Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Wat is de best BV tip die jullie gehad hebben :(:

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik weet niet of ik het met jullie eens ben hoor.

Ik heb 3x langdurig bv gegeven en bv komt juist op gang door de baby aan te leggen en te laten zuigen. Als de baby fv drinkt of een fopspeen heeft, heeft het minder zuigbehoefte en komt het ook juist niet goed op gang.

Gr. Cellie.

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb eigenlijk niet zo veel te vermelden vandaag, maar pfff wat een berichtjes weer vandaag. Volgens mij begint het hier nu pas echt te leven na 6 maanden :D

Geboortekaartjes zijn wij ons nog niet in gaan verdiepen, maar ja... wij hebben natuurlijk ff onze bruiloft tussendoor gedaan.

Qua coctailjurk, mijn trouwjurk is soort van coctailjurk (alleen dan wit) en deze kan ik ook later nog aan. Het is een strech stof en dat kan in de zomer ook nog (omdat het wit is).

Nou ik ga weer ff verder met niet veel doen, heb hoofdpijn, moet constant (niet) plassen, voel me moe!

Groetjes Daphne

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    He,he, ik zit eindelijk weer. Vanmorgen nadat mijn vriend naar zijn werk is gegaan (half 5) niet meer geslapen. Om kwart over 8 zat ik in de auto, onderweg naar mijn vader. Onderweg de bestelde klamboe opgehaald. Vervolgens met mijn vader naar de Prenatal in Aalsmeer. Had begrepen dat die erg groot was maar is niets groter dan in Groningen hoor. Maar wel uitgebreid geshopt. Heb echt vanalles gekocht: hydrofiel luiers, washandjes en monddoekjes, zo'n grote tummytub met badstandaard, billendoekjes, badschuim, wiegje met matrasje en 2 setjes lakentjes. Een heb ik zelf uitgezocht, de ander heeft mijn vader uitgezocht. Vervolgens nog wat kleertjes. Een heel leuk slobberpakje dat precies past bij het lakensetje dat mijn vader heeft uitgekozen. Heel schattig met roosjes. Totale schade EUR 350,00. Toen lekker geluncht en weer naar mijn ouders. Daar ben ik eens uitgebreid in bad gaan liggen (hier alleen een douche) en even lekker geslapen. Na het eten hebben we de dvd van de screeningsecho nog eens bekeken. Mn ouders weten dus ook dat ze een kleindochter gaan krijgen. En toen als klap op de vuurpijl zeiden mijn ouders dat ze niet alleen alle aankopen van vandaag betalen maar dat we ook nog EUR 200,00 krijgen als bijdrage in de aanschaf van een droger! Ben echt reuzeblij. Ze geven echt een vermogen uit aan de kleine. Ik heb de complete kinderwagen ook al van ze gehad. Het zijn echt reuzeschatten.
    Nu ff lekker mn mail lezen en nog wat drinken (vandaag nog niet genoeg gedaan) en nog even tv kijken voor ik ga slapen. Ben erg benieuwd hoe ik me morgen voel.

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb al helemaal geen borstvoedingstips,want ik heb de 2 meiden flesvoeding gegeven, dus daar kan ik je niet mee helpen. Daarintegen vind ik wel dat de inlichting díe je krijgt van iemand wel optimaal moet zijn als je borstvoeding gaat geven! En als jij het echt wilt en erachter staat gaat het vast lukken Aichaatje ;)

Zo Pendrag, goed verwend zeg!

Ik heb net nog maar eens half half de debatten van de verkiezingen gevolgd..Af en toe net kemphanen zeg die lijsttrekkers! Gaan jullie morgen allemaal stemmen?

6. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Neeps ik stem niet.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Judith: Zeker weten verwend. Vind het bijna genant om het hier zo neer te typen.

Tot deze week was ik vastbesloten bv te gaan geven. Nu weet ik het even niet meer. Omdat ik me door de hormonen zo slecht voel, heb ik zoiets van: weg met die rothormonen en dan is fv toch handiger. Nou ja, duurt nog lang genoeg.

8. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi allemaal, ik heb eindelijk weer eens tijd om mijn neus te laten zien hier.

