongeluk. Vandaag was de buurman erbij, hij deed het hek open waar het paard vol tegenaan liep.

Een bizarre samenloop van omstandigheden die in beide gevallen niet slechter kon aflopen. Godzijdank geen freak die de paarden mishandeld heeft. Dat is ook heel erg om mee te maken.

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dames die nog niet gereageerd hebben en wel graag mee willen lunchen: ik wil morgen alle reacties op een rij zetten en een datum prikken. Laten jullie nog wat horen als je mee wilt?

12. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Zo, ik ben er weer een keer. Heb een paar dagen de pc niet aangehad vanwege het mooie weer. Nog maar even genoten van mijn laatste verlofdagen. Want komende week moet ik weer 'back to normal' (al ziet dat 'normal' er nu ineens wel heel anders uit).

Sinds vorige week heeft Daan Pampers Baby-Dry om. Die heb ik gekocht omdat ze wat minder stug zijn en hij er wellicht wat minder last van heeft bij het spartelen. Maar - hoewel de naam anders doet vermoeden - absorberen de Baby Dry's minder goed dan de New Baby's, want nu begint hij te krijsen na elke poepluier. Toch maar weer terug naar de New Baby's, want ik heb liever een baby die goed doorslaapt en daardoor lekker uitgerust is dan eentje die bij elke poepluier krijsend wakker wordt.

@missymona: Wat vervelend dat jullie geen goed gevoel hebben bij het kdv. Kun je ook uitleggen waarom het niet goed voelt? Bespreek dat vooral met de leiding van het kdv, hopelijk kunnen ze er wat aan doen.

@daphne78: Jammer van je sollicitatie, volgende keer beter. Succes met de therapie! En wat goed dat Sam zo voorspoedig groeit!

@viefje: Heb jij het hoteldebotelsetje gekocht? Ik vond dat ook wel leuk, maar waar moet je in vredesnaam 20 van die mappen laten?

@inge1983: Als ik airco in de auto had zou ik die wel aanzetten, alleen niet te koud. Mijn auto heeft ARKO (Alle Ramen Kunnen Open ;) ).

Daan roept dat ie honger heeft, dus volgende keer weer verder.

Groetjes, Wendy

13. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    hoi hoi
    zo dat is lang geleden, maar het is ook zo'n ontzettend lekker weer. HEERLIJK!
    Morgen moet ik weer gaan werken, heb er zin in.
    En zoals vele moeders het zeggen, dat je dan geen slechte moeder bent omdat je zin in werken hebt.
    Rik doet het erg goed, hij ligt heerlijk overdag in zijn rompertje, behalve vandaag vond het toch wel wat frisjes.

Inmiddels krijgt Rik twee flesvoedingen op een dag en drie borstvoedingen, zoals het er nu naar uit ziet kan ik dit volhouden, want dit krijg ik bij elkaar gekolft. Ik heb het precies 13 weken (driemaanden en een dag) volgehouden, ben trots, maar had liever 6 maanden volledige borstvoeding gegeven ,a maar zit er dus helaas niet in. Maar 3 maanden nog borstvoeding en flesvoeding ziet er ook goed uit toch? Ik vind van wel!

Fijne koninginnedagvandaag! Wij blijven lekker thuis, laatste dag dat mama vrij is nog ff extra genieten van thuis zijn hihihi. Papa moet vanmiddag wel werken, maar vind het niet erg om nog lekker met zijn tweetjes te zijn (en de hond).
    toedeldoki
    liefs fredje

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Wenniepenny: lekker hoor, weer aan het werk. Ben benieuwd hoe het je bevalt en of je een beetje ritme kunt vinden. Jarissa heeft al tijden baby dry, bevallen hier juist beter dan new baby's. Vast het verschil tussen bv en fv.
    Hier 1 auto met airco en 1 met arko. Airco is wel aan als het erg warm is maar met mate.

@fredje: je mag best trots zijn hoor, op drie maanden bv! Dat heeft Rik dan toch maar weer te pakken. En met de combinatie die hij nu krijgt, moet hij wel uitgroeien tot een gezonde hollandse jongen! Jij ook lekker aan het werk komende week. Hoop dat jij ook een lekker ritme weet te vinden.

