Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Goedemorgen ,

@ Brenda: fijn dat je beeb al helemaal is ingedaald en dat alles oke is .

@ Sweetcandie: Joh hen je eindelijk het behangetje gevonden ?
    of heb je voor iets anders gekozen ?

@ Judith: ben benieuwd naar de uitslag, maarja dat horen we starks wel dan hopelijk lig je nu nog lekker te slapen .

@ Pendrag: lekker hoor zo'n bordje brinta, hier helaas een snelle boterham van het benzine station :(
    Gisteren de tijd vergeten en geen boodschappen meer kunnen doen en de brinta was dus op Snik..
    Succes vanmiddag bij je therapie !

Nou ik ga maar ff verder met werken, bezig met facturen naberekenen en contoleren zo slaapverwekkend s'morgens vroeg.

Groetjes

2. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Goedenmorgen!

@Brenda: Spannend hoor, ik mag vanaf volgende week vrijdag thuis bevallen, vind het allemaal zo raar dat we strakkies in eenkeer met zijn drietjes zijn, vind het wel onwijs leuk hoor daaar niet van. Dat hij/zij bij jou al in gedaald is, ik moet zodadelijk naar de verloskundige ben benieuwd hoe wij ervoor staan.

Over ervaringen met telefoons, ik heb alleen nog maar nokia's gehad dus kan alleen daar vanzeggend dat ik het goeie telefoons vind.

De box staat in de kamer en gisteren avond hadden we echt zoiets van, net of hij er altijd al stond, alhoewel de hond zoiets had van, wat is dat nou weer voor een ding. Ach hij moet maar wennen hihihihihi

Fijne dag allen, ik ga zo naar de verloskundige!
    Doei

3. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Goejemorgen meisjes! :D

Bedankt voor de felicitaties! ik ben gisteren zoooo verwend! :oops:
    Ik heb van m'n mannetje een etagerre gekregen, is leuk af en toe nog wat voor mezelf te krijgen. ;)
    Voor de baby heb ik een Lodger gekregen, maar dat wist ik al. (m'n ouders vonden em zo leuk dat ze het niet meer geheim konden houden) :D
    Van m'n schoonouders een nieuwe box, die komt zo snel mogelijk in de woonkamer te staan :D
    Van m'n zus een mixer en wat babyspulletjes :D
    en verder een heleboel tutteltjes vooral voor onder de douche. Ik kom zo m'n verlof wel door!

Van de week wilde m'n vader beginnen met de meubeltjes in elkaar te zetten, maar wat bleek; we missen de helft van de schroeven!
    Nu moet ik dus maar gaan bellen of ze die willen opsturen. Baal er wel een beetje van. Ik wil nu eigenlijk alles wel een keer af hebben.'
    Ga zo met m'n zus lekker winkelen, (ik heb ook een heleboel cadeaubonnen gehad. ;) ) en ik denk dat ik dit keer toch maar volgens een lijstje ga winkelen. ;)

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @Marjanne: FLink verwend jij! Veel plezier met winkelen! Jij moet ook naar de vk vandaag toch?

@fredje: Hoe was het bij de verloskundige?

@missymona: Het uitslapen werd niet echt superuitslapen ;) Yasmin werd huilend wakker..dat gebeurd dus echt nooooit hè! Tandjespijn zei ze (komen nog kiezen) Ben ook benieuwd naar de uitslag, maar hier krijg je em dus ook niet gelijk. Ik word gebeld schijnbaar.. :(

@Pendrag: Waar die teatree allemaal wel niet goed voor is hè ;) Ik wist niet dat dat ook hielp tegen branderig gevoel joh! Los je het dan op in water ofzo?

Ikzelf heb ook altijd Nokia gehad, totdat ik zostom was om mn laatste foon te ruilen met mn zusje, omdat anders haar vriend met een ladyphone moest gaan lopen (hij kreeg haar 'oude' zeg maar en zij een nieuwe bij dr abbo) Nu zit ik met die Siemens en ik vind em echt waardeloos! Ik kan nog steeds niet fatsoenlijk sms-en met dat ding :p
    Dus ben wel blij dat mn abbo zo afloopt en ik een andere kan uitzoeken. Alleen de Nokia's zijn natuurlijk weer níet gratis bij de abbo die ik wil :( Wel die LG Chocolat. Iemand iets positiefs of negatiefs over gehoord?

Fijne dag allemaal!

5. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    hoi hoi,

judith alles was goed gelukkig, de beeb is al lekker aan het indalen, scheelde al 4 cm met de vorige keer. Als advies op het maagzuur kreeg ik kleine beetjes te eten, dit doe ik al, dus daar gaan we nog maar ff mee door.

