Februari 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by fredje8, May 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    @pendrag; hier wordt de baby ook steeds sterker, doet soms zelfs onwijs veel pijn. heeft nu mijn heup gevonden om tegenaan te botsen pffffff

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Alles was goed bij de verloskundige, de kids vonden het leuk om ook is het hartje te horen. Tcoh handig zo'n kerstvakantie.

Bloeddruk prima, niets aangekomen de afgelopen 2 weken, ik blijf vooralsnog hangen op 8 kilo. Beter als bij de vorige 3.
    Toen was het 12/13 kilo, ook gemiddeld natuurlijk.

Buik wel flink gegroeid, dus dat zit wel goed.

Koppie lekker (nog steeds) naar beneden en zelf al iets in het bekken aan het zakken, dat is wel apart voor een 4e....maar mooi!

We mogen woensdag 10 januari weer.

Morgen gaan we de Bugaboo ophalen en de Maxi-Cosi met alles erop en eraan, heel leuk! Op me verjaardag.... :)

Gr. Cellie.

3. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Haaj meiden, ik zit niet al te veel meer op de pc want ik heb heel erg last van mijn rug als ikte lang zit, helemaal bovenin mijn rug heel dom :(
    Ben babykleertjes aan het wasse, hier trouwens nog niks gehoord van de kraamzorg :(

@cellie, ik zou het niet weten, ik heb alleen mijn inleiding meegemaakt natuurlijk, maar het lijkt me ove rhet algemeen als er een reden is voor inleiding bijv. als je je zo rot voelt dat het dan nog wel meevalt in verhouding omdat je weet dat je er dan vanaf bent!

4. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    hey lieve dames...
    Ik lees wel mee hoor maar heb even geen puf! Gun mezelf even een half uurtje en dan vliegensvlug weer aan het inpakken..
    Als ik goed mn best doe dan kunnen we vanavond een nachtje in het nieuwe huis slapen :)
    Moet de kasten nog uitpakken en de keuken.. dan komt manlief na het werk met een stel jongens allles sjouwen!
    De baby kamer is zo goed als af.. yes yes..
    En ik.. ben doodmoe maar als vandaag voorbij is dan zijn we heel heel ver gekomen! En we moeten wel want zaterdag is het EID (moslim offer feest) en zondag oud en nieuw.. Dus even tanden op elkaar en gaan met die banaan ;)
    Bekken doen nog heel zeer..moet nu gaan zitten met omdraaien in bed :(: vandaag heb ik zon bekken steun/ band omgedaan en dat helpt goed dus hoop dat vanacht beter zal zijn!

Tot gauw maar weer

5. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Zo ik heb alles weer bijgelezen.

@ Pendrag: Jullie hebben een heerlijke vakantie gehad zo te horen en gelukkig is alles met de beestjes ook goed gegaan.
    Balen dat je zoveel vocht vasthoud, maar hopelijk is het niets ernstig.

Voor de rest een hoop gelezen over emotionele buien, zullen wel de hormonen zijn en af en toe is ff huilen is best goed, laat jullie maar lekker verwennen dooer jullie partners .
    Ik heb ook makkelijk praten want ik heb er (nog) geen last van.

@ Maisy: Tjonge wat een eigenwijs ventje bij jou met z'n gedraai.
    Hopelijk gaat hij uiteindelijk nog goed liggen.

Verder ook gelezen dat alle bezoekjes aan de VK weer goed zijn verlopen, dat is fijn om te horen.
    Ook de intake gesprekken van de kraamzorg vielen gelukkig mee..
    (behalve die van dagdag)
    Fijn dat er ook hondeliefhebbers zijn bij de kraamzorg (wil ik ook)

@ Dagdag: Ben erg benieuwd naar jou intake gesprek......

Wie van jullie hadden er nou Kraamzorg de waarden en heeft al een intake gesprek gehad ?

@ Cellie: Veel plezier morgen met het ophalen van de wagen en de maxi-cosi en natuurlijk fijne verjaardag alvast gefeliciteerd!

