Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    @runner nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Wel vervelend hoor die lastige schoonmoeders!

Ik zie mn schoonmoeder alleen tijdens vakanties (ze woont hier 8 uur vandaan) Ze is ook al heel oud, lief maar stopt haar neus overal maar al te graag in! Haar wil is wet.. maar door afstand weinig last!
    Mijn mams woont nog veel verder! Das een schat maar zit ook overal tussen! Wederom geen last van!

Vandaag bij de doc geweest!
    Punt 1 ik was te veel aangekomen.. ruim 4,5 kilo in 3 weken hahahaa Moest gaan oppassen volgens hem, kreeg echt een beetje door de benen!
    Punt 2 vandaag is het een meisje.. heel zeker volgens hem! :)

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Runner gefeliciteerd!

3. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik vanmorgen naar me werk....in de auto al een raar gevoel....daargekomen kreeg ik zo'n vreselijke pijn en weer zo vaak plassen.

Na een half uur was ik helemaal over de rooie en ben ik weer terug naar huis gereden...gelijk naar de huisarts en verdomme! (SORRY HOOR!) weer een blaasontsteking! En deze is nog velen malen erger als vorige keer, kwam ook megasnel opzetten.

Ik heb de halve dag lopen ijsberen en draaien om de pijn te verzachten,
    mannetje merkte dat het zwaar k*t ging is ook naar huis gekomen.
    Hij heeft een kruik gemaakt....en daar ben ik op gaan zitten, halfzitten, je moet toch wat en tegen alle verwachting in kon ik wat langer blijven zitten en verzachtte dat de pijn. Gelijk begonnen met de 2e kuur in 2 weken (baal ik wel van), maar bij nu weer wat kalmer.

Vanmorgen de hele tijd harde buiken en was bang dat de bevalling zich zou aankondigen, de verloskundige had bij de vorige keer al gezegd dat een blaasontsteking een zetje zou kunnen geven.

Vanmiddag werd ik dus eindelijk weer wat rustiger en begon de baby ook weer vrolijk rond te stuiteren....die was ook low profile vanmorgen ;)

Het was me een dagje wel weer, echt om gek van te worden.

Sorry voor me lange verhaal maar moest het even kwijt!

Gr. Cellie.

4. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    @Cellie, wat een rot dag voor jouw! hoop dat het snel weer over is! LAat je maar lekker verwennen

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Arme Cellie. Ik heb vanochtend ook wat urine bij de huisarts gebracht om na te laten kijken. Moet nl. vaak kleine beetjes plassen. Zegt de assistent: beter 10 keer te vaak laten controleren want het kan de weeën opwekken. Ja, en bedankt he, voor deze geruststellende woorden. Gelukkig bleek er niets aan de hand. Ik moet deze week extra veel drinken (valt niet mee want ik heb momenteel eigenlijk nergens zin in als het om drinken gaat) en vrijdag nog een keer na laten kijken.

Vandaag weer een lange dag op mn werk terwijl ik van de arbo dus korter moet werken. Morgenochtend nog een vergadering voorzitten en dan tegen de lunch naar huis. Ben ik mooi morgenmiddag en de hele woensdag thuis. Kan ik lekker bijkomen. Woensdagmiddag mag ik weer naar de VK. Ben erg benieuwd hoe mijn kleine meid het maakt. Als daar alles mee in orde is, hou ik het misschien nog net uit tot mijn verlof (nog 7 weken). Als mn bloeddruk toch is gestegen of als mn ijzer nog zo slecht is, moet ik of eerder stoppen of nog minder gaan werken. Zou van beide erg balen maar aan de andere kant zou het ook een opluchting zijn dat ik me niet steeds meer hoef op te laden voor mijn werk. Triest eigenlijk. Ik werkte zonder problemen minimaal 40 uur en kan nu met veel pijn en moeite 24 uur vol krijgen. Nou ja, het is helaas niet anders.

6. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Tjee Cellie, 't zit je allemaal niet mee... :(

Nou ik moet vandaag ff "opscheppen" over m'n schoonmoeder.
    Ze kwam even wat langs brengen, (ze woont 2 min. lopen bij ons vandaan incl trappen) en ik bood haar een kopje koffie aan. :D
    Ik vertelde dat ik vandaag dan toch maar ging stofzuigen, maar dat het lichamelijk zo veel van me vergt. Zegt zij heel pittig; dan doe ik het toch even.
    Nou meisjes, m'n hele huisje is schoon dankzij schoonmoeders. Ben helemaal blij!
    Heb zowiezo niet zo veel te klagen met mijn schoonouders. Ze zijn iets anders dan mijn ouders, maar zeker niet vervelend ofzo.
    Ik heb gewoon de liefste ouders van de hele wereld, tja dat kunnen m'n schoonouders niet evenaren... ;)

Gisteren een badje en luieremmer gekocht en een pyjama met "kontlap" je ziet ze veel in disney films. (Dan hangt het lapje open.) Vind 't zo leuk!

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Jee Cellie, bout zeg van ie blaasontsteking! :( Ik hoop voor je dat je medicijnen goed hun werk gaan doen en je er snel weer vanaf bent!

Pendrag, als het niet gaat dan gaat het niet meid! Beter om dan idd minder te gaan werken anders hou je het mss echt niet meer vol die 7 weken. Denk aan jezelf en beebje hè!

Marjanne dat klinkt als een 'goeie' schoonmoeder bij jou ;) Lief dat ze je even gehopen heeft!

8. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Beterschap Cellie!
    Ik schrok zaterdag zo erg, ik verloor wat bloed. Niet echt veel maar toch..
    Waarschijnlijk kwam het door de vrijpartij, en nu is het over pffff wat kan een mens dan schrikken he.
    Voor het eerst in deze zwangerschap heb ik honger, eet echt veel. Maar ja ben pas 1 kilo aangekomen dus ik mag hahaha

Gr Morgaine

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jeetje Morgaine, 1 kilo! Dat kom ik momenteel per week aan :oops: :oops: :oops: . Ik ben nu in totaal 15 kilo gegroeid. Best wel de moeite dus. En als het zo doorgaat ......

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier ook zoiets :( Ben de laatste keer niet gewogen dus wat er bij gekomen is weet ik niet ;)

11. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Dat wil ik ook wel! Maar 1 kilo!
    Helaas is dat bij mij ook niet zo!
    Hier nu precies 10 kilo erbij... :(
    en dat terwijl zaterdag de meeste mensen tegen me vertelden dat ik zo "slank" ben...
    Ik hoop maar dat de kilo's na de zwangerschap een beetje snel vertrekken...

12. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ Cellie: Hé wat kl*te voor je die blaasonsteking, ik hoop echt dat je gauw van die pijn verlost bent. Sterkte en beterschap !

@ Marjanne:Zo dat is wel lief van je schoonmama zozie je maar weer het kan ook leuk zijn met schoonmoeders ;)
    Een pyjama met kontlapje wat klinkt dat grappig hahaha

@ Pendrag: Inderdaad als het niet meer gaat dan gaat het niet meer en zul je eraan moeten toegeven, wat dat betreft ben ik de weken dat ik nog moet werken echt aan het aftellen, collega van mij heeft tot aan der verlof gewoon 40 uur gewerkt dus ik baal er echt wel van dat het mij niet lukt maarja de gezondheid van jezelf en de beeb is belangrijker hoor!

@ Achiaatje: Zou het dan toch een meisje zijn, ben benieuwd..
    Zeuren ze tegen jouw dat je te veel aankomt ?
    Kijk dat ze zeuren over mij dat kan ik nog begrijpen ben nu al zeker 15 kilo zwaarder, maar ik vind eten gewoon zo lekker nu
    en kan me echt niet beheersen als ik al dat lekkers in de winkel zie liggen.Eigenlijk moet ik ook veel meer water drinken maar dat lukt me gewoon niet, daar baal ik wel van.

