Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb ook de pillen. Die vind ik al vies, laat staan een drankje.

Wat homeopaat betreft: ik ben voor ik zwanger raakt in behandeling geweest bij een acupuncturist. Vooral voor mijn vermoeidheid (heeft toen enorm geholpen) en omdat het zwanger raken niet leek te lukken (heeft ook geholpen!). Toen ik zwanger was, hield mijn behandeling daar ook op. Hij gaat ervan uit dat je lijf het zelf het beste weet en bemoeit zich zo min mogelijk met een zwanger lijf. Zodra ik ben bevallen, maak ik weer een afspraak!
    Ik heb geen idee wat mijn verzekering vergoed, vergeet steeds te declareren. Maar voor mn gezondheid heb ik wel wat geld over hoor. Ik koop gezond eten, dat kost ook geld. Zo'n homeopaat zou ik vanwege je verzekering niet laten zitten.

2. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Wij hebben wel al wat rondgesnuffeld voor het geboortekaartje,
    en hebben al wat ideeen. We willen dit bij geboortepost.nl doen, niet al te duur en wel zo makkelijk je kan dan ook op het laatst nog een foto
    erop zetten.

Het slapen gaat wel steeds iets moeilijker,
    ik word van elke beweging van mijn vriend al wakker en heb dan iets meer moeite om weer in slaap te vallen of een fijne slaaphouding te vinden..

De laatste paar dagen maak ik me ook steeds een hoop zorgen,
    of we alles wel op tijd af krijgen,hoe we het klussen in huis moeten plannen, hoe de yoga zal zijn, (zie er tegenop)
    wat we allemaal nog moeten aanschaffen, hoe het zal zijn als dat kleintje er eenmaal is, hoe de bevalling zal gaan, of die kraamverzorgster wel leuk is of ons kleintje wel gezond is etc etc etc etc etc zodra ik dus ff zit te relaxen spoken die dingen allemaal door mijn hoofd en daar word ik dan weer nerveus en moe van... ( ff klagen hoor)

Herkenbaar?

Ik ben ook zo blij ben met dit forum, dit soort dingen kan ik alleen met jullie bespreken (m.u.v mijn vriend) aangezien mijn moeder midden in een verhuizing zit en nog herstellende is van de chemo's (borstkanker) dus die wil ik niet te veel hiermee belasten, schoonmoeders hebben we al een week of 7 niet meer gezien terwijl die 6 kinderen op de wereld heeft gebracht dus daar hadden we wel iets meer steun van verwacht met zoveel ervaring en mijn vader woont in het buitenland, wel nog een hele lieve familie maar daar kan ik dit soort dingen niet mee bespreken.

Tjonge wat een verhaal weer, :rolleyes:
    ik ga gauw stoppen en naar mijn bedje toe,
    morgen weer vroeg op.

Weltrusten en hopelijk kunnen we vanacht
    allemaal een beetje goed slapen.

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    goedemorgen,
    ben ik eens een weekend weg, worden er 7 pagina's bijgeschreven!
    heb het helemaal super gehad.
    wel weinig geslapen maar dat hoop ik nog in te halen. zo even werken tot 5 uur en morgen weer lekker vrij.
    lag gister ook al om half 9 te slapen, heerlijk.

4. Dagdag

Dagdag Actief lid

30 mei 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Marjanne: wij hebben nog niets wat betreft het geboortekaartje. Ik wil graag op de pc zelf iets maken. Onze trouwkaarten kwamen van een officiële drukker, maar ik vind het toch een hoop geld voor enkel een kaartje. Volgens mij kan je hier in de stad je eigen ontworpen kaartje laten afdrukken, ik weet alleen niet wat het kost. Ben benieuwd hoe je werkdag is geweest vandaag! Zal wel zwaar zijn geweest, jij werkt toch ook in de zorg?

Pendrag: hoe was je dagje shoppen met je vader? Je slaapt veel! Wel verstandig dat je het zo doet, je kan beter naar je lichaam luisteren. Ik kan me wel voorstellen dat het frustrerend is, maar de ene persoon heeft daar meer last van dan de andere.

