Nou t zijn gen enge dromen, t zijn TE fijne dromen waarvan ik nog meer liefdesverdriet krijg @daphne, fijn van je te horen en dat het goed gaat met Sam (naar omstandigheden)
ow sorry Maisy, dan heb ik niet goed gelezen toen straks maar toch sterkte, want je dag is er niet beter op geworden.... hoe is het met de mobiel van je dochter? zijn jullie geslaagd?
Hallo allemaal. Jeetje, wat een werk dat bijlezen. Ben er al met al wel anderhalf uur mee bezig geweest! Jullie hebben het hier maar druk gehad. Onze daagjes weg waren heerlijk. We hebben alle vier enorm genoten. De jongste dreigde ziek te worden op vrijdag maar die hebben we helemaal vol kinderparacetamol gestopt en dat heeft geholpen. Verder echt genoten. Het ontbijtbuffet was een feestje. Wat heerlijk zeg: geen boodschappen, geen afwas, geen stress. Gewoon heerlijk verwend worden met een enorme keuze en dan gezellig op je gemak eten. Verder veel gezwommen (ik vooral gedobberd), lekker boekje gelezen, genoten van mn bad met heerlijke olie, open haard. Was allemaal dik voor elkaar. Eerste kerstdag bij mn ouders geweest. Dat was ook heel leuk. Gezellig gezeten en lekker gegeten met z'n allen. Geen opgedrikt kerstgedoe maar gewoon gezellig familie onder elkaar. Vanmiddag is mn vriend vanuit Center Parcs naar z'n werk gegaan. Ik heb de kids thuisgebracht, boodschapjes gedaan en de honden uit pension gehaald. Die zijn ook blij dat ze weer thuis zijn. Ze liggen helemaal uitgeteld aan mn voeten te slapen nu. De dames maken het prima, onze reu is behoorlijk afgevallen. Ze hebben wel goed op hem gepast en gezorgd dat hij goed at maar hij is erg actief en stressgevoelig dus heel moeilijk goed op gewicht te houden. Komende tijd maar weer wat extra bijvoeren. Morgen laatste was draaien (kleren liggen nu nog bij mn vriend in de auto) en als dat allemaal aan kant is, mag ik van mezelf beginnen met de babywas. Omdat ik morgen ook naar de VK moet en de intake van de kraamzorg heb, zal dat wel vrijdag worden. Maar heb er wel enorm zin in. Weer een stap dichterbij. 10 Januari ga ik naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis. Ben ik ook erg benieuwd naar. En a.s. zaterdag komt een collega/vriendin langs met vuilniszakken vol met kleertjes enzo. Ook een feestje. Nu eerst maar eens bij mn paarden kijken. Dan ff lekker lui voor de tv hangen. Heb het al weer druk genoeg gehad voor vandaag. Natuurlijk kom ik hier ook wel weer ff langs. Kan ik dan weer gaan reageren op alles wat langs komt.
@Brenda77: Ik ga in ieder geval starten met BV. Omdat ik de hele zwangerschap al last heb van mn hormonen en nu al weer een paar weken 100% in de ziektewet zit, heb ik wel voor mezelf besloten dat als die last na de bevalling aanhoudt, ik dan overstap op FV. Als ik me na de bevalling (nou ja, na een poosje, hoeft echt niet dezelfde dag) beter ga voelen wil ik zeker in mijn verlof BV gaan geven. Das dus in ieder geval 3 maanden. Daarna weet ik nog niet. Op het werk is in ieder geval een goede ruimte en sfeer om te kunnen kolven.
@Pendrag: Klinkt alsof je het erg leuk hebt gehad! Dus jij kunt er weer wel eventjes tegen Welkom thuis weer en nu kun je weer lekker bijblijven met lezen
Tx Judith, we hebben het erg naar ons zin gehad. Energie viel me ook mee. Best veel stukjes moeten lopen enzo maar ging allemaal erg goed. Het is wel erg lekker om nu weer thuis te zijn. Geniet ook meer dan anders van het opgeruimde huis. Heb de auto meteen leeggehaald, wasmachine draait alweer. Niets voor mij dus de nesteldrang is hier volop aan het losbarsten. Heb inmiddels ook mn 'normale' post gelezen. Kreeg van een lieve vriendin boekje 'geboorte van een moeder' toegestuurd. Heerlijk, lekker leesvoer! En tijdschrift Kinderen zat bij de post dus ik kan weer ff lekker zwijmelen. En als klap op de vuurpijl een kerstkaart van een vriendin (ken haar al jaren, laatste tijd geen contact gehad omdat zij mijn vriend niet leuk vindt). Leuk om weer van haar te horen. Zij is inmiddels zwanger van haar derde, ze wordt aprilmama.
