Vorige week weer begonnen met werken. Ik vind het heerlijk om weer even wat anders te doen maar ik heb wel een beetje een dubbel gevoel over dat we Daan 2 keer per week naar de kinderopvang brengen. Hij lijkt het er op zich goed naar zijn zin te hebben, maar ik hoor telkens dat hij op het kdv zijn flesjes afgekolfde melk niet goed leegdrinkt. Soms drinkt hij zelfs maar 30cc per voeding. Niettemin is hij bijna altijd vrolijk als hij thuis komt en drinkt hij bij mij aan de borst en 's maandags bij Robert uit de fles uitstekend. En de leidsters blijven maar zeggen dat ze vinden dat hij heel veel slaapt. Wat moet ik daarmee? Ik heb het idee dat Daan de afgelopen twee weken weer hard is gegroeid, want de shirtjes maat 62 en de luiers maat 2 worden alweer aan de krappe kant. En hij krijgt een hele bolle toet. Het kolven op mijn werk gaat op zich prima, ware het niet dat ik ontzettend loop te emmeren met de handkolf van Avent. Er zit een klein ventieltje in dat om de haverklap van zijn plaats springt door het vacuum zuigen, waarna ik de hele kolf uit elkaar moet halen en weer in elkaar moet zetten om weer verder te kunnen. Dit is echt heel irritant, het zorgt voor veel vertraging en omdat ik probeer heel voorzichtig te kolven om dit te voorkomen blijft mijn toeschietreflex uit. Ik heb een mailtje gestuurd naar de klantenservice van Avent hierover, maar als ik over een week nog niets heb gehoord koop ik een andere kolf. Kunnen jullie mij er een aanbevelen? @Bab28: Wauw, 80000 geboortekaartjes! Dat moeten echt heel veel albums vol zijn. Wij hebben er nog precies 1 over, dus als je moeder belangstelling heeft moet je haar adres maar even pb'en (wij hebben zelf ook al een kaartje in het babyboek gedaan, dus deze is echt 'over'). @Lisette28: Gefeliciteerd met je nieuwe baan en opleiding! Leuk dat je direct kon beginnen. Fijn dat het wennen op de creche goed is gegaan! Moeilijk he, je kind voor het eerst wegbrengen? Ik heb de eerste keer naar het kdv wel een paar traantjes gelaten. Daan niet overigens. @daphne78: Ik vond het moederdagcadeautje van Prénatal best aardig: een zeepje, een mini-douchegel, kortingsbonnen voor Prénatal, monstertje wasmiddel, VSM zwangerschapsvitamientjes en een bon voor een gratis buikband. En een fortune cookie met een mooie uitspraak erin. Tja, ze moeten natuurlijk wat doen voor zowel de moeders als de aanstaande moeders. Kreeg van het kdv ook een moederdagcadeautje namens Daan, ben heel nieuwsgierig maar ik ga het envelopje pas zondag openmaken. Leuke filmpjes van Sam, ze kletst lekker! @missymona: Wat een schattige foto van Madelief met haar flesje! Hoe is het gisteren gegaan met de prikjes? Ik mis Daan ook ontzettend als hij een Daan naar het kdv is, dan gaan we bij thuiskomst natuurlijk eerst een hele tijd lekker knuffelen. Het werken vind ik leuk, maar zodra ik in de auto stap heb ik zoiets van 'Doorrijden allemaal, ik wil naar mijn kind!'. @Moontje78: Alsnog van harte welkom bij de februari-mama's en nog gefeliciteerd met Jim! Ik vind de combinatie van het Hollandse Nieuwe shirtje heel grappig met dat lekkere donkere toetje van Jim erboven. Fijn dat je eerste werkdag meeviel! @liefje: Harco is ook weer goed gegroeid zie ik, fijn hoor! Leuke foto's! @Jodi: Gefeliciteerd met je baby van de maand, leuk hoor een waardebon! @Marjanne: Leuk dat Ted zo'n schik heeft met de Nijntje-mobile! Hier is de box-slinger van Nijntje een groot succes. En Daan speelt in de box altijd met de Nijntje-bal tussen zijn voeten, het 'balgevoel' is er al Fijn dat sommige cliënten je gemist hebben, heb je toch het gevoel 'nodig' te zijn op je werk. Hier waarschijnlijk ook het 3de sprongetje (ze lopen mooi synchroon he, onze boys?), want Daan is de laatste dagen een beetje uit zijn normale doen. @Judith75: Wat naar dat je je zo slecht voelt. Doe je rustig aan meid? Virtuele knuffel voor jou! @asjuh: Hoe gaat het nu met jou? @inge1983: Nils is goed gegroeid zeg! Fijn dat hij niet teveel last heeft gehad van de prikjes! @viefje: Fijn dat het zo goed gaat met Lisa! Lastig he, dat dubbele gevoel over weer gaan werken? Groetjes, Wendy
