hoi judith, wij zitten hier ook nog met een voeding te veel, lara blijft 's nachts wakker worden en wil dan nog minimaal 90 cc drinken, overdag krijgt ze dan nog 6 keer 120 cc. we zijn aan het proberen die voeding van 's nachts af te bouwen tot die wegvalt, maar dat lukt nog niet zo
hoi hoi Gisterenavond een turbulent avondje gehad. Rik wilde alles behalve slapen. Om 21 in bed gelegd, had lekker liggen koekeloeren in de box na de voeding en toen hij boven in zijn bed lag begon het Gillen, huilen ach zo zielig. Een paar keer getroost maar dit werkte ook niet, hem dus maar laten huilen. Om half elf was de volgende voeding en dit gedaan Toen was alles okido. Vanacht doorgeslapen tot half vier weer gevoed en om kwart voor zeven kwam hij. Wat het gisteren was ik weet het niet, maar het ging door merg en been. Vandaag gaat het weer lekker met hem. Hij heeft om kwart voor tien gegeten en daarna nog ff geknuffeld en in de box en om kwart voor elf in zijn bedje gelegd en hij ging meteen slapen. Heerlijk is het dan zo'n manneke, maar gisteren zaten we ff met de handen in het haar. liefs fredje
Das idd wel heel bijzonder tegelijk bevallen met je zus... ook gezellig idd voor de opa´s/oma's. Opeens 2 kleinkinderen erbij! Ik geef bv dus zit op zoveel voedingen als hij wil. Wat een raar advies runner. Ik heb altijd geleerd bv op verzoek en dan max om de 4u maar vaker is heel normaal. Dat advies van de verpleegkundige klinkt echt echt als een fles Ik zit op ong 8 voedingen per 24u. Hij drinkt zo om de 2,5 tot 3u. Je kan ook wel op een vast schema voeden maar je kan van bv nooit teveel geven dus als hij een keer vaker wil gewoon doen. Bv werkt ook rustgevend voor kleintjes dus misschien is het soms gewoon honger naar mama. Gobe drinkt meestal om 9u, 12u, 15u, 18u, 20u, 22.30, 2u, en 5u maar als hij slaapt maak ik 'm er niet voor wakker. Hij doet het er in ieder geval goed op... gisteren gewogen omdat hij nu een week zelfstandig drinkt aan de borst en hij was 520 gram aangekomen Hij weegt nu 4430 gram en is morgen 4 weken terwijl hij op 3500 gram begon en na de geboorte meer dan 10% was afgevallen. @sweetcandy; Hoelang drinkt ze dan per voeding? Helpt het misschien als je haar tussendoor verschoont of eventueel met een nat washandje een beetje haar voorhoofd deppen? Anders gewoon geduld hebben, dat wordt echt wel beter. Gobe was de eerste 2 weken niet eens wakker te krijgen en dan goten we er gewoon wat melk in via een cupje. Dat kan echt snel verbeteren gelukkig. @mvjanelle; wat een mooi meisje. Fijn dat het nu goed met haar gaat. Ik doe eigenlijk alles weer alsof ik nooit zwanger ben geweest. Het is wel even wennen met 2 kleintjes erop uit gaan. Ben zeker een kwartier bezig met jassen aan, tas pakken, iedereen inladen. Boodschappen kan ik allemaal lopend doen dus bijna elke dag gaan we er wel even op uit niets halen of even een wandeling naar de eendje ofzo. Mn conditie valt ook reuze mee... kan weer gewoon winkellen enzo. Ik mis het zwanger zijn nog niet, ik geniet er echt van dat simpele dingetjes als het huishouden doen weer gewoon soepeltjes gaan. Missen jullie het al?
ik heb het zwanger zijn absoluut niet gemist, geen moment. het enige wat ik wel had was, omdat we Lara meteen in haar eigen kamertje hebben gelegd, was dat ik het miste om haar dan 24 uur bij me te hebben, maar daar ben ik al aardig overheen.
