@ Pendrag & Judith: Tja ieder heeft zijn voorkeur wat betreft verzorgingsmiddelen je kunt het beste zelf uitzoeken wat voor Jarissa het beste werkt. Bij Madelief werkte de Zwitsal badolie toevallig goed, verder ben ik geen Zwitsal liefhebber ofzo... @ Judith: Ben blij te horen dat het niet persee zo hoeft te zijn dat je kind ziek wordt na een vaccinatie... @ Fredje: Ik heb trouwens nog niet echt gemerkt dat Madelief last heeft van krampjes wel zit er af en toe is een windje dwars maar dan kijkt ze alleen moeilijk, huilen doet ze dan niet .. Het buikje masseren en cinababy schijnt goed te helpen tegen krampjes heb ik hier op het forum gelezen. Vandaag is Madelief voor het eerst met papa onder de douche geweest en ze vondt het geweldig. En ik kon nu teminste de wasemulsie van Sebamed uitproberen.. Vandaag ook naar de gehoortest geweest, we stonden een beetje voor schut omdat we allebei een hele andere tijd in ons hoofd hadden zitten (15:00 dachten we) zit ik smorgens in het groeiboekje te kijken staat er 10:45 aaaahhh ik snel op de klok kijken was het al 10:55 CHIPS... Snel ff gebeld en ze waren er nog tot 11:30 dus als we opschoten kon ze de test nog voor ons doen ... dus hup kind in de jas en de maxi-cosi en hup de auto in ... 11:25 kwamen we aan en waren gelijk aan de beurt. Gelukkig was Madelief door de autorit al weer in slaap gesukkeld dus konden ze de test snel en gemakkelijk doen. en Yippie Hoera allebei de oortjes waren goed
Shit, waar ik al een tijdje bang voor was gebeurt nu: ik krijg weer een koortslip (met dank aan mijn fijne ex-vriend door wie ik het heb opgelopen :x ). Dus ik ben nu dik aan het smeren met Zovirax en heb de plek afgeplakt met een Compeed pleistertje, hopelijk kan ik het zo onderdrukken. En ik was nu echt na elk wissewasje mijn handen, ben veel te bang dat ik mijn kleine mannetje iets aan doe als ik niet voorzichtig ben. Tja, en even knuffelen doe ik de komende dagen dan maar niet. Het consultatiebureau adviseerde mij om mondkapjes te dragen als ik met Daan bezig ben, maar dat lijkt me nou weer erg overdreven . @fredje8: Ik probeer nu nog niet na te denken over hoe het zal gaan als ik weer ga werken. Ik denk niet dat ik er erg tegenop zie, want ik merk nu al dat het gaat kriebelen omdat mijn wereldje nu zo klein is. Je vroeg wat wij doen tegen buikkrampjes, maar volgens mij is er niet veel aan te doen. Wat bij Daan soms goed werkt is als ik met mijn vlakke hand heel rustig met de klok mee over zijn buikje wrijf. @missymona: In het ziekenhuis sliep Daan ook op zijn zij, om en om, maar mijn kraamverzorgster en het consultatiebureau adviseren om hem op zijn rug te leggen. Op de rug slapen gaat prima, en Daan geeft ook regelmatig mondjes melk terug. Ik draai zijn koppie daarom zoveel mogelijk naar een kant zodat de melk er langs de zijkant uitloopt. Fijn dat de gehoortest goed was! @Zeeuwsmeisje: Welkom bij de februarimama's en gefeliciteerd met Gobe! Fijn dat de borstvoeding nu een beetje begint te lopen, en ook fijn dat je zo spoedig herstelt van de keizersnede. Ik heb ook een (geplande) keizersnede gehad, en het valt mij op hoeveel ik nu - 2,5 week erna - alweer kan en hoe mobiel ik alweer ben. Ook de wond ziet er mooi uit en heelt voorspoedig. Ik probeer mezelf wel in acht te nemen, zodat ik niet teveel ga doen (ik ken mezelf ) @Pendrag: Ha, lekker samen douchen! Leuk he? Daan heeft ook een erg droog huidje, en ik heb me laten vertellen dat Balneum Olie dan erg lekker is voor in het badje. Ik gebruik nu een monstertje Sebamed badschuim maar ik merk dat Daan's huidje daar nog verder van uitdroogt. Groetjes, Wendy
het draaien werkt hier ook goed inmiddels met de klok mee. Fijn om te lezen dat sommige het niet erg vinden om weer te gaan werken, ik zie er n beetje tegen op maar zoals ik ook lees je wereldje wordt wel klein zo vind ik niet erg hoor.maar moet er ook nog inkomen wat betreft borstvoeding, ik kan het alleen nog thuis boven zonder anderen en wil proberen het een half jaar vol te houden, ik hoop dat het gaat lukken. liefs fredje
@ Wenniepenny: tjonge balen hoor die koortslip hoop dat tie snel over is en je je kleintje snel weer kunt knuffelen. Ben ook erg bang dat het bij mij weer op komt zetten...