Ons huis staat helemaal op zijn kop, want behalve de babykamer is eindelijk ook - vier weken te laat - een uitbreiding voor onze keuken gearriveerd. Dus overal in huis staan dozen, kasten en spullen die nog gemonteerd en ingericht moeten worden. Om alles op tijd gereed te krijgen hebben we gelukkig wat hulptroepen (vaders, broers).

Vorige week woensdag hebben we een 3d/4d-echo laten maken van ons kindje. Het was erg leuk om het profiel van het gezichtje al enigszins te kunnen onderscheiden. Zo op het eerste gezicht lijkt het profiel een beetje op dat van mijn man (dopneusje, rond kinnetje, vorm van de mond). Grappig ook om te zien hoe het kindje, hoe klein ook, aan het 'spelen' is; navelstreng vastpakken en weer loslaten, gekke bekken trekken. Het was echt een leuke 'voorstelling'! Kindje ligt ook prachtig op schema voor wat betreft de groei.

Naar aanleiding van de vorige echo heeft de echoscopiste ook nog even gekeken waar nou precies de aanhechting van de navelstreng in de placenta zit. Mijn placenta zit nu midden bovenaan in mijn baarmoeder. De navelstreng loopt niet zoals gewoonlijk in het midden rechtstreeks de placenta in, maar aan de zijkant via de vliezen. Dit heet een velamenteuze insertie en het kán een medische indicatie voor een ziekenhuisbevalling zijn. Vela-watte? En hoezo kán? Ik heb niet verder gevraagd, maar me voorgenomen om het thuis op te zoeken op internet.

Had ik dat nou maar niet gedaan, want ik werd niet echt vrolijk van wat ik op het internet las. Kwam gelijk terecht in allerlei verhalen van 'Ik heb mijn kindje verloren' en zo. Het risico van een velamenteuze insertie zit hem in het feit dat op het stukje waar de bloedvaten van de navelstreng via de vliezen de placenta ingaan, de beschermlaag van de bloedvaten kan ontbreken. En omdat ze via de vliezen lopen, bestaat de kans dat de bloedvaten beschadigen als de vliezen breken. Waardoor je kindje dus nog voor dat de bevalling daadwerkelijk begonnen is al afgesneden wordt van de bloed- en zuurstoftoevoer.
    Ik las wel dat dit risico het grootst is als er ook sprake is van een voorliggende placenta, en dat heb ik *gelukkig* dan weer niet. Maar toch niet iets om echt blij van te worden. Ik probeer me er niet teveel zorgen om te maken, tot nu toe gaat alles prima en het is immers niet zeker hoe groot dit risico bij mij is. Maar ik ben er toch wel enigszins door verontrust, ik voel er niets voor om dit kindje alsnog te verliezen tijdens de bevalling. Volgende week maar eens bespreken met de verloskundige wat voor consequenties dit heeft.

En o ja, dit verschijnsel komt voor bij 1% van de zwangerschappen (veelal na eerdere miskramen en/of curettages... that makes sense). Nu heb ik altijd al wel geweten dat ik bijzonder ben, maar waarom behoor ik nou net tot die 1%? *roll*

Zo, en nu even bijlezen wat jullie allemaal hebben meegemaakt!

Groetjes, Wendy

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Is toch niet genant joh ;) Tenminste vind ik niet hoor! Toch fijn als je zoveel dingen krijgt!

Ik weet ook nog steeds niet of ik wel of geen borstvoeding ga geven. Heb ik daar de tijd en rust voor met 2 kids om me heen?

Waarom ga je niet stemmen Maisy?(ben nieuwsgierig als het mag ;) )

10. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Omdat ik niemand geloof en ze idd kakelen als een stel kippen, ik ben nergens gewoon van overtuigd dus stem ik ook niet, ik ga niet loos stemmen terwijl ik het niet zeker weet. :D

Ik heb er eig nooit bij nagedacht ofike r tijd voor heb om bv te geven met nog 4 kids, voeden moet je ze toch zowiezo? Ik ga dr gewoon weer voor heb ze allemaal gegeven,de 4de ook, en geen moeite met de andere kids gehad.

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik word graag overtuigd, dus daarom dat ik ook over borstvoeding 'praat' ookal ben ik er nog niet van overtuigd dat ik het ook ga doen ;) Ik bedoel, borstvoeding moet je leren geven neem ik aan? Kan ik daar als het nodig is een uur voor uittrekken om er rustig ontspannen voor te gaan zitten/liggen als er 2 kids om me heen lopen? Ik snap het dat jij daar niet aan gedacht hebt, omdat je ervaring in hebt in borstvoeding geven, snappie?

12. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Jamaar bij de eerste heb k t ook zo aangelegd, iig ik had dan het geluk denk ik dat ik er niet moeilijk of stressig over deed of t wel goed ging, heb haar gewoon aangelegd en dat was t. En k was 14 kan je nagaan :p

13. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik bedoel als je in je kraamweek het onder de knie krigjt, want niet bij alle vrouwen gaat t even makkelijk als bij mij dan is het zelfs makkelijker als fv geven (vind ik)

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Nou, ik heb bewondering voor je hoor! :) 14..jeetje..

Ik denk dat ik me er toch iets meer in ga verdiepen :)

15. Dagdag

Dagdag Actief lid

30 mei 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Pendrag: zo, het klinkt alsof jij een top dag hebt gehad! Heerlijk lijkt me dat om lekker op je gemak en gezellig met je vader babyspullen te kopen! Ouders vinden het ook zo leuk om hun kinderen te verwennen, helemaal als er een kleinkind op komst is (same here ;) ).

Judith: ja ik ga absoluut stemmen. Dit heb ik echt van mijn vader meegekregen: je hebt het voorrecht om in een democratisch land te wonen, dan moet je daar ook gebruik van maken. Toen ik net 18 was vond ik de politiek ook blabla, maar sinds de moord op Pim Fortuyn ben ik wel geïnteresseerder. Ik weet echt niet helemaal wat alle partij standpunten zijn, maar in grote lijnen wel. Die debatten vind ik trouwens niet echt super en die peilingen al helemaal niet. Maar, iedereen moet natuurlijk zelf weten of hij gaat stemmen of niet, da's ook weer het voordeel van een democratisch land ;) ! Judith, ga jij stemmen?

Wenniepenny: hey, dacht al een tijdje: die zal het wel druk hebben! Klopt dus als een bus. Fijn dat je de kleine zo mooi op de echo hebt gezien, heerlijk hè! Wel vervelend dat er sprake is van velamenteuze insertie, daar zit je niet echt op te wachten. Dan heb je al moeilijke tijden gehad ivm miskramen, krijg je dit op je bord. Ik zou inderdaad een goed plan met de vk maken en misschien op tijd controle bij een gynaecoloog. Maar, zoals je al schreef, het is natuurlijk niet bekend hoe groot het risico bij jou is. Veel succes in ieder geval!

Nou maar weer hopen dat het slapen bij iedereen weer gaat lukken! Trusten!

Liefs,

DAGDAG :)

16. Dagdag

Dagdag Actief lid

30 mei 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Hey Judith, ook nog online? Ga je nog een slaaptip proberen, of zullen we die definitief in de prullenbak keilen?

DAGDAG

17. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Even bijgelezen (vanaf begin november):

@iedereen: ik herken de slaapproblemen, en ik ben blij dat ik niet de enige ben die er last van heeft. Af en toe pijnscheuten in mijn lies, vooral als ik me te snel omdraai in bed of te snel op sta. Bandenpijn denk ik?
    Staan de bovenkant en zijkant van jullie buik ook zo onder spanning overigens (ik las dat runner en maisy daar ook last van hebben)? Mijn baarmoeder is lang en smal en mijn buik zit daardoor hoog, denk dat het daarmee te maken heeft.

En ook de toenemende honger herken ik, heeft waarschijnlijk inderdaad met een groeispurt te maken want ons kleintje verbruikt ook een hoop energie. Ben 's avonds erg moe, vooral na een hele dag gewerkt te hebben.

@Aichaatje: ik denk net als de andere dames dat jullie een meisje krijgen, als ik zo naar de foto van het kleine bipsje kijk. Leuk hoor!

@Mirella28: fijn dat alles in orde is met jullie kleintje en dat jullie je geen zorgen hoeven te maken om de 2 vaten in de navelstreng i.p.v. 3.

@Cellie: hopelijk is je blaasontsteking weer over?