Missymona: balen hè dat slapen! Ik had weer een aantal nachten super lekker geslapen, tot vanacht :cry: ! Ik was hartstikke moe en toch lukte het niet om door te slapen. Helaas pindakaas. Het zal wel vaker gebeuren de komende weken! Je mag beste klagen hoor! Het is echt wel herkenbaar voor velen van ons denk ik. Soms gaat het bij mij ook kriebelen: ik moet dit nog en dat etc. Wij moeten ook nog best veel doen namelijk. Met dit forum ben ik ook blij hoor! Je maakt toch dezelfde dingen mee, omdat je in dezelfde fase van de zwangerschap zit. Het lijkt me ook zo spannend als de eerste van ons gaan bevallen...

Runner: tja, 7 pagina's bijlezen... leuk hè! Heb je een fijn weekend gehad?

Iedereen werkse en een fijne dag vandaag!

Liefs,

DAGDAG :)

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ikben ook aldoor zooooooooooo moeee *gaap* weet niet wat ik heb de laatste dagen hoor, maar mijn buik was ook heel onrustig de afgelopen 2 dagen, ik kneep hem wel even hoor, had even flashbacks van mijn derde kindje dat met 29 weken al is geboren, kheb al de zenuwen als ik een beetje afscheiding heb dan ben ik bang dat dat een scheurtje in de vliezen is ofzo.. :(

Ik heb het geboortekaartje al klaar nu alleen de info nog zoals geb. datum enzo :p en dan zelf printen.

6. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    @dagdag Ik heb dat verhaal van door gelezen bij de november mama's erg hoor daar moet je inderdaad niet aan denken zoiets :cry:
    Jammer dat de gym niet doorging en wat betreft de kaartjes dat is inderdaad heel duur daarom maak ik ze ook zelf hoor

Ik heb de hele morgen op zolder gezeten en eindelijk is het overtrekje klaar kan ik aan mijn volgende project beginnen een prinsessenjurk voor mijn dochter aangezien het in februari carnaval is en mama dan niet achter de naaimachine kan kruipen moet ik toch zorgen dat ik het alvast klaar heb

Toch is dat wel een voordeel als het je tweede of derde enz. is je hebt dan ook andere dingen aan je hoofd waardoor de tijd sneller lijkt te gaan althans dat idee heb ik.

Nou groetjes allemaal maar weer

7. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    @erna hahah ja ik vlieg door deze zwanegrschap heen heb ik het gevoel soms, met die 4 meiden van me waar ik heel druk mee ben, scheelt echt wel!

8. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Gisteren bij de verloskundige geweest, alles was prima.
    Over 3 weken weer terug.
    Koppie van de baby lag naar beneden, ik heb het weekend ook gevoeld dat de baby zo is gaan liggen, dat gaat echt niet al te makkelijk meer, had echt het gevoel dat ik uit elkaar werd gerukt.
    En voor mij is dit dan al de 4e, zoveel plek is er toch al niet meer hoor!
    Ik heb ook niet zo'n grote buik.

Na de Blije Doos kreeg ik nu ook het bericht dat de Kruidvatdoos klaar staat. Verwacht er maar niet teveel van, hoor dat het niet niet al te veel voor stelt. De Blije Doos was best interessant. Vandaag geen tijd, denk dat ik morgen even langs de Kruidvat wip.

Volgende week is trouwens de proefdruk voor de kaartjes klaar, ben benieuwd.

Trouwens, even een vraagje aan Maisy....is jou man er al weer om je bij te staan? Of heb ik dat gemist? Moest er laatst aan denken dat het me helemaal niks lijkt voor jou!

Groetjes Cellie.

9. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    PS: Nog een hulpkreet!

Ik heb volgende maand een diner.....met dresscode; cocktail!

Hoe moet ik dat aanpakken met een bijna 8 maanden zwanger buik!! :confused:

10. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    hebben meer mensen last van een brandend gevoel op je buik, aan de bovenkant, net onder je borsten zou maar zeggen?
    vraag me af waar dat vandaan komt.
    zou dat ook komen door het rekken van de huid?
    in ieder geval is het best een vervelend gevoel!

11. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    Heeft er al iemand last van dat de melkproductie in je borsten al een beetje actief aan het worden is bij mijn dochter had ik dat pas de laatste maand ik heb er nu al last van tenminste als ik gedouched heb dan druppelt het al zeg maar

12. Dagdag

Dagdag Actief lid

30 mei 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Gezellig die activiteit hier op het forum!

Maisy: kan me goed voorstellen dat je terug denkt aan de eerdere vroeggeboortes. Je bent echt gefocused op bepaalde signalen! maar lekker positief blijven denk: deze beeb blijft nog lekker in mama d'r buik ;)

Erna: Tja, de zwangerschapsgym ging niet door, ik vond het niet zo erg deze keer.... Ik zei toevallig tegen mijn man: shit, moet vanavond ook nog naar gym (ik was de hele dag al weg geweest). Gelukkig had hij het antwoordapparaat al afgeluisterd, dus hoefde ik niet. Het is precies wat jij eerder schrijft, ik ga voor de gezelligheid en het kletsen met iedereen, maar de oefeningen [-( daar heb ik nog niet zoveel mee. Het kwam mij in ieder geval goed uit dat het een keer niet door ging. Je bent trouwens lekker creatief bezig, of niet? Wel goed dat je nu al zoveel doet, nu gaat het allemaal nog!
    Ik heb trouwens nog geen last van melkproductie, mag ook nog even wegblijven van mij!

Cellie: fijn dat alles goed was bij de vk! Bij jou ligt de baby dus ook al met het hoofdje naar beneden! Ik kreeg toevallig ook vandaag bericht van het kruidvat om de doos op te halen. Misschien ga ik vanmiddag even en dan zal ik wel even laten weten of het wat was!
    Tja: de dresscode kan lastig zijn, het is wel een beetje zonde om alleen daarvoor een zwangerschapsjurk aan te schaffen. Je kan er toch ook feestelijk uitzien in een mooie broek, topje en jasje en dan bijvoorbeeld een hele feestelijke buikband met pailletjes etc.? Het blijft moeilijk denk ik, maar er bestaan wel winkels waar ze feestelijke kleding verkopen voor zwangeren. Even op internet kijken misschien.

Runner: nee, het komt mij niet bekend voor het brandende gevoel op mijn buik, misschien iemand anders?

Mirella28: ik vroeg me af hoe het met je gaat? Een tijdje terug schreef je toch dat jullie baby een navelstreng heeft met twee ipv drie bloedvaten? Ik wilde je even vertellen dat een novembermama vorige week is bevallen van een gezonde dochter. Zij had ook twee bloedvaten in de navelstreng, maar is gelukkig helemaal in orde. Ik dacht dat dit bericht misschien wel een beetje een geruststelling voor je zou zijn!

Ik ga maar weer even wat werken op de pc, maar heb eigenlijk niet zo'n zin...

Liefs,

DAGDAG :)

13. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Zo mijn ochtendje zit erop!
    Ik werk idd in de zorg, maar ben activiteiten begeleidster. Dus werk gelukkig alleen overdag, dat maakt het ook meteen weer een stuk moeilijker om halve dagen te werken. De activiteiten gaan gewoon door.
    Het was wel leuk hoor! Lieve mensen om me heen en dat vroege opstaan ging ook wel. Mede doordat ik wist dat ik om 12 uur klaar was. Heb alleen meteen weer ontzettend last van maagzuur. De vk zei al dat dat mijn zwakke plek is, en ik daar meteen last van heb. Vandaag maar verder rustig aan doen.
    Ik ben natuurlijk ook nog steeds moe! Zelfs na deze 3 weken... Denk dat ik het maar gewoon moet accepteren :(
    Van melkproductie heb ik ook nog geen last, hoop maar dat het wel wil lukken.
    Mijn "schoon"nichtje is vorige week bevallen en zij wilde bv geven, maar haar melkproductie kwam niet op gang. Er werd gezegd dat een kindje wel 2 dagen zonder eten kan, dus zij gewoon door proberen. Het kindje heeft dus 2 dagen (!) niets gegeten! Kindje was helemaal aan het uitdrogen. Eerst heeft ze de fles gegeven als "toetje" maar nu krijgt het kindje de borst als toetje. Ze heeft "gewoon" geen melk...
    Zou daar zelf niet op die manier mee omgaan, als er geen melk is, dan maar een fles erin! Als 't maar goed groeit! :D

