Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    HEY! 300 pagina's damesssssss!

2. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Pffff… wat een boel om bij te lezen zeg. Ben je paar dagen niet online en loop gelijk zo’n 15 pagina’s achter. Vandaag de laatste dag hier op het werk. Nieuwe collega zit al op mijn plek geïnstalleerd, dus zit nu in een kamertje apart. Lekker rustig. Meeste werk heb ik al overgedragen, dus kan lekker ongestoord even bij lezen 

@Marjanne: nog gefeliciteerd met je verjaardag. Lekker verwend hoor.

@missymona: volgens mij is het vrij normaal dat je de kriebels krijgt, tenminste ik heb het vaker gehoord en gelezen bij vrouwen die aan het einde van de zwangerschap lopen. Nou ik weet zeker; het komt allemaal goed. Tuurlijk kunnen jullie het!
    Wat een nare schoonfamilie trouwens, tjee zeg. Begrijp niet dat sommige mensen zo zijn. Het is toch juist een eer om gevraagd te worden, dan reageer je toch niet zo?
    Wij moesten tegen mensen zeggen dat ze niet mee mochten (wilde er graag bij zijn) omdat we het heel bewust met een heel klein select gezelschap wilde doen. Hopelijk vind je vriend nog iemand om voor te getuigen. En als je schoonmoeder zich wéér bedenkt, laat ‘r maar lekker in d’r sop gaat koken. Nemen jullie nu voor haar de beslissing. Dat gezeur. Zit je nu toch ook niet op te wachten.

@Judith; fijn dat je zoveel tips geeft als ervaringsdeskundige over het kraampakket. Heerlijk!
    Fijn dat je geen blaasontsteking hebt. Hoe voel je je nu verder? Nog steeds ups en downs?
    Mooie auto hoor! Hoop dat het doorgaat.

@Mirella; ik kan ook niet zo lang en veel meer lopen. Krijg ik echt pijn aan m’n banden en harde buiken. Erg vervelend, want winkelen is zo ook niet meer leuk (en dat vind ik nou juist zo leuk ;)).

@bab; wat vervelend dat jullie kleine in een stuit is blijven liggen. En hoop dat ze op de echo goed kunnen zien hoe groot/klein ie is. Hopelijk valt het mee allemaal.
    En inderdaad goed rusten. Ik merkte vorige week het verschil (was weekje vrij), gelijk groeispurt en veel beweeglijker.

@Pendrag; fijn dat je therapie weer lekker was voor je.
    Wat betreft die olie gebruiken. Hoorde van vk dat het onzin was, maar als jij er goede ervaringen mee hebt (kent)… let me know! Zit er nog over te twijfelen, volgende keer maar eens met mijn eigen VK bespreken.

@Spruitje: ja hier ook een verstokte buikslaper, mis het zoooooo erg. Krijg af en toe de neiging om half slapend op mijn buik te draaien (zoals ik gewend was), maar ja houdt snel op. Ben ik gelijk weer klaar wakker en moet ik een andere houding vinden. Nog een paar weken.
    Hoop dat ik na de bevalling weer snel op mn buik kan liggen. Kijk er nu al naar uit.
    Bedankt voor je verkoelingstip! Ga ‘m onthouden.

@Maisy; hihi, je hebt ze even goed laten schrikken. Gelukkig niets aan de hand!
    Je hebt even lekker ingeslagen. Hoop dat er iemand met je mee was om het allemaal voor je te vervoeren. Leuk hoor weer zoveel nieuw spul.
    Heb je toegevoegd aan m’n msn lijst (zul je wel pop-upje van krijgen), kunnen we gegevens uitwisselen.

@Daphne: fijn te horen dat het zo ontzettend goed gaat met Sam. Stoere meid hoor, nu al!

@Runner: tjee flinke baby al.

@Cellie/Maisy: je kunt ook van die (ingevroren) soesjes kopen, die dopen in gesmolten witte chocolade, daarna dopen in de muisjes en even laten drogen. Net als bij lange vinger. Voordeel van de soesjes is dat je ze daarna kan invriezen. Ook handig om in zakjes van zo’n 10 stuks te doen. Dan haal je steeds als je bezoek verwacht een uur van te voren een zakje uit de vriezer. Kun je nu al voorbereiden (als je weet welke kleur muisjes).

