Ik 'mag' vanmiddag naar de verloskundige. Kids gaan ook mee deze keer. Behalve de oudste die is uit logeren. @Judith ik weet niet of je wel is ingeleid bent, maar als er medisch geen noodzaak voor is, zou ik daar niet voor kiezen als ik heel eerlijk ben! Bevallen is dan veel zwaarder. Maar ik vind ook een thuisbevalling zoveel fijner (dat is dan mijn persoonlijke mening) en daar kan je dan naar fluiten En niet te vergeten, de natuur ze gang laten gaan is ook iets moois, nog even volhouden, de laatste loodjes zijn voor (bijna) iedereen zwaar. Ik kan ook niet zoveel meer, en elke stap doet me zeer (mijn bekken is ook klote!), en ik zit ook wel is te janken van ellende dat ik het helemaal spuug en spuug zat ben...., maar als ik dan zo'n verhaal lees als bijvoorbeeld dat van Daphne, ben ik weer zo blij dat de baby nog lekker in me zit. (Bij mij dachten ze met 26 weken dat ik zwangerschapsvergiftiging had en moest ik stel op sprong naar het ziekenhuis...). Heel veel sterkte, en kop op...we slepen elkaar er doorheen... Liefs, Cellie.
Dank je Cellie voor je oppeppertje Ik wil ook liever een thuisbevalling, maar het idee dat er evt een uitweg is voelt toch 'fijner'. Beebje wordt er nl ook niet vrolijk van als ik de hele tijd depri ben En weet je, liefst wil ik het ook 'gewoon' doen, maar niet tot 42wk zo blijven lopen.. ik heb erg tweestrijdige gevoelens nu..bah wat een rotdag zeg! Shirin is gaan logeren dus kan vanmiddag weer even bijtanken als Yasmin dr dutje doet.. Poewee... ps: Die kramp en steken in mn buik zijn trouwens oefenweeën
Jammer dat je je zo voelt Judith. Ik hoop dat je na de vakantie wat meer rust krijgt. @maisy: ja, heerlijk ontspannen terug gekomen. Update VK: bloeddruk goed (110/60), kleine ligt met dr hoofdje naar beneden, groeit erg goed, baarmoeder heel goed gegroeid, meer dan voldoende vruchtwater. Ook mijn gewicht is met de groei meegegaan. Ben sinds de vorige controle (4 weken geleden) bijna 6 kilo gegroeid. Ietsje meer dan jij dus Judith. Ik voel me ook net Zwelgje. Zat pas naar mn voeten te kijken en dacht: he, zijn die van mij? VK vindt wel dat ik al erg vroeg begin met vocht vasthouden. Over 2 weken moet ik terugkomen met gewassen urine. Gelukkig heeft ze even uitgelegd wat dat is. Had er nog nooit van gehoord (jezelf goed wassen zodat er geen afscheiding bij je urine zit, eerst even plassen en middelste plas in een potje meenemen). Tja, kan er ook nog wel bij. Verder moet ik meteen bellen als ik verdere verschijnselen van pre-eclampsie krijg. Vocht wijst er wel op maar bloeddruk is gelukkig nog wel goed! Als laatste advies meegekregen om NOG rustiger aan te doen. Ik mag niet teveel op de bank zitten maar moet dan gaan liggen. Mag nog best een eindje lopen enzo maar tussendoor op bed of op de bank liggen. Dus nu ligt moeke met laptop op schoot op de bank. FF niks doen tot de kraamzorg komt. Zit nu in mn pyjama annex huispak. Zal ik me voor haar nog aankleden?
Heyymeisjes, @cellie een inleiding hoeft niet altijd zwaarder te zijn hoor, ik ben van de eerste ingeleid en was binnen 5 uurtjes bevallen en was vergeleken met de andere bevallingen niet zwaarder. Mijn vk update, bloeddruk was 110/80 met Eefje naast me met een jankbui en de andere kids op de gang Die kleine etter ligt weer met hoofd boven, zuchttttt... Verder alles goed.