@allemaal, Mick is echt een zeer tevreden baby die gewoon niet huilt! Alles gaat prima. Al me kleren pasten weer een week na me bevalling! Echt bizar, is me bij de andere 3 kinderen echt niet gelukt! Nog wat anders, ik las dat iemand schreef over werken.....NEE daar moet ik dus niet aan denken! Ik werk 2 dagen en Mick zou 2 dagen naar het KDV gaan, maar ik denk dat dat niet doorgaat. Ik kan het niet over me hart verkrijgen en ga het anders (samen thuis) oplossen. Het idee me kind daar zo klein nog achter te moeten laten kan ik niet aan! Nooit gedacht, maar het is gewoon zo. Ik ga iets minder werken en mijn partner gaat wat thuis werken en zo gaan we het proberen. We zorgen dat er altijd iemand van ons 2 thuis is, waardoor de andere kids van de BSO af kunnen en het stukje salaris wat bij mij wegvalt compenseren we wel doordat we geen opvangkosten meer zullen hebben. (ca 250 per maand). Zien we over een jaartje wel weer verder, dan kan ik het misschien wel over me hart verkrijgen. Ik wil dus zeker blijven werken, daar zie ik niet tegenop, maar me kind achterlaten bij een ander als mijn partner...en een ander bedje als ze eigen....ik kan het niet.
Ik baal er nu ook erg van maarja het is niet anders zal het toch moeten accepteren dat ik haar naar het KDV moet brengen.. Wil graag blijven werken maar het liefst wil ik ook 24 uur per dag bij Madelief zijn... Gelukkig is het wel vlak bij mijn werk dus ik denk dat ik toch maar ga opperen dat ik de borstvoeding wil blijven geven.Ik las dat je recht hebt om op een 8 durige werkdag 2 uur te besteden aan de borstvoeding..kan ik mooi naar de KDV haar nog ff zien en ook kan ik dan langer bv blijven geven Maar ik heb nog een 9 weken om hierover na te denken...
Balneum werkt idd super voor een droge huid.. ik heb uit het kraampakket de hele verzorginglijn van Natalis en die is ook echt heel fijn vind ik... heb ze alleen nergens in de winkels gezien. Ik ben TBM, verder help ik mn man wat mee met z'n bedrijfje maar dat doe ik gewoon vanuit huis dus (gelukkig voor mij) geen zorgen over straks Gobe naar het kdv brengen. Ikzelf ben enorm blij dat we het ons kunnen veroorloven dat ik thuis blijf bij de kids maar kan me ook voorstellen dat sommige het nodig hebben ook iets anders te doen naast het 24u per dag moederen. Voor krampjes gebruikte ik bij mn dochter cinababy wat goed werkte. Gobe heeft er niet echt last van maar het is in huis, just in case. Verder idd over het buikje wrijven en soms helpt het om ze ff op hun buik te leggen (waar je bij bent en niet elke baby vind dat fijn) @Wenniepenny; hopelijk gaat het gauw beter met je koortslip. Lijkt me erg moeilijk om je kleintje nu niet flink te kussen en knuffellen. Sterkte! Gisteren pasfoto laten maken van Gobe voor op z'n id-kaart. We wonen hier zo dichtbij de grens en komen normaal gesproken ga ik elke week wel ff naar België dus hij moet er ook aan geloven. Valt nog niet mee met die nieuwe regeltjes zoals ogen open, moind dicht, hoofd recht en zonder ondersteuning ed. (ha hij is net 3 weken he, zie je het al voor je) Gelukkig waren ze erg soepel
Ik had ook meteen op de dag dat we thuiskwamen een koortslip. Compeedpleister erop en klaar. Ging mooi snel over en geen kans op besmetting als je het met zo'n pleister goed hebt afgedekt. Wat werken betreft: nu moet ik er nog niet aan denken maar straks echt wel. De krampjes zijn hier al weer over. Jarissa dronk de fles te snel leeg. Nu we de dop wat strakker aandraaien, doet ze er langer over. Ze wordt er wel moe van en drinkt dus niet altijd alles op. Maar liever dit dan die akelige krampjes. De Balneumolie gebruiken we al in bad. Maar evengoed dus een hele droge huid. Gelukkig geen exceem-achtig iets. Inmiddels hebben we ook baby-olie in huis dus morgen gaan we haar daar lekker mee insmeren.
Ik heb ook dat Natalis gekregen in me kraampakket, ik zag hier dat ze het bij de Jumbo verkopen. Gr. Cellie. @Pendrag; stoppen met werken zal ik never niet doen hoor....maar KDV kreeg ik nu Mick er is pas een naar gevoel bij....hormonen?