Even een stomme vraag hoor, maar je doet het ventieltje er toch wel van onder af in? Dat moet namelijk, heb ik ook een keertje verkeerd gedaan. Ik heb anders nog wel een reserve ventieltje, zeg maar of je die nodig hebt! Succes ermee, Lisette
Net met Sam weer bij de kinderchirurg geweest en ze hoeft pas over een half jaar terug te komen... het litteken is nog wel op een bepaalde plek iets verzwakt, maar wel minder dan 6 weken geleden. Dus voorlopig geen operatie! (Hopelijk is het echt niet meer nodig) Ook is ze weer ff gewogen en onze meid weegt nu 4300gr. Dus als ze dit doorzet (ff positief denken, want is wel extreem als dat doorgaat lijkt me) dan is ze met 8 maanden in de groeicurves beland. Mark is nu naar de tandarts, die heeft vanacht niet geslapen van de pijn en de nacht ervoor bijna niet geslapen. Vanavond zouden wij eigenlijk met mijn ouders gaan eten, maar ik weet niet of we wel gaan. Zou wel jammer zijn! Maar ja.... hier kunnen wij niets aan doen. Sam heb ik nu op bed gelegd, hopelijk gaat ze ook echt slapen gisteren duurde het wel ff voor ze zich overgaf aan de slaap.
@liefje: mooi dat het zo goed gaat met Harco en dat hij weinig last heeft van zn prikjes. Leuke foto's ook! @Wenniepenny: is toch niets mis mee als hij veel slaapt? Heeft hij blijkbaar nodig. Zo zie ik mezelf straks ook op de terugweg uit mn werk in de auto zitten: iedereen aan de kant, ik wil naar mn kind! Haha. @Daphne: goede controle van Sam! Hopelijk heeft ze die operatie helemaal niet meer nodig. Lijkt me voor jullie ook erg prettig dat het hele medische circus steeds meer naar de achtergrond gaat. Pas over een half jaar terug, dan ga je al hard naar haar eerste verjaardag toe! Jarissa is vanochtend weer bij het CB geweest. Ben er dit keer wat minder over te spreken dan de voorgaande keren. Zo'n belerend toontje: doe nu maar gewoon wat ik zeg..... Ging over haar voorkeurshouding. Ik blijf lekker doen wat ik zelf goed vind! Jarissa was weer goed gegroeid, ze weegt nu bijna 5500 gram en is bijna 60 cm lang. Ze lijkt minder last van haar prikken te hebben dan de vorig keer. Ze is er erg slaperig van, verder nog helemaal niet huilerig ofzo.
Pendrag, we moeten nog wel naar de kinderarts dat zal voorlopig om de 6 weken zijn of zo.... Maar idd over een half jaar gaan we heeeel hard naar haar 1e verjaardag
Ik denk dat het vele slapen van Daan met zijn sprongetje heeft te maken. Vandaag is hij namelijk juist lang wakker en op ontdekkingstocht. Ineens heeft hij belangstelling voor een bepaald knuffelbeestje en voor de babygym. Daar zat hij in zijn wipstoeltje met volle overtuiging tegenaan te slaan met zijn handjes, en hij had de grootste lol. @Lisette28: Ja, ik doe het ventieltje er op de juiste manier in (van onderaf, met het 'sterretje' naar boven), maar door de kracht van de kolf wordt het ventieltje door de opening naar boven toe gezogen. Wat voor ventieltje heb jij, ook zo'n wit rubberachtig dingetje? @daphne78: Wens Mark maar sterkte met zijn kiespijn, hopelijk is hij er na het tandartsbezoek vanaf! Fijn dat Sam zo goed groeit! @Pendrag: Het consultatiebureau kan nog zo aandringen, maar je moet gewoon je eigen gevoel volgen. Fijn dat Jarissa zo goed groeit, en dat ze niet zo'n last lijkt te hebben van haar prikjes! Groetjes, Wendy
Heb juist Harco zijn foto ingestuurd om mee te doen aan baby van de maand, hopelijk krijgt hij wanneer hij meedoet leuk wat stemmen he
Ja zo'n wit zacht rondje met een "sterretje" erop waardoor hij bij mij gewoon in de kolf blijft hangen, bij het steriliseren raakte ik hem altijd kwijt (eerst in het sopje en vervolgens nogmaals in de magnetronsterelisator ) Ik heb er een reserve bij gekregen, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat ding kapot gaat, hoogstens dat je hem dus kwijraakt.
