Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelies

Annelies Niet meer actief

@ bianc hoe is het nu met je, nog last van die afscheiding? bel gewoon even de vk meid!

@ik en de kleine: onbewust heb ik steeds de knoop en rits van mn broek los omdat het zo strak zit (charming)
    vooral rond de avond wordt het vervelend maar ik wacht nog een poosje met positiekleding. ik heb nog wel wat dunne wijde linnenbroeken in de kast liggen. trek ik die wel aan...

2. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    hey meiden,

de afscheiding is nu weer weg, wel krampjes in mijn buik, maar dat kan ook van mijn darmen komen, geloof dat er iets dwars zit... :oops:
    gisteren had ik die afscheiding ook met de grote boodschap zeg maar...
    maar vanmorgen was het er zomaar... wel heel weinig maar toch...
    ik heb de vk niet gebeld, die kan me toch niet helpen denk ik, als het een mk is/wordt wat ik echt niet hoop doet je lijf het toch zelf...daar kan een vk niet mee helpen denk ik...
    dus ja, maar even afwachten, nu de hele middag al niets gezien... goed teken toch!

mijn broeken zitten ook wat strakker hoor, elastiekje door het knoopsgaatje en opgelost! of je knoop open laten en een riem eromheen, zie je het ook niet!

@ikenkleine, spannend de nekplooimeting, wanneer mag je komen daarvoor??
    wij hebben ook zoooo ontzettend in twijfel gezeten, wel doen, niet doen, pff wel lastig maar we doen het niet...

3. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @DAGDAG en Janna19: van harte welkom bij de mamma's-in-spe van februari!

@Alle meiden die inmiddels één of meerdere goede echo's hebben gehad: wat fijn he, om een eerste teken van leven te krijgen? Toch een bevestiging dat het de goede kant uitgaat.

@bianc: zolang je geen helderrood bloed verliest en/of hevige kramp krijgt, zou ik proberen om je zo min mogelijk zorgen te maken (ik weet het uit ervaring, dat is makkelijker gezegd dan gedaan ;) ).

Ik knijp hem ook behoorlijk hoor, we hebben twee weken geleden dan wel een prachtige echo met een duidelijk kloppend hartje gezien maar ik heb nu al een paar dagen wat minder last van bepaalde zwangerschapsverschijnselen (geen zere borsten meer, geen 'trekkende' onderbuik, niet meer zo vaak plassen). Dus telkens als ik wat minder voel ben ik zo bang dat het toch weer voorbij is. Hopen dat we over een week of twee weer een echo kunnen krijgen waarop te zien is dat alles nog in orde is.

@IkenKleine: ik heb ervoor gekozen om geen nekplooimeting en triple test te doen, want het geeft alleen maar weer hoe groot de KANS is dat je kindje het Syndroom van Down heeft. En ik weet niet wat ik zou doen als die kans hoog is. Weghalen? Het is toch mijn kindje, en als het niet helemaal gezond is is het net zo welkom voor mij. Maar het is een hele persoonlijke keuze om deze tests wel of niet te doen.

Nou meiden, ik ga weer van het mooie weer genieten (het heeft hier even geregend maar nu is het weer droog). Even in de tuin liggen onder de parasol, want mijn energie is op het moment ver te zoeken (mede door de hitte en de grote drukte op het werk).
    Spreek jullie snel weer!

Groetjes, Wendy

4. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    hoi hoi,
    hoe is het met iedereen, wij zijn van het weekend lekker een paar dagen weggeweest, heerlijk, ff saampjes. Kun je nog wat puntjes op de i zetten zeg maar, wat willen we allemaal. Was echt super fijn!!!

@Wennie pennie, dat je een paar daagjes minder zwangerschapskwaaltjes hebt, hoort erbij, is wel balen, want ja je wilt van alles voelen.

Wij hebben donderdag weer een echo gehad en hij/zij zwaaide naar ons, leuk man!!!

