Hey meisjes Ja die krampjes... daar heeft mijn kleine man ook wel last van. Maar nu ik magnesium slik is het toch minder, gelukkig! vind het zo zielig! Vanacht wilde Ted vooral kroelen en bij me liggen, ik hoop maar zo dat het waar is dat ik hem nog niet kan verwennen! Ik geniet er vooral ook zelf van! En ik heb genoeg voorgeslapen tijdens m'n zwangerschap, dus nu trek ik het wel af en toe zo'n nachtje. Hij slaapt anders door van 12 uur tot 6 uur, dus wat dat betreft mag ik niet klagen.
Zo inmiddels zitten de eerste 2 nachten alleen er op en ik moet zeggen - het is me reuze meegevallen. Ik hoefde er maar 1xtje uit en voor de volgende voeding was paps er al weer en die gaf hij nog voor ie zijn bedje in ging om te slapen. Kon ik nog ff blijven liggen tot de volgende voeding en ff lekker uitslapen (tot ca 11 uur). Beetje jammer dat mevrouw na die voeding haar wakkere momenten heeft en bijna de hele tijd tot de volgende voeding niet wil slapen of alleen wil zijn. Das wel lastig in je eentje, maar goed. Na de volgende voeding gaat ze weer heerlijk liggen slapen en hebben we weer tijd voor andere zaken. Krampjes heeft ze gelukkig geen last meer van. T is alleen vaak 's morgens en 's avonds voor de laatste voeding zo'n wakkere donder. Dan slaapt ze tussen de voedingen maar een half uur.
Nu ik langzamerhand weer een klein beetje tijd krijg, wil ik me hier ook melden. In mijn album staan foto's van onze dochter! Wat huilen betreft: bij een paar uithalen/snikken laat ik haar lekker liggen. Zodra ze echt gaat huilen, haal ik haar uit de wieg of laat ik haar op mn pink sabbelen. Jarissa geeft met haar huilen duidelijk aan dat er wat is. Tot nu toe is dat steeds zo geweest. Ze is al eens wakker geworden van de kou. Of ze heeft een vieze luier of ze heeft honger. Ik laat haar in ieder geval niet huilen. Ik geloof niet in verwennen bij zo'n kleine baby. Dat komt later wel!
Leuke foto Pendrag zo in dat paars! Wij zijn gisteren naar het cb geweest. Kian is goed gegroeid! Hij weegt nu 4760 gram en is al 56 cm! (was bij geboorte 4060 gram en 51 cm) Verder alles in orde dus volgende maand weer en dan komende maanden de prikjes
hoi hoi fijn om hier weer bekenden tegen te komen. En leuk om te horen hoe jullie met het jengelen huilen omgaan. Ik laat Rik voortaan 'savonds liggen als hij huilt, we leggen hem bewust boven. Meneer heeft het gewoon nodig blijkt, want als we hem pakken is het wel over maar zodra je hem neerlegt begint het en maakt niet ook of het twaalf uur 'snachts is.Dus hij heeft gewoon een huiluurtje, prima geen enkel probleem, behalve voor moeders maar ja. ik hoor dat het over gaat dus komt goed. Borstvoeding is weer mooi op gang aan het komen (toen k de griep had liep het terug). En fijn om te lezen dat jullie kindjes ook mooi groeien. Geniet ervan dames. ps zien jullie ook er tegen op om strakkies weer te gaan werken?
Met borstvoeding zit er dan ook al 4 uur tussen de voedingen? Dat lukt Rik overdag echt niet. Hij eet dan om de twee en een half drie uur, maar 's nachts kan hij wel 6 uur achterelkaar doorslapen. liefs fredje
Nou ik zal hier ook is gaan beginnen posten.. Blijf natuurlijk nog de laatste dames in het andere topic steunen tot hun wondertjes er zijn.. Met Madelief gaat het prima. Morgen de gehoortest en 15 maart moeten wij naar het CB! Madelief drinkt overdag om de 3 uur en s'nachts om de 4 a 5 uur.. Gelukkig kan ik haar wakker in het bedje leggen en dan gaat ze eerst een minuut of 10 om zich heen kijken en valt dan in slaap.. mocht ze wel gaan huilen laat ik haar meestal 3-5 minuten ff pruttelen en dan kom ik kijken..soms is ze dan alsnog slaap gevallen.. Maar nog ff een vraagje.. Mijn kraamverzorgster zei dat ik Madelief zolang mogelijk op der zij moest laten slapen (om & om) tot ze zich zelf kan omdraaien dan moest ik haar op de rug neerleggen. Nu was gisteren dus de wijkverpleegkundige hier (echt een miep) die zei weer dat ik haar nu al op der rug moet leggen.. Dit vindt ik dus best wel eng omdat ze af en toe nog wel is en mondje melk terug geeft als ze ligt te slapen en ze zich ook al is heeft verslikt.. Wat is jullie ervaring hier mee?