Sofie slaapt vandaag erg veel, tijdens iedere fles valt ze in slaap. Ook geeft ze vandaag wel heel veel eten terug. Ik denk dat ze niet zo lekker is, net nu we morgen een weekendje zonder haar weg gaan. Gelukkig verblijft ze dan bij mijn ouders, die vertrouw ik daar wel mee... Groetjes Lisette
@Marjanne:Jammer hé dat we de kleintjes niet mee kunnen nemen naar het werk? Ergens maar goed ook want anders zou er niet gewerkt worden maar zijn we de hele dag aan het spelen en knuffelen. En is het sprongetje weer over? @Inge:Heerlijk hoor zon man die je haartjes verft.Wat een kanjer hé die Nils, goed gegroeid en een flinke vent geweest met de prikjes! @Daphne:Hoe gaat het me de Migraine? Wat een leuke filmpjes en wat is Sam lekker druk aan het zwaaien met die armpjes.Echt super dat het zo goed gaat en voorlopig ff geen ziekenhuis bezoekjes! @Fredjuh:hmmm jij ook al zon pech gehad met die regen,hoop dat je snel je auto hebt (wat voor 1?) Al ontdekt wat Rik zijn favoriet is? @Judith:Ben je mal, natuurlijk snap ik dat je dit niet post om medelijden te krijgen van ons. We hebben hier met zijn allen al weken en maanden lief en LEED met elkaar gedeeld. Juist top dat je dit met ons wil delen.Wens je heel veel sterkte en hopelijk werken de medicijnen en kom je er weer helemaal bovenop. @Lisette:Best moeilijk hé als je beeb net huilt als je weg gaat bij het kdv, gelukkig is alles goed gegaan.Succes maandag bij je nieuwe job, spannend hoor. Huiswerk wat is da? @Viefje:Fijn dat je man Lisa weg brengt naar het kdv, k vond het de eerste keer echt moeilijk hoor om Madelief daar achter te laten. Waarschijnlijk zijn de mannen net wat minder emotioneel. @Liefje: Leuke fotos en wat heerlijk dat het nu zo goed gaat met Harco! @Wennypennie:HiHi precies wat ik ook dacht normaal werk ik nog wel is door maar nu echt niet en dacht alleen maar ik wil naar mijn kind!. Ik denk dat je niets aan moet trekken van het vele slapen van Daan op het kdv, is toch juist een goed teken dat hij daar ook goed slaapt en wie weet heeft hij die extra slaap wel nodig tis allemaal best vermoeiend zon dagje kdv. Zo te lezen groeit hij prima! Hier gaat het ook wel goed, Madelief is weer naar het cb geweest voor de 2de prikjes. Ze heeft fftjes gehuild en de rest van de middag alleen maar gelachen. (vreemde bijwerking hihi) Zie onder mijn banner haar nieuwe gewicht en lengte, keurig volgens de curve. Volgende maand mag Papa met Madelief voor de 3de prikjes, ben benieuwd tussen al die mamas. Ze heeft geloof ik wel ff een sprongetje, ze doet nu echt veel slapen.. Morgen is het de vader-dochter dag ben benieuwd hoe het hun zal bevallen? Heb vandaag het albumpje van WIJ binnen gehad en wat zijn ze gaaf geworden, echt leuk voor de oma en opa van Madelief. Ga er nog 1 bij bestellen voor ons zelf. Morgen dus nog ff werken en dan weekend. (volgende week ook 1 dag minder kdv en werken ivm hemelvaart joepie) Weltrusten
Bedankt voor jullie lieve woorden. Doet me heel veel hoor! Even een vraagje, heet iemand van jullie een cd of mp3's van Baby Einstein? Das klassieke muziek voor babies.. Vind ik zo leuk! Ben benieuwd wat Kian ervan zou vinden..
@Wenniepenny: leuk he, als ze ineens weer wat nieuws kunnen. @liefje: hopelijk scoort Harco hoge ogen! @Lisette: je bent vast al weg maar mocht je dit nog lezen: heel erg veel plezier! Hoe gaat het nu met Sofie? @missymona: leuk dat je albumpje al binnen is. Ik zou ze hier vandaag krijgen maar ze zijn nog niet eens afgedrukt! Die komen dus echt te laat voor moederdag. Jammer hoor. @Judith: minder dan 10 kilo te gaan! Jippie. Knap hoor. Je bent dichterbij je streefgewicht dan ik ben. Ik BAAL! Met enorme hoofdletters. Mijn vader heeft een speciale Jarissa-dag uitgeroepen, de dag dat mijn oma jarig zou zijn. Jarissa's tweede naam is de naam van mijn oma. Laat dat nu net 2 juni zijn! Ik vind het echt erg. Kan mn vader niet teleurstellen maar wil ook mee lunchen! Sjips, sjips, sjips.
