Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    @lisette28 is leuk he als ze van die geluidjes gaan produceren.

Nou ik ben gisteren lekker verwent ik heb een pandora armband gehad en natuurlijk veel bedels echt leuk zo'n ding ik heb eindelijk een adres gevonden die sommige bedels graveerd dus dan kan ik de kinderen er ook op laten zetten.

Jurek krijgt al twee weken een fruithapje en vandaag had hij een half potje op.
    Ik gebruik geen slaapzak ik heb 1 dekentje in zijn hoesje zitten maar hij trappeld het er steeds af sinds het zo warm is dus dat zal hij dan wel lekker vinden.

Morgen moet ik naar het cb ben zo benieuwd wat hij gegroeid is.

Vandaag ben ik bij de plastische chirurg geweest ik ga mijn overtollige huid laten corrigeren aan mijn bovenarmen ik krijg het vergoed dus nu afwachten wanneer ik geholpen kan worden ik moet woensdag naar de narcotiseur dus het lijkt mij dat het nooit lang kan duren.
    Ik ben wel erg zenuwachtig ik heb nog nooit in een ziekenhuis gelegen.

Groetjes maar weer

2. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Vandaag was het dag 7 dat onze Harco puree kreeg, het was met witloof vandaag, ik dacht eerst oei dat gaat hij niet lusten maar nee hoor hij heeft zonder problemen zijn hele bordje leeggegeten.

Nog twee dagen en ik ga terug werken, zal een hele aanpassing zijn ben bijna acht maand thuisgeweest en er is vanalles verandert op het werk ben eens benieuwd, langs de andere kant ben ik wel blij dat ik mijn collega's ga terug zien en dat ik de nieuwe collega's ga leren kennen.

3. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Erna: spannend joh! Hopelijk heb je het snel achter de rug! Ik leef met je mee!

@Marjanne: Luuk lag al sinds week 20 in stuit tm bevalling dus kan op heupdysplasie is erg groot. Alle baby`s die in stuit geboren worden krijgen in dit ziekenhuis een standaard heupfoto maar volgens mij doen ze dat in alle zh in NL. Vind het wel spannend!

@Runner: Dank je wel! Nog een paar dagen en dan weten we het zeker..

@Fredje: Hier ook 4,5 maand en nog geen fruit. Wel al paar keer klein flesje met ieniemienie beetje diksap gehad en dat begint hij nu te snappen. Wel fijn met dit warme weer want zo drinkt hij wel wat extra water!

Verder gaat het niet echt lekker op dit moment met Luuk. Na onze 3e gebroken nacht en 3e dag op rij met veel gehuil vanmiddag toch maar weer naar de huisarts gegaan. Luuk draaide constant met zijn hoofd en greep naar zijn oortjes! Vandaag was de laatste dag met de oordruppels die de kinderarts had voorgeschreven. Ik vond zijn klachten alleen maar verergeren en had vanmorgen vroeg al de huisarts gebeld. Deze vond het verstandiger meteen langs te komen! Dus vanmiddag snel opgehaald bij de oppas en naar de huisarts. Nu blijkt hij dus aan 1 oortje een erge middenooronsteking te hebben! De huisarts kon het beleid van de kinderarts niet volgen en was het er dan ook totaal niet mee eens dat zij oordruppels had voorgeschreven. Het probleem zit veel dieper en daar kunnen de druppels nooit komen zegt hij. Nu dus een ab-kuur van 12 dagen! Arm mannetje, eerst al Zantac in zijn flessen erbij ivm reflux en nu ook nog ab-substantie! En hij drinkt netjes zijn flessen leeg. Was om 18.30 uur zo moe na het badje en de hele middag huilen dat hij in slaap viel tijdens de fles. Had hem nog een zetpil gegeven maar wss deze er niet goed in gestopt...vond hem later terug op het aankleedkussen! Wat een pech voor zo`n mannetje he? En met dat warme weer ook nog koorts hebben! Hij ligt nu alleen in een romper in zijn bed want had al een hele bezwete nek toen ik hem erin wilde leggen.
    Hopen dat hij morgen niet te verdrietig is want dan past mijn schoonmoeder op als ik aan het werk ben!