Ik heb vandaag mogen kangaroeen, dus ik heb mijn kleine meid eindelijk in mijn armen gehad, en dat was echt genieten! Verder lees ik hier over nesteldrang, Mark vroeg van de week aan me, wanneer ik dat zou krijgen.. ik dus: nou die periode heb ik dus even overgeslagen hahahahaha. Ben blij als ik weer iets mag doen, want nu moet ik me echt inhouden. (toch beetje nesteldrang?) @Pendrag, hier wordt denk ik net als overal borstvoeding mega gepromoot. En omdat Sam nog zo jong is, blijkt het nog belangrijker. Maar ik zou als ik jouw was wel echt doen waar jij je prettig bij voelt! @Maisy, ik hoop dat je dromen iets minder worden, en dat je wat afleiding vind, ook tijdens je dromen. Groetjes Daphne
@Daphne: Wat geweldig zeg dat je vanavond mocht kangeroeën! Ik kan me voorstellen dat het heerlijk is om je kleine meid zo dichtbij je te hebben Enneh...klinkt toch wel een beetje als nesteldrang hoor, dat je je in moet houden met dingen doen
hoi hoi Ja, ik zal ff kijken of ik het voor elkaar krijg van het weekend om foto's van het kamertje te maken en erop zetten natuurlijk. Nou kraamzorg wil niet heel veel weten, was een vriendelijke vrouw. Ze wil weten of je thuis bevalt, en wat voor bed je hebt (waterbed) en huisdieren etc etc. Ben wel wijzer geworden, moet nog een paar dingetjes aanschaffen, ach leuk man kan ik weer gaan shoppen!
Brenda77: ja, een maandje is zo voorbij! Alles op z'n tijd en dan komt het goed, weet je al wat je allemaal in je koffertje gaat inpakken? Straie: ik heb er nu eentje van 1 cm.... het zal er wel niet bij blijven! Over bv of fv: vanaf het begin wilde ik al bv geven, maar natuurlijk alleen als dit helemaal wil lukken. Ik ga er in ieder geval mijn best voor doen en mocht het niet lukken... dan stappen we gewoon over op fv! Daphne: Kan je voor je gevoel wel lekker bezig met de babykamer en de kinderwagen? Je hoeft niet te reageren hoor! Het is al fijn dat je ons op de hoogte houdt! Je ziet het, Sam neemt kleine stapjes vooruit: geweldig! En nu al van de beademing af! Wat super dat je Sam vast hebt kunnen houden! Spruitje: ik hoop dat je kleine meid snel opknapt! Als ze maar blijven drinken en beetje eten... da's belangrijk! Pendrag: erg hè, dat bijlezen Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad, lekker helemaal verwend! Ook binnenkort bezig met de kleertjes, wat gaat het snel nu hè! Zo, voor mij was dit vanavond de laatste keer pilates! Wel jammer, maar ik zat er de laatste keren echt voor spek en bonen bij! Een aantal oefeningen kan ik nog wel, alleen niet zo lang meer achter elkaar. Die buik gaat ook gewoon in de weg zitten... Verder is de babykamer echt super opgeschoten. De muren zijn nu allemaal geschilderd, het hout ook, de plinten zitten er zelfs al tegenaan.... wauw! Mannetje heeft al heel enthousiast de kast van de Ikea inelkaar gezet, morgen kan ik babykleertjes gaan wassen Wanneer zullen de meubeltjes komen, ik hoop snel! Voor straks: weltrusten allemaal! DAGDAG Aichaatje: jee, jij bent echt wel behoorlijk druk geweest, waarschijnlijk dat je daardoor lichamelijke klachten hebt Als je een laag Hb hebt dan zou je dat kunnen merken aan een licht gevoel in je hoofd, duizeligheid of soms zelf flauwvallen.