Pendrag, dan gaan je eerst lunchen. Dan ga je rond een uur of 2 naar je vader... dan ben je daar rond een uur of half 5 (heeft Jarissa in de auto ondertussen al beetje geslapen) en dan heb je nog een paar uurtjes met je vader en Jarissa. Ik ben een boekje aan het maken voor Sam met foto's van onze gezinnen (dus mijn oma's, mijn ouders, schoonmoeder, broers, schoonzusjes) maar ook van dingen in ons huis. Dus ik ga de tv fotograferen, de kast, de bank en onder de foto's de woordjes. Zo kan ze als ze ooit naar het kdv gaat (als dat nog lukt, anders hebben we al een andere oplossing) oefenen en kijken naar ons. Dat ga ik ook via het kruidvat laten printen denk ik.
Ik moet even lachen om jou oplossing Daphne. Is heel lief en misschien doen we het zo ook wel. Maar mn vader woont vlakbij de lunch! Ze wonen dicht bij Amersfoort. Maar mijn vader heeft bedacht dat 2 juni een speciale Jarissa-dag gaat worden. Hij heeft in zijn hoofd dat ik die hele dag gereserveerd heb. Maar ja, dat heeft mij me op 21 februari verteld. Een paar uur na haar geboorte. Die datum was ik dus al weer kwijt. Ik overleg volgende week wel even met hem. Ga liever gewoon naar de lunch zaterdags en dan op een andere dag iets met mn vader afspreken. Heb nl. ook al een carpoolafspraak met Rianne. We zien wel hoe het loopt maar ik vind het wel jammer dat het nu net op dezelfde dag is. Zijn er nog meer dames die mee gaan lunchen? Het aantal aanmeldingen blijft wat hangen!
@Pendrag Wat zeiden ze bij het CB dan over Jarissa's voorkeurshouding? Ben ik wel nieuwsgierig naar, want voor Charlie hebben we nu elke week een fysiotherapeut aan huis om die voorkeurshouding af te leren, want haar hoofdje gaat er helemaal naar staan en als je daar niks aan doet moet ze met 5 maanden 23 uur per dag een helm op!
CB zei dat ik haar iedere voeding op mn rechterarm moet nemen. Daarnaast alle leuke dingen in de box rechts aanbieden. Dat laatste doe ik al vanaf dat ze 2 weken is. Ook in het ledikant ligt ze zo dat ze alle stimulans/licht vanaf rechts krijgt. Ik heb haar ook vaak op mn rechterarm. Maar met voeden leg ik haar ook wel eens op mn linkerarm. Dan heeft haar nek/hoofd wel haar voorkeurshouding maar haar lijf juist niet. En ik vind het ook belangrijk dat haar lijf naar alle kanten soepel is. Jarissa maakt als het ware een S van haar lijfje. Hoofd en nek draaien naar links, van haar schouders tot haar heupen draait ze juist naar rechts. Ze heeft al een heel plat hoofd aan de linkerkant. Ook aan haar voorhoofd kun je het al zien. Daar moest ik me absoluut niet druk om maken want als ze straks gaat zitten, trekt dat vanzelf weg. Tja, zeg het maar? Ik stimuleer in ieder geval alle scheefheid de andere kant op. Ook de therapie vond de CB-arts grote onzin. Ga ik ook gewoon mee door. Hoe plat is Charlie's hoofdje nu dan?
@ Pendrag Nou ik wilde een foto van Charlie in m'n album zetten maar hij is te groot. Aan de voorkant, dus gezicht en zijkant van haar zie je er niks van. Je ziet het alleen als je bovenop kijkt, dus naar d'r kruin zeg maar, dan zie je dat de schedel krom naar rechts (of was het nou links) staat, ze wil almaar naar rechts kijken en daardoor is de ene kant boller dan de andere kant. De druk moet van d'r achterkant van d'r schedeltje af. Wij leggen haar telkens op linkerzijde, op rechterarm voeden zodat ze jou links aankijkt, alles aan de rechterkant van de box leggen, etc, eigenlijk beetje hetzelfde als jij doet dus. We hebben ook een speciaal kussentje ervoor die we al vanaf de geboorte gebruiken. Ik heb trouwens ook de Safe T Sleep besteld. Dat is voor als ze straks met 5 maanden gaan rollen op d'r buik 's nachts. Dan kun je ze met een wikkel om de buik om het matras vast leggen zodat ze op d'r rug blijft liggen. Theorie is wel dat ze vanzelf weer terugrollen, maar ik vertrouw dat niet zo...
Klinkt alsof Jarissa minstens een even scheef hoofd heeft als Charlie. Hopelijk trekt het van beide nog recht!