Nou ga hem snel de fles geven!

Fijne avond en slaap lekker allemaal!

Liefs, Bab

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Bab, wat sneu voor Luuk. Maar wel raar he.. al die artsen hebben een verschillend beleid. Ik weet soms echt niet meer waar ik advies moet halen. Ook zou er misschien nog een foto van Sam d'r heupjes gemaakt moeten worden. Ik heb vroeger namelijk ook een spreidbroekje gehad dus de kans dat zij het nodig heeft is dan ook groter dan normaal. Maar de kinderarts vond het nog niet nodig, toen kregen we een invaller en nu heb ik een afspraak gemist (ik had verkeerde dag in mijn hoofd, kreeg ineens een kaartje met nieuwe afspraak hihihi). En nu is het al beetje aan de late kant. Misschien kan het nog net bij de volgende afspraak maar volgens mij is het al een beetje te laat.

Met Sam gaat het gewoon goed, ze heeft alleen een mega droge huid. Nu al erg vette zalf die ik er 2x pd op smeer dat helpt wel iets.

Ik moet nog eens even gaan bepalen hoe ik dalijk de 28 uur ga indelen.. en wat ik nou ga doen met kinderopvang. (Ik wil ineens geen kdv meer, maar die hebben we eigenlijk we al geregeld, maar heb niets meer van mezelf laten horen :oops: )

En donderdag heb ik een inhaal lunchafspraak in Zwolle :D Dus mochten er meiden zijn die per ongeluk in de buurt zijn.... Pendrag en ik zijn van de partij hihihihih

5. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Goejemorgen!

Helaas is Zwolle voor ons iets te ver! :(

Ted is aan het oefenen met "praten" soms heel hard!
    Maar vanochtend zat hij op een heel zacht lief toontje me te "roepen"
    Wat is het toch leuk hè! :D

Ik ga zo ff werken en om 12 uur krijgt Ted z'n echo.
    Dan kan het nog een week duren voordat we het weten.
    Vind het veels te spannend.

Liefs!

6. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Marjanne, waarom krijgt Tedje dan een echo?

Ik moet zo ook gaan werken. Luuk slaapt nog, heb hem alleen in een romper onder een dun dekentje en lakentje laten slapen en dat ging prima. Heeft momenteel (even) geen last van zijn oortjes, hopelijk blijft dat zo vandaag.

@Daphne: die heupfoto`s zijn voor het 1e jaar nooit te laat geloof ik. Als ik jou was zal ik er wel nogmaals om vragen want je slaat jezelf voor het hoofd als straks blijkt dat het toch niet goed is en dan kunnen ze er veel minder aan doen! Hoorde laatst van een meisje waarbij ze het pas na 1 jaar ontdekte dat ze een scheve bilnaad had...te laat! Nu moeten ze wachten tot ze 4! is en dan wordt ze geopereerd, tot die tijd moet ze zich maar zien te redden! Sneu he?
    Wat leuk een lunchafspraak...hoe komen jullie daar zo bij?
    Ik ken jouw gevoel vwb kdv! Heb ik ook hoor! Hij gaat nu nog naar een oppas op maandag maar vanaf augustus moet hij naar het kdv! Vind er niets aan!

Nou stel de stofzuiger over de bovenverdieping, Luuk aankleden en aan het werk...bah..maar ja 15 uur ben ik alweer klaar!

X bab

7. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    Nou Jurek groeit aardig hij is 6465 gram en 62 cm die kinderarts was wel een muts onze eigen kinderarts was met vakantie dus daarom was er een vervanger.
    Volgens deze kinderarts mocht ik pas met 6 maanden rijstebloem gaan geven en die ander mag het al van 4 maanden. Anders liet hij zijn voeding staan nou dat doet hij niet hoor hij drinkt zijn flesjes keurig leeg.