Beeb is ook behoorlijk druk en beweegelijk,
    vraag me soms af of dat ze nog wellles slaapt ....
    Toch gek he de verloskundige zegt dat ik me niet druk moet maken,
    dat ze gewoon de verhouding wil weten omdat ze het op dat moment niet goed kon voelen, dacht dat ik blij zou zijn met nog een extra echo maar ipv daarvan zit ik me toch weer zorgen te maken.
    Ik vind mijn buik niet super groot, zei vond wel dat ik een flinke buik had in vergelijk met vorige keer maar ik heb haar dan ook al vanaf 7/11 niet meer gehad. Ze vond ook dat ik (waarschijnlijk) best veel vruchtwater had omdat ze de beeb dus niet zo goed kon voelen maar dat kon ook komen door dat ze meer naar binnen lag vandaar dus de echo om de verhouding te baby/vruchtwater te checken...
    Wist ik veel dat het ook niet goed is als je teveel vruchtwater hebt..
    Ik net zoeken op internet naar de gevolgen van teveel vruchtwater, daar wordt je dus ook niet vrolijker van.
    Het kon volgens de verloskundige ook weer met zwangerschapsuiker te maken hebben terwijl de bloedtest juist uitwees dat ik geen hoge suikerwaarde in mij bloed had.

Bah waarom doe ik... nadat de verloskundige me uitdrukelijk
    heeft gezegd dat ik me geen zorgen moet maken...
    dat nu juist wel weer..

"zucht"

Ik ga ff wat eten, tot laters ..

6. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    trouwens hier ondanks het smeren toch wat strepen op mijn buik
    onder mijn navel zie ik zelf dus niet maar zag het in de spiegel grrrrrrr

7. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ Achiaatje: Erg knap van je dat je nog zo actief bezig bent,
    kijk je wel een beetje uit voor je gezondheid en die van de beeb.
    Sterkte en hopelijk kun je na oud en nieuw weer een beetje uitrusten.

waar blijven die foto's van al die babykamers die al af zijn ...........

8. Annelies

Annelies Niet meer actief

die van onze babykamer staan er al een tijdje op, zie album, maar ik ben ook erg benieuwd naar jullie kamertjes meiden!

9. Annelies

Annelies Niet meer actief

kijk in net in mn album.... staan ze er helemaal niet op! wat een muts... ik dacht toch echt dat ik ze erin gezet had..... VREEMD!
    nou, ga ik nu maar ffies doen dan

ze staan er weer in... nu die van jullie nog!

10. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    @annelies, ik heb geen babykamer dus kan ook geen foto's plaatsen :)

11. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Hahaha grappig, prachtige kamer hoor zeker dat donkere koloniale
    hout met wit en dat schaapje vindt ik ook geweldig het is dat wij een zee/strandkamer ervan maken anders had ik alles van dat schaapie gekocht.

12. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Nou dan maak je maar een foto van de overloop ;)

13. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zit toevallig net te lezen over het verschil tussen wel en niet inleiden en ik vraag me dus af hóe iemand kan weten dat de ingeleide bevalling zwaarder was? Als je diezelfde bevalling niet hebt meegemaakt zonder inleiden? Ieder bevalling is toch anders?

Het lijkt mij ook niet dat een vk zomaar eventjes doorverwijst. Moet je toch een goede (medische) rede voor hebben lijkt mij. Ben er trouwens nog niet aan uit wat ik wil..en niet te vergeten wat het beste is!

Weer een aantal vk bezoekjes de 10e januari hè volgens mij ;) Grappig :)

@Aichaatje: Je moet het volgens mij echt rustigeraan doen hoor meid! Snap wel dat je alles af wilt, maar zoveel pijn aan je bekken hebben dat je strax haast nix meer kunt is helemáál vreselijk hoor!

Hier is ook Junior erg beweeglijk en sterk hoor Je weet niet wat je ziet als die buik zo heel erg beweegd! VK zei al: jij hebt een mooie studiebuik :p Dunne buikwand en beweeglijke baby ;)

14. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mooi dat koloniale Annelies!