@ Fredje: ik zie er erg tegenop om straks weer te moeten gaan werken en ons meisje naar de creche te brengen... Maar ik heb ergens gelezen dat je nu gewoon van elk moment moet genieten en niet te ver voorruit moet kijken..dus daar hou ik me maar aan vast en mocht de tijd daar zijn zal ik ook daar vast wel weer aan wennen.. @ Judith: Zo je mannetje is alweer lekker gegroeid, ik las gisteren de informatie over de vaccinatie's en moet je eerlijk zeggen dat ik daar nu al tegenop zie...zeker als ze ziek worden na zo'n prikkie
missymona.: volgens mijn kraamverzorgster moeten ze vanaf twee week op hun rug. dit heb ik ook gedaan. als ze op hun rug liggen dan hebben ze hun gezichtje ook opzij.. dus als ze een mondje geven dann kan het spuug er wel uit. maar ik was hier ook bang voor.. en het griezeld af en toe nog. haha. maar ik laat hem eerst even heel maar dan ook heel goed boeren. zodra ik wat hoor wat op spuugen lijkt dan sta ik in no time bij zijn bedje hahha..
@missymona: Niet alle kindjes worden ziek hoor na en vaccinatie, maar kan wel gebeuren ja.. Hier slaapt Kian sinds ie 2 weken is op zn rug idd. Ik wist dat nog vn de meiden en idd wijkverpleegkundige van cb kwam er ook weer mee aan toen ze hier was Je kleintje kan dr hoofdje draaien nu he, cus er kan nix gebeuren hoor als ze eens een mondje voeding teruggeeft.. Wel op letten dat ze geen voorkeurshouding krijgt als ze op haar rug ligt.. @fredje: Ik ben tbm, dus hoef gelukkig niet na verlof weer te gaan werken Bij Shirin werkte ik nog wel..ik vond het idd vreselijk en heb het best een tijd niet leuk gevonden! Ik ben erg blij dat ik nu van de kids kan genieten thuis
Ik zou eigenlijk ook wel mee willen kletsen met jullie Ik ben 8 feb. bevallen van een zoontje Gobe. Gobe is geboren met 37w2d. Ik zou eigenlijk de 16de een geplande ks krijgen omdat mn bekken te nauw is maar de 8ste braken mn vliezen dus is de ks diezelfde dag nog uitgevoerd. Hij heeft een spannende start gehad maar uiteindelijk is hij toch gezond verklaard. Omdat hij wat vroeg is geboren was z'n hap/zuigreflex nog niet goed ontwikkeld wat voor veel problemen heeft gezorgt met de bv. Maar na bijna 3 weken om de 2u proberen aan te leggen, kolven, geven met een cupje enz. drinkt hij sinds dinsdag eindelijk goed aan de borst. Wat een opluchting dat dat niet allemaal voor niks is geweest en nu drinkt hij om de 3u ong. dag en nacht. Dat gaat dus eindelijk allemaal goed. Met mij gaat het ook super. Ik stond binnen 24u na de ks weer naast mn bed en ben de vierde dag al sochtends naar huis gegaan en sinds dag 10 doe ik practisch alles weer. Wat een verschil met de eerste ks waar ik veel langer van moest herstellen. Gobe is verder erg tevreden. Huilt alleen als hij honger heeft of bij krampjes. Overdag is hij nu afentoe wat wakker en kijkt dan gewoon wat rond, zit even in zn wipper of ligt wat in de box. Verder hoor ik hem nooit. Mn dochter was heel anders. Als hij wel zou huilen zou ik hem er wel gewoon uit halen... die kleintjes verwen je daar nog niet mee, die moeten de eerste weken nog enorm wennen aan het leven buiten je buik, maar wel zorgen natuurlijk dat ze niet oververmoeid raken want dan slapen ze ook weer niet. Het is een beetje een balans vinden en dat valt niet altijd mee. @missymona; ik kreeg het advies dat ze de eerste 2 weken nog wel op hun zij mogen en daarna op de rug en dan doe je het hoofdje naar opzij draaien (wissellen, de ene keer leg je het hoofdje naar de linkerkant, volgende keer rechterkant ivm voorkeurshouding) als ze dan nog wat spugen dan loopt dat weg via hun mondhoekje. Op hun zij kunnen ze al vrij snel per ongeluk doorrollen naar bijv. buik.