Wij zijn net terug van koninginnedag. Zijn even naar een vrijmarkt geweest. Hebben daar ook gegeten want ik ben zaterdag een beetje een domme muts geweest. Ben nl. vergeten brood te kopen. Heel handig. Dus vandaag pannekoek gehad als brunch. Morgenochtend sta ik om 9 uur bij de winkel op de stoep!

Straks een ander paard kijken, ben heel benieuwd. Misschien komt er een ruil uit voort, we zullen zien.

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Vandaag geen Koninginnedag hier :( Heb een flinke migraineaanval gehad. Ben net weer een beetje bekomen!

Haha, Pendrag, dat klinkt precies als ik. Sebas is bij de benzinepomp die ook brood verkoopt brood gaan halen..Ikzelf eet crackers, maar de meiden boterhammen! Spannend mss een paardenruil!

Dames waarvan verlof afgelopen is: veel plezier weer met werken! Zal vast weer wennen zijn denk ik, maar wel leuk..? ;)

Morgenmiddag weer naar cb met Kian. Ben benieuwd hoe zwaar hij weer weegt! En hij krijgt weer prikjes. Hopen dat ie er niet zo van slag van is als vorige keer :(

16. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Zo meiden,

Leuke koninginnendag gehad?
    Wij zijn inmiddels verhuisd, pffff wat een chaos zeg, wel al weer redelijk uitgepakt maar wat ben ik moe zeg. Op zaterdag (mijn verhuisdag dus) ben ik ook weer voor het eerst ongesteld geworden, joepie :( heb meteen ontdekt dat OB mini niet meer voldoet helaas, gelukkig is normaal nog wel goed.

We zijn vanmorgen voor het eerst in ons nieuwe bad geweest, heeeeeerlijk. Morgen ga ik met Sofie in het grote bad! Sofie heeft trouwens niet echt last van de verhuizing geloof ik, nog steeds een relaxed, doorslapend, lachend meisje, echt heel erg fijn. Ik krijg soms gewoon tranen in mijn ogen als ik mijn gezinnetje zo zie, echt heel gaaf.

@Runner: wij gaan binnenkort heel veel computeronderdelen weggooien, oa een complete maar stokoude computer, wil jij hem of onderdelen ervan hebben?
    @Judith: succes met de migraine, vroeger ook veel last van gehad maar ik ben er gelukkig overheen gegroeid (maar kan het me nog al te goed herinneren)
    @Pendrag: heerlijk pannenkoeken als brunch.
    @Fredje: veel plezier en succes met werken morgen, en je hebt toch super je best gedaan voor je borstvoeding, wees er maar trots op meid
    @Wenniepenny, wij hebben nu een pak newborn maatje 2 en die zijn iets beter voor Sofie qua pasvorm
    @Mirella: Hier ook weer op oude gewicht maar met ander figuur, meeste topjes zijn nu te kort door grotere buik, maar ach, maakt me sinds mijn zwangerschap weinig meer uit (heb ook wel erg weinig te klagen hoor)
    @Aichaatje: succes met de familie
    @Daphne: een TANDJE! Wow
    @Marjanne: hier ook veel wandelen hoor
    @Jodi; heerlijk hè, dat doorslapen
    @Inge: wij hebben geen airco maar ik zou hem ook zacht aanzetten als ik hem had
    @liefje: wat een problemen met Harco, gelukkig weten jullie nu meer wat er aan de hand is, en is het een lieverd natuurlijk, Sofie wordt ook al zo groot, echt bizar!
    @Missymona:succes met vinden van KDV! Mijn vriend doet gelukkig wel zonder problemen erg veel in huis, alleen als ik het doe gaat het 10 keer zo snel, dus pak ik vaak het werk uit zijn handen, dus eigen schuld als ik meer doe…
    @Viefje: Sofie wil niet in de wipstoel maar ze ligt nu wel soms ruim 30 minuten in de box, zou haar gewoon laten zitten tot ze zelf aangeeft dat ze het zat is

Als ik nog iemand vergeet, sorry, liep dan ook behoorlijk achter qua lezen
    Groetjes Lisette

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    LUNCHPLANNEN:

Dames, ik heb alle reacties bij elkaar gezet. Het plan is alsvolgt:

Datum: 12 mei a.s.
    Tijd 12.00 uur
    Locatie: Fort Rhijnauwen in Bunnik (routebeschrijving volgt, 10 minuutjes met de bus vanaf Utrecht CS en vanaf de bushalte nog 10 minuutjes lopen)

Ik heb tot nu toe reacties gehad van:
    Lisette, Daphne, Wenniepenny, Fredje, Viefje, Judith, Asjuh, Runner, Rianne, Marjanne, Jodi en Maisy.
    Meiden die wel regelmatig posten maar nog niet gereageerd hebben: Mirella, Inge, Liefje en Cellie.