Ik kan niet wachten tot de volgende lunch is lijkt me super.

8. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    hallo mede februari mama's,
    ik kom me hier ook aanmelden want in februari ben ik moeder geworden van een dochter Michelle (ons eerste kindje). Het gaat hartstikke goed met ons. Ze is nu 6 kilo en 61 cm en net 4 maandjes oud. Prima op schema dus. Wij kregen het advies van het consb om nog even te wachten met bijvoeding. Wij geven dus alleen nog de fles. Wel mochten we naar 4 flessen, omdat ze vaak wat liet staan met 5 flessen. Maar dan zit er te lange tijd tussen en dan schreeuwt ze echt van de honger. Dit hebben we dus maar weer terug gebracht naar het ritme dat we hadden met 5 voedingen.
    Voor ons dus nog geen hapjes, wel jammer want het lijkt me erg leuk om te geven.
    Per 1 mei ben ik weer aan het werk gegaan en ook dat gaat goed.
    Leuk om met jullie mee te kletsen over baby's.
    Groetjes

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Bab, die lunchaspraak is onderandere gemaakt door de eerste lunchdag die niet doorging. En Zwolle omdat dat zo ongeveer halverwege is :D
    Ik zit volgende week weer bij de kinderarts en dan bespreek ik het ook gewoon weer van de foto/echo van de heupjes. Maar ik vind het beetje raar dat ik overal zo om moet vragen terwijl het gewoon al in het dossier staat! En ik heb trouwens ook al een eventuele andere oplossing ipv kdv maar daar moet ik Mark ook van overtuigen. Maar hoe langer in er over denk hoe meer ik zoiets heb van.. doe mij maar die vriendin.

@Lente, welkom :D Sam is niet in februari geboren maar in december. Alleen was ik op 25februari uitgereken en kwam Sam gewoon al op 18 december (ik had pre-eclampsie/HELLP). Zij heeft 12 weken in het ziekenhuis gelegen. En omdat wij al sinds juni vorig jaar aan het kletsen zijn met elkaar voel ik me gewoon super thuis bij de februari mama's.

@Aicha, ik vergat nog te reageren. Ja ook ik heb het druk, vooral in mijn hoofd hahaha. Maar volgende week ga ik voor het eerst in een half jaar weer werken.

@Cellie, ik doe Sonja Bakker op mijn eigen wijze... Ik houd me niet 100% aan haar menu's. Ik lust bijvoorbeeld geen margerine en ik gebruik dat 's avonds om in te bakken... En sommige dingen zijn erg lekker om in de olijfolie te bakken. Ik bak mijn uitjes/knoflook altijd in de olijfolie en gehakt voor macaronie/spaghetti etc ook altijd. Dat vind ik lekkerder. Maar andere vleesjes vind ik weer lekkerder in de bakboter. Ik val dan wel geen 2 kilo per week af... maar wat er nu afgaat moet er ook eens afblijven dus wat minder is wel beter.

Nou dit was het hier eventjes
    Groetjes Daphne

10. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    HOI LENTE
    Welkom hier, rik is ook niet in februari geboren maar 27 januari, maar ik poste toen ook bij de zwagnere februari mama''s dus vandaar dat ik hier ook post. Is gezellie hier hoor!

Bab wat een gedoe met Luuk zijn oortjes, zielig hoor, dat die andere arts dan niet zo goed gekeken had. Maar gelukkig heb je nu andere medicijnen, hopelijk werken deze beter. Succes

liefje, succes met werken, ik vind het weer heerlijk hoor om weer te werken, ff wat anders.

Erna leuk he die pandora armbanden, ik heb erook twee, maar het graveren, hoe laat je dat dan doen?

