Februari 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by fredje8, May 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Hoi dames,

He he, het is me dan eindelijk gelukt om helemaal bij te lezen (vanaf pagina 205). Hopelijk lukt het me de komende tijd om het beter bij te houden.

@spruitje: jij ook nog van harte welkom hier!

@Aichaatje: veel sterkte met je opa, meid! In zulke situaties is het inderdaad naar om zo ver weg te zitten. Hoe gaat het nu met hem?

Tip
    Ik open altijd als ik bij de februari-mama's weer bijlees mijn Kladblok (Notepad), en als ik ergens op wil reageren typ ik het daarin. Als ik weer bijgelezen heb, plak ik dan het hele verhaal in één keer in het antwoordkader op het forum.

@Daphne78: Ik las verder net pas dat Daphne was opgenomen in het ziekenhuis vanwege zwangerschapsvergiftiging. Wat een ellende! :(
    Wat fijn dat alles is goedgegaan met de keizersnede, en dat Sam gezond en wel op de wereld is gekomen. Daphne en Mark van harte gefeliciteerd!
    Fijn dat je weer thuis ben en gezellig dat je weer een beetje meeleest, Daphne! Veel sterkte de komende weken, en hopelijk komt jullie kleine meid ook snel thuis!

Ik zie dat jullie van mij ook nog een aanvulling voor het lijstje moeten krijgen: dit is ons eerste kindje!
    Verder heb ik mijn achterstand in buikfoto's weggewerkt (buikfoto's 25 en 31 weken toegevoegd aan mijn album) en nog wat leuke plaatjes van onze 3D-echo van 15 november jl. in mijn album gezet.

Mijn navel komt naar buiten. Ik heb nu echt een 'plop-navel' :)
    Jeuk aan mijn buik heb ik ook, voor mijn gevoel komt dat door de anti-striae creme die ik nu gebruik. Ik gebruikte eerst Biotherm, maar dat is duur spul zeg. Nu heb ik er een van het Kruidvat, 10 keer zo goedkoop maar ik krijg er wel jeuk van. Toch maar weer terug naar Biotherm als de Kruidvat-tube leeg is. Of het helpt weet ik niet, maar het voelt in ieder geval goed om mijn buik elke avond lekker in te smeren. Toch een soort 'quality time', volledige aandacht voor mijn buik met daarin ons kindje :)

Vraagje: vinden jullie de positiekleding van het huismerk van Prenatal ook zo waardeloos? Ik heb al meerdere broeken gekocht waarvan de ritssluiting loslaat na een paar keer dragen, en shirts waarvan de naden of de zoom uitrafelen. Net of alles net te zuinig is gestikt. Met andere merken zoals InVorm, Mamalicious, Queenmum of Noppies is dat niet, alleen met het huismerk van Prenatal.

Over de bevalling: Nu alle opties weer open liggen (zie mijn verhaal van even geleden over mijn navelstrengaanhechting), denk ik er toch over om thuis te bevallen.

Over nesteldrang: Bij mij begint die ook toe te slaan, moet mezelf af en toe echt afremmen om niet teveel te doen. Gelukkig trapt mijn man soms ook op de rem als hij vindt dat ik het te bont maak. Ik probeer het nog even los te laten, om samen met mijn man van onze vrije dagen te genieten. Als ik met verlof ben (vanaf 8 januari) ga ik wel eens rustig aan de slag.

Over het kerstgevoel: ik heb er dit jaar meer zin in dan de afgelopen jaren (in 2004 piepten er in december ineens twee oma's tussenuit, in 2005 kropen we net uit een dal vanwege onze eerste miskraam). Deze kerst is er wat ons betreft een met een gouden randje. Ook 2006 was een turbulent jaar voor ons (nog twee miskramen en een hoop gedoe op werkgebied), dus deze feestdagen staan voor ons in het teken van afsluiten en - samen met onze ouders en broers - vooruitkijken naar wat 2007 ons hopelijk allemaal gaat brengen (en we kijken natuurlijk in het bijzonder uit naar ons kleintje)!

Groetjes, Wendy

2. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    Pfff even uitblazen achter de laptop!
    Nou hier ook geen kerst hoor (vieren we zowiezo niet ;) ) maar zo druk met overhuizen (gedeelte) schoonmaken en in/uitpakken! Even een paar uur pauze en dan straks met wat extra manpower verder!
    Met mn opa gaat het gelukkig ietsje beter!
    Ik was gisteren bij de DOC.. alles goed alleen HB veels te laag.. dus tabletjes! Verder alle vitamines en asprine (kinder) blijven slikken en over 2 weken weer terug!