Kian wil ook persé die voedingen nog s nachts. Het zou ook al wel vroeg zijn he nu al doorslapen Maar ja..dan dus idd 6 voedingen ipv 5.. Zal vast vanzelf goedkomen, maar was wel benieuwd naar anderen
ja leuk he. elke keer als ik er aan denk, dnek ik echt was toch onmogelijk en toch hebben we het gedaan. Moet ook nog steeds mijn bevallings verhaal neerzetten. Verhaal in de krant is van mijn zwager uit Maar ik heb het krantenknipsel net ookal in der baby album geplakt. Ik probeer zo nu en dan alvast wat foto's etc. in te plakken. Hoef ik straks niet alles in 1 keer te doen. Zoals je ziet is mijn zusje Marjanne, ook op deze site actief, hihi. (he lief zusje, we zien inderdaad wat bleekjes)
Ja, meiden ik weet het de een zegt door laten huilen en de ander zegt van niet. Wij zijn er achter gekomen dat Rik in het begin niet zelf wilde inslapen en als het heel stil is dat hij er dan nog meer moeite mee heeft. Als we Rik niet door laten huilen dan pakt hij elders op de dag zijn huiluurtje hebben we gemerkt. Het gaat nu super goed, alleen ik moest wat meer concequent worden Ik weet dat de 1 de kleine laat doorhuilen en de ander niet. Iedereen moet het zelf weten en doen wat je hard je ingeeft, gisterenavond was het ook even extreem, zo had hij nog nooit gehuild, maar als we hem wilden troosten werkte dit ook niet. Vanmiddag ff met hem gaan stemmen en naar het cb. Bij het cb Rik gewogen en ze moesten zijn naveltje nakijken. Alles was dik in orde. Ik heb het ok aan de wijkverpleegkundige gevraagd en zei gaf het advies zo door te gaan, want Rik ziet er tevreden uit en ja de 1 heeft zijn huiluurtje nodig en een ander niet. Dus ik heb het idee dat we het goed doen. En als hij dan zo lekker bekken aan het trekken is en lekker zich laat knuffelen wat wil een mens nog meer , het is ook van de 24 uur, 23 uur zo'n heerlijk joch! Ik mis het zwanger zijn ook helemaal niet, vind het wel prima zo. Waar ik nog wel aan moet wennen is de borstvoeding. Dat je niet langer dan ff van huis kunt. Maar ach dat komt ook wel weer. Het kolven gaat ook nog niet zo heel goed, is ffwennen liefs fredje
@ mvjanelle: Geweldig dat het zo goed gaat me Benthe en wat een mooi meisje is het. @ Jodi & Marianne:Leuk krantenknipsel en mooie foto van jullie 4tjes Hier gaat alles ook prima, Madelief is alleen ontroostbaar als ze honger heeft en huilt ff als ze lekker op der speen aan het sabbelen is en die eruit valt Is dus snel opgelost..... Meestal krijgt ze 7 voedingen maar dat ligt er een beetje aan hoelang ze s'nachts slaapt aangezien ik haar s'nachts op verzoek voedt en overdag meld ze zich zelf netjes om de 3 uur. Maak haar ook niet wakker hoor... Morgen ff naar het cb ben erg benieuwd hoe zwaar ze nu is....
Hallo allemaal, Even heel snel vanuit Egypte Wij zijn gisteren aangekomen in Hurghada, erg vermoeiend zon lange reis (vooral met hechtingen en een overbeladen auto) Morgen komt mijn mama ons versterken en hubby's zus is ook hier! De bevalling is goed verlopen (verhaal volgt nog) maar Port Said was erg vermoeiend, heb in een week tijd misschien 8 uur slaap gehad (en dit niet door Yara alleen ) We zijn hele troste ouders en ik ben smoor verliefd op dit lieve koppie.. en eigenwijs dat ze is.. snappen wij beiden helemaal Als ik wat meer aangesterkt ben zal ik uitgebreid verslag komen doen! Foto's staan in mn album! Ik heb verder nog niets gelezen maar hoop dit gauw te kunnen doen! Voor iedereen die inmiddels bevallen is GEFELICITEERD en voor de genen die nog inspanning zitten ZET HEM OP!
