Hallo allemaal, Mag ik me hier ook aanmelden? Ik ben 34 jr en zwanger van onze eerste. Ik ben uitgerekend op 6-2 maar ik verwacht eerder te bevallen omdat onze kleine erg klein is. Hij zit net op de onderste marges en groeit daar stevig door maar zal klein blijven volgens de gyn. Ik heb hiervoor 2 extra echo's gekregen. En naar ik begrepen heb, gaan kleine babies vaak gepaard met vroeggeboorte. Gebroken nachten heb ik nog niet echt last van meestal één keer per nacht naar de WC. Geboortekaartjes zijn we nog niet aan toe gekomen de babykamer is wel al klaar. Groetjes Teigetje
Hoi Teigertje! Natuurlijk mag je je hier ook aanmelden..Welkom! Weet je ook al wat voor geslacht je kindje is? Dan kun je op ons lijstje erbij hè
Welkom teigetje en Wenniepenny, welcome back Iklag al vroeg op bed maar er waren hier genoeg die de slaap niet konden vatten dus, ik ga eigenlijk op bed omdat de klok dat zegt dathet bedtijd is maar ik zit savonds eigenlijk klaarwakker op de bank Normaal val ik als een blok in slaap zodra mijn hoofd het kussen raakt maar nu... pfff en idd dat draaien in bed krijg ik overal pijn. De kleine wordt wel heel duidelijk sterker in de spieren, de schopjes zijn echt schoppen geworden, zit karate te oefenen in mijn buik LOL. O ja over dat borstvoeding, als ik het teruglees lijkt het alsof ik echt zo'n strijdster ben voor bv, dat ben ik dus niet hoor heb er zelf gewoon superervaring mee maar ben totaal niet anti-fles hoor!
Je komt niet over als strijdster voor bv hoor Maisy Ik vroeg zelf om meer info Hier ook een karate-kid trouwens Jongens hè
Hahha nee echt serieus soms denk ik wel jemig die beweegt echt heel veel, wat wordt dat voor een druktemaker straks
Ja hier ook hoor! Zelfs van buitenaf goed te zien en dan denk ik: wat spook je allemaal uit daar joh! De meiden waren ook beweeglijk, maar deze jongen volgens mij nét een graadje erger
Als ik niet oppas he...word ik echt gruwelijk dik straks Ik heb zelfs smorgens al zin in een bord warm eten @judith, bij jouw kindjes op school ook alweer dik in de sinterklaas stemming zeker? Die 2 jongsten van mij zingen de hele dag liedjes van de sint en hebben hun bestellingen alweer doorgegeven aan mij
Ja hier ook weer alles in Sintstemming hoor! De oudste van mij zit op de basisschool. Ze gaat vandaag met de juf kruidnootjes bakken De jongste gaat naar de peuterspeelzaal als ik bevallen en opgeknapt ben. Ze zou eigenlijk nu al gegaan zijn, maar het is voor mij met mn BI niet haalbaar haar daarheen te brengen (afstand te ver), ik heb nl geen rijbewijs en fietsen en lopen kan ik haast niet. Ik ben net fotootjes aan het plaatsen in mn album van de meiden Ik hou helemaal niet van broodmaaltijden dus heb altijd als ik honger heb zin in een warme maaltijd
Judith: het inslapen gaat redelijk goed (soms lezen, soms douchen), maar ik ben inderdaad veel wakker daarna. Net zoals vannacht, hoewel het al iets beter was. Ik blijf wel stug liggen en ga niet uit bed, ik wil namelijk gewoon slapen . Morgaine: ook welkom hier (had ik nog niet gedaan!) We zullen je toevoegen aan ons lijstje! Vervelend hè, slaapproblemen, dat wordt nog wat straks... Teigetje: welkom hier! Kom inderdaad maar gezellig meekletsen met ons! Maisy: schopt de kleine bij jou iedere dag evenveel/even hard? Vorige week dach ik namelijk ook dat ik een karatekid in mijn buik had, maar de laatste dagen is het aanmerkelijk zachter en rustiger. Ik heb trouwens ook meer trek, vooral 's avonds... Moet zo naar m'n afspraak van 10.00 uur, misschien ben ik er vanmiddag weer! Liefs, DAGDAG
@dagdag, ja iedere dag maar dat verschilt bij elke vrouw hoor. Heb weer nieuwe foto's geplaatst btw, moet er f fbij vermelden dat ik de digicam niet snapte dat je van een afstand foto's maakt en dus op timer zet ofzo en heb dus de jongste gevraagd om op enter te drukken als ik JA zei met de webcam, goed van haar he! vond ze zo leuk te doen en was helemaal trots op "haar" foto's
