Februari 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by fredje8, May 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Goed luisteren hoor naar je buik. Die zegt niet voor niets rustig aan doen. Volgens mij heb je daar in je kraamtijd alleen maar plezier van, als je nu genoeg rust neemt.

Pony is inderdaad bedoeld als gezelschap. Bovendien kan de jongste dochter van mn vriend er ook mooi op rijden. Twee vliegen in 1 klap dus.

2. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

Mar 23, 2006
    975
    0
    16
    Nee 5 weken, dus alleen donderdag en vrijdag nog; godzijdank! Ben er echt helemaal klaar mee ;).
    Vandaag is de nieuwe collega begonnen en die moet ik nog even inwerken. Vermoeiend hoor. Morgen lekker uitrusten en dan die 2 daagjes nog, komt wel goed.
    En inderdaad de bekende laatste loodjes.

De box komt hier trouwens ook al binnenkort te staan hoor. Van het weekend de boom er uit en dan de box ophalen bij vrienden en dan komt die op de plek van de boom. Lijkt me gezellig.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Goed vooruitzicht IkenKleine, 2 dagen red je nog wel!

4. spruitje

spruitje Bekend lid

Aug 16, 2006
    548
    0
    0
    ja goed luisteren is weer zoiets moeilijks als je nog zoveel wilt, zal ik dan toch last hebben van nesteldrang. Maar ik luister wel naar mijn lichaam hoor anders kan ik straks helemaal niets meer...en dat willen we ook weer niet.

Leuk voor de dochter van je vriend als zij er op kan rijden. Maar wie gaat het beestje inrijden dan? Ik neem aan dat jij dat voorlopig niet zal doen, toch!

Ik heb gelukkig veerlof sinds vorige week en kan me inderdaad voorstellen dat ikenkleine het helemaal heeft gehad. Daarom heb ik er deze reis ook bewust voor gekozen om met 34 weken te stoppen. Jij donderdag en vrijdag nog en dan ook lekker genieten ervan.

5. spruitje

spruitje Bekend lid

Aug 16, 2006
    548
    0
    0
    Vraag me wel af waar iedereen dit jaar de kerstboom neer gaat zetten hahah want we maken allemaal plaats voor de box door de boom eruit te zetten.
    Maarja we hebben nog een aantal maanden om dat uit te zoeken.

6. spruitje

spruitje Bekend lid

Aug 16, 2006
    548
    0
    0

Proficiaat Bianc, spannend.....

Ik wens je heel veel succes en laat ons weten hoe het verder gaat..
    Gr ;)

7. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Gefeliciteerd Bianc !
    Ik wens je heel veel geluk toe.. [-o<

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    @spruitje: de pony zal eerst moeten bijkomen en wennen. Het eerste beleren doe ik dan zelf maar erop gaan zitten zal niet lukken. Pony is zo'n 1.15m, echt een ukkie dus. Maar de fokker waar ik vandaag geweest ben, heeft een adresje waar iemand zit die geschikte ruitertjes heeft om dat te doen.

9. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    :( Idd het werken valt mij ook echt tegen, niet dat het erg druk is integendeel maar ben er gewoon niet bij met mijn gedachten,
    nog 7 dagen volhouden en dan eindelijk 16 weken verlof.

En vandaag heb ik gewoon ff een K*T dag..... :cry:

Tringggg dat is de deurbel, eindelijk eten ...

Laters

p.s Sorry voor mij geklaag/gezeur

10. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    :whistle: Ik zag net dat Marjanne vandaag jarig is dus bij deze

Van Harte Gefeliciteerd

Hopelijk heb je een leuke dag gehad !

11. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @Marjanne: Proficiat met je verjaardag meid!

@spruitje: Bij jou dus geen blaasontsteking; beter! Ik hoop bij mij ook niet! Had je die uitslag trouwens dezelfde dag?

@Pendrag: Klinkt leuk een pony erbij als gezeldschap voor je paard en zeker ook leuk voor de dochter van je vriend natuurlijk! Ik heb helemaal niet verstand van paarden enzo, maar onze oudste schijnt het ineens erg interressant te vinden :)

@IkenKleine: Gelukkig nog maar 2 daagjes werken! Kan me voorstellen dat je toe bent aan je verlof..

