Judith: ja inderdaad, we hebben ook vakantie met aquajoggen. Wist ik niet, misschien volgende week even een keer vrij zwemmen! Komt het je bekend voor dat de kraamverzorgenden denken dat je het niet zelf kan? Ik zal echt niet zeggen dat we alles weten en we staan ook open voor alle handige tips, maar we zullen ons inderdaad 's nachts etc. toch ook moeten redden. Gaat allemaal wel lukken! Ik weet zeker dat ze het goed bedoelen hoor! Runner: hè, wat vervelend van je vriendin! Moeilijk als je dan zelf wel met alle leuke dingen van baby's etc. bezig bent! Namen en geboortekaartjes: help! We zijn er echt nog niet uit. Geboortekaartje zal denk ik niet zo'n probleem worden (we willen dat bestellen via geboortepost.nl), maar de naam.... Net nog even een uurtje gewerkt, maar helaas, de achterstallige werkzaamheden zijn nog steeds niet helemaal weggewerkt. Morgenochtend maar gelijk weer verder gaan.... Weltrusten iedereen! DAGDAG
KOmt mij idd bekend voor! Tegen mij deed ze ook zo en ik heb toch al wel wat ervaring nu onderhand denk ik Ach, vond het wel grappig eigenlijk Ja, ik ga ook een keertje vrij zwemmen. Zwemmen is goed voor mn spieren die ik 'normaal' niet meer goed kan gebruiken. BLijf jij tot het einde aquajoggen? Wij hebben de naam én het kaartje dus kom maar op!
Hier is naam en kaartje geregeld. Alleen opmaak van het kaartje moet nog. Heb vandaag een voorbeeldkaartje thuis gekregen. Kan ik mooi kijken hoe de tekst staat. Heb tijdens ons weekendje weg lekker gezwommen, kan maar zo zijn dat ik nog een paar keer ga. Jammer dat je nog niet klaar bent DAGDAG. Morgen weer een dag. Ik ga morgen de mail van mn werk ook maar weer eens lezen..... Vriendlief werkt me hier ook enorm op mn lachspieren. Hij heeft van een collega tassen vol met knuffelbeesten gekregen (liefhebbers mogen komen afhalen) en heeft nu een stel beren aan z'n voeten. Hij loopt nooit op pantoffels en nu met van die vreselijke beren. Staat hem erg schattig. Honden vinden het ook een feestje. Staan met z'n drieen in z'n voeten om te happen!
Zo dames, had weer heel wat bij te lezen. Probeer even op alles te reageren. Wenniepenny: wat goed dat je alles hebt kunnen bijlezen. Nu proberen bij te houden he , erg lastig gaat hier soms zo snel. Heb er ook moeite mee. Ben benieuwd naar de foto's van je kinderkamer! Brenda77: ai straie... balen meid. Hopelijk blijft het bij wat je nu hebt en trekt het na de bevalling weer snel weg. Ik smeer me elke ochtend en avond in met of zwitsal mama (buikcreme) of Dove bodylotion voor de droge huid. Die is lekker vet. Tot nu helpt het. Lekker gevoel he dat alles af is qua schoonmaak. Wij gaan morgen weer wat doen, alle meubeltjes moeten nog schoongemaakt worden (zit nu zo'n witte laag op) en dan kan wat er gewassen is ook de kast in. Ik ben van plan BV te gaan geven, maar heb soms ook zo mijn twijfels hoor. Met name omdat je dan de enige bent die kan voeden en dat lijkt me voor de papa ook niet altijd leuk. Maar ik ga het zeker proberen en bevalt het niet, dan bouw ik het af en gaan we over op flessen. En het koffertje moet ik ook nog inpakken, maar dat ga ik doen als ik met verlof ben. daphne78: leuk de site, en wat een klein meissie is het eigenlijk he. Op de foto in je album hier valt het niet zo op, maar zo in de couveuse met al die slangetjes... Ben erg blij te horen dat het steeds een beetje beter gaat. Hopelijk houden jullie die stijgende lijn en is ze snel van de IC af! Wat fijn dat je heb mogen kangeroen. Volgens mij zijn dat hele fijne momenten voor jullie beide. Geniet er maar lekker van. Aichaatje; wat jammer dat je HB te laag was. Maar gelukkig heb je er medicijnen voor gekregen. En doe je het wel rustig aan meid? Niet goed hoor zo druk bezig zijn! Ben erg benieuwd naar je kamertje, zet je foto's online? Pendrag; zo te horen heb je een prima weekend gehad! Klinkt heerlijk. En fijn dat je controle goed was. Nog een tip over je gewassen plasje; als