Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    jeetje liefje, wat verschrikkelijk!

hier zitten de prikjes er ook weer op.
    1e heeft ie niet gemerkt, 2e heeft ie een gilletje gegeven.
    hij weegt nu 8050 gram (verdubbeld in 3 maanden!)
    en is 65,5 cm lang.
    gaat echt hard zeg!

schoonmoeder belde net, dat ze een bakkie wilt komen doen....
    jammer genoeg ken ik geen nee zeggen, haha.
    lullig voor haar dat ruben nou in diepe slaap in z'n bedje ligt :)

2. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Tjee liefje wat verschrikkelijk!

@ runner, zo Ruben is al verdubbeld.
    Ik denk dat Ted nu ook bijna op het dubbele zit, alleen is dat dan ongeveer 5,5 kilo. hihi wat een verschil.

3. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Sterkte liefje....vreselijk nieuws!

4. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Liefje heel veel sterkte!

Rik weegt trouwens inmiddels al 7200 gram, sinds vorige week toen we bij het consultatieburo zijn geweest, veel he!
    liefs fredje

5. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    @ liefje ..heel veel sterkte meid ..jeetje in wat voor wereld leven we eigenlijk

6. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Jeetje liefje, das echt naar nieuws, heb er kippevel van.
    Heel veel sterkte.

Marije moest gister der 2e prikje. 1e wa even schrikken maar 2e was echt huilen. gelukkig was dat na 10 min weer ovr. Verder wel ietsje hangeriger en een kleine verhoging. Maar allemaal te doen.
    Ze is zo veel gegroeid. Normaal groeien babay's zo'n 20gr per dag, Marije de laatste 2 maanden wel 40gr .....
    Ze weeegt nu 6175gr en is 58 cm. Ze zit nu helemaal in de "normale"groeicurve, ziet niet dat ze te vroeg geboren is.

Ik kan niet mee met de lunch, heb de dag erna een vrijgezellefeestje. En 2 dingen in 1 weekend is me te druk.....

En jannetje, moet je nou morgen naar het cb, ben benieuwd hoe lang Tedje is, dat is in iedergavel meer dan Marije.

7. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Het weekendje weg met zijn drietjes was heerlijk :D ! Daan is echt een schatje, hij is alleen maar vrolijk en lief geweest (dat is hij meestal overigens). Het was wel heel anders dan onze vakanties voordat hij er was, maar zeker zo gezellig. We hebben onszelf nu voornamelijk op het vakantiepark en in en om de bungalow vermaakt. Dat kon prima, want we hadden een huisje met een sauna en een zonnebank erin. Dus we hebben onszelf echt verwend!

Lekkere blonde aktie vanmorgen: Stond ik om 09.00 uur keurig met Daan bij het cb, zegt die mevrouw "Volgens mij bent u verkeerd, want wij zijn van de GGD en we hebben alleen maar kleuters op het spreekuur vanmorgen." Kijk ik in mijn agenda, blijkt dat Daan pas om 14.45 uur op het cb moet zijn... zucht... :rolleyes: Vanmiddag dus nogmaals naar het cb, dan krijgt hij zijn tweede ronde prikjes. Hopelijk gaat het net zo als de vorige keer en heeft hij er niet teveel last van.

@daphne78: Fijn dat het lijnen zo goed gaat en dat je het Sonjabakkeren tot nu toe zo goed volhoudt. Way to go girl!
    En droomze... niets leuker dan plannen te maken voor wat je allemaal zou willen. Oh ja, plannen realiseren is nog leuker ;) .
    Leuke aktie van Sam, met de rammelaar als armband!

@Judith75: Ook goed bezig met afvallen, volhouden meid!
    Hier nog iemand die tegenwoordig alles naar zijn mondje brengt.
    Leuk hoor, aquajoggen met je dochter!
    En hopelijk gaat het snel weer beter met jouw gemoedstoestand!
    Mooi werkaanbod voor Sebas, is hij er al uit of hij de baan aanneemt?