Qua telefoon: voor mij altijd een Nokia. Wil echt niets anders meer. Ben er een paar keer ingetrapt, maar de Nokia’s zijn mij het meest betrouwbaar gebleken. Ik mag dit jaar ook weer verlengen/veranderen, halverwege het jaar geloof ik. Leuk hoor, ben altijd zo blij weer als ‘k nieuwe mag uitzoeken ;)
    Vriendin van mij heeft ook een choclat en die is er erg blij mee. Moest alleen erg wennen aan de tipstoestjes en de manier van sms-en. En een vriend van mijn man heeft er ook een en die vind het een onding. Maar is misschien mannelijke lompheid? ;)

Op mijn telefoonlijst staan ook alle mogelijke nummer (stuk of 4 van zijn werk, naast z’n mobiel), weet ik zeker dat ik hem te pakken krijg. Daarnaast de nummers van VK, HA, mijn ouders.

Qua maagzuur; dat wordt steeds erger hier. Vla helpt niet, dus ga maar een Rennie proberen. Heb er met name ’s nachts last van als ik een tijdje heb gelegen. Dan wordt ik ook heel erg boererig, veel oprispingen. Bleh.
    Ga ook maar mijn hoofdeinde iets verhogen, hopelijk helpt dat ook.

Qua luiers ga ik de merken wel uitproberen wat het beste bevalt bij ons en de beeb. Die van de Etos schijnen ook wel prettig te zijn. Maar we hebben hier zo’n beetje alle merken supermarkten, dus we gaan alles gewoon een keertje uitproberen.

Van de week ook controle gehad bij de VK. Alles goed gelukkig. Baby ligt wel koppie naar beneden maar nog niet ingedaald. 2 weken terug was ze nog bibi, maar nu bbbi. Ze is dus nog lekker een beetje boven het bekken aan het draaien. Laatste keer over 2 weken terug en dan elke week.

Wat zijn trouwens jullie ervaringen of ideeën over een combisleeper ipv dekentjes?

Iemand trouwens iets van Aicha gehoord? Die ben ik hier ook al een paar dagen niet meer tegen gekomen. Zal ze druk zijn met de verhuizing? Als niemand iets gehoord heeft, stuur ik haar wel even een sms om te vragen of alles goed is.
    Wel heel leuk trouwens dat we gelijk iemand missen en dat we zo meeleven met elkaar. Erg gezellig en een fijn idee toch?

3. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    @cellie, hey idd, aicha waar ben jeeee?

goed idee van de soesjes :D nu heb ik nog 1 kind te gaan :p

goed dat je het ff zegt van de msn ik d8 al wie is DAT nou? :)

ik had boekenbesteld bij bol.com en er was net zon bezorgmannetje (ik sta met kwast en dikke blote buik in mijn schilderskleen aan de deur :) ik denk nah licht pakketje zeg! zijn het de enveloppen voor de geboortekaartjes en ze zijn moooooooiii!1 had een hele aparte kleur blauw besteld nl. snel trouwens had het gister doorgegeven dat ik ze graag wilde.

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @Maisy: Das snel geleverd zeg die enveloppen!

@ IkenKleine: Je laatste dagje YESSS! Hier is kleintje ook nog niet ingedaald en cbbbi

@Cellie: Ik doe het idd met een (poeder)suikerpapje, de muisjes op de muffins ;)

Goed zeg 300 pagina's alweer! Maar kan altijd meer hey dames! :p

Idd, Aicha ook al een tijd weer niet meer gezien. Geen internet mss nu ze verhuist is?

Zo, mijn moeder is alweer naar huis vertrokken. Het was hier nog redelijk netjes denk ik, want ze was zo snel klaar ;)

Ik kreeg trouwens ook net een pakketje: de geboortesingers en ballonnen! :D :Leuk zijn ze zeg! En ook erg snel geleverd :D Nu is het alleen nog wachten op de klamboe en dan...

ZIJN WE ER KLAAR VOOR!:p

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    judith waar heb je dat weg dan? ik zoek iets van 100 blauwe balonnen, maar overal heb je alleen zakjes met meerdere kleuren of met text erop.

6. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Ik heb Aicha een sms gestuurd, hoop dat alles goed gaat met haar. Als ik wat hoor, laat ik het wel weten.

Snelle bezorging van de enveloppen Maisy en leuk dat je zo enthousiast bent er over.

Wat voor een geboorteslingers en balonnen heb je besteld Judith?

