Geeft niets erna, ik was gewoon nieuwsgierig dus alleen maar leuk dat je uitgebreid antwoord geeft. Met voeding denk ik er iets anders over dan jij. Maar ben het helemaal met je eens met stof enzo. Hier is het ook niet zo schoon. En de honden komen echt wel dicht bij Jarissa. Goed voor de weerstand! @sweetcandie: leuk dat je er weer bent. Hopelijk krijgt Lina geen waterpokken. Zin om a.s. zaterdag mee te gaan lunchen met de februarimama's? Ik ga nu de boel klaarmaken om straks met Jarissa naar het KDV te gaan. Ze gaat voor het eerst wennen. Ik dus! Haha, vind het best wel even spannend.
Zo we hebben nu ook een kinderstoel met zitverkleiner. Kan Sam snel bij ons aan tafel zitten als we eten (we eten nog niet aan tafel maar dat is een van onze goede voornemens om Sam een goede basis mee te geven hihihi). We hebben de stoel van onze airmiles gekocht, kwam ik via een vriend achter en scheelt toch weer 100 euro ongeveer (samen met zitverkleiner). Ben benieuwd hoe dit weekeinde gaat verlopen, hopelijk is het weer ons gunstig want de deuren moeten open blijven staan de hele dag. De stenen komen morgen al, de container komt vrijdag. Dan gaan we vrijdag vast beginnen met scheppen en dan hopelijk zo snel mogelijk de nieuwe tegels er achter in en dan kan ik volgende week lekker buiten zitten zonder bang te zijn voor vogel en muizen lijkjes tussen het gras.
Hey meisjes, Tedje is vandaag met z'm papa naar het cb geweest, ik moest werken. Hij weegt nu 5320 of 5230 gram en is 61 cm lang. Alleen het wat minder leuke nieuws is dat er een echo van z'n heupje moet worden gemaakt. Hij heeft aan de ene kant 2 plooien en aan de andere kant 1. En 1 beentje kan een heel klein innieminnie stukje verder buigen dan de ander (of zo iets) Nu gaan ze kijken of alles goed is, is het niet goed dan moet hij misschien een spreidbroek aan... Vervelend is ook dat ik zelf niet heen geweest ben, maar m'n mannetje, dan is het toch wat onduidelijker. Hij zegt dat het niet zo erg is... De cb-arts zegt ook weer dat ze het liefste bij alle kindjes een echo maken, maar dat dat te duur is dus dat ze een reden moeten hebben. Bij lichte twijfel mag het wel. (Dus zij is "blij" dat ze alles kan nakijken.) IK ben daarentegen helemaal niet blij, ik maak me zorgen en moet er erg om huilen... Tuurlijk weet ik dat het goed is dat ze alles nakijken, en als het wel zo is is het alleen maar goed dat ze het zo snel weten maar... Ze mogen niet aan m'n kleine mannetje zitten. Ik hoop maar zo dat het niets is. Zo een heel verhaal, je kan wel merken dat ik nu niet aan het kolven ben, anders schrijf ik een stuk minder Is zo vermoeiend met 1 hand.
Dat is niet leuk Marjanne. Ook al valt het vast mee, je zit nu toch wat in spanning of er iets aan de hand is of niet. Wanneer kan de echo gemaakt worden? Jarissa is vanmiddag naar het KDV geweest. Ging prima. Ze heeft eerst heerlijk wakker om zich heen in de kinderwagen liggen koekeloeren. Lekker buiten. Daarna heeft ze een fles gehad, lekker geboerd en is op schoot in slaap gevallen. Toen ik haar kwam halen lag ze nog lekker te slapen. De dame daar gaf wel aan dat ze niet altijd tijd hebben om haar op schoot in slaap te laten vallen. Dat hoeft gelukkig ook niet maar na het spelen heeft Jarissa even knuffeltijd nodig om tot rust te komen. Ik heb haar nu ook in de wagen buiten liggen dus ze krijgt weer een lekker kleurtje vandaag.
zozo 100 pagina's alweer marjanne, das idd geen leuk nieuws! ik hoop idd voor je dat het vals alarm is. pendrag, jij nog wat leuks voor jezelf gedaan terwijl jarissa bij het kvd was? ik heb ook weer gewerkt vandaag. die vrouw zat te vertellen dat ze 4 kindjes heeft waarvan er 2 zijn overleden erg triest verhaal...