Nu, woensdag voor het eerst naar de verloskundige (stond eerst onder ziekenhuis begeleiding en nu niet meer), mag naar de verloskundige dus dat vind ik wel fijn.

Mijn rug doet nog mega zeer, maar hoort erbij schijnbaar.

liefs fredje

5. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    @fredje8, lekker ff een weekendje weg geweest zeg!! naar je zin gehad??
    ohh wat fijn dat je naar de vk toe mag ip de gyn.!
    en je rug, dat is idd wel vervelend ja, maar het hoort er idd bij ja zeggen ze...

heb net toch maar ff naar de vk gebeld voor dat roze slijmverlies... niets ernstigs vertelde ze me...
    mischien een gesprongen vaatje in de baarmoedermond...
    verder alles goed hier, vandaag niet misselijk, jippieeeee!

6. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Hey hoi allemaal,

fijn om te horen dat het goed gaat met iedereen. Ik ben er ook een weekje tussenuit geweest, naar Buitenkunst (camperen en elke dag workshops doen, heel geinig).

Het was wel even errug warm, maar heb me er doorheen geslagen. Ook een tekenbeet gehad, maar ik was er binnen een dag bij en dan schijnt de kans op Lyme klein te zijn. Waar je allemaal aan moet denken. Bij thuiskomst heb ik voor de zekerheid toch maar alle mogelijke plooien van mijn lichaam nagekeken. En dit is misschien een intiem praatje, maar heeft iemand de laatste tijd nog eens daar beneden gekeken met een spiegeltje? Het verandert als je zwanger bent! :) Achteraf nog eens aan mijn vriend gevraagd zo van: "zo zag het er eerst toch niet uit??". Blijkbaar inderdaad niet. :(

Nou ja, anyway, heb ondertussen NOG een echo gehad, voor de nekplooimeting. Het nekje was mooi dun en de kleine ging mooi liggen voor de meting, dus het verliep allemaal soepel. Deze keer konden we echt een gezichtje zien. Mooi, hoor! Ik scan de foto straks ook even en plaats die in mijn foto-album. Vandaag moet ik bellen voor de officiele uitslag, maar ik denk dat alles goed zit.

Zo, dat was weer een heel verhaal!

Groetjes,

Dominique

7. Bente

Bente Lid

24 jul 2006
    35
    0
    0
    Hoi allemaal,

ik ben 11 februari uitgerekend van mijn tweede kindje. Net als de eerste zwangerschap ben ik doodziek. Ik weet het is een gezonde ziekte, maar echt genieten kan ik nog niet. Ook ben ik nog wat onzeker. Ik heb het (muv ouders/schoonouders) nog niemand verteld. Ik heb namelijk een nieuwe baan en ik begin volgende week (dan ben ik 12 weken). Ik wil het eerst zelf daar vertellen en als anderen het weten is het zo uitgelekt. Dat zou ik vervelend vinden. Ben wel een beetje bang om het op mijn nieuwe werk te vertellen, maar toen ik aangenomen ben, was ik nog niet zwanger. Dus ik doe niets verkeerds, maar toch.............; ik hoop op een positieve reactie.

Tip tegen de misselijkheid: sea-bandjes voor beide polsen verkrijgbaar bij etos

Fijne zwangerschappen allemaal

8. ikbennic

ikbennic Lid

13 jun 2006
    24
    0
    0
    Nieuwegein
    Ha dames,

Hoe met jullie? Wie van jullie herkent de spreekwoordelijke stilte voor de storm? De ergste kwaaltjes zijn voorbij, de meest risciovolle periode is voorbij, je voelt je goed, niks aan de hand eigenlijk....maar toch onzeker.

Ik ben nu bijna 12 weken zwanger. Ondertussen is het alweer 3 weken geleden dat ik een echo had en duurt het nog vier weken tot ik weer een afspraak heb bij de vk. Wát duur dat lang zeg. Ik wil zo graag weten hoe het met de kleine gaat...of alles het wel goed doet.