je je hebt gewassen ook een tampon inbrengen, zo komt er zeker geen afscheiding bij je plas. Tenminste dat moet ik van de HA doen bij urine controle. fredje8; ben erg benieuwd naar de foto van jullie kamertje! DAGDAG; leuk hoor je foto's! En de kleur is ook erg mooi. Ben benieuwd naar de rest. En ik heb ook (nog?) geen last van emo-buien, geen gescheld naar manlief of huilbuien. Zijn we allebei erg blij om Grappig verhaal van je intake met de VK, denk dat ik me ook zo zou voelen hoor. Net of jullie een stel kleuters zijn en niet weldenkende volwassenen. maisy; zo je meiden zijn flink verwend zeg! Die komen de kerstvakantie wel door denk ik met al dat nieuws. Wat een eigenwijse draaikont dat kereltje van je. Hopelijk draait ie zich snel nog even om. Wat soms wel eens schijnt te helpen is een tijdje op je handen en knieen zitten met je buik lekker aan t 'uithangen', zo heeft ie de meeste ruimte. Kraamzorg heeft zich hier ook nog niet gemeld. Kijk het dit jaar (klinkt dat raar he) nog even aan, en anders ga ik ze zelf wel bellen. Beter te vroeg aan de bel trekken dan dat ze je vergeten. En wat is een geboortetens? Judith75; tjee Judith meid heftig zeg bij de VK. Maar gelukkig dat ze je willen helpen en je serieus nemen. Geeft misschien alweer wat lucht in je hoofd? Maar misschien is het niet nodig en kondigt meneer zich lekker op tijd aan bij je. Aangezien je ook oefenweeen hebt, zo zomaar kunnen. Helpt de natuur je vast een handje. Naam en geboortekaartje zijn hier het enige wat betreft de baby dat helemaal compleet is. Bestand van het kaartje ligt al bij de drukker, we hoeven alleen nog data etc door te bellen. missymona; goed dat ze voor de zekerheid een echo laten maken. Er is vast niets aan de hand, dus zou me er niet te druk over maken (makkelijk gezegd natuurlijk). Wanneer moet je voor de echo? Had me eigenlijk ook niet gerealiseerd dat te veel vruchtwater slecht zou zijn. Even de echo afwachten en dan weet je het. Cellie; alvast gefelictieerd! Ook een prima controle zo te lezen. Leuk vooruitzicht dat je de spulletjes kunt ophalen. Annelies; leuk kamertje. Mooie klassieke meubels! Met mij (ons) gaat verder alles lekker. Ben deze week vrij en geniet er echt van. Gelukkig hoef ik volgend jaar (hihi) nog maar 3 dagen te werken en dan heb ik verlof. Het kamertje vordert ook goed. Alles staat nu zoals ik het wil (moeders wil is wet ). Morgen komt mijn moeder om de gordijnen af te maken (komt de zoom er hier in naaien, zodat de hoogte goed is), planken hangen ook al. Ziet er dus al heel echt uit en ben er heel blij mee. Loop er steeds even naar binnen om te kijken. Heb ook alvast een geurzakje van zwitsal neergelegd, dus het ruikt er ook al heerlijk. Kom er helemaal van in de stemming. Dekens en lakentjes zijn al gewassen en gestreken, dus als het schoon is, kan het bedje voor het eerst worden opgemaakt. Morgen of van het weekend alles schoonmaken en de kleertjes gaan wassen en dan is het zo goed als af. We moeten nog wel eea kopen zoals flessen, badje en standaard, babyfoon en dat soort zaken. Maar denk dat we 90% van de lijst wel hebben. Kortom, wij zijn er bijna helemaal klaar voor. Ik heb volgende week weer een bezoek aan de VK, dus aan dat front hier nog geen nieuws. En had vanavond de laatste les van het pufklasje, was weer erg gezellig en ook weer nuttig. Er was al 1 iemand van het klasje bevallen (31e uitgerekend), dus nu is het verder aftellen voor de rest. Ja 't gaat echt spannend worden nu, ook voor ons. Nog 'maar' 3 weken en dan mag ik al thuis bevallen. Vind het wel een heel raar idee, ook omdat ik volgende week nog moet werken. Nou ga nu lekker douchen en mijn mandje in, want 't is al laat. Welterusten!
Fijn dat alles goed loopt IkenKleine. Laatste restjes komen ook wel in orde. VK vroeg mij vandaag nog of ik op een pufklasje ging maar ik heb bedankt voor de eer. Wat heb jij eraan gehad? Je klinkt er in ieder geval enthousiast over.