Verder gaat hier alles zijn gangetje. Rik heeft nu 3 weken een lekker ritme, dus hopelijk zet dit voort, maar ja ik weet het het kan in een keer veranderen.

groetjes fredje

11. viefje

viefje Actief lid

10 okt 2006
    119
    0
    0
    Noord-Limburg
    Hallo iedereen...

Remember me.. 8) Ben al een aantal weekjes niet meer hiergeweest... Tja het werkende leven valt toch wel een beetje tegen... :oops: Weet niet waar de tijd blijft... Was de eerste weken alleen maar moe moe moe als ik thuiskwam..
    Maargoed ondertussen dus 3 weekjes aan de gang en het begint een beetyje te wennen dus ben ik ook maar weer eens hier.. Pfff nu nog bijlezen, dat gaat even duren... 8)

Ik ben dus helemaal niet meer op de hoogte maar dat komt goed! In ieder geval hoop ik dat het met jullie allemaal goed gaat!
    Met ons gelukkig wel, Lisa groeit erg goed! Ze is nu 62 cm en weegt ong. 6500 gr.
    Volgens het cb woog ze afgelopen vrijdag 6700 gr maar dan zou ze in 16 dagen tijd 1 KILO zijn aangekomen en dat kon ik niet geloven dus ben na de les babymassage (die volgen we momenteel) nog eens gaan wegen (les wordt in cb gebouw gegeven in andere plaats)
    en daar woog ze 6460 gisteren...Dat scheelt dus 240 gr.! Dat verschil is op dit gewicht nog wel de moeite...
    Ik vroeg nog of ze dat wel zeker wist want ik meende toen al dat die wijzer op 6400 stond maar volgens die ass. klopte die 6700.. Niet dus!
    Achja maakt ook niet uit he... :D

Ik denk dat de lunch al heeft plaatsgevonden he... Was het leuk? En een grote opkomst?

Nou ik ga eens een poging doen een beetje bij te lezen... Hopelijk lukt het me weer om vaker hier te komen want ik vond dat toch wel heel fijn om lekker te kletsen hier!

Groetjes Viefje en Lisa!

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Er wordt weer gezellig gekletst hier. Ik heb mn tweede dag op mn nieuwe kantoor erop zitten. Ging lekker. Straks pizza uit de oven (restje van zondag) en Jarissa nog 1 fles. Dan saampies vroeg op bed. Merk echt dat ik nog in het werkritme moet komen. Vooral vroeg opstaan. Ron zie ik al helemaal niet deze dagen. Gelukkig is hij morgen vrij en ik donderdag. Mis hem best wel zo.

Daphne en ik hebben inmiddels afgesproken: voor de liefhebbers is er een februarimamameeting a.s. donderdag om 2 uur in Hattem: www.dezwartetruffel.nl Daphne en ik zoeken vast iets lekkers uit!

@Lente: welkom hier! Gezellig dat je mee komt kletsen.

13. Annelies

Annelies Niet meer actief

@runner, wat een supermooie foto zeg! wat een schatje!
    @fredje, SB... en al 2,5kg kwijt, netjes hoor. Ik wil ook zo graag maar geef nog volledig borstvoeding dus mag nog niet streng lijnen helaas :( misschien dat ik straks ook wel het online dieet ga doen. idd een stok achter de deur!
    @marjanne, 14 juli dopen! leuk hoor! Hoe was de echo bij Ted?
    @aicha, leuk weer van je te horen! Mijn stem had ik al uitgebracht
    @erna, hoe was het bij het CB? Veel succes morgen in het ziekenhuis, voor preoperatieve screening ofzo? Is het vloeien trouwens helemaal gestopt?
    @bab, wat een narigheid met jullie ventje! hopelijk gaat het nu weer wat beter.... het is gelukkig al wel weer een stuk afgekoeld!
    @daphne, Zwolle... daar woon ik 10 kilometer vandaan! Misschien dat ik meega als jullie het goed vinden? Lijkt me leuk!
    @lente, gezellig dat je hier komt meekletsen.
    @pendrag, gelukkig dat het werk je goed bevalt! alleen erg vervelend dat je je mannetje zo weinig ziet. hier is dat ook wel een beetje zo hoor. hubbie werkt overdag en ik werk dan twee avonden in de week en een keer in de twee weken het weekend... dan leef je ook een beetje langs elkaar heen :( maar goed, maar even kijken hoe dat hier verder gaat lopen en anders moeten we kijken of het anders kunnen plannen, al heb ik geen idee hoe.
    naar hattem dus... dacht eerst naar zwolle... maar hattem is ook erg leuk. ik denk dat ik wel mee ga als jullie dat ok vinden? het wordt trouwens wel boutweer geloof ik...