Nou goed, er maar op blijven vertrouwen dat alles goed is zolang het tegendeel niet bewezen is.

Succes en genietse allemaal.....en rustig aan met de warmte!!!

9. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hallo!

Ik dacht kom ook weer is kijken, en vertellen dat ik vandaag voor de nekplooimeting ben geweest en die was uitstekend! Dus ik ben weer helemaal happy.
    De baby ook veel zien bewegen en volgens het echoapparaat nu 12 wkn en 5 dgn. (het lijkt iedere keer meer te worden...) Maargoed dat maakt allemaal niet zoveel uit.
    Bloeddruk was goed, de bloeduitslagen ook en over 4 wkn weer terugkomen.
    Nu kunnen we dus helemaal gerust op vakantie.

Gr. Cellie.

10. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    dominiqui en cellie, fijn dat alles er goed uitziet!!

bianc, gelukkig niets ernstigs aan de hand!

ik mag vanmiddag ook voor het eerst naar de verloskundige, ben benieuwd of ze het hartje al kunnen horen kloppen!
    hoe snel kon dat bij jullie?
    heb vorige week wel een echo gehad maar het hartje kon ik nog niet onderschijden van de rest :)
    zelf willen wij geen nekplooimeting laten doen, zijn al helemaal blij dat er wat groeit in mijn tummie en wat als de 'kans' groter is? weghalen? echt niet! ieder z'n eigen ideeen hierover hoor!

heb verder zelf weinig klachten meer, alleen af en toe een soort spierpijn bij mijn rechter heup.
    had gister wel een bloedneus, kan dat ook door de zwangerschap komen of gewoon door het warme weer?? iemand enig idee?

11. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Hoi Runner,

je kan inderdaad eerder een bloedneus krijgen als je zwanger bent, heb ik begrepen. Net zoals dat je tandvlees eerder gaat bloeden bij het tandenpoetsen. Ik weet niet echt hoe het komt, eigenlijk.

Succes en veel plezier bij de verloskundige!

O ja, bij mij konden ze het hartje halverwege week 11 horen. Ze hadden mij wel gewaarschuwd dat het misschien niet zou lukken, maar na even zoeken was het toch vrij duidelijk hoorbaar. Hoop dat het bij jou ook lukt!

Groetjes,

Dominique

12. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Hoi allemaal,

ondertussen heeft het ziekenhuis gebeld met de uitslag van de nekplooimeting. De kans is 1:11 300. Goede uitslag niet waar?

Ik had niet gedacht dat ik er nog emotioneel over zou worden, ook. Vandaag net 13 weken en dan ook nog een goede uitslag. Voor mijn gevoel ben ik nu helemaal "officieel", de hele wereld mag het weten en ik kan er op vertrouwen dat deze zwangerschap gewoon doorgaat.

Ik ben blij!

Cellie, heb jij de resultaten van je bloedtest er ook al bij gekregen?

Groetjes,

Dominique

p.s. ik heb een paar foto's van de 12 weken echo in mijn foto album geplaatst. Ze zijn wat vager dan die van 9 weken omdat ze deze keer niet inwendig zijn gemaakt. Je kan zijn gezichtje echt zien!

13. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Jaja alle uitslagen waren bij mij binnen.

Ik kreeg alleen 2 uitslagen; 1 voor down (trisomie 21) en een 2e voor trisomie 18+13. Jij niet?