Willen jullie mij voor de definitieve reservering per pb laten weten of je definitief meegaat de 12e? Dan kan Wenniepenny reserveren.

Tot nu toe heb ik maar van 1 persoon een reactie gehad die graag met iemand wil meerijden. Mochten er meer zijn, laat mij dat dan graag bij je opgave weten, dan kunnen we nog wat regelen.

@Judith: wat vervelend zeg, migraine. Hopelijk ben je in de loop van de dag goed opgeknapt en heb je wel van het weer kunnen genieten.
    De paardenruil gaat niet door. Paard was niet echt wat ik zocht. Had een rare knobbel aan zijn been en was ook nog eens kreupel. Zij komt morgen nog wel naar mijn paard kijken.

@Lisette: je zult echt wel moe zijn na jullie verhuizing. Wat een drukte en dan ook nog een kleintje. Heerlijk dat je nu het meeste werk hebt gehad en dat jullie zo lekker van elkaar kunnen genieten.

Ik ga afsluiten. Snel paardjes voeren en op bed. Jarissa wil niet slapen zegt Ron. Ze wil haar moeder. De grapjas. Ze wil gewoon zuigen en we kunnen de fop niet vinden. Omdat ze die nog maar kort accepteert heb ik er nog maar 1 (de andere heeft Ron heel even in zijn mond gehad maar hij had toen een blaartje op z'n lip dus die heb ik voor de zekerheid toch maar weggegooid). Morgen dus een paar nieuwe fops halen.

18. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @ Pendrag
    Lunchen lijkt me heel leuk, maar ik zie heel erg op tegen zo ver rijden met de auto en OV heb ik een hekel aan. Als het nou wat dichterbij was. Voor mij is het dik een 1,5 uur rijden. Dat durf ik nog niet met die kleine en dan ik alleen achter het stuur, zoekend naar dat restaurant, met haar in de auto... Max 30 minuutjes vind ik voorlopig ver genoeg.
    Nee, sorry maar dat zie ik echt nog niet zitten. Ik ben niet zo stoer.

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jammer Mirella maar je moet doen waar jij je prettig bij voelt. En als dit te ver is voor dit moment, houdt het gewoon even op.

Misschien leuk idee om er een jaarlijkse traditie van te maken. Dan zien we je misschien volgend jaar!

Bij mn vorige berichtje ben ik Bab28 vergeten. Daar nog geen reactie van gehad.

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Judith, mijn migraine aanvallen beginnen nu ook langzaam weer te komen. Maar ik weet dat het bij mij veel erger wordt door de pil, dus die blijft uit mijn lijf! Hoop dat je goed opknapt. En sterkte mogen, hopelijk gaat het goed met de prikjes.

@Pendrag, Maisy kan nog niet 100% zeker beloven of ze meegaat. Zit met paar kinderen. Ik heb haar wel al verteld van de datum.

Vandaag uiteindelijk een rustige dag gehad, we zijn naar een verjaardag geweest en 's avonds bij een tante op de koffie. Sam heeft weer een nieuw teigertje gehad.
    Ik heb ook naar Den Bosch zitten kijken op tv. Ik hoorde van mijn moeder dat er ook geen doorkomen aanwas. Mijn vader is na 20 min naar huis gekomen (let wel.. 5 min lopen, 10 min menigte proberen door te komen en 5 min terug lopen). Ik had wel ff moeite hoor, ben echt gek op die stad :D (ook als beelden van carnaval in Oeteldonk op tv zijn zit ik te janken)

Ik denk dat ik deze week maar eens een afspraak met mijn directeur ga maken om te bespreken hoe en wat na mijn contract. (Zijn er mogelijkheden om in Nijmegen te werken, is er een mogelijkheid voor marketing taken en opleiding Nima C. De eerste is voor mij eigenlijk al het belangrijkste, Veenendaal trek ik niet!)

Deel Deze Pagina