@fredje: kan je ook kiezen hoeveel en in welke vorm je kraamzorg kunt krijgen? Ik heb morgen de intake dus dan kom ik het wel te weten maar ja, nieuwsgierige vrouwen he? Die weten het dan liever nu! Ik zou b.v. in de week dat mn vriend vroege dienst heeft, graag iemand 's ochtends willen die kan helpen met ontbijt enzo. Maar als hij na de bevalling late dienst heeft, wil ik liever iemand die zorgt dat ik lekker warm eten krijg aan het einde van de dag. @Daphne: het BV-promotieteam is hier nog niet in de buurt geweest. Maar het past gewoon het best bij mijn gevoel. Lijkt mij het prettigst om te doen. Maar als het echt ten koste van mijzelf gaat (zoals deze zwangerschap) dan ga ik het niet ten koste van alles 6 maanden volhouden. Ik voel me nu al een half jaar beroerd. Mijn hele leven staat stil. En dat is geen ramp hoor, de kleine is gezond en zit nog op haar plaats dus ik wil er echt niet over zeuren. Maar nu nog 2 maanden en dan me nog zo voelen met 6 maanden BV ga ik echt niet doen. Gelukkig hoor ik ook verhalen van dames die dezelfde ellende tijdens de zwangerschap hebben en waarbij alle ellende met het kind zo hun lijf uitging. Daar hou ik me eerst maar eens aan vast. Als het tegenvalt, zie ik het dan wel weer. Geen zorgen voor de dag van morgen!
@DAGDAG: welterusten meid, slaap lekker. Wat straie betreft: in mn zij aan beide kanten. Precies waar ik ophou met smeren zijn ze gekomen. Ik smeer met Zwitsal Mama. Smeer nu een groter gebied en nog trouwer. Ik weet dat de verhalen gaan dat het niets helpt maar het is wel toevallig dat net waar ik niet meer smeer, de straie tevoorschijn komt. En het smeren is ook gewoon even lekker!
Hallo Meiden, Eindelijk zijn die verplichte dagen van kerstsfeer weer aan ons voorbij gegaan. We hebben nog niet zoveel gedaan de afgelopen dagen, elke keer als we denken wat we nog allemaal moeten doen zakt de moed ons in de schoenen en hebben we geen zin meer. Wel hebben we nog wat spullen bij de gamma gekocht 2de kerstdag en vandaag de rommelkamer opgeruimd zodat we als we gaan schilderen en als ze het vinyl komen leggen daar wat meubels kwijt kunnen. Morgen komt mijn mammie uit zuid limburg langs omdat ze zo benieuwd is naar alle spulletjes en om een handje te helpen. Volgens mij zijn wij de enige die nog zoveel moeten doen, maar ja nog 2 a 3 weken ff flink doorbijten en dan kunnen alle puntjes op de I en is alles klaar zodra ik verlof heb (op de babywas na ). Ontwerp voor het geboortekaartje is wel af Joepie (eindelijk iets af) @ Daphne: geweldig dat je jouw meisje ff vast hebt kunnen houden, ik denk vaak aan jullie. (vind het heel knap hoe jullie hiermee omgaan) Helaas ben ik er niet aan toegekomen om alle pagina's bij te lezen, ik ben nu ook een beetje te moe sorry. Morgen probeer ik ff bij te lezen en op de rest te reageren (4giv me?) Moet nu echt ff wat eten want zelfs daar ben ik nog niet aan toegekomen. weltrusten en tot morguh!