Bij de een meer als 1:5000 en de ander meer als 1:20000

14. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    @cellie en dominique71 gelukkig zijn de uitslagen goed!!
    geeft je toch weer ff een goed gevoel denk ik!
    @dominique71 die echo foto is ook erg leuk!!!
    @runner hoe was het bij de VK?? heb je het hartje kunnen horen?? lijkt me zooo mooi om te horen!!
    en idd een bloedneus komt vaker voor ja bij een zwangerschap, kreeg ik gisteren ook van mijn vk te horen toen ik toch maar ff voor de zekerheid belde voor dat roze slijmverlies..
    ook bloedende aambeien komen vaak voor, nou dat hoop ik toch echt niet te krijgen!!!

verder bij iedereen alles goed??
    mijn misselijkheid is nu al 2 dagen helemaal weg, jippie, voel me echt super nu, gewoon weer lekker mezelf zijn!!
    liefs van bianca

15. Bente

Bente Lid

24 jul 2006
    35
    0
    0
    Hoi allemaal,

ik ben een beetje blij want ik ben al 1 dag niet misselijk. Ben wel nog bang om te eten en te drinken, maar het gaat heel aardig vandaag. Hoop dat ik nu voorgoed over is. Het is namelijk al vier weken aan de gang en ik heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging. Maar nu voel ik me blij!

Volgens mij helpen de 'sea-bandjes' (geven druk op pols en zijn verkrijgbaar bij etos) goed.

Groetjes en hopelijk is iedereen die nu nog ziek is, snel opgeknapt!

16. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @fredje8: wat ontzettend fijn dat de echo er weer goed uitzag en dat jullie beebje naar jullie lag te zwaaien!

@bianc: wat een opluchting dat je de laatste dagen niet meer misselijk bent, hopelijk blijft het zo!

@Dominique71: fijn dat de nekplooimeting een gunstig resultaat had. En met een spiegeltje kijken daar beneden? Neuh... dat hoeft van mij niet zo *bloos bloos*.

@Bente: van harte welkom bij de mama's-in-spé van februari! Kan me voorstellen dat je je zwangerschap nog even verborgen wilt houden voor je nieuwe werkgever. Lukt dat een beetje, denk je? Hopelijk ben je als je met je nieuwe baan begint een beetje door de eerste "zieke" weken heen!

@Cellie: ook voor jou enorm fijn dat de nekplooimeting er goed uitzag, en dat je weer zo'n mooie echo hebt gehad! Foto??

@runner: hoe is je afspraak bij de vk gegaan vanmiddag? Kon je het hartje horen?

Ik ga morgen voor mijn intake naar de verloskundige, en ik hoop van ganser harte dat ze het hartje kan horen. Ik reken er eigenlijk niet op omdat ik hier toch wel veel lees dat het met 10,5 week nog moeilijk is om het te horen. Maar wie weet... to be continued.

Groetjes, Wendy

17. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @ wenniepenny..........foto vergeten!!!!! Is dat stom!!

18. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    @wenniepenny hopelijk kunnen ze het hartje wel horen, zal wel erg leuk zijn he!!
    @cellie de foto vergeten??? ahhhhh dat is balen zeg!!
    @bente hopelijk blijft de misselijkheid nu echt weg meis!!!

ben weer niet misselijk vandaag, whiehoe!! haha gaat de goede kant op nu!!
    heb echt veel honger nu ook in de ochtend! eet zo 5 boterhammen weg :oops:
    maar liever dit als ziek zijn!!
    fijne dag allemaal, liefs van bianca

19. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    haha bianc, eet smakelijk!!

hartje hebben we gister idd kunnen horen!!
    besef dat er echt wat zit word steeds groter!
    geluid opgenomen op de fotocamera, geweldig wat je tegenwoordig met die dingen allemaal mee kunt doen.

zometeen eerst bloed laten prikken en dan maar weer eens genieten van het weer!

20. Bente

Bente Lid

24 jul 2006
    35
    0
    0
    hoi allemaal, vanmorgen een keer overgegeven, maar voel me verder nog steeds heel aardig goed.

Maandag begin ik op mijn nieuwe werk en dan ga ik het ook maar meteen vertellen; zie er tegen op maar van de andere kant: IK BEN ER BLIJ MEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hopelijk komt iedereen deze (laatste?) hitte-dag goed door!

Groetjes

Deel Deze Pagina