maisy, mag ik 'm dan van je overnemen?! judith, kan ook gezellig zijn toch? lekker thuis is ook niet verkeerd. extra aankleedkussen? hmmm, klinkt niet verkeerd. scheeld weer trappen lopen, nietwaar?!
Trouwens, vandaag is een grote dag voor mij en Iris... zucht t gaat allemaal zo hard...ze is al zo groot, en nu werk ik er bewust aan mee...aan haar zelfstandig worden, ze krijgt een mobieltje.... Kheb een hele rotnacht dus k ben niet zo vrolijk vandaag, heb de hele nacht van de vade rgedroomd, dat ie rondliep met de baby, die was net geboren, helemaal verliefd op de baby was ie enzo, snap echt niet waar die droom nu ineens vandaan komt, ik dacht dat ik er wel redelijk mee om ging, ik ben er echt de hele tijd al down van...
Sorry dames, moest even nog een stukje bijlezen, dus ik vrees dat dit een lang berichtje wordt... Missymona: over de kleur van de babykamer, dat veel mensen die modekleuren gebruiken: hebben we inderdaad over nagedacht. Het is wel jammer, maar ik vind het ook wel een voordeel om de andere spulletjes er makkelijk bij te kunnen kopen. We waren op het idee gebracht in een babywinkel, daar hadden ze de soort meubeltjes die wij besteld hebben gecombineerd met aquablauw, vandaar! Sweetcandie: we pakken er inderdaad geen andere kleur bij: die ene wand is aquablauw, de andere wanden blijven wit. De gordijnen worden ook aqua en dan vinden we het best. We willen het het liefst zo simpel mogelijk houden. Wenniepenny: leuk om weer wat van je te horen, ik vind het knap van je dat je toch alle paginas nog hebt doorgelezen! Fijn dat de kinderkamer ook voor het grootste gedeelte klaar is! Ik gebruik ook anti-striae crème; alleen dan van Weleda (ook duur). Ik geloof er niet echt in, volgens mij krijg je ze wel als je er aanleg voor hebt. Tot nu toe heb ik nog geen nieuwe striae (alleen oude vanuit de puberteit), dus dat is mooi! Ik heb trouwens ook last van jeuk op mijn buik ( en rug); misschien de hormonen? Ik heb geen zwangerschapskleding van de Prenatal, ik heb alles bij Wehkamp gekocht en dat bevalt prima! Daphne: Yeah, je bent weer thuis. Meid, je wil niet weten hoe vaak we hier aan je denken. Ook mijn man vraagt geregeld hoe het met je gaat en of ik nog iets gehoord heb! Ik (en zeker weten iedereen) zou het super leuk vinden als je bij ons blijft schrijven. Helemaal omdat Sam waarschijnlijk pas in februari naar huis komt, dan maak je toch ook zelf alle eerste dingen thuis mee die wij dan ook voor het eerst meemaken! Hoe gaat het verder met je wond en ook niet onbelangrijk: hoe gaat het in je koppie? Ik moet wel zeggen dat ik Sam, ondanks de slangen e.d. goed vind uitzien! Ik had verwacht een veel kleiner en magerder babytje te zien! Erna: ik wil natuurlijk wel fotos zien van jullie babykamertje! Aichaatje: gelukkig gaat het met je opa weer wat beter! Laag Hb, had je er niets van gemerkt? Goed aan jezelf denken hè! Spruitje: vervelend dat jullie kleine meid ziek was, akelig om zo weinig te kunnen doen, vind je niet? Is ze weer helemaal opgeknapt? Brenda77: en, is het gelukt met het poetsen van de babykamer? Moet een lekker gevoel zijn om alles klaar te hebben! Fredje: ook al klaar met de babykamer, wat komt het allemaal dichtbij hè! Hoe was het gesprek met de kraamzorg? Bij ons komt ze morgen! Runner: ook goed opgeschoten met de babykamer! Fijn, zon kat die alles sloopt als je wegbent. Hier zijn ze er ook gek op om dozen helemaal in kleine stukjes te versnipperen! Kerstdagen zijn (gelukkig) ook weer voorbij! We hebben het wel heel gezellig gehad hoor! 1e kerstdag bij mijn schoonouders, lekker simpel gegeten op de tafelgrill. Het was erg gezellig, heel ongedwongen, dat is altijd zo fijn bij hun! 2e kerstdag kwamen mijn ouders bij ons eten en de broer van mijn man bleef ook onverwacht eten. Hartstikke gezellig en gelukkig hadden we afgesproken om het simpel te houden! Dat hebben we in ieder geval gedaan. Toch ben ik dan weer blij als het geweest is, gewoon weer de normale dingen doen. Mijn man is nu de laatste wanden in de babykamer aan het witten, dus dat gaat ook lekker! Ik ga zo nog even administratie doen, lekker aan het werk! Tot later! Liefs, DAGDAG
Ja meid, vage, vreemde, enge dromen..hoort er schijnbaar ook bij als je tegen het einde van je zwangerschap loopt. Ik heb ook al de meest vreemde dingen gedroomd, ook dingen waarvan ik dacht dat ik ze ondertussen wel verwerkt had Het valt soms allemaal niet mee hè! Vervelend dat het nu je dag zo verpest.. Misschien heb je het toch minder een plaatsje gegeven dan je zelf dacht? *cyberknuffel*
@DAGDAG: Bij jou een gezellige kerst geweest dus zo te lezen? En ook bij jou schiet het op met de babykamer..lekker hoor! We zijn er onderhand allemaal klaar voor hè voor onze spruitjes
@judith, thnx ja blijkbaar zit het me toch dieper als ik dacht... het was ook een hele echte droom, en heel intiem, hij liep buiten met de baby rond, het was warm buiten, met de blote huidjes tegen elkaar en ik keek toe, en ik was helemaal gelukkig en dacht nog (in de droom dus) van het is vast niet echt.... heel raar, en iets zei tegen me dat het WEL echt was en dan word je wakker..
