Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    dat doorslapen is zeker heerlijk
    word steeds fijner, eerste nachten moet ik me in houden om niet telkens te checken. Maar dat gaat nu steeds beter.
    Ze heeft nu de afgelopen week al 5 keer doorgeslapen :)

nou Daphne hopelijk hebben ze wat voor je in Nijmegen.

he Pendrag je had de speen toch opnieuw kunnenuitkoken...
    maareh flink wat spenen in huis halen dus :) Heb er in het huis en in mijn tassen ook 5 rondzwerven, mijn man kan ze ook nooit vinden :)

Marije probeeert nu steeds vaker der eigen duim/hand te vinden, ha ha, is echt lachen, en natuurlijk erg lief.

We zijn gister met koninginnedag bij mijn zusje en zwanger geweest. ZIj hebben een eigen snackbar en ze hadden voor gister speciaal een kraampje op een plein met hamburgers etc. De hele familie was weer ingeschakeld, erg leuk.
    In het begin leek her niet druk te worden, tja totdat er genoeg drank doorheen was gegaan, ha ha.
    Heb 's ochtends wat werk in de keuken gedaan en daarna op mijn neefje Ted gepast smane met mijn moeder en Marije.

Heb leuke foto's van gemaakt dus die ga ik ewvenin mijn album zetten :)

Enne Pendrag ik overleg even met mijn zusje Marjanne, dan hoor je het nog van ons.

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Leuke foto's Jodi! :D

3. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Even snel reageren op de lunch.
    Ik heb gemist of het met of zonder mannen is?
    Als het met mannen is zal ik even met Henrij overleggen en zonder mannen durf ik zelf niet die kant uit te rijden. Niet dat ik niet lang durf te rijden, maar in een vreemde omgeving moet je mij niet achter het stuur zetten.

Als Henrij straks een keertje belt vanuit het werk, zal ik het meteen even voorstellen en dan laat ik het wel even weten.

Ik ga WEER verder met poetsen, vananvond komen de collega's van Henrij op 'kraamvisite', je kunt het eigenlijk geen kraamvisite meer noemen , maarja, wel leuk dat ze komen. Hun gaan altijd pas na een paar maanden op visite bij hun collega's.

Eerst Nils de fles geven en dan gaan we weer vrolijk :^o verder.

Doei doei

4. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi Allemaal!

Sorry dat ik zo lang niet gepost heb! Was erg druk hier! Maar heb wel meegelezen hoor! Kan helaas niet op iedereen reageren maar ben blij om te lezen dat het met jullie allemaal goed gaat!

@Pendrag: Ten eerste de lunch, moet even kijken of ik meekan. Wanneer mag ik het op zijn laatst laten weten?
    Wat vervelend dat het toch niet klikt met jouw paard. Ik heb de mijne eind maart verkocht maar nu erg veel problemen met de nieuwe eigenaar! Die *kel heeft er zelfs een advocaat opgezet. Hij beweert dat het paard weeft en niet door een amateur bereden kan worden! Meisje waar hij voor gekocht is rijd Z2 en ik heb ook Z2 met hem gereden. Wat verwachten ze dan van een bijna 7 jarig paard wat ZZ-Licht klaar is? Goede paarden hebben een karakter en ik ben ook maar hobbymatig bezig. Erg vervelend dus allemaal! Heb er ook jurist opgezet omdat ik een heel erg gezond sportpaard zonder gebreken heb verkocht (bevestigd door keurings-dierenarts). Sneu voor het beestje he? Mocht ik de zaak winnen dan wil ik hem zeker terug kopen en kijken waar we samen in de sport kunnen komen. Vind het wel heel moeilijk want heb hem 3 jaar met plezier in bezit gehad en nu gaan er mensen zo slecht met hem om!