@IkendeKleine: mooie plaatjes van jullie 3d-echo heb je! De mijne komen nog; 15/11 de echo gehad, en zaterdag ontdekten we dat de cd-rom die we hadden meegekregen leeg was :( . Maar we hebben gebeld naar het echobureau en krijgen een nieuwe cd-rom, als het goed is nu mét fotootjes.

@Pendrag vroeg hoe vaak we de baby nu voelen: onze kleine heeft dagelijks wel 5 à 6 keer 'speelkwartier', meestal even nadat ik heb gegeten en/of als ik rustig zit of lig. Als ik gewone thee of cola light met caffeïne heb gedronken, voel ik ons guppie soms nog vaker.
    En ook als de kleine anders gaat liggen in mijn buik voel ik dat. Fijn hoor, telkens die bevestiging!

@erna1974: Jeetje, borduur jij jouw kaartjes? Wat een werk zeg! Knap hoor, dat je het geduld daarvoor kunt opbrengen.

@Daphne78: Goh, nog maar 3 kilo aangekomen... hoe doe je dat? Ik heb er al 12 kilo bij zitten sinds het begin van mijn zwangerschap. Maar het is wel voornamelijk buik en borsten, want verder ben ik niet zoveel dikker geworden.
    Je buik is mooi, niet te groot en niet te klein.

@Morgaine: van harte welkom bij de februari-mama's! Ik heb ook vaak last van mijn ribben, omdat mijn baarmoeder plus inhoud redelijk hoog liggen. Heel vervelend. Bepaalde rek- en ademoefeningen van de zw. yoga geven overigens wel verlichting (helaas maar voor even).

Goh, wat een verhaal van mamamia. Hopelijk blijft alles goed gaan en mag de kleine over een tijdje mee naar huis! En hopelijk blijven onze kleintjes nog even zitten tot het de juiste tijd is.

@Judith75: Mooie buik heb je zeg! Zo te zien draag jij ook voornamelijk naar voren, net als ik. Begint wel zwaar te worden nu he?

@missymona: Bij jouw buikenfoto's zie ik inderdaad ook heel veel verschil, maar dat mag ook wel met 6 weken ertussen. Ziet er goed uit!

Over het geven van borstvoeding heb ik me nog niet echt druk gemaakt eerlijk gezegd. Ga ik me de komende weken maar eens in verdiepen (samen met namen, geboortekaartjes, en al die andere dingen die nog geregeld moeten worden).

Zo pfff... ik ben weer bij. Tot de volgende keer maar weer, en welterusten voor zometeen!

Groetjes, Wendy

18. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @DAGDAG: Ja ik ga wel stemmen. Het boeide me eerst ook allemaal niet zoveel, maar ben me er iets meer in gaan verdiepen en weet nu iig in grote lijnen waar de partijen voor staan.
    Ja ja, ik ben nog steeds online en ik knikker die slaaptips id maar in de prulenbak, want er is er geeneen van die werkt om door te slapen, alleen maar om in slaap te komen en dat lukt me redelijk goed nu met douchen en lezen ;) En jij?

@Wenniepenny: Drukke tijd gehad zo te lezen! ;) Ja, ik draag mn buik ook erg naar voren en het is idd redelijk zwaar aan het worden ;)

Slaaplekker allemaal!

19. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Hoi allemaal,

Ik ben 33 jaar en ik ben 20 febuari uitgerekend. Ik heb 2 zonen van 13 en 9 jaar oud. En ik verwacht weer een zoon :)

En ik slaap ook slecht (zie tijd haha)
    Ik lees dat veel van jullie al bezig zijn met de geboortekaartjes, raak gelijk ervan in paniek want ik heb nog helemaal geen idee.
    Maar de babykamer is gelukkig zo goed als af.

Nou ik ga maar weer proberen als ik nog wat kan slapen

Groetjes Morgaine

20. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hoi Morgaine! Ook gebroken nachten voor jou dus zie ik ;) Hier was het vannacht ook weer prijs. De jongste was steeds wakker en ging absoluut niet meer slapen in haar bedje. Gevolg..gebroken mama die krap 4 uurtjes slaap heeft gekregen :( Ben vreselijk moe nu!
    Je hebt nog genoeg tijd hoor voor geboortekaartjes. Wij maken ze zelf, dus zijnwat eerder begonnen met proberen ;) Goed dat je babykamer al af is!

Deel Deze Pagina