Pendrag..ZWELGJE! You make me laugh! Ik precies net als jij. Ook veel vocht en ik was vorige keer giga veel aangekomen en nu maar 2. Gewassen plas moet ik ook meenemen ja Enneh...lekker je huispak aanhouden hoor! Interresseert die vrouw van de kraamzorg echt niet en het zit volgens mij veel fijner! @Maisy: Jij ook een emo uitspatting bij de vk dus? Ik voel me er wel even opgelucht door eigenlijk.. Jij? Wat vond jij voor en nadelen van je inleiding? Jij mag op mijn verjaardag terug naar vk zie ik Dames, ik ga effe dutten. Heb vannacht behoorlijk kl*te geslapen, dus kan wel wat extra gebruiken, áls het nu wel lukt
@judith, hahah nee Eefje had een jankbui niet ik, ik bedoelde van ondanks die rumoerige kiddies naast me wa smijn bloeddruk goed hihi Was trouwens niks aangekomen Hmm ik vond opzich niks een voordeel aan de inleiding, alleen dat ik het toen allemaal niet meer zag zitten van de pijn, had toen ook heel erg BI en dat ik er eindelijk vanaf was, het enige wat ik vervelend vond was dat je maar een meter om je bed heen kan omdat je vastzit aan het infuus, verder totaal geen nare ervaring hoor, het was alleen raar de avond van te voren te weten dat je morgen bevalt!
lijkt wel of we allemaal op zijn tijd een jankbui nodig hebben om door te kunnen gaan, maar het zijn de laatste weken, die komen we vast ook door als we mekaar steunen..... [-o<
Judith: wel goed van je vk dat ze nog extra vroeg hoe het nu echt met je ging, vind ik wel belangrijk! Het heeft ook iets geholpen toch? Fijn dat alles verder in orde is! Misschien is de inleiding helemaal niet nodig, wel een gerust gevoel dat je dat achter de hand hebt! Straks als de oudste weer naar school is, dan zal het toch wel weer wat beter gaan! Pendrag: mooie bloeddruk hoor! Je kan toch ook vocht vasthouden zonder pre-eclampsie te krijgen? Maar in ieder geval: lekker rustig aan doen! Ik ben benieuwd hoe het met de kraamzorg was, ik zou in ieder geval me er niet speciaal voor omkleden! Vanmiddag komen ze ook bij ons, ben benieuwd... Maisy: ook mooie bloeddruk en fijn dat je toch kon gaan naar de vk! Je kleine mannetje is dus lekker tegendraads, maar hij draait vast nog wel! Hier eigenlijk nog helemaal geen last van emo-buien gehad tijdens de zwangerschap.... Misschien krijg ik alles aan het einde, maar denk het zelf niet. Het gaat echt goed hier, dus ook niet veel reden voor tranen Vanochtend boodschappen gedaan (tja, moest toch echt weer gebeuren), wat irritant zeg: hartstikke druk! Ben even de hele winkel doorgesjeest, ook gelijk alles gehaald om de oliebollen te bakken. Nu maar even verder met mijn werkachterstand weg te werken Vanmiddag om 16.00 uur de kraamzorg. Tot later! DAGDAG
nou, hier ook weer een bezoekje aan de verloskundige gebracht. bloeddruk 130/75. weer mooi lager als de laatste controles! en eindelijk met het hoofdje naar beneden, maar nog niet ingedaald. ik hoop echt dat het nu zo blijft liggen hoor! verder alles goed. op wat rugpijn na voel ik me helemaal lekker gelukkig! zeven kilo aangekomen in totaal nu. hier ook last van emo/chagerijnige buien hoor, verschrikkelijk. mn mannetje moet het af en toe wel eens ontgelden.... maar het is ook in een keer weer weg gelukkig!