Verder gaat het hier best goed. Luuk heeft verhoogde dosering van de Zantac gehad en vwb reflux gaat het best aardig. Wel nog wat obstipatie door de voeding. Ook nog steeds wekelijkse fysio vwb zijn nekspier. Vorige week schrok ik me een hoedje! De fysio ging zijn beweegelijkheid van de nek proberen en toen werd Luuk eerst heel rood en later lijkbleek en wat afwezig. Wss zit er ook een probleem in de bovenste nekwervels. Wil ze hem naar manueel therapeut doen maar ik ga het eerst met de kinderarts bespreken want vind dat eng voor zo`n klein mannetje!
    Vanmorgen weer naar het cb geweest...Hij weegt nu 6320 gram en is 61,5 cm lang....klein dikkerdje want qua lengte is hij onder gemiddeld en qua gewicht er boven! Nu is hij erg verdrietig want heeft zijn 2e prikken gehad, huilde echt keihard!

Hoe krijgen jullie de kleintjes naar 5 flessen? Ik krijg Luuk niet van zijn 6 x 150 af en volgens het cb zou hij nu naar 6 toe moeten...kan wel door de reflux komen dat het wat langer duurt..

Heb ook nieuwe foto`s in mijn album!

Groetjes, Bab

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Inge, als je naar Nijmegen durft te rijden...
    Dat is niet zo heel ver weg :D

Van mij mogen de mannen weg, ik weet alleen dat de mijne niet mee wil :D

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Bab, hier ging het vanzelf van 6naar 5 flessen! Ik ging er meer in doen en hopla! Nu krijgt ie s nachts geen fles meer want de eerste voeding is nu tussen 6 en 7 en zo krijgt ie ze om de 4 uur muv de nacht en dat is dus 5 ;) Wij ook zometeen naar cb..ben ook benieuwd ;)

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ow en Rianne: Proficiat met je verjaardag hè! ;) (handig Hyves :p )

8. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hi hi weet jij iets wat ik niet weet? ;) Heb m'n mannetje al gefeliciteerd, hij stond er ook van te kijken! :)

Was leuk he gister!
    Tedje was er wel helemaal moe van! Hij heeft om 22:00 de laatste fles gehad en werd om 8 uur vanochtend wakker. Hij was ook zo moe!
    Vandaag maar lekker rustig aan doen en thuis rommelen.
    Ik kan morgen m'n nieuwe fiets ophalen! Een moederfiets! Ben er zo blij mee!
    Moet ook nog een fietsaanhanger kopen, volgende maand moeten we alweer naar het strand toe! (zit bij de reddingsbrigade en heb dienst)
    Maar dat gaat helemaal goed komen zo! ;)
    Ik ga hier maar eens een beetje opruimen en wat eten!
    tot later!

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Inge: met of zonder mannen is eigenlijk nog niet aan de orde geweest. Mijn vriend gaat in ieder geval niet mee. Die vindt dat soort acties helemaal niets.

@Bab: wat ontzettend vervelend van je paard zeg! Jammer hoor. Ik hoop dat jullie eruit komen. Maar vooral dat je paardje toch een goed plekje krijgt. Jakkie, dat is altijd zo moeilijk aan het verkopen van een paard.
    Ik was ook vergeten hoe lastig het is om een paard te kopen. Ben gisteren de eerste wezen kijken. Gewoon een oncourante bok met slechte pezen, een schiefel op zijn pijpbeen linksvoor en rechtsvoor bleek hij kreupel. Jaja, daar wil ik mijn kerngezonde paard wel tegen ruilen. Pff, zonde van je tijd dan he? En tijd is nu kostbaarder dan voorheen.
    Wat lunch betreft: komt niet zo precies. Er kan er altijd wel 1 bij hoor. Fijn dat het met Luuk goed gaat. Ik zou persoonlijk ook heel erg uitkijken met een manueel therapeut. Ik heb daar zelf hele slechte ervaringen mee. Jarissa is door mijn ortho manueel arts behandeld. Dat lijkt erg goed te helpen. En ik weet zeker dat hij voorzichtig behandeld en erg deskundig is. Dat kan ik helaas niet van alle peuten zeggen. Goed plan om het via de kinderarts te spelen.
    Ook Jarissa is zelf van 6 naar 5 flessen gegaan. Misschien kun je Luuk grotere flessen aanbieden (180 + 6). En anders gewoon afwachten hoor. Het ene kind is er sneller aan toe dan het andere.