@judith, mooie meisjes heb je! grappig dat de ene zo donker is en de andere zo blond, dat heb ik ook! Krijg vaak scheve gezichten of ze wel allemaal bij mij horen
@teigertje Welkom hier! @Wenny Penny Goed weer van je te horen! @Maisy, flink buikie al hoor! Iemand al wat van Mirella gehoord? Ik hoop dat alles goed met haar en de kleine gaat? Wat een boel bij te lezen trouwens! enorm! Hier gaat alles zn gangetje. De laatste week moet ik zeggen dat ik weer goed slaap. weinig wakker en als ik wakker ben val ik ook zo weer in slaap. maar vanaf half zeven sochtends is het gedaan met de rust, dan gaat mn ventje eruit en dan kan ik niet meer slapen. ik voel ook regelmatig onze beeb draaien, woelen, schoppen en nu tot drie keer toe de HIK! en dat duurt soms wel tien minuten! wat een apart gevoel zeg! Ik kan alleen nog niet voelen hoe de beeb nou ligt. vaak voel ik getrap tegen mn blaas dus dan in stuit maar het zal vast en zeker nog de hele dag ronddraaien. Ik heb trouwens ook weer twee buikfoto's geplaatst in mn album... flink gegroeid naar mijn idee..
Welkom teigetje! Ik heb ook de hele dag honger.. heb nog nooit zoveel gegeten Slapen gaat trouwens veel beter, nog wel veel wakker maar ik slaap ook weer in! Ben ook super moe Bv, leek voor mij zo vanzelfssprekend.. had er ook niet eens over nagedacht dat het misschien niet zou lukken We gaan er gewoon voor toch? Zie hier moeders die het ruim 2 of 3 jaar doen
Vanochtend naar de verloskundige geweest. En ze was erg tevreden! " het groeit als kool" Maar baarmoeder ligt nu echt wel boven navel, toen ik het vroeg keek ze me raar aan (het was weer een andere verloskundige). Maar vorige keer lag het nog onder mijn navel. De kleine lag met hoofdje onder en aan de rechterkant. Verder bloeddruk was prima (116/74) dus de dropjes die ik af en toe eet kan ik nog blijven eten. En volgende keer (over 4 weken) dan moet ik bloed laten prikken en krijg ik mijn rhesusD spuitje. (Of hoe dat ding ook heet). Ze maakte nog wel even een opmerking over het uitscheuren van mijn buik, echt zo van " o je bent al aan het scheuren" maar die dingen had ik al vanaf mijn 12e en nu worden ze weer groter. Ben er al aan gewend als ik eerlijk ben. Het felle kleurtje trekt na de bevalling echt wel weer een keer weg. Maar werd gewaarschuwd dat dit nog wel erger zou worden. Vanavond eerst snel eten maken, opeten, dan stemmen en dan zwangerschapsgym. Joepie hahahaha Tot later.
nou, dagje niet online en heb gelijk weer een heleboel pagina's om bij te lezen. Maar erg leuk hoor. Lekker geklets. Welkom Tijgetje! Hoop ook dat alles goed gaat met Mirella en haar kleine. Zijn we verder eigenlijk nog "compleet" qua feb-mama's? Ik ga vanavond stemmen, weet nog niet precies op welke partij (twijfel nog beetje), maar als ik er niet uitkomt, dan stem ik wel blanco. Beter dan helemaal niet opkomen dagen. Kaartje begint bij ons aardig vorm te krijgen, wordt echt heel lief. @ Pendrag, wat een mazzel zeg dat jullie zoveel krijgen van je ouders, lekker hoor! @ Wennypenny, zou het inderdaad met je vk overleggen wat voor jullie de mogelijke risico's kunnen zijn. Van internet wordt je vaak niet zo heel vrolijk als je dingen. Net als ik nu heel slecht tegen van die reallife series kan met daarin zieke kinderen. Beetje kop in het zand steken, maar wil alleen weten wat ik moet weten. Ik wil straks ook wel proberen bv te gaan geven, maar als het niet lukt stap ik net zo makkelijk over op flesvoeding. Maar lijkt mij wel fijn om bv te geven. En als het toch niet bevalt, dan maar niet. Vandaag wordt dan eindelijk (jippie) begonnen met de aanpassingen voor de kinderkamer. De nieuwe studeerkamer is klaar en gisteren heeft manlief de babykamer leeg gehaald en gaat vandaag beginnen. Kan echt bijna niet wachten tot het af is. Verwacht dat volgend weekend de babykamer geleverd kan worden. Heb zo'n zin om te gaan inrichten. Vergeet ook steeds weer buikfoto's te maken, ga er echt proberen aan te denken Nou ik ga even lekker lunchen.