gelukkig tot nu toe niemand geen schokkende dingen gehoord bij de VK @judith; hopelijk kun je je zometeen na de schoolvakantie meer ontspannen en rustiger aandoen. anders toch maar thuishulp aanvragen, scheelt zelfs als kids op school zijn denk ik, als is het maar het huishoudelijke werk.... @pendrag; hopelijk blijft het bij alleen maar vocht vasthouden, is ook wel vervelend maar beter dan een pre-eclampsie @maisy; duimen dat je mannetje nog gaat draaien
Kraamzorg is net weer vertrokken. Zijn ruim een uur geweest. Leken het niet erg te vinden dat ik in huispak liep. Hebben alle gegevens doorgenomen. Klinkt allemaal goed. Ik krijg de standaard 44 uur over 8 dagen. Kan tijdens de kraamperiode aangepast worden. Heb leuk tasje vol hebbedingetjes (zalfjes en shampootjes enzo) gekregen incl. folders van de BV maffia. Ach, leesvoer is altijd welkom. Ik hoef geen extra bed op klossen te regelen en ook geen ondersteek. Bovendien krijg ik een kraamhulp die van honden houdt. Altijd handig want er lopen hier 3 exemplaren rond. Ik heb er een prima gevoel over in elk geval. Ga nu ff lekker lezen wat ik allemaal gekregen heb. Bovendien ligt de nieuwe Kinderen er nog, heb ik een lekkere pot thee en heeft mijn vriend gisteren heel lief chocola voor me meegenomen. Ach, ben toch al 20 kilo aangekomen ......
@Brenda en DAGDAG: ik ga er ook maar gewoon vanuit dat ik 'alleen maar' vocht vasthoudt. Mijn moeder had dat tijdens mijn zwangerschap ook. En vocht ben ik zo weer kwijt toch? Met zo'n bloeddruk laat ik die pre-eclampsie maar even voor wat het is. Maak me er niet echt zorgen om.
Zie net Pendrag dat wij wéér op dezelfde dag naar de vk gaan..toevallig! En idd vocht ben je zo weer kwijt hoor! @Maisy: Owja..lekker slim verkeerd begrepen dus van mij Zo, ik heb lekker uitgerust. Niet de hele tijd geslapen, maar ook lekker rustig liggen lezen (jaja, alweer aan mn 2e boek begonnen van de 4 nieuwe!) Ik hoop dat ik niet vaak zo'n emodag heb zeg! Vreet nog eens een hoop energie ook!
Nou dames, de kraamzorg is ook geweest: jee wat een muts zeg ! Ik vertel straks wel verder, eerst even weer een keertje As the world turns kijken (erg hè). DAGDAG
goedemiddag, nog steeds geen tijd gehad om alles terug te lezen. Ff snel gekeken naar de laatste berichten over de VK bezoekjes... Hier vanmiddag ook naar de VK geweest weer 2 kg aangekomen, bloeddruk 125/75, beeb lag netjes met der hoofd naar beneden. Alleen moest ze best wel op mijn buik duwen om de kleine te voelen maar dat zou komen door de hoeveelheid vruchtwater. Dus ik moet toch ff een echo laten maken, maar ik moest me niet druk maken want dat was echt nergens voor nodig ze wilde ff de verhouding baby/vruchtwater weten. De beeb zou zeker niet te klein zijn zei ze dus ik zal me maar niet druk maken (doe ik toch). FF moeders uitzwaaien want die gaat nu weg. Spreek jullie straks wel weer ff. Groetjes
Pffff, Junior is ook wakker. Jeetje, die meid wordt met de dag sterker. Zit nu met haar grijpvingertjes overal te porren. Net even bij de buren geweest om te horen of alles goed was gegaan met de beesten. Zij hebben de paarden, katten en kippen verzorgd afgelopen dagen. Was gelukkig prima gegaan. Daarna quiche opgewarmd. Smaakte prima! Vind ik sowieso lekker, na de kerstdagen in de aanbieding lekkere kerstdingetjes kopen. Kon gisteren alleen geen lekkere toetjes vinden. Alleen maar met rauwe eieren of alcohol. Volgend jaar beter. @missymona: klinkt als een prima controle. Ben jaloers op je 2 kilo! Kan me voorstellen dat je je toch zorgen maakt om de echo maar klinkt echt alsof het alleen maar is om meer info te krijgen. Wel fijn dat je je beeb nog eens te zien krijgt. @DAGDAG: ben benieuwd wat voor muts je gehad hebt. Misschien kun je die van mij ook krijgen? Krijg ik nl. een Irischeque voor, voor iedere doorverwijzing, haha.
Oké niet altijd, maar laten we eerlijk zijn, MEESTAL wel....en dan idd nog vast aan een infuus, het is gewoon net wat ongemakkelijker.