@missymona: voor jou gaat het ook opschieten je verlof! Hoe komt t meid een k*tdag? Enneh, klagen en zeuren mag hier hoor! Daar zijn we 'lotgenoten' voor hè ;) Wat eet je voor lekkers dat zonet bezorgd wordt? :p

@bianc: proficiat met je zwangerschap!

Zo, hier lekker rustig vanavond, tenminste tot nu toe ;) Mn pa krijgt morgen de sleutel van zn nieuwe woning en heeft 7/8 van zijn spullen al ingepakt dus die kwam hier lekker bakkie koffie met een koekje halen en even bijkletsen ;) Shirin is bij opa & oma logeren en Yasmin gaat nú naar bed toe. zij kan altijd zo heeerlijk uitslapen dus verheug me al op morgenochtend ;) Moet alleen niet vergeten om even een ochtendplasje in mn urinecontainertje te doen :p Kan Sebas het morgenochtend first thing wegbrengen.
    Zometeen de ballen, slingers en lampjes uit de boom, dan kan Sebas em naar buiten joppen! Ik ben hem zo beu nu :(
    Sebas is op zn werk wat vrij aan het regelen. Hij veranderd 1 feb van werkgever en heeft nog vrije-en roostervrije dagen staan. Ook schijnt er op zn werk een betaale zorgverlofregeling te zijn, zodat hij thuis kan blijven om mij te helpen. Zou helemáál te gek zijn! Ik zie het iig eventjes zonniger in nu :)

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Fijne vooruitzichten Judith. Blij dat je een vrolijke(re) dag hebt.

Missymona, als je hier niet mag klagen, waar dan wel? Dit is de uitgelezen plek hoor om je hart te luchten.

Zo, we konden ons niet bedwingen: de box staat. Raar! En daar ligt dan over max. 2 maanden mijn kind in. We hebben hem net op tijd onder uit mijn klerenkast gehaald zeg. De onderkant was helemaal doorweekt. Gelukkig nog net niet tot op het hout dus de box ziet er nog prachtig uit. Zodra ik puf heb, plaats ik hier een foto. Wacht wel even tot a.s. donderdag onze reddende engel weer geweest is hoor. Dan ziet het er hier wat toonbaarder uit.

13. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Dan ben je de 1e met de box al klaar denk ik Pendrag! Apart wel hè als ie staat :)

14. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ Judith: Ik hoop ook voor je dat je geen blaasonsteking hebt.
    Hopelijk kun je morgenochtend heerlijk uitslapen, ik gun het je zo !

En dan nu waarom ik een k*tdag heb:
    Ik voel me erg onzeker over van alles,
    nu ik zo op het eind van de zwangerschap kom krijg ik
    de kriebels. Er komt gewoon zoveel op me af,
    natuurlijk heb ik best wel steun van mijn ouders
    en familie dat het ons allemaal wel gaat lukken.
    Maar we moeten het nog wel ff bewijzen :cry:
    Zo vaak zitten speculeren met mijn mannetje hoe het zou zijn
    met zo'n kleintje en nu het dan bijna zo ver is...
    Erg dubbel hoor de ene keer ben ik erg nuchter en kalm
    en het andere moment juist zo onzeker en bang.
    Uiteindelijk kreeg ik vandaag na al het gespook in mijn hoofd
    dus een huilbui ....
    Ik moet het maar over me heen
    laten komen en vertrouwen hebben "zucht"

Zo dat was dat ...

Over het eten wat werd bezorgd:
    Pasta bolognese en spareribs.
    Was erg lekker!

Enne bedankt voor jullie luisterend oor ;)

15. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    ff een heel ander vraagje..

