Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Grappig maisy , wij hebben ook die grote zonnelamp en zo'n mammut krukje met kussentje (de crab) Leuke spullen hé
    En wij hebben het mobieltje met de visjes en een visrammelaar past helemaal in de strand/zee kamer ;)

:x Schoonmoeder grrrrr, ik had al verteld dat ze had afgezegd om te getuigen dus ik de gemeente gebeld dat ze heeft afgezegd en dat ik een andere getuigen zou doorgeven, vorige week zijn wij ff lang geweest en toen zei ze dat ze toch maar wel zou getuigen als wij haar zouden halen en brengen met de auto. Dus ik de gemeente van de week weer gebeld dat ze toch aanbleef als getuige. Belt ze net op dat ze het toch NIET ziet zitten arrrchh :x Kan ik weer de gemeente bellen en zo heeft mij vriend dus niemand van zijn familie die wil of kan getuigen, erg leuk voor hem NOT ! Altijd heeft hij voor hun (zijn moeder en broertjes )
    klaar gestaan en als hij dan is wat hulp kan gebruiken. Z'n broertje zou al helpen met klussen maar daar zitten we nog steeds op te wachten, toen we vroegen of hij ook mee wou gaan naar de gemeente en een hapje eten was hij al aan het zuchten dat hij dan de hele week wel niets zou doen zodat hij wat energie over zou hebben (werkt al jaren niet).
    Hoe erg kan het zijn om een halfuurtje bij de voltrekking aanwezig te zijn en daarna op onze kosten een hapje te eten vermoeiend hoor !
    Klerejong, en k*t schoonmoeder... Al met al hebben ze dus echt helemaal NIETS voor ons over.. Ik wordt hier zo boos om...

Zo moest het ff kwijt hoor

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Blech, wat een rotschoonfamilie missymona. Daar heb je ook drie keer niks aan. Klinkt echt als een enorme inspanning hoor, mee naar het gemeentehuis en dan nog eten ook. Je vraagt wel wat van ze ....

Vooral erg vervelend voor je vriend. Niet leuk dat z'n eigen familie dit moeite vindt ipv dat ze blij zijn voor hem. Ik wens jullie evengoed een hele fijne, gezellige dag die het begin is van een heel gelukkig huwelijk!

Enne, nog 1 keer het gemeentehuis bellen dat schoonma het niet wordt en dan kan zij het dak op toch? Van mij kreeg ze echt geen kans meer om zich nog 16 keer te bedenken.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik ga ff lekker douchen en dan puinruimen. Onze reddende engel komt morgenochtend. Wel handig als ze dan ook wat kan doen. Daarna duik ik denk ik mn bedje in. Heb de hele avond al knalharde buiken.

Trusten allemaal!

4. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Ja ik vindt het echt rot voor mijn vriend, hij houdt zich wel groot maar ik ken hem al zo lang (14 jaar)
    dat ik wel weet dat het hem enorm raakt van binnen.
    Net wat je zegt ze vinden het meer een inspanning dan dat ze het leuk vinden voor hem.

Na de bevalling zal ik haar ook wel is ff zeggen hoe ik erover denk,
    nu ga ik daar niet op in want dan wordt het echte een flinke ruzie
    en die stress daar pas ik nu voor. Als ze maar niet denkt dat ze als ons beebje er
    is ff leuk kan komen doen.

Vriendlief is nu al naar zijn bed omdat hij dus echt teleurgesteld is..
    Ik kruip gauw bij hem om ff te knuffelen.

Weltrusten meisjes!

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Zo, jullie waren flink aan het kleppen!
    Ik kreeg het weer op mn 'heupen' en moest persé alle laden in het dressoir uitmesten van mezelf :p Dus daar was ik eventjes mee bezig ;)

6. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Judith: fijn dat je iig geen blaasontsteking hebt! Probeer maar goed te drinken want dat helpt echt zegt men...Vwb die luiers mijn zus gebruikt ze ook van Kruidvat en C1000 en zegt ook dat ze fijn zijn. Alleen van Newborn (welke nooit in aanbieding zijn) zijn de pampers bijna gelijk qua prijs aan die van Kruidvat

@Spruitje: ik kan gelukkig nog heerlijk op mijn buik slapen maar kan me voorstellen dat je het mist. Zou ik ook doen hoor! Hopelijk kun je snel na de bevalling weer je vertrouwde houding aannemen!

@missymona: had idd al heel lang het gevoel dat baby niet zou draaien. Hopelijk heb ik alleen niet dezelfde afwijking als mijn moeder aan mijn baarmoeder. Zij had nl tussenschot en heeft alles moeten laten verwijderen. Zelf ben ik ook met keizersnede geboren doordat er te weinig ruimte was en ik over dwars lag..