Hier ook geen babykamer, dus ook geen foto ervan :p

15. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Jij zou een foto maken van het wiegje naast je bed Maisy ;)

16. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    hoorde net van een vriendin dat ze een miskraam heeft gehad.
    ze zou vandaag haar 1ste echo krijgen, met 11 weken.
    maar het is van 't weekend fout gegaan.
    echt ff zwaar kl%te!

wijzelf hebben net het geboortekaartje + tekst + namen definitief uitgekozen.
    ( met een dubbel gevoel )
    zijn er nu helemaal uit.
    morgen bestellen met mijn moeder, want die mag betalen natuurlijk, haha.
    wel ff goed opletten dat zij de namen dus niet komt te weten!

ik heb ook nog niets gehoord van het kraambureau.
    zit ook bij de waarden.
    missymona, wanneer hebben ze jou gebeld dan?
    zijn toch de zelfde tijd uitgerekend.

17. Dagdag

Dagdag Actief lid

May 30, 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Missymona; fijn dat alles goed was bij de vk! lekker een extra echo om alles nog even te checken, kan je stiekem weer naar je kleintje kijken!

Cellie: fijn dat bij jou ook alles goed was bij de vk: 8 kilo..... heerlijk voor je!

Maisy: vervelend dat je zo'n last hebt van je rug! Sterkte en maar goed rustig aan doen!

Aichaatje: toppie dat de babykamer af is: plaats je nog wat foto's in je album? Je hebt een paar drukke dagen voor de boeg, ik zou wel rustig aan doen als ik jou was...

Annelies: mooi kamertje hoor! Echt een fijn gevoel dat het af is, vind je niet?

Eventjes vertellen hoe het met de muts van de kraamzorg was: ze was gewoon wel heel aardig hoor, alleen ze gaf ons het gevoel dat je compleet hopeloos en onthand zou zijn zonder kraamzorg. Bijvoorbeeld dat als je in het ziekenhuis was bevallen en je zou met de baby naar huis komen dan moet je direct bellen, zodat je vooral niet alleen met de beeb thuis hoefde te zijn. Ik weet echt dat ze het allemaal goed bedoelde, maar het gaf met name mijn man een gevoel alsof je zonder kraamzorg niets kan. Hij vond dat ze net deed of we debiel waren en zei ook op een gegeven moment tegen haar: ik kan ook logisch nadenken hoor! Verstandelijk weet ik wel dat ze het allemaal goed bedoelen en ze proberen je een gevoel te geven dat ze straks klaar staan voor je. Alleen in dit geval kwam dat soms anders over. In ieder geval krijgen we de standaard 44 uur kraamzorg en was ze na 45 min. gelukkig weer op weg naar huis.... :rolleyes:

Verder is mijn kraampakket vandaag ook eindelijk binnen! Ik had vorige week gebeld en het stond inderdaad niet in het systeem! Hebben ze toch nog snel geregeld. Het is ook een supermooi pakket vind ik! Zelfs een kraamcadeau, een mooie luiertas van Nijntje! Verder alle benodigdheden en zelfs douchespul voor mama, speciale voor de beeb en hele fijne desinfecterende handgel. Ik vond het echt top.

Net ook een e-mail gehad dat bekend is wanneer de babykamer in het magazijn is: week 2. Op zich vrij laat (nog maar 4 weken tot de uitgerekende datum), maar wel fijn dat we nu in ieder geval iets weten.

Verders eigenlijk niets bijzonders. Helaas geen aquajoggen vandaag en morgen... dus ik ga maar verder met mijn werk op de pc...

Fijne avond!

Liefs,

DAGDAG :)

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    @missymona: wanneer is je echo?

19. kristel

kristel Niet meer actief

@Maisy: ik las op een ander forum een reactie van jou dat je een geboortetens hebt aangevraagd. Heb jij hier ervaring mee of ken je mensen met ervaringen hiermee? Ik heb namelijk tijdens mijn vorige bevallingen enorme rugweeen gehad en ik vraag me af of geboortetens iets voor mij is. Ik heb het nog niet besproken met de verloskundige.

20. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Bij jullie ook vakantie met agquajoggen DAGDAG? Hier wel iig. Tot 5 jan gesloten.

Ja die kraammutsen denken dat je nog geen 5 min alleen voor je kindje kunt zorgen hè als je thuis komt. En dat terwijl je 's nachts toch ook alleen bent :p Ach ze zullen het goed bedoelen ;)

@runner: dat is geen leuk nieuws zeg van je vriendin..
    Ben benieuwd naar het kaartje en de namen :D

Iedereen er al aan uit? Namen en geboortekaartje enzo?

Share This Page