nou, hoop dat ik niemand vergeten ben... anders sorry!
    hier gaat het ok. ezri had gisteren echt wel last van de warmte hoor. ik heb haar nog niet in een slaapzak. ik baker haar nog gedeeltelijk (een arm) in... met 1 hydrofiele luier. ze blijft nog net zo mooi netjes in haar bedje liggen.
    vandaag draaide ze gewoon steeds op haar zij in de box. en ze begint nu ook zo lekker te schaterlachen, heerlijk gewoon. daar krijg ik echt de tranen van in mn ogen...
    heb vant weekend en vanavond gewerkt en nu ben ik gewoon een hele week vrij! zo vervelend...NOT.
    meiden, ik ga mn bedje opzoeken. tot morgen maar weer!

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hoi dames...hier even snel een berichtje van mij..
    Hier gaat alles z'n gangetje. Kin groeit als kool en krijgt sinds deze week een paar lepeltjes fruit en een paar groenten. Hij zit nu ook op 4 flessen per dag, waarvan de laatste met nutrix. Hij krijgt nu geen voeding meer voor hongerige baby's, want hij dronk zijn flessen nog maar voor de helft leeg!

Met mij gaat het steeds beter en beter. Ik heb maandag weer een medicijnevaluatie gehad. Ik heb de kalmeringstabletten nu helemaal afgebouwd en ben daarmee gestopt. De antidepressiva begint zijn werk eindelijk te doen!

A.s. zaterdag is hier in de straat een spelletjesochtend voor de kids, 's middags een playbackshow en 's avonds bbq. En gek, maar ik heb er gewoon zin in :) En jaja, ik doe nog mee met de playbackshow ook ;) Met nog 5 andere meiden de Dolly Dots! :p Word volgens mij erg lachwekkend ;)

Ik zal proberen vaker te lezen en posten hier, maar heb het idee dat ik tijd te kort kom soms :( En ik werk nog niet eens! Best druk 3 kids om je heen ;)

15. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    hmm, jammer hoor k moet donderdag werken,
    maar iig heel veel plezier weer met lunchen! :)

judith, :) de dolly dots :) geweldig!
    fijn dat het weer wat beter met je gaat en de medicijnen hun werk doen.

annelies, heerlijk he die schaterlach, ik krijg altijd kriebels in mijn buik als ruben zo'n lol heeft, haha!

lente, welkom hier! nog gefeliciteerd met michelle ;)
    van de hoeveelste is zij?

leuk te zien dat al de beebs zo goed groeien.
    volgens mij is die kleine van ons nog steeds het zwaarst :oops:

16. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hier ook een snel berichtje want hoor Luukje murmelen in zijn bedje! Hij kan zich tegenwoordig aanstellen en al echt jammeren..Heeft net fysio gehad en was daarna erg moe. Heeft nu bijna uurtje geslapen.

@ Judith: Fijn dat het beter met je gaat! En wat ziet Kian er goed uit! Leuk hoor!