Net even bij Kruidvat geweest en heb nu bijna alles in huis (tot aan kraamverband aan toe;). Ik heb nooit maandverband gebruikt dus ben daar echt een leek in...Heeft iemand nog tips daarover? Of mag je soms tampons gebruiken? Volgens mij niet toch?
    Oh ja heb de billetjescreme van Kruidvat gekocht, moet net zo goed zijn als Sudocreme zegt men. Iemand ervaring mee?

En idd had al gehoord dat Friso ook goede voeding is (voordeel is is dat die 3 euro goedkoper is dan Nutrilon en ik al een bewaarbus heb gekregen!). Dus misschien wordt het die wel..Maar stel dat de baby Nutrilon ofzo in het zh krijgt moet je die voeding dan eerst met elkaar mengen voor je omschakelt?

Slaap lekker alvast!

Liefs, Bab

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    De baby krijgt in het ziekenhuis zo weinig dat je zonder mengen kunt overstappen hoor! De eerste voeding van je kleintje is, jaja, wel eventjes 10cc! ;)

Billetjescreme van Kruitvat is zeker goed, alleen bij erge luieruitslag enz zweer ik bij Sudo. Zit ook een probeerverpakinkje van in de Prénataldoos trouwens :p

Tampons mag niet tijdens het vloeien. Je zou er volgens mij niet eens genoeg aan hebben mss ook..zoveel kun je vloeien namenlijk! Ik heb maandverband extra bijgehaald omdat ik die kraamverbanden na een paar dagen te groot vind. Gewoon de allerallergoedkoopste die ze hebben nemen. Die is zonder plastic aan de achterkant. Als je weer gewoon gaat menstrueren kun je je gewone spul weer gebruiken ;)

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Missymona, hoop dat er toch nog iemand zich bedenkt voor je vriend, want ik kan me voorstellen dat jullie je hier erg rot over voelen. Het blijft toch erg bijzonder, en zoveel moeite kost het echt niet hoor.

Ik gebruik inmiddels gewoon weer maandverband, ik kreeg trouwens last van die mega kraamverbanden (die ik eigenlijk niet nodig had, maar het ziekenhuis geeft die automatisch). Echt hard vloeien doe ik niet, deed ik niet. Maar elke dag heb ik wel een moment dat het begint te vloeien, heel vervelend. Luieruitslag bij volwassenen? Kan dat? Want volgens mij kreeg ik daar echt last van. Hoe lang zou je blijven vloeien na een keizersnee?

Morgen gaan we de doos van de prenatal ophalen, ben niet meer zwanger, maar hee hallo, ik wil die doos hahahaha. (Ik ben nog wel in verwachting van de thuiskomst van Sam). O ja het gaat erg goed met Sam, ze ligt sinds vanochtend op de high care, en ademt echt helemaal zelf.
    Wanneer krijg je de uitnodiging van het kruidvat? Die heb ik ook nog niet, en wil ik ook natuurlijk.

Ik merk trouwens dat ik nog helemaal niet doorheb dat ik verlof heb, want ik ben gewoon bezig met werkzoeken.. lekker handig NOTTTTT! En begin ineens te twijfelen, want wil ik wel 4 dagen werken? Pff nee hier moet ik nu niet mee bezig zijn, daar heb ik nog tijd genoeg voor, eerst ik en Sam.
    Nou dames welterusten en een dikke knuffel
    Groetjes Daphne

9. spruitje

spruitje Bekend lid

16 aug 2006
    548
    0
    0
    oh Bab, wat heerlijk dat je gewoon op je buik kunt liggen,
    nog even vol houden en dan kunnen wij dat ook weer.

Ik gebruik ook gewoon weggooi luiers, heb nu heel veel pampers, gekregen met de surprise, in de vorm van een taart. Maar als die op zijn zal ik weer de kruitvat luiers halen daar was ik dik te vreden over en na mate ze groter worden scheelt het ook best qua prijs.

Nou Maisy, heerlijk zoveel als je gekocht hebt. Je hebt je nesteldrang goed beloond zeg :)

Daphne, fijn te horen dat Sam zo goed vooruit gaat. En die zwangerschapsdoos...moet je zeker gaan halen. Gelijk heb je.
    De spullen kan je goed gebruiken, toch!