@Cellie: wie weet verandert je gevoel nog. En als dat niet zo is, hoop ik dat je het zo kunt regelen dat je er wel een goed gevoel bij hebt.
ik moet er ook nog niet aan denken om te gaan werken. Mama als ik ben heb ik er al moeite mee als iemand anders dan wij (papa of ik) haar de fles geeft, dus laat staan dat ik haar een hele dag 'alleen' laat. We zouden gisteravond eigenlijk naar het theater gaan, maar zelfs dat kon ik nu nog niet aan. Misschien beetje overdreven, maar t voelde gewoon niet goed, dus we hebben de kaartjes aan mijn ouders gegeven. Weet dat ik me er overheen moet zetten, maar dat komt over een tijdje wel. Wil nu eerst zelf nog alles doen en genieten. Gelukkig hoef ik pas 1 mei weer aan het werk, dus hoop dat ik er tegen die tijd beter tegen aan kijk. Zal wel moeten denk ik Balneum hebben we hier ook, erg lekker spul. Jente werd met een super droge huid geboren en kan nog steeds een beetje droog zijn. De tube met creme van Balneum vind ik iets te stroef, smeert niet makkelijk. Om haar lekker in te smeren na het badje gebruik ik nu Zwitsal Beschermende Crème voor de droge huid. Die bevat Vernix Protection en smeert heerlijk makkelijk en zacht uit. Sinds we die gebruiken is haar dorge huidje ook gelijk een stuk minder.
Nee, die creme van Balneum smeert idd niet Ik heb voor Yasmin en Kian Lanette creme of zalf. Verkrijgbaar bij de apotheek en dat werk goed!
hallo februarimama's, Ik kom heel even hier kijken, Is eigenlijk mijn enige ontact met de buitenwereld op dit moment (behalven het bezoek natuurlijk) Hier is het erg wennen aan de kleine, maar het gaat met Sofie prima, zit op haar geboortegewicht sinds vandaag! ben erg trots. Zelf heb ik toch een terugslagje gehad qua gezondheid en moet het nu nog rustiger aan doen, gelukig loopt mijn borstvoeding als een trein en voel ik me daardoor toch erg nodig maar ik kan eigenlijk de hele dag alleen hangen en liggen en borstvoeden (en de druk eraf kolven, ben echt Pamela nu) Ga morgen denk ik alles bijlezen en al jullie tips gebruiken bij mijn lieve ukkie, daarna misschien weer vaker hier, maar nu weer rusten Succes met de beebs groetjes Lisette
Hey Meisjes! Tegen krampjes slik ik magnesium en via moedermelk komt dat weer bij Ted terecht en merk echt verschil! Ook ik moet er niet aan denken om weer te gaan werken! al heb ik wel de beste opvang die er bestaat. Mijn mannetje is de 2 ochtenden die ik ga werken thuis. Ted gaat een dag naar mijn zus (Jodi) om met z'n nichtje te spelen en een dag samen met z'n nichtje naar mijn ouders. Afgelopen donderdag kwam het consultatiebureau voor een intake, Ted zit 100 gram boven z'n geboortegewicht. Was op zich wel blij met het cb, bleek dat Ted gewoon teveel eten kreeg. De kraamverzorgende zei dat we voeding elke dag met 10 ml moesten verhogen tot 120 ml. Nou hij bleef hangen op 75 / 80 ml, meer kregen we er niet in. Is het gewoon teveel, je moet 150 ml per kilo kind per dag doen. Mijn Tedje weegt 2780 gram en hoeft dus nog niet zoveel te eten. Dat scheelt ook weer wat frustraties *zucht*.
Wij moeten tot 110 ml ipv tot 120. Soms drinkt Jarissa dat helemaal op, soms houdt ze met 60 of 70 al op. Het CB komt hier morgen thuis, ben benieuwd hoeveel ze dan weegt. Ik maak me echt niet druk over hoeveel ze drinkt. Ze groeit goed, heeft enorme hamsterwangen en een beginnende onderkin. Haar luiers zijn goed vol dus ze doet het prima. Als ze, zoals de bedoeling was, gewoon uit de borst zou drinken, zou ik ook niet weten hoeveel ze binnen kreeg. Jarissa begint zich nu zelf te melden voor haar voeding. Helaas doet ze dit twee en half uur na haar laatste voeding. Als ik dan haar fles ga klaarmaken, gaat zij weer lekker slapen! En als ze een vieze luier heeft, wil ze dus ook niet drinken. Dan moet ik haar eerst verschonen voor ze een slok neemt. Heerlijk, zo jong en dan al zo'n eigen karakter!