Ja vreemde zaken hoor dromen... Ik droomde vorige week heel erg 'echt'. Ik was aan het bevallen van Junior en Shirin was op school. Toen ik bevallen was was het de tijd dat Shirin normaal uit school thuis komt, maar ze kwam niet Ik naar school toe en daar zag ik haar net in de auto stappen bij haar biologische vader met wie ze dus helemaal geen contact heeft Ik gillen, huilen, werd er helemaal naar van joh! En toen werd ik dus wakker: gillend en huilend en ik was helemaal over de zeik door die droom..Heb toen ook niet meer kunnen slapen..
Wauw dat is idd ook een rotdroom zeg! Het kutte is dat ik er een beetje hoop van krijg elke keer als ik van m droom... Ik lees straks bi, ga nu de stad in voor het erg gewilde mobieltje
Judith + Maisy: akelig van jullie dromen! Ze zeggen wel eens dat je in je dromen je onderbewustzijn "verwerkt". Laten we het er in ieder geval op houden dat je het niet zomaar droomt Prettig is trouwens wat anders, je slaapt er zo onrustig van! Hoop dat het eenmalig was... De babykamer wordt mooi! Ben zo happy! Mijn man heeft vanmiddag de andere muren gewit en ik heb het daarna schoongemaakt. Ik weet niet of het jullie bekend voorkomt, maar sommige andere dingen krijgen ook een kleurtje (bijv. de vloer), terwijl dat nou net niet de bedoeling was. Dus dat is dan mijn klusje, alles weer opruimen. Hij is nu al bezig met de plinten, dus het gaat echt voorspoedig! Leuk hoor! Liefs, DAGDAG
Ik zat net even te lezen bij Januarimama's, maar daar zijn er al aan het bevallen, óf al bevallen óf erg spannend! Volgende maand zijn wij aan de beurt en zitten wij in dat schuitje!
kamer is helemaal gepoetst en was zit in de machine, komt nu idd allemaal heel erg kortbij....want wat is nu nog een maandje? moet alleen koffertje voor ziekenhuis nog inpakken( want ik wil graag met VK poliklinisch bevallen) en sinds gisteren de eerste striae ontdekt, had de stille hoop dat dat aan mij voorbij zou gaan maar dus niet
Voor veel dingen maak ik nog steeds het zelfde mee als jullie. Wij waren bijna klaar met het kamertje (oeps had nog foto's beloofd geloof ik), en de kinderwagen hebben we nog niet gekocht. (weten wel eindelijk welke we willen hebben). Kamertje moet nog wel gepoetst worden, is erg stoffig, maar de laklucht is er nu grotendeels wel uit. Het grootste verschil met jullie is dat ik de bevalling al achter de rug heb, en die is wel meegevallen achteraf gezien (heb het maar over me heen laten komen zonder al te hard na te denken). Ik kan dus lichamelijk al herstellen. En ik kan mijn meissie natuurlijk al aanraken. Maar ergens is het moeilijk want ik had ook graag die megabuik van mij willen zien, had ik nog van 2 maanden zwanger zijn willen genieten. (Oke was vaak niet echt genieten, maar dat had dus een oorzaak). Maar ja... kan niet terug en dat zou ook niet gezond zijn voor ons tweetjes. Sorry als ik niet altijd op jullie reageer, maar ik lees nu wel alles zeker weer mee, ben alleen nog lang niet bij. Met Sam gaat het goed vandaag, haar darmpje heeft ontlasting geproduceerd (na de operatie, dus via het stoma), en de katheter is eruit. En ze is van de beademing af! En misschien mag ik vanavond zelfs wel kangaroeen, daar hoop ik misschien iets te veel op, waardoor het tegen kan vallen, maar ja... hopelijk mag het wel! (Mag niet omdat ze nog een lijntje in haar slagader heeft lopen voor bloeddrukmeting en bloedafname, hier gingen ze iets mee doen waardoor het vanavond misschien we mag) En het is echt duidelijk dat we op 25 februari moeten gaan richten, maar ze mag als het zo gaat als nu wel snel van de intensive care af. Dus wij zijn vandaag helemaal blij. O ja we hebben de geboortekaartjes besteld vandaag, super gaaf! En dames, februari komt echt sneller dichter bij. Sommigen al met verlof inmiddels. Dus het wachten kan nu echt beginnen. We hebben voor Sam een website gemaakt, maar die is nog lang niet af! Maar de site is www.samkuster.nl Ik probeer er ook een stuk te vermelden over de laatste 1,5 week van de zwangerschap. Groetjes Daphne