Maandverband :oops:
    Daar kijk ik dus het meeste tegenop, ik vond die 'luiers' echt verschrikkelijk, ging er gewoon moeilijk van lopen, gelukkig vloeide ik niet zo heel lang en kon dan ook snel van dat dunnere spul gebruiken.
    Door dat ik borstvoeding gaf ben ik pas weer ongi geworden na 4 maanden en kon toen gewoon weer OB's gebruiken.
    ze adviseren nl. de eerste drie maanden maandverband te bruiken ivm eventuele kans op infecties.

Misschien ook een tip voor jullie; :) :)

Omdat ze me een knip hadden moeten zetten bij de geboorte van Kimberley had mijn moeder wat van dat kraamverband vochtig gemaakt en in een plasticzakje in de vriezer gedaan.
    Nou dat koelde heerlijk op de zere plek.
    En als voorzorg ga ik dat deze reis ook doen.
    Het is dan nog makkelijk in vorm de buigen hihi dat klinkt he,
    en het heeft mij echt geholpen.

Zo ik ga nu ook 'lekker'slapen en tot morgen maar weer.

TRUSTEN ;)

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja die natte maandverbandjes zijn hier ook gebruikt hoor!

Ik ga ook slapen meiden! Was een beetje verdiept in een spelletje en zag ineen dat het wel erg laat is ineen! OEPS!

Tot morgen weer dames

TRUSTE!

11. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    Goeiemorgen maar weer

Ik heb gisteren is op de kaart gekeken van de verloskundigen toen ik zwanger was van mijn dochter maar die lag pas cbibi met 36 weken ik vraag me eigenlijk af nu of dat het dan ook inhoud dat je dan eerder zal bevallen.

Ik voel het in ieder geval wel goed dat het al ingedaald is het lijkt wel of het tussen je benen zit raar gezegd maar zo voelt het gewoon

groetjes

12. spruitje

spruitje Bekend lid

16 aug 2006
    548
    0
    0
    goede morgen,

Erna die vraag heb ik dinsdag aan de VK gesteld, omdat het kindje nu ook al is ingedaald en de eertse ook bij 36 weken en zij is met 38 weken geboren.
    Het antwoordt dat ik kreeg was dat ze daar helemaal niets over kunnen zeggen en we gewoon moeten afwachten.

Ik wist overigens niet dat het kindje bij een volgende zwangerschap ook nog kon indalen. Maar dat heb ik al eerder gezegd.

We moeten maar gewoon afwachten en een beetje als een duck gaan lopen :) Dat vind ik nu nl erg prettig anders heb ik steeds dat drukkende gevoel.

;)

13. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Hahaha, als een duck gaan lopen, ik moest even hardop lachen, maar het is inderdaad zo. Erg elegant ja. ;)

14. spruitje

spruitje Bekend lid

16 aug 2006
    548
    0
    0
    Zo ik ga wat poetsen en vanmiddag lekker shoppen.

Fijne dag allemaal en tot vanavond.

groet.

15. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    bedankt voor de tip spruitje en je antwoord zal is kijken hoe alfred j kwak loopt :)

maar je loopt vanzelf wel als een duck geloof ik want het loopt heel raar

Ik moet wel zeggen dat ik op de een of andere manier al heel lang het idee heb dat ik met 39 weken beval vraag me niet waarom maar dat denk ik steeds bij mijn dochter zat ik er ook niet ver naast

wat zit een vrouw toch ingewikkeld in elkaar he :)

16. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Het indalen zegt niets over de geboorte hoor Erna! De oudste was bij mij ook heel vroeg ingedaald en die kwam lekker te laat :p

17. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Kon ik hier maar van indaling spreken haha, de kleine vent buitelt alle kanten nog op...ik zou niet weten hoe hij nu ligt, ik kan dat echt niet voelen hoor, jullie wel?

18. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik voel echt het hoofdje in mijn rechterlies!

Hoe zat het nou ook al weer met zwangerschaps verlof als je werkt?

Je krijgt in totaal altijd 16 weken, maar als het te laat kwam dan had je misschien een paar weken extra?

19. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier ook geen indaling hoor Maisy! :p Voel wel duidelijk een kontje onder mn ribben :)

Mirella, als je later bevalt dan je uitgerekende datum, dan heb je dus idd langer verlof. Als je bijvoorbeeld 6 weken ervoor en 10 weken erna had genomen en je bevalt 1week te laat, dan gaan de 10 weken pas in als je bevallen bent en niet op de uitgerekende datum. Je houdt dus zowiezo je 10 weken na de bevalling. Zo hetzelfde als je hebt gekozen voor een andere variant (5 of 4 weken vt voren stoppen en 11 of 12 wk erna)

20. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    en als je te vroeg bevalt? gaan je 10 weken dan in vanaf de bevalling of vanaf de uitgerekende datum?

Deel Deze Pagina