Fijn dat het zo goed gaat met alle kindjes. Gobe begint een soort rotme te krijgen. De laatste paar nachten drinkt ie rond 22.30 voor het laatst, meldt zich dan om 2u en om 5u en slaapt daarna tot 9u uit. Wat een verschil, hij kwam eerst elke 2u dag en nacht! Overdag gewoon op verzoek, soms om de 2uur, soms om de 3 uur. Morgen drinkt ie al een week zelf aan de borst dus ga ik hem ff wegen op het weeguurtje om te kijken hoe hij het doet. Hij woog bij de geboorte 3500gram, vorige week dinsdag (2 weken en 5 dagen oud) 3910gram... wordt een flinke jongen dus. Hij is nu wat meer wakker en kijkt veel rond.. nu is het wachten op z'n eerste echte lachje.. al een boel stuipjes gezien maar nog niet het echte werk. Hij is ookal een stuk sterker in z'n nekje en probeert z'n hoofdje als ie op mn borst ligt al wat op te houden
hoi hoi, Wat is het soms toch zoeken he allemaal. Wil de kleine dit of dat? Voor mij is het het moeilijkst het door laten huilen, maar ik merk nu dat het echt werkt. Ik vond het altijd zo zielig en pakte hem dan op en dan was hij ook echt stil. nu ben ik hem aan leren om zelf door te slapen. Dit gaat goed. Hij ligt eerst een minuut of 5 te jengelen huilen en tussen het slapen door jengelt hij soms ook 1 of twee keer door, maar hij slaapt veel beter. We hadden hem in het begin altijd beneden liggen en zodra hij op zijn kamer lag vond hij het te stil, maar ja hij moet het ook leren om in zijn eigen bedje te liggen. Dit doen we nu dus ook en het gaat goed. Wat wel ffwennen is is de voedingen s'nachts. Rik sliep na een week al door totdat manlief en ik de griep kregen sindsdien komt hij snachts weer tussen 2 en drie en tussen 5 en 6. Is wel ff wennen hoor. We waren al verwend dat we door konden slapen. Ze zeggen dat dit wel weer gaat komen. Ik ben benieuwd. Morgen hebben we een borstvoedingochtendje met allemaal vrouwen uit de omgeving die borstvoeding geven. Lijkt me gezellig en ook leerzaam. Allemaal het beste! liefs fredje
Dat is de aanpak die wij nu ook proberen te handhaven: wakker in zijn wiegje leggen bij de eerste signalen van vermoeidheid en kijken of hij daar zelf in slaap valt in plaats van in onze armen. Van het consultatiebureau kreeg ik de tip om de kookwekker in te stellen op 15 tot 30 minuten. Voor je gevoel ligt je kindje uren te huilen - vooral 's nachts lijkt het heel lang - maar meestal valt het mee. Als de kookwekker afgaat en je kindje is nog niet stil sta je jezelf toe om te gaan kijken (maar wel zorgen dat je kindje je niet ziet). Verder kun je aan de manier van huilen horen of er echt iets is, als het huilen wordt onderbroken door adempauzes is je kindje niet zo overstuur als het in eerste instantie lijkt. Als het echt overstuur is, huilt het aan een stuk door. Verder 's nachts zo weinig mogelijk praten tegen je kindje tijdens het voeden en verschonen, hooguit 'Welterusten' of 'Slaap lekker' als je het weer in zijn bedje legt zodat het op den duur begrijpt dat het moet gaan slapen. N.B. Deze informatie komt uit het boekje 'Regelmaat geeft rust' (van Ria Blom), dat ik van het cb heb gekregen. ISBN-nummer 90 6238 809 4. Als ik de bestelinformatie moet doorgeven, hoor ik het wel. Groetjes, Wendy
ja wennie penny, ik ben er zelf mee begonnen, het is een tevreden manneke hoor, maar het slapen overdag wilde maar niet lukken. En nu we hem in zijn bedje leggen gaat het goed, althans voorlopig. 's nachts zeg ik eigenlijk bijna niets, ik ben niet zo'n nacht mens. We hadden de kinderwage in huis staan en nu hij gewoon in zijn bedje ligt gaat het veel beter. Vanacht gaat hij ook voor het eerst in zijn bedje, want misschien slaapt hij dan beter door? Al is het wel veel makkelijker in de wieg laten liggen ivm borstvoeding, maar het is ook weer het proberen waardt. Ach we zullen zien. Hoeveel is Daan overdag wakker, bij Rik wisselt het heel erg. liefs fredje
o,ja s'nachts huilt Rik nooit, hij deed dit in het begin alleen voor het inslapen de eerste keer, omdat het dan zo stil is in huis en hij altijd lawaai gewend was. Ik ga er ook gewoon mee naar de winkel of wandelen, is misschien wel niet de regelmaat, maar het is ook goed om buiten te komen, voor vrouwtje en voor kind. Een verjaardag etc gaat hij ook mee hoor. liefs fredje