@ Annelies: genieten he die lachjes? Ik heb het ook hoor, wordt nog steeds emotioneel als hij zo schaterlacht!

@Marjanne: hoe was de echo?

Zwolle ga ik helaas niet redden morgen..Volgende keer ben ik er graag bij!

@Daphne: ben je er al uit met je nieuwe werkgever qua salaris?

@Runner: Ruben is idd lekker stevig ventje, maar Luuk mag er ook zijn. Is nog niet zo zwaar maar past maatje 68 van BFC maar net..

Liefs, Bab

17. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    daphne78 – tjee dat is wel heel erg vroeg geboren. HELPP is niet niks, ben je er inmiddels weer helemaal boven op. Ook van de veel te vroege bevalling? Een vriendin van mij is ook veel te vroeg bevallen en zij had het gevoel dat de zwangerschap niet af was. Daar heeft ze het best moeilijk mee gehad een tijd. Gaat het met Sam goed? Ze ziet er op het fotootje in elk geval erg goed uit. Wat een schatje

bab – wat een narigheid met de oortjes. Hopelijk slaan deze medicijnen snel aan. Sneu hoor

pendrag/Anneleis – ik herken julliee verhaal wel dat jullie de mannetjes zo weinig zien. Op de dagen dat ik moet werken zie ik m’n kleine meid ook maar een uurtje. En de papa zie ik soms helemaal niet voor een paar dagen (werkt ploegendiensten). Veel te weinig, maar ik zal het er mee moeten doen. Op mijn vrije dagen knuffel ik dan ook extra veel met haar. En met manlief maken we het dan ook wel weer een keer goed.

Het is hier vast al 1.000 x gezegd, maar het lijkt echt alsof ze elke dag weer iets meer kunnen en wijzer zijn. Ze heeft nu bijv. heel goed door dat als ze in de box ligt en ze zet een huiltje op dat er iemand komt kijken. En als je dan gaat kijken, krijg je gelijk een stralende lach. Het huiltje is niet echt, dat horen we inmiddels wel dat verschil. Maar toch bijzonder dat ze dat nu al doorheeft.
    Omdraaien gaat hier als de beste, dat wil zeggen van de buik op de rug. Dat kon ze al heel snel en we moeten haar echt stutten anders ligt ze binnen no-time weer op haar rug. Ze begint het nu ook leuk te vinden op haar buik liggen. Ligt ze alles om haar heen te bekijken en als de kat voorbij loopt dan zit ze die ook na te kijken.
    En schaterlachen inderdaad bij bepaalde spelletjes die we doen. Dan moet ik nog harder lachen dan haar, wat een cadeautje is dat zeg.

18. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    nog wat nieuwe fototjes in mijn album gezet :)

19. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Ik zal een foto plaatsen, want Sebas maakt foto's en filmt :p

20. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    he dames was ik weer.

eindelijk maar toch even de ruimte om bij te lezen aangezien ik ziek thuis ben. :pale:

@ judith wat fijn dat het beter met je gaat.en dat je de kalmeringstabletten heb kunnen afbouwen. \:D/

@ bab wat sneu van je mannetje!ik wéet hoe zo'n pijn het bij mij kan doen laat staan bij zo'n klein kind.geef hem maar een knuffel van mij

@ annelies wat heerlijk he die lachjes zo vertederend!

@ lente welkom bij de febr. mama's, en nog gefeliciteerd gaat alles goed met jou en michelle?

@pendrag ik kijk naar volgende week donderdag uit. gezellie thee drinken. nou hopen dat het mooi weer blijft! [-o<

@ judith en liefje wat hebben jullie heerlijke ventjes zeg die kian en harco

sorry als ik nog wat mensen vergeet hoop dat het allemaal goed met jullie en de kleintjes gaat.

o ja wie kan mij eindelijk vertellen waar ik ook zo'n mooie banner kan maken! :)

liefs rianne :D

Deel Deze Pagina