@sweetcandie succes met het vinden van een juiste kast en we horen het wel. @dagdag, helaas is ze nog niet helemaal opgeknapt nu ze niet meer hoeft te spugen komt het helaas aan de onderkant eruit. Zi is echt heel pips en heeft nergens zin in. Heel vreemd hoor, normaal is ze geen 5 minuten stil en nu is het dus omgekeerd. Hoop dat ze zich snel beter voelt. En ze ook wat wil eten of drinken want dat vind ik nu toch wel belangrijk. @Judith en Maisy, ah bah wat akelig zeg die dromen van jullie, kan me best voorstellen dat je er helemaal van ondersteboven bent als je dan wakker wordt. Ik hoop voor jullie dat die gemene dromen weg blijven. @brenda, jij bent mooi op tijd met alles zeg. Mijn manneke heeft het koffertje snel moeten inpakken toen ons eerste dochtertje werd geboren. Alles was klaar alleen daar had ik helemaal niet aan gedacht, nu zal ik het zeker niet vergeten. Ik hoop voor je dat het bij die ene strea blijft, was bij mij helaas anders. @ Daphne, ik hoop voor je dat je kleine sam vanavond bij je mag dragen en dat ze snel van de IC af mag, dan hebben jullie al een hele grote stap overwonnen. Ik vind het ook mooi te lezen hoe sterk je bent. Veel sterkte verder. Zelf ben ik vanmiddag bij de VK geweest en mijn bloed was gelukkig in orde. Dus na de bevalling alleen nog het bloed uit de navelstreng controleren. Verder wens ik jullie alleen een fijne avond toe en misschien tot morgen. JAJA laatste werkdag, Joepie
Hallo allemaal, Druk druk hier dus even snel het laatste nieuws van deze kant! Ben vanacht tot 3.30 bezig geweest en vandaag ook de hele dag, nu even uitbuiken van het eten en dan weer 'rustig verder' Ik heb erg veel last van mn bekken op het moment en krampen in mn onderbenen en voeten : @wenniepenny, ik gebruik de hele zwangerschap zwitsal voor mama, dat helpt goed! Nog geen striae op mn buik.. op benen en billen had ik al! Maar wel jeuk.. en ook op mn armen @Dagdag, nee ik heb niets bijzonder gemerkt van HB.. weet ook eigenlijk niet wat ik zou kunnen merken daaraan @spruitje, hoe is het met je meisje? Lijkt me zo vervelend als je niet veel unt doen als ze zo ziek is! @Brenda en fredje, runner lekker druk met de kamertjes, leuk he! @Daphne, ik denk ook veel aan jullie.. ze ziet er zo lief uit op de foto! Helemaal kompleet en zo klein! Hoop dat je mocht kangaroeen vanavond! @Maisy en Judith, naar hoor van die dromen! Kun je behoorlijk naar van zijn! Hoop dat ik niemand vergeten ben! Fijne avond allemaal
@Judith en Maisy; die enge dromen had ik voornamelijk aan het begin van de zwangerschap. Hopelijk zijn jullie ze ook weer snel kwijt. @Daphne; hopelijk is jullie meid intussen van de ic af. Ik duim met/voor jullie mee....heel veel sterkte @Spruitje; ja ik ben vandaag in actie geschoten, was voor mijn gevoel al heel erg laat met alles....nu alleen nog kijken of ik echt alles in huis heb...ik hoop van wel, want heb weinig puf meer om nog te gaan shoppen. Fijn dat je morgen je laatste werkdag hebt, je zal het nu wel helemaal gehad hebben met werken...nu lekker alleen jij en je zwangerschap. @Aichaatje; denk eraan om op tijd te rusten(makkelijk gezegd, ik weet het), die bekkenpijn kan heel vervelend zijn, ik kan er helaas van meepraten. Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik straks FV of BV ga geven, zijn jullie er wel al allemaal uit?