@runner: 10 uur pas wakker? Whoooo, die heeft lang geslapen! Daan doet het ook heel netjes, als ik hem om 22.30 uur zijn laatste voeding geef - dan ligt hij dus rond 23.30 uur in bed - slaapt hij meestal tot 07.00-07.30 uur door. Van het weekend zelf tot 08.30 uur, konden we zowaar een beetje uitslapen!
    Klinkt leuk dat abonnement voor je vriend, geniet van alle leuke uitstapjes die jullie kunnen maken! En gefeliciteerd met zijn verjaardag (wanneer is dat precies)?
    Jammer dat je niet mee kunt gaan lunchen.
    Fijn dat het goed is gegaan bij het cb, wat wordt Ruben al een grote jongen zeg :confused: !

@Marjanne: Ik ben ook nog steeds vaak wat kwijt, zowel spullen als woorden. Gisteren wilde ik tegen mijn man iets over asperges zeggen, en toen zei ik 'champignons' i.p.v. 'asperges'. En het ergste was dat ik mijn vergissing niet eens door had, mijn man wees me erop :oops: . Zo heb ik tegenwoordig ook heel vaak woorden waar ik niet op kan komen, en momenten dat ik niet helder kan denken. Dat had ik voor mijn zwangerschap maar zelden.
    Jullie hebben ook zo'n leuk lachebekje, wat heerlijk!

@Pendrag: Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    10 kilo zwaarder op de nieuwe weegschaal, da's balen... :( misschien even laten controleren of de weegschal wel goed geijkt is? Voor de rest leuke cadeaus en een leuke dag gehad zo te lezen.
    Wat is de stand momenteel van mensen die wel/niet mee gaan lunchen? Als er nog genoeg animo is, zal ik aankomend weekend reserveren bij Rhijnauwen.

@Lisette28: Daan drinkt sinds vorige week ook ineens veel mee: de flesjes bij het kdv waren woensdag leeg gegaan, zelf het reserveflesje dat ik er altijd bij doe :confused: ! En hij kan zichzelf ineens ook veel beter vermaken in de box en in het wipstoeltje, vindt het ook prachtig om bij de grote mensen te zitten. En als de grote mensen aan het praten zijn, kletst hij ook mee op zijn manier. Schattig hoor!
    Fijn dat je eerste werkweek meeviel, en ja inderdaad wennen om je kind minder vaak te zien na al die weken van bijna continu 1-op-1 contact.
    Sterkte vandaag met de prikjes voor Sofie, Daan krijgt ze vanmiddag ook voor de 2de keer.

@liefje: Wat een akelig verhaal van je nicht, gecondoleerd met haar overlijden! En wat een $#%#%^ van een man, zielig voor hun dochtertje zeg... :cry:
    Succes en sterkte met de kleine pup!

@Cellie: Mijn man heeft op maandag zijn papa-dag, en ik probeer me er dan zo weinig mogelijk mee te bemoeien. Ik heb die neiging wel heel erg, maar ik vind dat mijn man het zelf allemaal moet ontdekken. Dat moest ik ook per slot van rekening. De eerste twee papa-dagen zijn overigens erg goed gegaan, ik merk dat Daan zich nu ook meer aan papa gaat hechten.

@inge1983: Leuk he, zo'n lachebekje! Die van ons ziet ook overal de lol van in. Fijn dat het logeren goed ging! Wat een leuke foto van Nils!

@fredje8: Fijn dat Rik niet zoveel last heeft gehad van de prikjes! Jammer dat je 2 juni niet mee kunt gaan lunchen. Succes met lijnen!

@Jodi: Fijn dat Marije niet al te veel last heeft gehad van haar prikjes! De dame is hard gegroeid zie ik! Jammer dat je niet mee kunt met de lunch.

Groetjes, Wendy

8. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0

Ik bemoei me er ook niet mee hoor, weg = weg! ;)

En ik merk dat ik steeds makkelijker de deur weer uitga ook!

Wat ik wel echt ge-wel-dig vind is die blik als ik thuis kom!
    Die herkenning in die oogjes en een big smile! :D

Gr. Cellie.

9. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    wenniepennie fijn dat jullie zo'n tof weekend hebben gehad. Heerlijk ff weg. En dat Daan het daar ook zo goed doet als thuis. Heerlijk. Wij gaan in september ff naar centerp*rcs ook een huisje met zonnebank, heerlijk. Ik hoop dat Rik het net zo goed doet als jullie Daan

Cellie fijn he om de smile van je kind te zien als je thuis komt. Is hier ook het geval. Rik doet het heel goed hoor als ik werken ben, maar ik vind het altijd heerlijk om zijn big smile te zien.