Wat voor werk doe jij runner? (of heb ik dat al eens gevraagd en ben ik het weer vergeten?). Ik heb, toen Jarissa op het KDV was, voor mezelf 2 paar schoenen gekocht (zwarte en witte) voor naar mn werk. Had alleen bruine met open hak. Nou, met die vieze voeten vol eelt van mij kan ik daar niet mee gaan werken. Dus nu dichte schoenen, ben ik voor de hele zomer en herfst weer klaar! En ik heb mezelf getrakteerd op asperges. Heb ze net op en wat waren ze lekker! Heb wel een beetje teveel gegeten. Pfff, mn buik ploft zowat. Was echt een SAS maaltijd. Jarissa krijgt trouwens op het KDV tot ze 9 maanden is een vaste verzorgster. Dat vind ik wel erg prettig eigenlijk. Nu nog snel voorstel van invulling van mijn functie mailen naar mn baas. En cv van Ron bijwerken. Die heeft morgen, tegelijk met mij, een gesprek over een nieuwe baan. Haha, we lijken wel een stel carriere-yuppen.
pendrag, ik zit in de gastouderopvang. jij hebt jezelf wel weer lekker verwend dus?! hihi. hmm, asperges, waar je zin in hebt, haha! ron én jij allbei een nieuwe baan, zijn jullie niet tevreden met jullie nieuwe taak als splinternieuwe ouders? mijn ouders zijn weer bijna terug van vakantie, zit nu al te balen dat ik de laptop weer terug moet brengen
Jez** mijn zwangerschapsdementie neem toe ipv af! Je hebt hier nog maar een paar pagina's terug uitgebreid over geschreven. Ik ben echt een muts zeg! Ja, ik ben zeker wel tevreden met mijn nieuwe baan als moeder. Alleen wil ik heel graag blijven wonen waar ik nu woon. Dus moet er geld binnenkomen. En mn huidige functie lijkt nog wel even leuk te zijn maar wordt straks SAAI. En Ron werkt nu fulltime en heeft daar niet 100% garantie dat hij vanaf oktober parttime kan gaan werken. Bovendien heeft hij 2 en half uur reistijd per dag. Dus hij wil graag dichterbij parttime. Vandaar dus. Van mijn gesprek morgen verwacht ik niet zo veel hoor. Is voor een functie die ik al een tijdje doe dus weinig nieuwe uitdaging. Maar een gesprek is altijd goed.
haha, ik was ook al een beetje aan het mutsen. bij mij lijkt die dementie ook steeds erger te worden, word er af en toe niet goed van! allebei succes voor morgen!
Dames die willen gaan lunchen zaterdag, ik ga niet mee want een vriendin van mij zit in de puree en heeft mijn hulp en steun nodig. En omdat ik er de afgelopen dagen ook al druk mee was ben ik ook vergeten om Rhijnauwen te reserveren. Sorry... Willen jullie het misschien zelf oppakken, want nu zijn ze al dicht en ik ben bang dat ik het morgen weer vergeten ben. Jammer, maar mijn vriendin gaat nu even voor . Daan had maandag en gisteren weer regeldagen of sprongetjes-dagen: hij sliep heel weinig, dronk heel weinig en piepte elke 2-2,5 uur dat hij honger had (logisch!). Vandaag op het kdv heeft hij goed gedronken en goed geslapen gelukkig. Langzaamaan kom ik weer een beetje terug in mijn oude vorm, ik pas zelfs sinds zondag mijn trouwring weer en heb gelukkig de laatste weken niet meer zoveel last van mijn vingers 's morgens. Ik ben me wel, omdat mijn buikspieren nog steeds pudding zijn, erg bewust van de bewegingen van mijn darmen. Hebben jullie dat ook? Heel irritant! @Lisette28: Balen dat je baan tegenviel, en heel veel sterkte met je oog! Wel fijn dat het goed gaat met Sofie! @runner: Ik weet niet of Daan echt gericht dingen beetpakt, het kan ook meer geluk dan wijsheid zijn want hij grijpt ook regelmatig mis (en wordt dan boos omdat het niet lukt). Je moet het ook wel recht voor hem houden wil het lukken met grijpen. Maar hij wil overal aan voelen en het liefst alles in zijn mond steken. Succesnummer van gisteren: een Twix-papiertje (glimt, leuke kleurtjes en knispert als je het beetpakt)! Op vingers zuigen hoeft niet te betekenen dat je te weinig bv hebt hoor, het kan zijn dat Ruben weer aan het regelen is omdat hij weer harder groeit. Of misschien komt er weer een sprongetje aan, dan hebben kindjes kennelijk ook een grotere zuigbehoefte (niet persé honger). Maar ik begrijp je bezorgdheid donders goed, ik vraag me ook telkens af of het aan mijn bv ligt. Ik denk het niet, want Daan groeit, plast, poept en spuugt dat het een lieve lust is. @erna1974: Wat een prachtige foto's van Jurek! @inge1983: Leuk dat het fruithapje een groot succes was! Hier ook een kleine die kwijlt, spetters en bellen blaast (en spuugt, maar dat deed hij al ). Succes met alle klussen, en