@ Runner: Zo dat is zwaar kl*te voor je vriendin, hopelijk kun je der een beetje steunen (kan me voorstellen dat het niet makkelijk voor haar is omdat jij al zo ver in de zwangerschap bent.) Kraamzorg heeft mij ongeveer een week voor kerst gebeld. Bel ze anders zelf ff op, je weet het maar nooit misschien zijn ze je wel vergeten. Net zoals de Trias mijn kraampakket was vergeten. Dat was trouwens ook een leuk pakket, mooie afsluitbare box, badcape (met girafje) , knuffel (met girafje), luiertas(met girafje)en natuurlijk de verdere benodigdheden @ Dagdag: Ik probeer er maar positief over te zijn en wel leuk om het kleintje weer te zien maar ben eigenlijk heel de zwangerschap al een beetje angstig dat het fout gaat dat zal wel met mijn eerdere miskraam te maken hebben. Fijn dat je man bij het intake gesprek was en dat hij zijn mond open heeft gedaan. We hoeven toch niet alles maar te accepteren, het gaat tenslotte om ons lijf en leven. Overal te wereld krijgt men kinderen en bijna nergens hebben ze kraamhulp.... Fijn dat je nu in iedergeval weet wanneer de spulen voor de babykamer komen en gelukkig ben ik niet de enige die het kamertje nog niet heeft ingericht.. @ Judith: Je moet je inderdaad niet schuldig voelen als je ervoor kiest om ingeleid te worden, zoals je al zei de verloskundige zegt dit niet zomaar ik denk zelf dat ze dit zei zodat je dan misschien iets meer rust hebt (wetende dat als je het echt niet meer ziet zitten ze jou dan helpen) @ Pendrag: jaloers op die 2 kilo van mij ben je gek, in totaal zit er nu 21 kilo bij ! Weet nog niet wanneer ik voor de echo moet ze konden pas 2 januari naar het ziekenhuis bellen voor een afspraak dan bellen ze mij op door te geven wanneer ik dus terrecht kan. Kaartje is gelukkig wel af nog wel even kijken of de proefdruk net zo mooi is als op de computer. Kreeg echt een bigsmile van het kaartje met de naam erop.. Onwerkelijk maar ook weer zo dichtbij..
Pendrag; Pufklasje vond ik wel erg de moeite waard. Ik volg de cursus zwangerschapsmensendieck en daarbij krijgen we niet alleen veel nuttige informatie, maar ook veel oefeningen om bepaalde spieren sterker te maken (je rug), met welke spieren je het beste kunt persen, puffen, ontspanningsoefeningen, bekkenbodemspieren zijn behandeld. Maar ook hoe je je nu het beste kunt omdraaien in bed, tillen, staan, etc. En in maart hebben we nog 3 lessen en dan krijgen we oefeningen om weer in conditie te komen (wat wel en niet etc). Maar bovenal vond ik het gewoon erg gezellig.
@Ikenkleine: jij ook al bijna klaar met het kamertje lekker hoor, en dan nog mar 3 dagen werken mjammie, ik heb nu ook een weekje vrij en vind het echt heerlijk helaas moet ik in het nieuwe jaar nog 8 dagen werken maar het is daar niet zo druk meer.. En ik kan zoiezo nog 2 keer eerder naar huis vanwege de echo en de volgende controle Heb erg veel zin in mijn verlof, lekker kneutelen met de babykamer. Slaap lekker!
Is de rest ook al naar bed ? @ Maisy: Goh wat een grote meid die dochter van je met der eigen mobieltje, leuk hoor en ook nog is makkelijk dan kan je haar (altijd) bereiken
Het is hier inderdaad wel eens drukker geweest. Moet zeggen dat ik ook nu pas zie hoe laat het is. Ga nog ff lekker wat drinken en dan mn bedje opzoeken Trusten allemaal en tot morgen!
Zo, ik kom ook nog eventjes welterusten zeggen Ik heb vandaag moeite met zitten, dus was niet echt vaak aanwezig vandaag.. Misschien dat het morgen beter gaat.. Ik ga eerst uitslapen morgen! (als het lukt) Shirin is logeren en Yasmin is ook een uitslapertje dus dat zou goed moeten komen Slaap lekker allemaal!
ikenkleine, zal mijn best doen om het erop te krijgen het kamertje, maar ik moet wel zeggen, die echo's is me ook niet alleen gelukt, maar komt goed van het weekend ga ik er eens voor zitten judith ja ja het kaartje is al af, proefdruk gehad en helemaal toppie! En de namen, daar zijn we al zo''n twee jaar overuit, en we vinden nog steeds dezelfde mooi, dus dat komt goed uit he!
pendrag, bij ons kon er veel bij de kraamhulp, als je in het begin meer uur nodig hebt, dan komen ze op het eind gewoon wat minder. En wil je dat ze een dag om 10 uur beginnen is allemaal mogelijk. Hoe was jou intake?
