Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    pendrag, das ook dom van die vent.
    dokken!haha.
    is jou duits dan zo goed?

lisette, leuke foto's van sofie.
    vooral die ene dat ze zo geboeid naar d'r mobiel zit te kijken, hihi.

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @runner: mijn duits is een drama. Als ik aan het nummer zie dat hij belt, laat ik Ron opnemen. En toen ik het er niet mee eens was (eerst laten maken en dan pas betalen) heb ik een Nederlander gebeld: dat is zijn zakenpartner en die was er ook bij.

@Lisette: Sofie groeit ook goed! Ze is iets langer en een heel klein beetje lichter dan Jarissa. Ben erg benieuwd naar jullie irl.

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    haha, dat ken ik ook.
    mijn ouders hebben duitse vrienden en daar praat ik nederlands tegen en zij duits tegen mij.
    tot nu toe gaat het prima.
    maar als ik ze niet begrijp lach ik lief naar ze en schud nee.
    zo van laat maar zitten, haha.
    leuk hoor een nieuw paard, nu maar hopen dat de jouwe ook voor september een nieuw baasje heeft.

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Kopen? Ik kom hem gratis brengen, haha.

5. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ja leuk!
    breng je 'm dan ook naar boven?
    zijn maar 6 trappen van 10 treden....

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Haha, dan kan ie gelijk goed traplopen! Omhoog gaat meestal prima, maar naar beneden? En het is een hele vriezer vol hoor! Nee, das maar onzin. Hij is veel te lief om in de vriezer te bewaren.

7. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    oh maar in de vriezer hoeft ie niet hoor. eet 'm zo wel op ;)
    nee hoor, ik heb een hele mooi balkon.
    en als ie een lange tong heeft kan ie zo bij de blaadjes van de boom...

8. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    oeps, dubbel...

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ben je zo hongerig runner? Zit toch wel een paar honderd kilo vlees aan .....

Paardjes staan nu lekker in de tuin, gras op te eten. Scheelt mij weer maaien. Ga nog even erf vegen en plantjes planten. Vandaag wat fleurigs gekocht voor rond het huis.

10. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    @Pendrag: Ik ben ook al een paar dagen aan het twijfelen of ik Nils over ga zetten naar 4 flessen of niet. Mag ik vragen waarom je Jarissa naar 4 flessen hebt gezet? Ik ben bang dat als ik dat doe dat Nils dan te weinig krijgt of zo. Zijn flessen worden nog steeds gemengd met nutrilon forte. Als we minder forte erin doen haalt hij de 4 uur niet. En nu moet ik hem voor 2 en soms 3 flessen wakker maken. Vooral bij de laatste fles heb ik vaak het idee dat als ik hem laat slapen hij er nog niet eens om vraagt. Maar mss komt hij dan rond 5 uur 's morgens weer. Ik vind het toch echt maar moeilijk af en toe hoor. Ik heb ook wel eens gehoort dat ze pas naar 4 flessen gaan als ze een fruithapje krijgen. Maar daar wil ik nog minimaal een maand mee wachten.

Groetjes Inge

11. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Daan heeft toch wel wat last van de prikjes deze keer, hij is huilerig en slaapt kort en onrustig. Hij lag heel lang aan de borst na zijn voeding en jankte een beetje als een puppy. Zo heb ik hem een tijdje laten liggen om hem een beetje te troosten. Daarna heb ik hem maar een zetpilletje gegeven, en dat lijkt wat rust te brengen. Hopelijk slaapt hij vannacht goed, want morgen moet ik weer werken en hij weer naar het kdv.

Groetjes, Wendy

12. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    Zo ik begin hier inmiddels weer is wat tijd over te krijgen ik heb geprobeerd is ff wat bij te lezen maar is wel erg veel hoor ben in ieder geval blij dat het goed gaat met jullie allemaal en de kleintjes.
    Met Jurek gaat het heel erg goed hij groeit als kool en slaapt geweldig.
    Hij zit nu op 4 flessen dus vandaar dat er weer wat tijd over is om achter de pc te kruipen.
    Zijn jullie al wezen lunchen met elkaar ?
    en kan iemand mij vertellen hoe ik een foto bij mijn tekst krijg lukt me niet zo erg.

Groetjes en ik probeer weer wat vaker te posten

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @erna: de lunch is 2 juni, je kunt dus nog mee!

@Wenniepenny: arme Daan. Jarissa had dat na haar 1e prikjes, dat was met een dag over. Tweede dag 's avonds nog wat verhoging dus weer een zetpilletje maar geen hangerig/huilerig gedrag meer. Hoop dat dat voor Daan morgen ook geldt.

@Inge: Jarissa geeft het steeds zelf aan als ze een fles minder kan. Ze deed op een gegeven moment de 4e en 5e fles vlak achter elkaar en 2 dagen later kwam ze niet meer voor de vijfde fles. Bij 5 flessen krijgt ze 5 x 6 schepjes = 30 en bij 4 flessen 4 x 7 = 28 schepjes. Ze krijgt dus 2 schepjes minder. Kan me niet voorstellen dat ze nu tekort komt. Bovendien groeit ze prima, is ze goed gehumeurd, actief, heeft een lekker kleurtje. Kortom, ze doet het prima op 4 flessen. Qua vocht krijgt ze nu 4 x 210 = 840 ml en bij 5 flessen 5 x 180 = 900 ml. Ik doe meestal wat extra water in de flessen (mee begonnen door de krampjes en altijd blijven doen) dus ze zit nog steeds wel op die 900 ml.
    Met fruit- en groentehapjes wacht ik nog 3 maanden. Als alles zo goed blijft gaan, krijgt ze die pas als ze een half jaar oud is.
    En over 's morgens eerder komen: als ik Jarissa 's avonds laat nog wakker maak, komt ze 's morgens eerder dan wanneer ik haar laat slapen. Vaag maar het is toch zo. Ik blijf het voeden op verzoek gewoon volhouden. Jarissa en ik allebei tevreden.
    Het geeft wel echt meer vrijheid, 4 flessen. Je hebt bijna de hele avond voor jezelf. Wel vervelend als ik over anderhalve week weer ga werken: Jarissa ophalen, voeden (of als ik pech heb, heeft ze net haar 4e fles op), verschonen even knuffelen en mevrouw gaat slapen tot de volgende dag.

14. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    @pendrag wie gaan er allemaal mee 2 juni en waar gaan jullie heen

Prikjes zijn nooit leuk nee maar we mogen wel blij zijn dat we ze krijgen ik moet er niet aan denken dat Jurek ziek wordt dus dan maar een prikje hoor.

Is er al iemand een fruithap gaan geven of pap?

15. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    Oja Jurek woog op 8 mei bij het cb toen was hij 2 maanden 5200 gram en 57 cm.
    Hij groeit hard zat hij was namelijk bij zijn geboorte 2860 gram en 49 cm.

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Erna, idd lang niet gezien :D Ga je met ons mee lunchen?

Sam zit ook al op 4 flessen, dat heeft ze ook gewoon zelf geregeld. Het was te moeilijk om 5 flessen te proppen in haar tijd. En op 4 flessen doet ze het prima! Hier heeft ze echter wel meer in de 4 flessen dan in de 5 omdat ik nog aan het verhogen was. Dus meer toeval eigenlijk. Ik heb de 5e fles verdeeld over de 4 flessen.

Morgen weet ik weer hoe groot ze is en hoeveel ze weegt.

@Pendrag, heb net de bedels besteld via die tweede link die in dat andere topic stond. (Ik krijg ze maar moet ze wel zelf kopen ahhahahahaha)
    En wij hebben ook een tuin, gras mag best opgegeten worden hoor.. er ligt nu nog eventjes gras in (wij gaan op zeeeer korte termijn de tuin bestraten, moeten nog even uitzoeken wat we nu echt willen)

Sam heeft momenteel veel last van verstopte luchtwegen, heel zielig. Mark vind het "ranzig" ik gewoon zielig en voor haar lastig. Ik weet wat het is hahaha. Ik doe ook een paar keer per dag met zoutoplossing sprayen maar het lijkt nog niet echt te helpen helaas.

Het Bakkeren is nog steeds goed vol te houden. Er was hier niet zo mega veel af, maar 800 gram, maar das toch bijna 1 kilo! (ik val nooit snel af, dit is heel normaal en zelfs best wel goed)

Nou doei he

Groetjes Daphne

17. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    Ik ben 7,5 jaar geleden 90 kilo afgevallen met mijn eigen dieet oftewel gewoon gezond gaan eten en je eigen is verdiepen in wat eet je zoal en hoeveel caloriën zitten er in bepaalde producten.

Ik wil nu ook nog 9 kilo afvallen dus ik gaat er ook maar weer is ff wat aan doen

Afvallen lukt de meeste vaak wel maar het eraf houden ;)

@daphne toppie joh bijna een kilo eraf en fijn dat sam het zo goed doet

18. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    @erna: 90 kilo afgevallen, kei goed man, maar dat zul je wel vaker horen.

Mijn schoonzus krijgt morgen een maagband. Niet terecht vind ik, maar ja ze krijgt hem toch. Ze heeft zelf nog niet eens moeite gedaan om af te vallen. ze is 1 keer bij een diëtiste geweest en toen moest ze te veel sla eten naar haar mening, dus toen is ze maar gestopt. Maar ja, ben benieuwd hoe snel ze de kilo's kwijt is.

Groetjes Inge

19. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    @inge1983 mmagband is natuurlijk wel makkelijk maar eerlijk afvallen is het niet en ze zal het toch ook bij moeten kunnen houden om op gewicht te blijven.

Ik heb 11 juni een afspraak bij de plastische chirurg om overtollig huid weg te laten halen bij mijn armen ik vindt het best eng alls er grote risico's aan verbonden zijn dan doe ik het niet heb ik gezegd we zullen zien

20. uschel

uschel Actief lid

16 jun 2006
    115
    0
    0
    Bloemist
    Zwijndrecht
    hallo meiden,
    ik weet ik heb heel lang niets geschreven :oops: :oops: maar wel altijd meegelezen en alles gevolgd hoe het met jullie babys gaat.
    ik lees hier zoveel uit jullie verhalen zo dat mijn vragen meestal gelijk beantwoord zijn. ;)
    met malou gaat het prima ze is heel lief huilt bijna nooit.alleen de laatste weg was heel moelijk,ze was hangerig,huilerig,veel minder eten en alsmaar bij mee zijn. is dat een groeisprong of zo?
    een ik heb nog een vraagje aan jullie.
    weet iemand of het moelijk voor de kleine kan worden,als ik van nestle nan1(hypoallergeen) over wil stappen naar nutrilon 0-6maanden?
    ik bedoel niet dat ze weer krampjes gaat krijgen, als ik van merk overstap en van hypoallergeen op normal.
    de reden is dat het nu prima gaat een ik denk ze hoeft geen hypoallergeene voeding meer.en ik kan het niet altijd overal kopen.

groetjes uschel

Deel Deze Pagina