Marjanne, lekker joh zo verwend worden, ik ben van de week ook jarig, ben weer benieuwd wat ik gakrijgen. Trouwens balen van het kamertje, willen ze hem inelkaar zetten mis je de helft, vervelend joh!

pendrag, je hebt weer een kort nachtje gehad, vanmiddag dus lekker een middagdutje doen of niet? Ik val s'middags op de bank altijd ff een uurtje in slaap, ik doe 'smiddags altijd ff wat ruimen, internetten of lezen en zo rond koffie tijd val ik ff weg (in slaap) 's nachts slaap ik goed, moet er gemiddeld wel minimaal 1 x uit.
    Ik heb alleen met oud en nieuw een kl*te nacht gehad, die was echt niet plezierig. Gewoon bijna niet geslapen, ik was helemaal ontregeld, maar is weer goed gekomen.

liefs fredje

6. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Hallo,

Bij mij ligt de baby ook al start klaar.

Moet nog 3 weken werken.

@Fredje, heb je al vanillevla geprobeerd tegen zuur? Ik heb het ook wel es als ik frisdrank heb gedronken of als ik lig, dan neem ik een lepel vanillevla en dan is het over.

Verder nog pijntjes bij jullie?
    Ik krijg steeds vaker last van me rug en kan niet langer dan 30 min wandelen anders heb ik continu een harde buik.

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ow, ik zal je al mijn klachten en pijntje besparen Mirella! Als ik daaraan ga beginnen met alles achter elkaar opnoemen dan word ik volgens mij niet goed van mezelf! :p Oftewel..te veel om op te noemen dus ;)

Bij mij ligt baby ook al klaar (cbbbi). Indalen zal vast pas op het laatste moment gebeuren. Was met Yasmin ook zo.

Wanneer deze week ben jij jarig fredje? Grappig dat een heleboel februarimama's ook nog eens zelf in januari jarig zijn!

8. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi allemaal,

Ten eerste nog de beste wensen voor iedereen en de kleintjes die gaan komen.

Ben gisteren weer bij de vk geweest en helaas was dit de laatste keer dat ik bij haar ben geweest (snik....). Kleintje ligt nog steeds in stuit en is niet gedraaid. De kans dat het nu nog zal draaien is nihil en de kans op slagen bij draaien ook.....Mijn buik is te strak en placenta ligt aan voorkant dus kunnen ze daardoor niet makkelijk draaien. Daarbij komt dat de baby altijd aan de rechterkant ligt en nauwelijks beweegt/draait...Dit was dus al waar ik al die tijd bang voor ben geweest, maar ja...
    En helaas had de vk ook wat minder goed nieuws toen ze mijn buik ging opmeten....deze is te klein! De vorige controle was deze al aan de kleine kant maar het kon er nog mee door maar sinds 3 weken is het helemaal niet meer gegroeid!
    Nu moet ik 8 jan naar gyn voor gesprek wat te doen met stuitligging en daarna krijgen we een groei-echo...zoals het er nu dus uitziet wordt het een heel klein jongetje....

Verder voel ik me gelukkig erg goed. Af en toe brandend maagzuur maar ja dat hoort er inmiddels bij. Nauwelijks harde buiken en kan ook nog alles...Het enige waar ik wel bang voor ben is dat ik bedrust zal gaan krijgen maar ja ook dat is voor een goed doel.

Merk wel dat de nesteldrang nu groter wordt. Kamertje en kleertjes zijn allemaal klaar...kerstboom er nog uit (mag niet van mn mannetje want hij is morgen jarig en elk jaar gaat de boom er pas NA zijn verjaardag uit:( Dus dat wordt vrijdagmorgen vroeg heb ik met m afgesproken..Dan gaat ie weg en komt de box erin! Kijk er wel naar uit..

Wat hebben jullie allemaal in huis voor de kleine vwb verzorging. Bedoel wat voor spulletjes voor t badderen, naveltje etc? En als je flesvoeding geeft moet je dan ook nog vitamines ofzo bijgeven?

En wat trekken jullie de baby snachts aan? De gewone kleertjes of pyamatje met voetjes er aan vast?

Groetjes, Bab

9. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @Bab

Wat vervelend, dat wordt dus nu al zeker weten een keizersnede?

Ik heb 2 pyamaatjes gekocht van maat 50 met voetjes eraan vast (gekocht bij Zeeman)
    Voor naveltje een navelbandje gekocht bij Hema.
    Heb een tummy tub badje en badolie/foam/lavendel etc, talkpoeder,vaseline,zinkzalf,zwitsallotion,haarlotion,hydrofielluiers, badcapes, washandjes, noem maar op ik heb het!