Ik werk onregelmatig (ook snachts) en in ht weekend. Dan mag papa het doen ipv de oma's tantes en het gaat super. Papa krijgt zo echt ook een heerljke band met zijn zoontje. Ik schrijf nog steeds wel alles op hoor, hoe laat eten etc etc ach ik kan het niet laten....
    liefs fredje

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik wil ook een papa dag!
    Zit er voorlopig niet in. Ik zou het toch wel een keer fijn vinden als mark een keer een hele dag voor Sam zorgt. Lijkt me goed voor allebei.

Jody, wat fijn dat Marije al op de groeicurve zit! Sam is er nu naar toe aan het kruipen :D Ben benieuwd ik hoor/zie donderdag het resultaat weer.

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @liefje: jeetje meid, wat een nieuws zeg. Dat is heftig! Hoe is het nu? En is het bij jullie nog wat te doen met een baby en een pup?

@Cellie: leuk dat je er weer bent! Grappig he, dat ik nu ineens last krijg om Jarissa uit handen te geven. Het gaat nu zo lekker saampies, ze huilt echt niet. Af en toe een paar brullen en dat is het. We hebben een heel mooi ritme samen. En nu ben ik ineens bang dat dat op het KDV niet zo gaat. Komt ook nog bij dat de veranderingen op mn werk echt niet leuk uitpakken voor mij. Morgen komt mn nieuwe baas hier lunchen. Ben erg benieuwd.

LUNCHNIEUWS
    Ik heb nog steeds niet zoveel reacties gekregen. Zoals het nu staat gaan we met 4 dames en baby's lunchen. Dat kan toch beter meiden! Vijf dames hebben laten weten niet mee te kunnen. Van de rest heb ik nog niets gehoord. Als je nog mee wilt, laat het dan graag voor het weekend weten zodat Wenniepenny kan gaan reserveren.

Vanochtend nog kraambezoek gehad. Een buurvrouw, was gezellig. Binnenkort nog lunchen met een van mijn oude bazen, die gaat weg bij het bedrijf. En heb ik altijd heel goed mee samengewerkt. Wordt ook gezellig. A.s. weekend waarschijnlijk druk met de kids. Er komen er maar liefst 3 zoals het er nu naar uitziet. Ik ben benieuwd!

12. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Hier is het de ene week op vrijdag en de andere week op zaterdag papa-dag.

Als het op vrijdag is gaat Henrij met Nils babyzwemmen, zo hebben hun echt hun eigen dingetje samen. Volgende week moet Nils al diploma-zwemmen :) Ben benieuwd!

Ik kan ook helaas niet mee lunchen, veel plezier voor degenen die wel gaan en wel foto's maken hè?

Misschien een leuk idee om de foto's dan even naar iedereen door te mailen?

Nils slaapt echt veel de laatste week. Ik schat dat hij zo'n 5 uurtjes wakker is (incl. flessen) en de rest slaapt hij. Het zal wel weer zo'n periode zijn. Misschien kan hij volgende week weer een hele hoop nieuwe dingen.

@wenniepennie: Fijn zeg dat alles goed id gegaan van het weekend. Wij gaan dit jaar waarschijnlijk niet weg. Volgend jaar wel hopelijk.

@ liefje: Heel veel sterkte! Hopelijk gaat het goed met de pup en de baby.

@runner: lekker zo'n stevig ventje! Heeft Ruben voor de rest geen last gehad van de prikjes?

@judith75: Nils is ook al langzaam naar de 68 aan het gaan. De broekjes zijn in 62 idd goed qua lengte maar zitten behoorlijk strak om zijn buik. En de shirtjes 62 zitten strak om buik en armpjes.

Aan alle meiden die aan het Sonja Bakkeren zijn: Gaat best snel hè? En het is echt heel goed vol te houden. Henrij had ook meegedaan, maar die is vorige week moeten stoppen van mij. Hij is in 4 weken al 6 kilo afgevallen. Ik ben nu ongeveer 4,5 kilo kwijt. Nog minimaal 9 te gaan.
    Succes allemaal!

Groetjes Inge

13. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Op het cb was alles weer dik in orde, Daan is nu 61 cm lang en weegt 6460 gram. Met de prikjes lijkt het hetzelfde te gaan als vorige keer: even huilen, maar eenmaal thuis na de borst was alles weer goed en lag hij weer als altijd te lachen en te spartelen.