@ Morgaine:WAT 1 kilo, pff hoe krijg je het voor elkaar..

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Daar zit ik dan, het is nu iets over 4 uur en heb vanacht al wel 1,5 uur in totaal geslapen. Voel me beroerd benauwd en heb hoofdpijn.
    Ben maar uit bed gestapt want werd gek in bed!
    Vandaag ga ik dus echt niet werken, kreeg net al even buikpijn, maar ja niet gek, lig al uren te draaien/ff zitten/bed omhoog/draaien/ff naar de badkamer en zo maar verder.

Mijn schoonmoeder is ook een verhaal apart maar het blijft de mams van mijn mannetje. Ze heeft tijdje geleden hier gepoetst maar daar kan ik niet tegen, ze werkt op zo'n andere manier dan ik doe. Ze geeft me soms het gevoel dat ik niet kan schoonmaken, tot ze hier komt helpen en alles gaat doen wat ik zeer recent heb gedaan en de dingen die echt vuil zijn, zijn nog steeds vuil.

Pffff, ff kopje thee drinken, en hopelijk krijg ik zo nog een paar uurtjes slaap. De kleine is nu ook maar wakker geworden voel ik. Maar ja.. gek hoor ahahhahahaa.

Tot later dames

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Zo weer twee uur later, wat is het overal stil.. lijkt wel of iedereen slaapt hihihihi.
    Mannetje is de deur alweer uit, heb nog ontbijtje en cappucino voor hem gemaakt. Mag van hem niet eens gaan werken. Maar ja.. hij heeft vannacht af en toe wel mijn ellende meegemaakt. Begin nu beetje moe te worden, maar heb het nog zo vreselijk benauwd. Heb paracetamolletje op dus hoofdpijn is beetje naar de achtergrond. Maar weet dat die gewoon vrolijk terugkomt strakjes (was gisteren namelijk ook, en na paar uurtjes komt de hoofdpijn weer terug)

Katten zijn beetje van slag, want zoveel aandacht midden in de nacht dat zijn ze niet gewend.

Ik verveel me nu al behoorlijk, maar ja.. wat kan ik doen he? Straks denk ik lekker eventjes in een warm badje, beetje stomen. Kan pas over 2 uur de huisarts bellen. Ben alleen beetje bang dat ik dan eindelijk in slaap ben gevallen.
    Nou tot straks waarschijnlijk weer
    Groetjes Daphne

15. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    daphne, klinkt niet gezellig! blijf idd maar lekker een dagje thuis en rust goed uit.
    hoop dat je je snel weer beter voelt.

cellie, alweer?! hoe krijg je het voor elkaar?! haha.
    hoop echt voor je dat het zo weer over is!

ik ben gister langs schoonmoeder geweest.
    had ik beter niet kunnen doen want ik heb amper geslapen vannacht.
    hebben dus op een normale manier verteld wat ons dwars zit.
    ze voelde zich helemaal aangevallen.
    mijn verjaardag was ze ECHT vergeten, behoorlijk dom dan!
    ze had verwacht dat we van 't weekend wel langs zouden komen met de echo's, maar ze moest er nog wel ff voor de zekerheid bij vragen: is het niet eng dan?
    weet je ze hoeft ze van mij niet te zien hoor als ze niet wilt, het gaat ons om die intresse, dat begreep ze wel, maar ze begreep niet dat mijn vriend daar nou zo boos over kon zijn. en hij maar blijven zeggen, mam ik ben gewoon trots op die kleine, wou dat jij ook geinterreseerd zou zijn.
    en over het telefoontje van van 't weekend zei ze alleen maar dat had ik niet moeten zeggen maar ik verwacht wel dat jullie 1x in de week langs komen, stoom spoot uit m'n oren! heb haar verteld dat ik dat niet van plan was, straks hebben wij ons eigen gezinnetje en hebben we geen zin om verplicht de weekenden naar opa's en oma's te gaan.
    begreep ze ook al niet want in haar tijd was dat wel zo!
    ben ff pissig geweest en goed duidelijk gemaakt dat ze dat niet van ons kan verwachten, ik zie mijn eigen ouders ook niet 1x in de week, gewoon wanneer het uitkomt.
    zegt ze opeens dat schoonmoeders het altijd hebben gedaan bij schoondochters!
    nou zakt mijn broek af!
    weet best dat ik meer kan hebben van mijn eigen moeder, maar anders om toch ook.
    als mijn vriend het had gezegt had ze dan ook zo achtelijk gereageerd?
    ben er niet met een tevreden gevoel weggegaan.
    van de week weer terug om de foto's te laten zien 'zucht'