Echt supercool, die foto ook, wat zien jullie er jong uit trouwens! Ik wordt ook vaak jonger geschat, dan zeggen ze, zo jij bent een jonge moeder straks (was voor m'n bevalling ik ben 29)
Ik kom me er hier ook bijvoegen, ben sinds vorige week woensdag mama geworden van een zoontje genaamd Harco, het ventje ligt wel nog in het ziekenhuis daar hij namelijk een dysmatuur is en veel te weinig weeg voor de duur van de zwangerschap.
@fredje: het maakt inderdaad wel uit waarom je baby huilt. Jarissa had vanavond een enorme huilavond. Ik dacht krampjes. Die heeft ze zeker wel gehad maar het gevolg was dat ze van haar navel tot haar schouderbladen onder de poep zat. Arme kind was zo vies en koud geworden. Geen wonder dat ze niet stil wilde worden. Ze is lekker met papa onder de douche gegaan en ligt nu heel tevreden bij hem te slapen. Ik ben dus blij dat we haar niet laten huilen. Maar als je een baby hebt die de dag van zich af moet huilen, kan ik me voorstellen dat je hem/haar juist wel laat huilen. Dat werkt dan stukken beter dan steeds weer uit bed. Wie weet krijgen we die fase nog met Jarissa. Rik is natuurlijk al wat ouder dan Jarissa. Gewoon je hart volgen is zeker het beste advies.
Zo is het pendrag, tuurlijk kijken we zijn luier etc na. Hij huilt echt alleen ergens een uurtje tussen vijf en tien uur sávonds. Vanacht heeft hij doorgeslapen tot half vijf, heerlijk. Net gevoed en weer ff geknuffeld en in de box en nu ligt hij weer heerlijk te slapen in zijn bedje. Ja, Rik moet de dag van zich af huilen, denken we. Verder huilt hij alleen als hij honger heeft, kan ik me voorstellen. Hij doet het echt goed verder. Ze zeggen dat het rond de zesde week het extreemst is en dat het daarna alleen maar afneemt, we zullen zien. Gisteren heeft hij drie kwartiertjes gejengeld. En hoe is het met de andere mama's?
Ha ha, dat krijgen we inderdaad wel vaker, ik ben 31 maar mijn zusje is 27. Wel grappig he als mensen het zo verkeerd inschatten. Gelukkig schatten ze ons niet ouder, denk niet dat we daar erg blij mee zouden zijn.
Maar hier gaat het verder goed. Marije had vanacht weer krampjes en een luier vol... Ben sinds gister overgestapt van Hypo Allergeen naar Omneo. Ze heef tgewoonte veel krmapjes met die Hypo. En het is lichter verteerbaar dus heft ze na 2 uur al weer honger. Maar het is zo'n lief schatjes, kan zo lekker knuffelen. Ze heeft ook een speentje, heeft ze af en toe nodig. Verder huilt ze bijna niet, misschien 10 min op een dag. en dan haal ik haar niet meteen uit der bedje meestal stopt het na 2 huiltjes. Heb haar net weer de fled gegeven, du snu even tijd om me zelf te douchen, aan te kleden en te eten... liefs Tosca
dat hoop ik dat het dan vanaf nu afneemt, ze is vandaag nl zes weken heeft nog steeds veel huilmomenten, maar lijkt vandaag minder dan gisteren
Vandaag is Jarissa erg slaperig. Ze heeft natuurlijk gisteravond de hele avond gehuild dus zal ze daar wel moe van zijn. Gisteravond rond 11 uur laatste fles, vannacht kwam ze om half vijf weer en vanmorgen om half 9. Ik heb dus goed kunnen slapen. Ze is nu weer bezig aan haar fles (beetje later dan gepland maar ja, ze sliep nog heerlijk) en dan gaan we omkleden en lekker in de wandelwagen naar buiten. Heerlijk!
Ben trouwens sinds gisteren gestopt met kolven. D.w.z. dat ik nu aan het afbouwen ben. Heb er echt schoon genoeg van. Vond eerlijk gezegd dat ik na zo'n zware zwangerschap nu wel eens lekker mocht gaan genieten. Geeft een rustig gevoel.