En ik had begrepen dat je druppel vitamine K en D moet hebben ook als je borstvoeding geeft moet je dit aan de baby geven.

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @Bab: Wat jammer zeg dat je kindje nog steeds in een stuit ligt en je nu naar de gyn moet..Doe rustigaan, neem veel rust, zodat je kleintje nog even kan groeien hè!
    Zal even je vraagjes nalopen, mss heb je er wat aan ;)
    - Ik heb voor het badderen wasgel en shampoo van Sebamed en Balneum voor in het badje. (Zul je denken mss shampoo? Maar Shirin én Yasmin hadden beiden echt een giga bos haar toen ze geboren werden, hahaha) Daarnaast heb ik nog Sudocreme voor de billetjes. En nog een legioen aan kleine flesjes met vanalles van Sebamed, want ik heb dat proefpakketje aangevraagd op hun site :p
    - Als je flesvoeding geeft hoeft je kindje geen extra vitamine's. Deze zitten allemaal al in de flesvoeding
    verwerkt. Ik heb trouwens besloten deze keer ook flesvoeding te geven net als bij de meiden.
    - Voor de verzorging van het naveltje heb je gaasjes en alcohol in je kraampaket. Meer heb je er niet voor nodig.
    - Uit ervaring blijkt hier dat de kids in het begin steeds in hun kleertjes slapen. Ik heb nu dus ook geen pyamaatjes in de kleinste maat. Wel allemaal kleertjes waar ie ook lekker in kan slapen, dus geen stugge stof e.d. Je kindje slaapt het grootste gedeelte van de dag en anders zou ie de hele dag een pyama aanhebben eigenlijk ;)

Zo, dit is mijn 'ervaring' betreft jouw vraagjes :p

11. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Judith en Mirella: dank je wel voor de tips! Ga er zeker wat mee doen, moet zo even naar drogist dus kan rustig gaan shoppen!

@Judith: heb jij ook een voorkeur voor merk luiers? Vind dat ook zoiets moeilijks want er is zoveel te krijgen! Zelfde heb ik met flesvoeding. Durf nog niets in huis te halen omdat ik eerste 5 dagen wss in zh moet blijven en kleintje dus flesvoeding vanuit het zh krijg....Weet niet wat ze daarvoor merk gebruiken maar zal iets van Nutrilon zijn denk ik.

Net mijn zus maar eens gebeld of ik van haar rompertjes en pakjes maat 44 mag lenen aangezien haar zoontje met 30 weken geboren is...Denk dat de onze die maat ook krijgt namelijk als ik de vk mag geloven.

Probeer ook echt rustig aan te doen maar de nesteldrang heeft soms de overhand en dan "moet" ik stofzuigen, dweilen en de was aan de kant hebben..Herkennen jullie dat?

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @Bab: Ik heb voor de meiden altijd Kruitvatluiers gebruikt. Die vevallen me prima! Nu heb ik alleen ontdekt dat de luiers van C1000 ook erg goed zijn en aangezien we daar onze weekboodschappen doen, nemen we nu meestal daar een pak mee ;)

Over de flesvoeding: Hier in het ziekenhuis geven ze Friso en toevallig had ik die bij de oudste ook zelf in huis gehaald. Ik heb het bij de jongste ook gebruikt en staat nu weer in de kast. Maar mocht je een ander merk hebben dan het ziekenhuis heeft dan geeft dat nix hoor! Je kleintje krijgt in het begin zo weinig dat ie nog makkelijk omschakeld. Ziekenhuis hier zegt dat de kleintjes meestal het beste reageren op Friso, maar dat zal een ander ziekenhuis vast ook zeggen over het merk dat ze daar geven ;) Je kunt dus gerust alvast zelf iets in huis halen hoor!

Wel handig dat je zus van die kleine rompertjes heeft idd. Als je kleintje klein blijft kun je die goed gebruiken!

Die nesteldrang is volgens mij nu bij iedereen hier aanwezig ;) Bij mij ook! Ik 'moet' ook persé dingen doen, maarja het gaat nu eenmaal niet meer allemaal.. Neem veel rust en geef je kleintje kans om te groeien hè! Schakel desnoods iemand in die voor jou lekker alles poest terwijl jij zeg wat er gedaan moet worden volgens jou ;)

13. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Bab
    ik heb al heel me leven "nesteldrang" op zaterdag, ik ben een soort opruimfreak, een soort Monica van Friends zeg maar hahaha, dus ben benieuwd of dat nog erger kan worden naarmate ik dichter bij de bevallingsdatum in de buurt kom.

Zo te lezen kun je beter naar de tips van Judith luisteren, want die heeft al ervaring.