Groetjes, Wendy

14. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Wenniepenny: Dat scheelt 20 gram met Nils en de rest is precies hetzelfde! Grappig

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Nou, ik ben afgelopen week 1/2 kg aangekomen :( Ga dus maar aan Sonja beginnen vanaf volgende week! Degene met ervaring een vraagje: ben je meer kwijt aan boodschappen qua geld dan hè?

@Wendy: Gelukkig maar dat Daan niet veel last heeft van de prikjes ;)

@Inge: Mijn man mag niet eens meedoen met Sonja Bakkeren want dan blijft er nix van em over! :)

16. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    werken jullie eigenlijk allemaal al weer?

Ik nog niet, te vroeg bevallen en heb er 4.5 wk vakantie aangeplakt.
    Zit nu hele series Buffy en Angel te kijken :)

Heb trouwens nog steed lek borsten en ondanks dat ik geen bv geef maar kunstvoeding heb ik wel dat gevoel in mijn lichaam(borsten/baarmoeder)alsof ik bv geef, zo raar. Ben al 10 weken gestopt met bv....

17. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    @judith75:Je bent in het begin wel wat meer kwijt, maar als je goed oplet valt het wel mee. Het scheelt natuurlijk wel dat je man niet mee doet, dus voor hem moet je weer andere dingen halen. Dat maakt het wel duurder denk ik.

18. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    dat valt ff tegen,
    een dagje werken, hahaha.
    ben helemaal suf nu.
    vanavond maar lekker badderen.

ruben is de hele dag al aan het miepen.
    veel huilen, verder wel erg hangerig.
    en heel veel melk terug geven na een voeding.
    geen verhoging dus hopelijk is het morgen dan wel weer over.

lijkt mij ook super zo'n papadag,
    ben alleen bang dat dat er hier niet in zit.
    volgende week met dat vrijgezellen feest zal ie wel moeten, denk alleen dat ie dan de hele dag bij zijn moeder gaat zitten....

wendy, lekkere actie weer :)
    zou ook echt iets voor mij zijn.
    lekker dat jullie weekend zo super was.

heeft iemand al vakantie plannen voor van de zomer?
    en zo ja waar gaan jullie dan heen?
    wij komen er echt nog niet uit,
    tips zijn meer dan welkom
    hele dag al bijna niet geslapen, dus hij zal morgen ook wel weer lekker moe zijn.

oh shit, ruben zit weer van boven tot onder onder de str*nt!
    ga 'm maar ff snel badderen.
    met doekjes is er ook niet tegenop te vegen. hahahah.

19. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    2e prikken voor Sofie vandaag. Ze is 60 cm en weegt 5470!
    Arnaut is met haar naar het CB geweest en volgens hem was ze heel stoer.

nieuwe foto's en filmpje in album!

20. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik werk ook nog niet, nog anderhalve week

Ron mag ook niet gaan Bakkeren, hij is al mager genoeg.

Jarissa zit nu al zeker een week op 4 flessen, gaat prima. Sinds vandaag heeft ze ook geen Comfort meer. Af en toe bij het boeren komt er wat terug maar verder gaat dat prima. Ze heeft net de laatste fles op. Dan nog even spelen, verschonen, knuffelen en dan slaapt ze tot morgenvroeg!

Mn paard is nog steeds niet verkocht. Balen. Maar ben wel zo eigenwijs geweest het andere paard vast te kopen. Ergens in september ophalen en afrekenen. Heb er zin in!

De schade met de auto sleept nog steeds. Ik heb net de toezegging gehad dat ik een rekening kan sturen, dan maakt hij het geld over en kan ik mn auto laten maken. Hij wilde eerst dat ik de auto liet maken en de rekening dan opsturen. Maar ja, als ie dan niet betaalt ben ik het bokje. Dus nu gaat hij eerst betalen en dan laat ik hem maken. Hij beweert nog steeds dat het eigenlijk niet kan en dat hij niets gemerkt heeft. Terwijl hij uit zijn auto is gestapt en naar de achterkant is gelopen! Maar ja, hij weet niet dat ik dat van een getuige heb gehoord.

Deel Deze Pagina