@Pendrag, gelukkig zijn er maar weinig mensen die echt pre-enclampsie krijgen, en ik was van deze groep hier dus de gelukkige (ahum). Met name hoge bloeddruk is iets waar je op moet letten, en het vocht vasthouden dat doen veel meer zwangere dames. Ik ben het nu aan het kwijtraken, en ben dus al op 12e dag na bevalling. Zorg dat je gewoon lekker veel drinkt, en mocht je twijfelen, laat je urine dan ff checken. Maar ik was serieus echt best beroerd, waardoor ik zelf het gevoel had dat het niet goed was. Wij hadden dus nog geen geboortekaartjes uitgekozen, hebben we eergisteren gedaan en als het goed is krijgen we ze vandaag binnen. Kunnen we ze gaan versturen JOEPIE! Intake kraamzorg heb ik niet gehad, heb ze ook niet gebeld om te vertellen dat ik al bevallen ben, en heb met VGZ gesproken over couveuse nazorg (heb ik recht op gelukkig) en dat moet ik dus op de intake bespreken. @Aicha, ik had het al lang moeilijk met het omdraaien in bed. En helaas nog steeds heb ik er moeite mee. Op zwangerschapsgym hebben we het omdraaien in bed nog besproken en je moet echt schuiven met je kont en je omgooien in bed. Het draaien via zitten schijnt erg zwaar voor je lichaam te zijn. @Runner, het is altijd moeilijk als je hoort dat iemand in je omgeving een miskraam heeft gehad. Ik heb gisteren trouwens weer in het ziekenhuis gezeten voor mezelf.. ben paar keer bijna flauw gevallen. Blijken mijn medicijnen iets te hard te werken, waardoor bloeddruk weer te veel is gedaald. Dus die zijn nu drastisch aangepast. En ik heb het dan weer ijskoud en dan weer bloedheet. Ik zweet me echt helemaal kapot. Hoezo hormonen? Nou ik ga weer ff naar boven, heb zin om nog een uurtje in bed te duiken, alhoewel alles nat is van het zweten vannacht. En er staan nu trouwens wel foto's op www.samkuster.nl . Doeii
Goedemorgen Meiden, @ Daphne: Tjonge moest je weer naar het zkh, gelukkig was het probleem snel opgelost wel vervelend dat je nog zo'n last hebt hormonen. Fijn dat het kaartje bijna klaar is, ben erg benieuwd maar zal je vast wel op de site zetten toch ? Ik heb net even gekeken naar alle foto's op jullie site, (en wat geschreven in het gastenboek) ze ziet er prachtig uit, nu zie je wel goed dat ze best nog wel klein is. Maar het is wel een vechtertje hoor die dame van jullie. Jullie krijgen dus nog wel hulp zodra Sam thuis komt ? Hoe gaat het nu met haar? Liefs Missymona
@daphne Hoe zwaar is ze nu het is wel een poepie hoor en ik hoop dat je zelf snel weer de oude bent maar dat zal vast wel goedkomen met jou en sam Nou de laatste loodjes wegen het zwaarst dames hier gaat dat wel op maargoed gelukkig niet voor iedereen Ik ben van het weekend enorm druk verjaardag mannetje oud en nieuw dus druk druk zal wel weinig tijd hebben om op het forum te kijken Groetjes allemaal en een goeie jaarwisseling
@ Erna: hele fijne jaarswisseling, doe je nog een beetje rustig aan.. & alvast gefeliciteerd met je man! Groetjes
Whoaaaa kletskousen, moet zo nog meer teruglezen eerst @kristel, was dat op dit forum? Ik post namelijk alleen op dit forum en ik heb geen geboortetens besteld hoor Ik heb wel een keer gereageerd op een topic over pijnbestrijding dat dat me eventueel wel wat lijkt. Beter als medische troep in mijn lijf, en dat kan je thuis gebruiken, goed dat je het ff aan mijn aandacht brengt btw Was het alweer helemaal vergeten. Ships man ik MOET vandaag van de vk bloed prikken, moest ik namelijk al een paar week geleden doen maarre Eefje heeft net overgegeven, al haar ranja, ik moet dus eerst ff aankijken of het kwam omdat ze ranja op een lee maag dronk of dat ze echt niet lekker is, ze heeft wel tot 10 uur suf bij mij op bed gelegen...