Voor mij is alles nieuw. Heb wel een klein broertje gekregen toen ik 17 was, maar da's toch anders

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Heej Mirella, jouw tips kunnen net zo goed zijn hoor! ;) Sommige dingen ligt ook aan persoonlijke smaak denk ik..

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Effe update: Ha belde net en ik heb geen blaasontsteking gelukkig. Hij zei wel dat ik meer moet drinken want mn urine was wel erg geconcentreerd.

16. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    Ben ook net terug van de vk en de kleine is hier cbibi oftewel ingedaald en hij ligt gelukkig niet meer in stuit mijn bloeddruk was ook goed 115/60 en de kleine was ook gegroeid dus die groeiachterstand viel wel mee
    Ik moet volgende week nog wel een echo maken maar is meer voor de zekerheid
    Nu nog ff gaan poetsen :)
    En dan kan het wat mij betreft komen hoor gaat het toch snel he en nu helemaal

Nou sterkte allemaal

17. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Judith, ja maar die tip over pyama's vond ik wel goed. Ik heb gewoon blindelings de lijst van de kraamverzorgster opgevolgd. Ik heb zelfs medische handschoenen in huis gehaald voor het geval dat het toch thuis gaat gebeuren.

Mijn nicht had tot 2 keer toe binnen 20 min nadat de weeën om de 5 min kwamen het hoofdje al in zicht in de auto onderweg naar het ziekenhuis! Het kan dus heel snel gaan! Ik moet ook ongeveer 25 minuten met de auto naar het ziekenhuis. Heb al hele scenario's in me hoofd... Daar kan ik echt gek van worden. Ben beetje een controlfreak ook... hihi

18. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    hoi hoi

@mirella vanavond moet ik boodschappen doen, dus een pak vanillevla neem ik zeker mee, thanx voor de tip

@bab28 jammer dat de kleine in een stuit ligt, is niets aan te doen, en mijn nesteldrang werkt ook goed, net nog gestreken en vanavond grote boodschappen gaan doen, want ja mijn verjaardag komt ook in beeld

@judith gelukkig heb je geen blaasontsteking, nu dus met een flesje water overal naar toe, althans bij mij werkt het zo, ik heb last van dikke voeten en sinds ik meer drink en s 'avonds extra met de hond wandel gaat het een stukkie beter

@Erna poets ze, gelukkig dat alles in orde was bij de verloskundige!

19. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ Marjanne:heerlijk toch dat je zo verwent bent geniet er maar
    van je hebt het verdient!
    Wel jammer van die schroeven....

@ Fredje: Fijn dat de beeb al is ingedaald, en alles verder goed was bij de VK

@ Mirella: Bij jou de beeb ook al start klaar, lekker hoor.
    Jij nog 3 weken werken, eind is bijna in zicht nog ff volhouden..
    Medische handschoenen? Dat heeft de verloskundige toch wel bij zich..

@ Judith:Zegt mij niets die LG Chocolat. gelukkig geen blaasonsteking.
    Is bij jou de urine dus ook zo donker? Bij mij dus wel en ik heb ergens gehoord dat dat komt door te weinig drinken. Lastig hoor drinken terwijl je geen dorst hebt .. Dus de tandenfee is bij jullie in de buurt, sterkte met Yasmin (gaat het al wat beter )

@ Bab: Tjonge dan is je instinct toch goed geweest je had al vroeg het vermoeden dat je beeb niet meer zou draaien toch...
    Wel vervelend nieuws dat je beeb niet meer gegroeid is .....
    Ben benieuwd naar de groei echo .. (ik moet ook )
    Ik heb de wasemulsie van Sebamed,de badolie van Sebamed
    lotion van Natusan en een grote pot Sudocreme.
    voor het schoonmaken van de billen heb ik van die doekjes.
    Ook geen pyama's gekocht gebruik gewoon van die lekkere zachte pakjes. Voor de navel zit bij mij ook alles in het kraampakket.
    Met de verzorgings spullen ga ik gewoon uitproberen wat voor mijn beebje het beste werkt er is nu zoveel te krijgen ....
    Heb idd ook gehoord dat de kruitvat luiers erg goed zijn
    (ik heb er 2 om te proberen zaten toevallig in de kruitvat doos )

@ Erna:Heey dat is goed nieuws, beebje niet meer in stuit en de groeiachterstand viel dus ook wel mee, ben ook bnenieuwd naar jouw echo

Het was mij ook al opgevallen dat er een hoop Februari mama's
    in Januari jarig zijn.(ik dus ook ) Erg grappig hoor!

20. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Maisy, Maisy ,Maisy waar ben je...

We missen je hoor!

Deel Deze Pagina