Volgens de uitzet lijst van mijn kraamzorg
    moet ik onderstaand dus nog in huis halen

· 1 flesje desinfectans (als de verloskundige
    dit wenst)
    · 1 maatkan (om na te spoelen)
    · 1 pak zout (om de bevallingswas te spoelen)
    · 1 plastic afwasbak (nieuw)
    · 2 emmers (waarvan 1 nieuwe of schone)
    · 1 pakje plastic boterhamzakjes (voor
    verwijdering maandverband)
    · noodverlichting (zaklamp)
    · 2 digitale koortsthermometers
    · 1 tube vaseline
    . 1 kruik + kruikzak
    aanvuling op kraampakket:
    · 2 kraammatrasjes (dun)
    · 3 celstof matjes
    · 1 pak kraamverband (groot) of 1 pak
    papieren inlegluiers

Ik heb dus 1 oor thermometer en 1 kruik + zak
    Moet ik nu echt 2 kruiken hebben en 2 digitale thermometers
    ( 1 digitale thermometer moet ik zoiezo nog kopen voor de kleine)

en al die andere dingen op het lijstje, hebben jullie dit ook aangeschaft?

16. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    @Marjanne, gefeliciteerd!

@Judith, nee hoor wij hadden onze box al maanden staan. Konden we er zelf ook een beetje aan wennen :D

@missymona, dat van die kruiken vragen velen zich af. En omdat je in de winter bevalt is het denk ik wel aan te raden, veel kraamhulpen vinden het echt een must. Heeft te maken met het op temp kunnen houden van de kleine als die het zelf nog niet zo goed kan. Ik heb ze bij de HEMA gekocht, zijn ze net iets goedkoper dan in de andere winkels (viel mij op toen ik ze later tegenkwam, maar die stomme krengen zijn best prijzig)

Groetjes Daphne

17. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Het is vrij 'normaal' hoor meid dat je die gevoelens hebt. Het is nogal wat hè! Verantwoordelijkheid voor een klein minimensje, vanalles wat veranderd, dan die rotte hormonen nog die meespelen en jezelf mss ook niet 100% goed voelen enz enz. Het zal heus allemaal goed gaan hoor en natuurlijk zullen jullie goede ouders zijn. Iedere zwangere heeft af en toe twijfels, dus geef lekker toe aan je huilbuien en lucht je hart, want dat scheelt al een hoop!

Dat klinkt id erg lekker zeg pasta én spareribs! Ik had rijst met kip gemaakt en toen ik het eenmaal op mn bord had vond ik het helemaal nix meer :( BLEH!

Over de 2 kruiken, ja, dat is toch per persoon verschillend denk ik of je vind dat ze wel of niet nodig zijn. Ik ben van de 2 meiden allebei in een hittegolf bevallen en heb er toen geen 2 nodig gehad! Wel 1-tje, omdat Yasmin zichzelf nog niet helemaal goed op temperatuur kon houden. Nu wordt Junior in de winter geboren, dus kan me wel voorstellen dat ik dan 2 kruiken nodig heb. 1 om de kleertjes voor te verwarmen en 1 voor in het bedje zeggen ze.. En aangezien ze zo duur ook weer niet zijn, zou ik ze wel aanschaffen. (Ikzelf nu dan niet, want heb ze nog van de oudste en die zijn nog prima!)

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik kreeg ook echt het advies 2 kruiken in huis te hebben. Bij de intake kwam de kraamzorg net bij een gezin vandaan waar ze ze ook hard nodig hadden om de baby warm te houden.

Verder heb ik voor de baby een digitale thermometer, moet voor mezelf nog even kijken of ik een oorthermometer koop (schijnt nogal prijzig te zijn) of een extra digitale.

En wat moet je in vredesnaam met een nieuwe emmer en afwasbak?

En ipv een maatkan kun je ook een bidon en een lege frisdankfles gebruiken heb ik me laten vertellen.

19. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Dan haal ik van de week wel nog 1 kruik, snap het idee erachter wel maar was gewoon ff benieuwd of jullie er ook 2 hadden. :)

Thanks

20. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Tja staat allemaal op de uizetlijst van de kraamzorg instantie..
    Maar bij sommige dingen heb ik zoiets van dat kun je toch ook anders oplossen...

Net zoals die desinfectant,
    er zit al een flesje alcahol in het kraampakket en heb
    ook echt wel een flesje jodium in mijn verbanddoos

en waarom een spinternieuwe emmer en afwasbak?

Share This Page