@Judith: ben benieuwd hoe het bij jou gaat op het CB. En hoe groot die kanjer van jou is.

@Rianne: van harte gefeliciteerd!

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Marjanne: lijkt mij ook heerlijk zo'n fiets. Maar denk dat ie hier niet komt. Ik heb mijn huidige fiets nu zo'n 12 jaar. En die is nu wel aan inruilen toe maar echt versleten is anders. En om nou een jaar of 10 op een mamafiets te gaan fietsen zie ik ook niet zitten. Bovendien fiets ik heel erg weinig. Denk dat ik mn fiets inruil voor een gewone.
    Jij in ieder geval heel veel plezier met je nieuwe fiets! En wat een straf, met dit weer naar het strand. Heerlijk zeg. Dat vind ik het enige nadeel van hier wonen, het strand is gewoon dik een uur rijden.

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @rianne, gefeliciteerd!

12. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0

ha ha, heb heel vaak toen ik zwanger wil schrijven dat het verkeerd gaat (komt er zwnager) en met zwager komt er dan opeen zwanger (net ook weer, gekke vingers)......

13. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    *UPDATE*UPDATE*UPDATE*UPDATE*

Vanmiddag naar CB geweest en Kian weegt 7200 gram en is 62,5 cm! Wat een flinke jongen hè! Hij is niet té zwaar enzo hoor, maar gewoon..flink! ;) Hij groeit goed met z'n lijntje op de groeicurve mee iig ;) De prikjes tsja...zielig hè..en nu slaapt ie nog, maar ben benieuwd hoe ie strax is! Vorige keer huilen en krijsen aan 1 stuk door :( Zal alvast de paracetamol maar in de aanslag houden want hij hoeft niet onnodig pijn te hebben hoor vind ik.. Verder kan ie echt supergoed op zn buik liggen en hoofd optillen, als je em optrekt aan zn armen vanuit rugligging houdt ie zn hoofdje ookal goed :) Kortom het gaat SUPER met mn boy! :D

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Haha, daar spreekt een (terecht) hele trotse mama! Lekker zeg, dat het zo goed gaat met Kian. Jarissa moet 10 mei weer, net voor onze lunch. Ben benieuwd hoeveel ze dan weegt. Jarissa volgt haar eigen lijntje. Lengte/leeftijd volgt precies de middelste curve. Lengte/gewicht begon op de 1 na onderste curve en zit nu op de 1 na bovenste curve. Oops, ze wordt dus een beetje dik.

15. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Tenminste goed gevuld.
    Hou ik wel van :)

Ons meisje is ook goed gevuld, moet volgende week weer wegen/meten, maar als ik moet schatten is ze nu 5.5 kg en 56 cm, je ziet echt niet dat ze te vroeg was :)

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Sam weegt nu zo'n 4 kilo en is rond de 54cm dus behoorlijk slanke dame :D
    Ze is echt heeeeel mini voor haar leeftijd hihihi maar wel heel wijs

17. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    heb een luier met de witte was mee gewassen. dacht eerst dat al die rare witte vlokken uit het mee gewassen knuffelschaapje kwamen, maar nee.

oeps!

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Haha, moet hier erg hard lachen.

Lees net het verhaal van Lisette. Geeft een prettig gevoel van herkenning. Dat ik niet de enige ben met onhandige acties. Nog nagenietend loop ik naar de keuken. En daar wordt ik aangestaard door een hond die met me wil spelen. Dan heeft ze altijd speelgoed in haar bek. Nu dus ook. Heel bijzonder speelgoed. Een rood/wil stukje papier. Waarde: 10 euro. De grapjas. Heeft die r*thond gewoon mijn geld gejat! Een hele hoek uit het biljet. Moet toch nog naar kantoor deze week, dan maar even omwisselen voor een compleet exemplaar. Leuk hoor, honden!

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @lisette hhahahahahahahahahahahahha

20. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hahahaha dames :D Dat is goed voor mn humeur jullie grappige acties ;)

Deel Deze Pagina