Zo gauw aan de afwas en verder pakken!
    Fijne avond lieve Dames

3. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @Aichaatje: Denk je wel een beetje aan jezelf en je beebje meid met al dat gesjouw en gedoe?

@Wenniepenny: Ik heb niet echt slechte ervaringen met eigen merk kleding van Prénatal eigenlijk.. Weer lekker helemaal bijgelezen nu dus ;)

@erna: Ik zat er ook al aan te denken om de boom morgen weg te doen en de box binnen te passen :p Kunnen de poezen er ook aan wennen en leren dat ze er never noooit in mogen! Ik kan em alleen pas naar buiten doen, als manneke em gelijk de grond in kan doen, want anders redt ie het niet buiten en morgen is ie weer werken en pas thuis als het donker is.. Wordt denk ik toch het weekend dan!

@Maisy: Klinkt gezellig! Hier is ook een schaatsbaan op de Grote Markt. De kids zijn al gaan kijken en geloof dat Sebas plannen had om met Shirin de baan op te gaan ;) Ze smaakten wel de wijntjes dus? ;)

@Iken Kleine: Klinkt lekker relaxed leker dvd-tjes kijken samen! Leuk hè babywas doen :p Hier ligt alles al schoon en gestreken in de kast!

Zo wij hebben ons heerlijke 2e kerstdagmaal ok weer op: macaroni :D Vanmiddag de lampen boven opgehangen en gelijk voorzien van spaarlampen en bij ons op de slaapkamer alvast tijdelijk een lamp met íets meer watt voor de vk ;) Daarna kan ie weer omgeruild worden :p
    Er zijn niet zoveel klusjes meer die ikzelf kan doen, dus moet nu manlief maar steeds aansporen ze te doen!

4. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    FEBRUARI 2007 MAMA’S

• Brenda77 - SURPRISE - 1-2-2007 -1e kindje
    • Fredje8 - SURPRISE - 2-2-2007 - 1e kindje
    • Cellie - SURPRISE - 4-2-2007 - 4e (6e) kindje
    • Bab28 - jongen - 5-2-2007 - 1e kindje
    • DAGDAG - SURPRISE - 6-2-2007 - 1e kindje
    • Teigertje - jongen - 6-2-2007 -
    • AmyLee - jongen - 7-2-2007 -
    • RianneD - jongen - 7-2-2007 - 2e kindje
    • Sweetcandie - SURPRISE - 7-2-2007 -
    • Judith75 - jongen - 9-2-2007 - 3e kindje
    • IkenKleine - meisje - 10-2-2007 - 1e kindje
    • Missymona - meisje - 12-2-2007 - 1e kindje
    • Runner - jongen - 12-2-2007 - 1e kindje
    • Spruitje - SURPRISE - 12-02-2007 - 2e kindje
    • Lisette28 - SURPRISE - 14-2-2007 -
    • Marjanne - SURPRISE - 16-2-2007 - 1e kindje
    • Wenniepenny - SURPRISE - 16-2-2007 - 1e kindje
    • Kristel - meisje - 16-2-2007 - 3e kindje
    • Carola1980 - SURPRISE - 18-2-2007 -
    • Maisy - jongen - 18-2-2007 - 5e kindje
    • Annelies - SURPRISE - 20-2-2007 - 1e kindje
    • Morgaine - jongen - 20-2-2007 -
    • Erna1974 - jongen - 21-2-2007 - 2e kindje
    • Pendrag - meisje - 23-2-2007 - 1e (5e) kindje
    • Aichaatje - meisje - 24-2-2007 - 1e (3e) kindje
    • Mirella28 - meisje - 24-2-2007 -
    • Daphne78 - meisje - 25-2-2007 - 1e kindje- 18-12-2006 - Sam
    • Summer28 - meisje - 26-2-2007 - 1e kindje

TOTAAL
    8x meisje
    9x jongen
    11x surprise

Aangepast Wenniepenny!

5. spruitje

spruitje Bekend lid

Aug 16, 2006
    548
    0
    0
    Hallo allemaal,

ik ben bij gelezen! poeh poeh,
    weet bijna niet meer wat ik allemaal heb gelezen.
    Ik wil iedereen die mij welkom heeft geheten bedanken :oops: zijn te veel namen omdat persoonlijk eraan toe tevoegen.

Ik hoop dat jullie allemaal hebben genoten van de vrijedagen aldan wel of niet met kerstgevoel en zin.