Pendrag, ik kreeg ook in het ziekenhuis te horen dat smeren wel zin heeft. Omdat ik ook lichtelijk volgens iedereen aan het scheuren was kreeg ik die opmerking. Maar ik had die striae al vanaf mijn 12e, dus logisch dat dat nu nog wat verder uitscheurde. Dagdag, ik ben lichtelijk helemaal in mijn bol met Sam, echt alles draait nu om haar. Misschien ook we beetje extra omdat ik lichamelijk en geestelijk nog niet genezen ben. Maar natuurlijk ook mijn moedergevoelens, die echt met de dag sterker worden. En ik zou dolgraag de kinderwagen hebben, net als dat het kamertje schoon is dalijk. De kleertjes heeft mijn schoonmoeder gewassen toen ik in het ziekenhuis lag. Dat scheelt al wel iets. Het uitzoeken van het geboortekaartje was zeker wel leuk!
Daphne: het lijkt me een supergevoel om zoveel om zijn klein mensje te geven! Geniet er lekker van! Er staan weer wat nieuwe foto's in mijn album. Niet echt heel bijzonder, maar ja, ik heb de smaak van foto's uploaden nu te pakken, dus ik moet wat hè! Nu ga ik echt afsluiten, nog even een bakje yoghurt eten en dan slapen (hopelijk lekker slapen)! Trusten, DAGDAG
Dames, ik ga ook alvast welterusten zeggen tegen jullie. Ik ben bekaf na een dagje kids (en er volgen er nog behoorlijk wat ), dus ik ga mn bedje zo opzoeken! Heb ook erg veel harde buiken en hoop dat die dan ook wegzakken Degene die ook morgen naar de vk moeten..succes hè
Hey dames, ik ga proberen op iedereen te reageren hoor @daphne wat fijn dat je met Sam hebt gekangeroed (zo schrijf je dat toch? ) @brenda, ik weet 100% zeker dat ik bv ga geven, en ja we zijn geslaagd met het mobieltje, de andere meiden hebben ook wat uitgezocht, ze hadden namelijk allemaal kadogeld voor kerst gekregen van opa, Iris heeft nu een mobieltje met een hip tasje erbij voor om haar nek, leek me wel zo veilig, Sterre heeft een make up tasje en een dokter bibber spel, Lorraine ook een make up tasje en een opmaakpop en Eefje OOK een make up tasje en een nijntje laptop En ze hadden al zoveel gehad deze maand, nieuwe schoenen en kleren en kerstkleren en met sint dik verwend, nou wil ik geen geklaag meer horen @pendrag, welcome back, ben je een beetje ontspannen teruggekomen? @missymona, nee hoor schat ik moet ook nog heeeeeel veel doen dus je bent niet de enige, dagdag is ook lekker bezig met klussen aan haar foto's te zien, echt een hele mooie kleur btw, lekker sprekend! @judith, ik had me vergist ik heb geen dubbele afspraak, de andere afspraak is pas om half 2 dus ik kan mooi naar de vlos straks, ik ben echt een mega supermuts aan het worden door de hormonen, pfffff.
Hoi Dames! Geloof dat ik de eerste ben met een VK-update nu Nou, bloeddruk was iets hoger maar goed, was weer 2 kg aangekomen en met Junior gaat alles supergoed! Hij ligt helemaal startklaar en hoeft alleen nog mar in te dalen, maar dat gebeurt op het laatste moment hè bij 2e of volgende kindje Man en kids waren blijven spelen in de wachtkamer, dus vk vond dat schijnbaar een goed moment om te vragen aan me hoe het nu écht gaat, thuis met de kids enzo. Nouja, foute vraag want hopla..jankbui! Hele tijd zitten praten over alles. M'n medicijnen waar ik mee gestopt ben, stoppen met roken, mn erge BI, het een hele tijd al 'grieperig' zijn zonder duidelijke rede enz enz. Toen bood zij aan om gezinshulp te regelen, maar omdat dit niet geregeld kan worden voordat de schoolvakantie om is, vond ik dat niet heel erg nuttig meer. Als Shirin naar school is en ik kan lekker 's middags rusten dan is het redelijk vol te houden en een vreemde muts in huis vind ik nou ook niet alles eigenlijk.. VK heeft ook besloten dat áls het niet meer gaat bij mij (lichamelijk en geestelijk) dat ze contact opneemt met de gyn voor een inleiding. Dit gaat dan evt gebeuren als ik 38wk ben, dus dat is over 4 weken. Nouja, dit was mijn updat dus! Volgende afspraak over 2 weken op 10 januari