hopelijk kunnen jullie toch ook een beetje van jullie vrije tijd genieten de komende weken! @Pendrag: Ja zo'n hongerig kindje werkt niet echt mee. Dat had ik met babymassage, als Daan honger had zette hij het ook op een brullen. Die hele massage kon hem dan echt gestolen worden, opschieten met die borst! Ik ben ook van plan om in ieder geval 6 maanden volledige borstvoeding te geven als het zo goed blijft lopen. Daarna zien we wel weer verder. Fijn dat het wennen op het kdv goed is gegaan vandaag! Lekker hoor, asperges. Hebben wij net ook gegeten, de Sonja-technisch onverantwoorde variant à la Hollandaise. Smullen ! @daphne78: 4/5-maanden dip ? Wa's da? Ik merk dat Daan ook vaak alleen troost zoekt in plaats van dat hij echt honger heeft. Dan neemt hij een paar slokjes uit de borst en krult zich vervolgens helemaal tegen me aan. Om daarna met zijn kin op mijn borst in slaap te vallen. Zo lief! Ik durf hem dan bijna niet te storen om hem op een gegeven moment toch weer in zijn ledikantje te leggen. Balen van die overstroming, heb je alles weer een beetje goed droog gekregen? @sweetcandie: Leuk dat je je weer even laat zien hier. Alles goed met jullie? Sterkte met de waterpokken van je zoon, hopelijk steekt hij Lina niet aan. @Marjanne: Tedje is lang en slank dan, want Daan was vorige week ook 61 cm maar woog 6460 gram. Sterkte met de echo, hopelijk is er niets ernstigs aan de hand of kan het eenvoudig worden verholpen. Groetjes, Wendy
Ik ben bang dat er nog maar weinig meiden meegaan zaterdag, want ik had ook al afgemeld bij Pendrag. Wel heel jammer! En Wendy, het is een bende boven
@daphne ik heb net op je site zitten kijken wat een meid wordt sam zeg echt leuk. Jurek lag vanavond op een speelkleed op de grond vlakbij de tv en daar was deal or no deal op hij lag te brabbelen en met zijn benen in de lucht te zwaaien als de mensen klapten of hij hoorde muziek was heel grappig om te zien. groetjes maar weer
pendrag ik stel dan maar voor om zondag of volgende week zaterdag te gaan. want dan kan ik ook mee wendy, sterkte met je vriendin.
@erna, wat leuk joh.. maar is wel vroeg he hihihihi nu al tv verslaafd... "mama deal/no deal en NU" hihihihii Zo dalijk komen de stenen voor de tuin, worden in de voortuin geplaatst. Morgen komt de rest.
@runner: heel goed idee LUNCHNIEUWS Het lunchen met de februarimama's is net het verhaal van de tien kleine eendjes die eens naar zee zwommen. Uiteindelijk zijn alleen Lisette en ik nog over. Dus: nog 1 poging om met een grotere groep te gaan lunchen. Nieuwe data: 9 juni 10 juni 16 juni 17 juni Drie keer is scheepsrecht. Het zou toch leuk zijn als het lukt met een groepje bij elkaar te komen voor de vakanties losbarsten. Laat me via PB even weten of je mee wilt en welke dag je absoluut niet kunt. Dan prik ik z.s.m. een nieuwe datum. En wat er ook gebeurd: Lisette en ik zijn er!
Vanochtend gesprek gehad over zelfde functie op ander kantoor. Goed gesprek maar ik twijfel nog wel. Op zich misschien wel verstandig om niet iets compleet nieuws te gaan doen omdat dat veel energie, studie en reistijd gaat kosten. Aan de andere kant gaat dit misschien wel heel snel vervelen. Nog even goed over nadenken dus. Jarissa kreeg halverwege het gesprek honger (ze zou bij papa blijven maar die was zo handig ook een afspraak te maken en ik had al gezegd dat ik haar mee zou nemen tegen de directeur) dus heeft ze lekker haar flesje gehad. Rare sollicitatie zo, haha.
pendrag, dat zullen ze idd niet vaak meegemaakt hebben zo, hahaha! de 17 is vaderdag, dan hebben wij het zowiezo veelste druk
heb ik weer... Ik vond al een paar dagen dat de kinderwagen zo vervelend reed... maar niet gecontroleerd of zo... Toen net stond ik op het punt om naar het winkelcentrum te gaan lopen, Sam lag al in de bak de tas al aan de wagen en ik ga duwen.. hmmm voelt echt niet goed. Ik kijk naar de banden, heb ik een platte band. Ik net geprobeerd op te pompen maar net als met de fiets lukt me dit dus niet Nu moet ik om 18 uur bij mijn schoonzusje zijn, dus ik heb besloten dat ik dan maar later boodschappen ga doen (ga eerst mijn haren laten knippen) dan neem ik Sam wel mee in de Rebel (onze maxicosi) en zet ik d'r in de boodschappenwagen. Maar ik baal er flink van, mijn fijne kinderwagen Zo nu ga ik de wc poetsen En weet ik veel wat ik ga doen. Sam mag nog een uurtje slapen van mij