Voor ons zijn deze dagen minder verlopen omdat onze kleine meid ziek was. Ze is vrijdag avond begonnen met spugen tot zondag avond :cry: arm meisje, ik had echt met haar te doen. Was voor haar de eerste keer dat ze heeft moeten spugen.( natuurlijk valt dat aardig mee want ze is nu drie jaar).
    Gisteren was ze dus nog zo pips als maar wat en heeft haar slaap lekker ingehaald, ik stiekem ook een beetje.
    Het uiteten met de familie is er dus bij in geschoten maar das niet erg want de gezondheid gaat altijd voor.

ikzelf heb de laatste week ontzettend last van hardebuiken waardoor ik erg misselijk word.
    Ik kan zelfs zeggen dat ik oven 1 dag meer een keiharde buik heb dan een ontspannen buik. errrrg vervelend maar helaas. Mijn manneke noemt mij een wervelstorm die nu tot bedaring wordt gebracht hihi.

Ik hoef nog maar twee dagen te werken :D :D :D
    En dan mag ik gaan genieten. Heerlijk, vind het nu ook wel genoeg geweest. Ik heb mijn bureau zowat tot aan mijn schouders om hoog gezet en de stoel tot op de laagste stand, dat is niet echt prettig werken.
    Maar goed, ik mag niet klagen want over twee dagen ben ik een mama die altijd voor de kids thuis zal zijn. :p

Verder heb ik gelezen dat jullie ook druk bezig zijn en met de kleuren op de kamer komt het helemaal goed..

slaap lekker allemaal en ik hoop dat ik me nu wel sneller kan laten "horen" bij jullie februari mama's.

;)

6. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

Jul 29, 2006
    2,564
    0
    0
    Belgie
    goedenavond dames,

hoe is het hier.. wij zijn naar ikea gegaan.. toch.. een paar kleine dingetjes dingen gekocht.. ik ging eigenlijk voor een kast kijken voor mijn zoontje.. maar niets bijzonders gevonden.

en na ikea waren wij bij familie op bezoek gegaan daar nog wat gegeten. En waren wij om negen uur weer thuis.. en toen meteen op de bank geplopt... morgen vroeg werken.. pffffff en al om 8 uur beginnen..

7. spruitje

spruitje Bekend lid

Aug 16, 2006
    548
    0
    0
    Hallo Sweetcandie,

het is hier rustig, ik denk dat iedreen lekker op de bank ligt of al onder de wol is gekropen.

Voor een kast is het inderdaad moeilijk slagen bij Ikea, dat probleem hadden wij een tijd geleden ook, wij zijn toen geslaagd bij beter bed en kunnen de serie ook nog uitbreiden. Het was gelukkig wel een aanbieding want anders zou ik het veel te duur vinden.

Ik moet morgen ook om 8 uur beginnen dus we mogen elkaar de hand schudden.

Ik ga nu ook even douchen en dan lekker slapen anders verwens ik morgenvroeg de wekker weer.

Voor straks een goeie nachte en tot de volgende keer.
    ;)

8. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Dames,

Ik wens jullie welterusten en waarschijnlijk weer tot morgen!

9. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

Jul 29, 2006
    2,564
    0
    0
    Belgie
    @spruitje: ik ga van de week kijken bij beter bed.. ik heb een zilveren kast nodig...

nou dames slaap lekker en tot morgen....

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    goedemorgen allemaal,

ik ga zometeen samen met mijn schoonmoeder de babykamer poetsen

heb er al helemaal zin in :D :D dan hoef ik daarna alleen nog maar de kleertjes en alle andere babyspullen te wassen en in de kamer op te bergen en dan zijn we er klaar voor..... :thumup:

11. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,083
    0
    0
    Goedenmorgen,
    Jeetje ik krijg het niet bijgelezen wat hebben jullie lekker gekletst met kerst.

Wij zijn heel de kerst druk bezig geweest om het kamertje af te krijgen, en tada hij is af op 1 kastje na, want dat was beschadigt, dus vanavond kunnen we dat nog in elkaar zetten. Alle kleertjes zijn gewassen en gestreken en als het kastje er staat dan kan alles in de kast, leuk he!
    Het kamertje is veel mooier geworden dan ik dacht dus dat is lekker, echt heel leuk!

Vandaag komt er iemand van de kraamzorg, ben benieuwd wat men wil weten, ach ik laat het strakkies wel ff weten.

groetjes fredje

12. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hallo dames!

@fredje: Leuk hè als het kamertje af is en alles gewassen en gestreken! :D Foto's! :p

@Brenda: Poetsze hè!