Tegen ons is gezegd dat ze vanaf 2 weken op hun rug moeten slapen. Maar wij leggen haar ook nog steeds op haar zij (om en om). Ze geeft inderdaad nog wel eens een mondje terug en uit ervaring in de box weten we dat ze dan niet altijd haar hoofd opzij draait, waardoor niet alles er goed uit loopt. Wij zijn dus ook bang dat ze zich verslikt (of verstikt) en leggen haar dus nog lekker op haar zij. Omdraaien op haar buik kan ze nog niet, dus wij vinden het veiliger/prettiger om haar ook nog op haar zij te laten slapen. Denk dat je zelf ook gewoon moet doen wat je denkt dat goed is. Je kent je kindje het beste en laat die miep maar praten. Ken ook genoeg kinderen die op hun buik slapen.
Bedankt voor julie adviezen! Madelief kan inderdaad nog niet op haar buik draaien dus denk dat ik haar nog een paar dagen op der zij leg, gelukkig heeft ze ook nog niet echt een voorkeurshouding.. maar ik zal het goed in de gaten houden. Vandaag de box binnen gehad dus dan kan ik daar beginnen met op der rug leggen en opletten wat ze doet..
Vannacht heeft Daan wel 6 uur achter elkaar doorgeslapen, wat een weelde! Vanmorgen voor het eerst een stuk gewandeld met Daan in de kinderwagen. Heerlijk om na 2,5 week binnen zitten weer even een frisse neus te halen! Het lopen gaat prima, dus vanaf nu wil ik regelmatig even een ommetje gaan maken. Ben ik tenminste ook weer een beetje in beweging. Heb een paar nieuwe foto's aan mijn album toegevoegd. Maken jullie kindjes ook zo'n lawaai als ze dromen? Daan bromt, kreunt, gilt, snikt, hijgt en smakt in zijn dromen. Af en toe heel komisch, maar op sommige momenten schrik ik me wezenloos omdat het net lijkt of er van alles aan de hand is met hem. Groetjes, Wendy
Ook wij hebben van de kraam het advies gekregen om Jarissa vanaf 14 dagen op haar rug te leggen en haar hoofdje om en om links/rechts. Tenzij ze zelf voorkeur zou hebben, dan leggen we haar juist steeds op de andere kant met haar hoofdje. Jarissa is vandaag voor het eerst met papa onder de douche geweest. Ze vond het heerlijk. Helaas heeft ze sinds gisteren af en toe last van krampjes. Arme meid. Is eigenlijk de enige keer dat ze huilt. Met voeden zit er nog weinig regelmaat in. Meestal moet ik haar wakker maken. Maar soms komt ze zelf na een uur of 2. Geen peil op te trekken dus. Komt vanzelf wel. Ze is ook nog ze klein en ze drinkt natuurlijk pas sinds afgelopen zaterdag. Gelukkig groeit ze goed. Ze heeft haar heerlijke bolle wangen weer terug. Wel is haar huidje erg droog dus morgen gaan we lekker op zoek naar babyolie. Al met al is Jarissa een super makkelijk kind. Incl. haar darmkrampjes heeft ze sinds haar geboorte in totaal hooguit een uur gehuild.
@ Wendy: Heerlijk hé ff naar buiten met de kleine.. Wij kibbelen al wie er achter de kinderwagen mag lopen hahahaha.. @ Pendrag:Wij gebruiken de BADolie van zwitsal en ben er erg tevreden over, ruikt heerlijk en helpt goed tegen de droge huid. Daarna smeren we haar nog een beetje in met vasaline, was het beste volgens de kraamhulp dus nu zit ik met een bak vol lotions en proef-flesjes en een mega pot sudocreme die ik nog niet 1 keer gebruikt heb ...
@Wenniepenny: Leuke foto's joh! En heerlijk zeg dat slapen! Kian doet het ook soms @Pendrag: Kian heeft ook een hele droge huid, net als Yasmin trouwens.. Voor haar gebruiken we altijd al Balneum en nu voor Kian dus ook.. Fijn spul! Heb voor allebei ook nooit Zwitsal gebruikt trouwens.. Zit wat meer parfum in en kan het droge huidje verergeren als het eczeemachtig is.. Verder was ik met Sebamed Baby..heerlijk spul!
hoi hoi nou, Rik heeft een lekker actief nachtje gehad. Voordat wij ziek waren sliep hij lekker door, maar nu moet hij zijn ritme weer vinden hoor. Hij is m 3 uur gekomen en om 7 uur. Ach ja ik was natuurlijk ook verwend ook met een manneke wat al na bijna twee weken doorsliep. Wat doen jullie tegen buikkrampjes,? Hij kan er soms zo last van hebben. liefs fredje
Wij masseren Marije der buikje als ze krampjes heeft. Met de klok mee rondjes draaien op haar buikje. Warmte helpt ook. Dus lekker dicht tegen je aan houden, doet soms ook wonderen. Helpt natuurlijk niet altijd, maar soms wel