ohja, mijn baarmoeder is ook hoog en smal. Voel de huid bovenaan soms ook heel straks staan. Gelukkig nog geen last van maagzuur, maar merk wel echt dat hij vrij hoog ligt. Vooral met bukken enzo en snel kortademig. Vorige week lag onze meid ook al met het koppie naar beneden en volgens mij nu ook (weer/nog). Voel bovenaan harder gespartel dan onderaan. Onderaan voelt het een beetje kriebelig (handjes?) en bovenaan zie je het echt opbollen en uitdeuken bij bewegingen.
Ja, leuk he? Kost wel wat tijd om bij te lezen maar ach, meer dan de moeite waard. Mijn jonge dame ligt volgens mij redelijk veel overdwars en af en toe met haar hoofd omhoog. Ik voel bovenin eigenlijk nooit getrappel. Wel eens een soort gekietel alsof ze me van binnenuit zit te plagen. Wat ik ook grappig vind, is dat ze 's nachts, als ik op bed lig, omhoog komt. Overdag voel ik vooral onderin mn buik beweging of haar lijfje. Maar als ik 's ochtends wakker word, voel ik haar juist heel hoog liggen. Vandaag weer het klokje rond geslapen maar voel me nu wel redelijk. Gisteren was gelukkig dus niet teveel. Ga zo eerst maar eens lekker ontbijten en dan vanmiddag een droger kopen! @Teigetje: van harte welkom hier!
inderdaad steeds langere verhalen, maar volgens mij zijn we hier ook een stuk actiever dan een paar weken geleden. Begint denk ik bij iedereen veel meer te leven. Trouwens, heb nog geen lekkende borsten, maar wel zo af en toe als ik in een tepel knijp dat er een paar druppeltjes gelige vloeistof uitkomt. En die steken in je liezen als je je te snel omdraait heb ik ook. Of in mijn kuiten, moet me dus echt rustig omdraaien. Hebben jullie al veel last van harde buiken? Ik gelukkig eigenlijk nooit. Soms 's avonds als ik een hele drukke dag heb gehad. Heb wel dat als ik veel/lang loop dat mijn buik dan zeer begint te doen, de banden denk ik. Ben dan echt blij als ik weer kan zitten. Begin ook steeds langzamer te lopen heb ik gemerkt, haha. En mijn vriend zei laatst al dat ik steeds meer begin te waggelen, hahaha. Echt zwanger dus
@Maisy: Dankjewel Ja, duo-penotti hè zijn ze! Ik ben donker mijn man is blond, dus dan kun je zulke verschillen krijgen Mooie buik jij ook trouwens en knap gedaan van je jongste meid! @Annelies: Jou buikje ook weer gegroeid zie ik Grappig h1e als de kleine de hik heeft! @Aichaatje: Komt vast goed met de bv hoor Niet teveel over inzitten en je staat er achter ook hè, das al een pluspunt lijkt mij. @Daphne: Goed bezoekje bij vk gehad dus zo te lezen! Dat scheuren..ach ik ben ok net zo'n landkaart hoor! @IkenKleine: Moeilijk te zeggen soms hoe zo'n kleintje ligt hè! Ik dacht ook met koppie naar beneden, maar hij was stiekem weer andersom gedraaid hoor zei de vk! Ik heb trouwens al wel regelmatig harde buiken ja. @erna: Ja, leuk toch die verhalen vind je niet? @Pendrag: Fijn dat gisteren geen invloed heeft gehad en dat je je vandaag gewoon goed voelt. Succes met droger shoppen vanmiddag! Vraag me idd ook af waar Mirella gebleven is..? Volgens mij posten de overige feb-mama's allemaal wel regelmatig hè? Ik kreeg net foon dat aquajoggen niet doorgaat vanavond..jammer! Maarja, dan houd ventje meer tijd over om even te gaan stemmen iig