@sweetcandie:Succes met zoeken naar een zilveren kast!

Nou, hier is man vandaag weer werken en de kids dus bij mij thuis. Ze zijn redelijk rustig moet ik zeggen! Ik zal mn middagdutjes best gaan missen denk ik, want dat had ik echt altijd wel nodig na een gammele nacht steeds.. Gelukkig 3 daagjes en dan is het weer weekend.

Jullie ook allemaal weer uit de kerstsferen? ;)

13. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Iedereen druk bezig met babykamers :D
    Ik nog niet hoor, volgende week ergens, ga straks bij de praxis behang voor de hal en woonkamer halen. 2 muurtjes maar hoor de rest is wit ;)

14. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    zo weer 13 pagina's bijgelezen.
    ben weer helemaal bij.

daphne, gelukkig dat het goed gaat met jou en kleine sam.
    ziet er mooi uit dat kleintje van jullie!

maisy, hebbie dat ajax pakje nog?
    hier een 'uber' ajaxfan in huis! (niet ikke hoor!)
    mannetje vind 'm helemaal geweldig!
    heeft voor de kerst ook al een ajaxrompertje gehad,
    die mag niet in de kast maar moet in het kamertje opgehangen worden,haha.

judith, nog plannen voor vandaag met de kids?
    of blijf je lekker thuis en gaan ze hun eigen gang?

fredje, beter, dat het kamertje mooier is geworden dan je eerst dacht.
    toch weer een leuke meevaller, en beebiekamers zijn al zo leuk!
    ben ook benieuwd wat de kraamzorg allemaal wil weten!

brenda, veel plezier met schoonmaken :)
    ben ook van plan om de kleertjes te wassen vandaag!

sweetcandie, veel succes met het zoeken naar een zilveren kast! haha.
    zal moeilijk zijn. of je moet 'm zelf gaan verven, natuurlijk.

aichaatje, gelukkig dat het weer een beetje beter gaat met je opa.
    man ook alweer opgeknapt?
    denk ook aan jezelf en de kleine he!

dagdag, idd leuke kleur voor de slaapkamer.

ik zal vast wel iemand vergeten zijn, sorry :oops:

kozijnen en raam zijn eindelijk af!
    jippie, hij heeft vanmorgen de laatste dingetjes gedaan.
    nu alleen nog ff verven en dan is dat ook weer klaar.
    morgen tussen 9.00 en 12.00 komen de gordijnen, eindelijk.
    heb echt onwijze zin om het kamertje in te gaan richten!

moet zo echt ff de koelkast enz. weer bij gaan vullen.
    heb echt niks meer in huis.
    wel ff wachten tot mijn vriend weer bijna thuis is, kan hij die zooi mee naar boven sjouwen.

weekendje weg zit er ook weer op.
    blijf het vervelend vinden al die verplichtingen.
    volgend jaar gaan we dat echt anders aanpakken!
    kat heeft het halve huis gesloopt.
    die oom van mijn vriend heeft de deur van de beebiekamer open gelaten en nu heeft ze alle dozen uit elkaar gescheurd.
    resultaat ligt door het hele huis.
    erg fijn, ahum.

15. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ja runner ik heb het pakje nog!

16. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @runner: Het wordt de kerstvakantie thuis blijven met de kids. Ikzelf heb geen rijbewijs en auto. Lopen en fietsen gaat zowiezo niet meer door de BI, dus weinig andere keuze ;)

Morgen vk dames! :p

17. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Ik ook niet druk bezig met babykamer hoor, want die hebben we niet hè :p Bedje staat bij ons op de slaapkamer en dat is het dan weer :D

18. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    ja bij mij ook Judith, maar de kamer van de jongste 2 moet nog ff opnieuw behangen worden en daar komen de kast voor de babykleertjes en evt. een comode te staan.
    Ik moet straks de vk voor morgen afbellen whahaha, heb dubbele afspraak staan en de andere afspraak is belangrijker.

19. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hmm..1 minder die morgen naar de vk gaat dus ;) Wel gelijk een nieuwe afspraak maken hè! :p

Hier blijft de commode ook bij Yasmin op dr kamertje. Heb wel een extra aankleedkussen zodat ik ook ergens anders kan verschonen als Yasmin slaapt ;) Ze is nl nogal een uitslapertje, hahah :D Kleertjes liggen bij ons en beddengoed ook.

20. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Haha ik heb ook 2 aankleedkussens, 1 beneden en 1 in de middelste verdieping, wel zo handig idd :)

Share This Page