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Zo jeetje zeg! Ik kom ook een ochtendje en halve middag niet kijken en moet echt een rits berichten bijlezen!
    Kijken of ik iig op een paar dingen kan reageren :p

@Marjanne: Maagzuur..erg hè :( Ik heb er met vlagen ook vreselijke last van.Vanmorgen ook toen ik nuchter bloed moest gaan prikken. Ik werd er naar van zeg!

@DAGDAG: Ook een slechte nacht gehad met slapen dus..balen is dat he als het eindelijk een paar keer redelijk goed gegaan is.. Wat voor iets wil jij als geboortekaartje?

@erna: Hier ook al melkproductie en al een tijdje ook trouwens..Een maand of 2 nu zoiets. Heb ik bij de meiden niet gehad zo vroeg. Leuk hè die dochters die persé prinses willen zijn met carnaval ;)

@runner: Ik ken het niet dat brandende gevoel, maar zou mss wel kunnen dat het daar aan het uitrekken is nu en het daarvan komt.

@Cellie: Misschien gewoon iets van een lange strechjurk ofzo met een omslagsjaal of boa-achtig iets? Jee, ik zou het zo ook niet weten eigenlijk!

@Maisy: Ik kan met voorstellen dat jij het druk hebt met al 4 meiden om je heen! Ik vind het bij mij al druk met maar 2 ;)

Als ik iemand vergeet...sorry sorry!

Vandaag is mijn moeder weer geweest om een beetje bij te poetsen hier. Alles glimt me weer tegemoet zo ongeveer :) Jongste ligt op bed, oudste op school, dus nu eventjes tijd voor mezelf en...mn laptopje dus ;) Ben weer aant frummelen met m'n receptensite en mn kookboeken! Morgen weer aquajoggen en donderdag echo! Heb er zin in!

15. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    @cellie, nee we zijn uit elkaar gegaan maar had niet zo'n behoefte om daar over te praten eigenlijk ik wil niet van die ohh en ahh reacties :p

@mirella, mens waar ben je? We willen weten of alles goed gaat! Ze is al een paar dagen afwezig he, of heb ik haar berichtjes over het hoofd gezien?

@erna, geen melkproductie hier nog, nooit gehad ook voor de bevallingen eigenlijk, mag zo blijven ook :p

@dagdag, ja daar gaan we gewoon voor duimen he, duimen jullie mee, dat ik nu eidnelijk eens een voldragen zwanegrschap red, en dat ik thuis kan bevallen! :D

@runner, ik wil het geen brandend gevoel noemen maar ik heb ook heel erg het gevoel dat mijn huid op zware spanning staat idd zoals jij beschrijft, gen fijn gevoel :(

@marjanne, ik heb altijd genoeg bv gehad, maar mocht het deze keer om een of andere reden zo zijn dat ik dat niet heb, ga ik ook zonder twijfel op de fles over maar zal het toch ook 2 daagjes aankijken en dan ondertussen wel de fles geven, vaak komt de bv na 3 dagen pas flink op gang. Zou de baby niet laten hongeren iig dat nooit, dan tjdelijk ff fles tot de bv op gang is.

16. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ja tuurlijk blijf je het proberen, terwijl je de fles geeft. Zij gaf dus helemaal niets!

17. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Das wel een beetje vaag ja lijkt mij :( Slecht ingelicht dan ook, toch?

18. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Je zal je verbazen hoeveel slechte voorlichting je krijgt soms :(

19. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Hier helemaal geen voorlichting dus ik hoop dat mn moeder instinct me niet in de steek gaat laten ;)

20. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Vast niet joh, ik heb bv gegeven voor het eerst zonder begeleiding, alleen tips van mijn moeder, maarja dat is dus wel begeleiding want zij heeft er ook 5 gehad dus wel ervaringsdeskundige eigenlijk :p

Deel Deze Pagina