heel verhaal maar moest het ff kwijt, sorry!

16. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    hi meiden,

@cellie; wat vervelend dat je weer een blaasontsteking hebt. Hoop dat de kuur snel aanslaat en je van je pijn af bent. En dat het dan ook weg blijft!

@daphne; nog een zieke; hoop dat je vandaag een beetje tot rust komt en lekker kunt uitrusten.

@runner; wat een rare schoonmoeder, maar ja je zoekt ze niet uit he. Leg het maar snel naast je neer. Deze stress kun je nu ook niet gebruiken.

Ik had in het begin van de relatie ook wat moeite met mijn schoonmoeder, had altijd een beetje het gevoel dat ik niet was wie ze bij hun zoon zouden willen zien. We verschillen nl nogal van elkaar en ze zijn heel anders dan mijn eigen ouders. Maar dat gevoel is wel gesleten en kan nu heel goed met ze overweg. Ze wonen een eind weg dus heel vaak zien we elkaar niet, helpt ook wel ;). Maar ze is wel oprecht heel geïnteresseerd en belt regelmatig om te vragen hoe het gaat.
    Verder bemoeien ze zich niet met onze zaken. Laten ons helemaal in onze waarde gelukkig.

Heb weer even wat buikfotootjes in mn album geplaats en een afbeelding van de Lodger. De kleuren zijn in het echt alleen mooier. In het echt zijn ze dus eigenlijk nóg leuker!

Gaat het verder goed met iedereen? Wil nog geen bevallingsverhalen van jullie horen hoor.
    Maiys, met jou ook alles goed? Krijg gelijk de kriebels als je een dag niet gepost hebt.

En voor de dames die nog werken (of druk zijn): doe het rustig aan en gaat het niet, dan gaat het niet! Kreeg laatst al te horen dat zwangere vrouwen het zien als een soort wedstrijd 'als ik de eindstreep/finish maar haal'... daarmee bedoelde ze dat we kostte wat kost door willen blijven werken tot ons verlof, zo van 'we hoeven nog maar x weken'... Maar we zijn niet met een wedstrijd bezig.
    Kon me er wel in herkennen en heeft me aan het denken gezet. Heb me er maar bij neergelegd (hoe moeilijk en confronterend ik het ook vind) dat ik nu eenmaal niet meer alles kan wat ik eerst wel kon. Zal vaker om hulp moeten vragen en mezelf en de uk meer rust gunnen. Niet nog even dit en nog even dat.... moeilijk, maar wel het beste voor iedereen.

17. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Goh Daphne, een slechte nacht achter de rug zie ik..gaat het nu al wat beter meis?

Tsja runner, die schoonmoeders ook hè...ik probeer het niet eens meer want ze verwacht toch dingen van me die ik niet wil..

Hier ook een niet zo'n soepel begin van de dag helaas..Ruzie gehad dus ben er ook niet echt vrolijker op geworden eigenlijk :( Kwam eigenlijk hier om wat vrolijker te worden! ;)

Alles goed met iedereen verder?

18. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
  19. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    @ikenkleine hier vrolijken we allemaal wel van op :)

20. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hijs leuk IkenKleine ;)

Deel Deze Pagina