Werd net gebeld door de kraamzorg, ze komt dinsdag langs voor het intakegesprek. Ben benieuwd.

Nu nog 3 uurtjes werken en dan VERLOF :)... hoezo aftellen ;)

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Maisy, ik heb ze besteld bij www.ballonnenenslingers.nl

Ik weet niet of ze ook effen ballonnen hebben eigenlijk.. Ik heb de ballonnen en slingers met de beschuitjes erop ;)

@IkenKleine: Das aftellen zeg! Ook bij jou intake kraamzorg afgesproken..mooi! Ben benieuwd of je wat hoort van Aicha..

Ik bedacht me net ineens dat ik de zegels ook nog niet had, dus heb die óók maar eventjes gelijk besteld :p Nu waren de prijzen veranderd op de site van tnt.

8. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi Meisjes

Snel ff een berichtje zo op m'n laatste werkdag ;)
    (Zit nu stiekum op m'n werk ff te kijken, en ik heb nog zoooo veel te doen)
    Gister alle laatste dingetjes gekocht, maar volgens mij ben ik nog steeds niet klaar :(
    Wel staat sinds gisteren de box in de woonkamer :D
    Ik ga nu snel weer verder, hier alles ok!
    Veel harde buiken, en afgelopen nacht een errug rustig kindje gehad,
    maar nu is het alles weer aan het inhalen.

Ik kom snel weer ff kijken als ik meer tijd heb!
    Tja maar goed dat m'n verlof over 2 uurtjes ingaat!

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Werkse nog eventjes Marjanne!

10. Dagdag

Dagdag Actief lid

30 mei 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Hey lieve allemaal,

Ik zag eventjes snel dat ik al "gemist" werd hier op het forum! Lief hoor, dat doet goed! Gelukkig is alles goed, maar ben erg druk geweest en ook een paar daagjes helemaal niet lekker :( Sorry, maar ik zal zeker weer regelmatig posten. Als ik tenminste die 30 pagina's bij gelezen krijg die ik nu weer achter lig :confused: Stelletje kletskousen!
    Het is nu kerstvakantie en mijn man is twee weken thuis, natuurlijk heel gezellig, maar we zijn daardoor bezig geweest met babykamer etc. Helaas komt het er dan niet snel van om even op het forum te komen! Nu heb ik sinds twee dagen behoorlijk diarree :oops: sorry, minder smakelijk onderwerp. Daardoor voel ik me toch ook niet 100 % merk ik. Ik kan niets normaal binnen houden. Ik zie de getallen op de weegschaal ook weer naar beneden gaan ipv omhoog... Maar goed, als dat alles is ;)

Net bij de verloskundige geweest en alles was goed. Bloeddruk 105/65 en de grootte van mijn buik kwam precies overeen met 35 weken (35 weken alweer :confused: ). Hartje klonk mooi, ze heeft het idee dat de beeb het behoorlijk naar z'n zin heeft in mijn buik!

Ik hoop dat verder alles goed is met iedereen! Eerst moet ik nu nog even werken (administratie) en dan ga ik proberen bij te lezen en te reageren!

Liefs,

DAGDAG :)

11. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    succes met bijlezen DAGDAG ;) en fijn dat je iets van je hebt laten horen!

Marjanne, hier ook de laatste dag! Nog 2 uurtjes meid, dan zit het er op voor ons.

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Gelukkig DAGDAG dat jij ook weer 'terecht' bent! :D Je werd idd gemist hier!
    Klinkt als een goede update van je bij de vk. Gaat snel hè de tijd..hier ook alweer 35 weken..
    Er heerst buikgriep dus ik denk dat jij die ook te pakken hebt (diaree, niet lekker enz) Neem je rust zodat je weer snel opknapt! Wel goed blijven drinken he als je diaree hebt!
    Druk bezig geweest met de babykamer..leuk! Fotootje als je klaar bent hè ;)

Succes met bijlezen! :p

13. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    lekker he, die laatste uurtjes werken!?
    nu nog maar 1tje, hehe.

ik moet nog 2 weken (4dagen) en dan is het voorlopig ook afgelopen voor mij.

nog steeds niks van de kraamzorg gehoord.
    wanneer nemen ze normaal gesproken contact met je op? (rond hoeveel weken?)

ennuh, idd aichaatje, waar ben je?

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Bij mij belde de kraamzorg voor een telefonische intake geloof met 31 of 32 weken..?

K zou zelf effe bellen als ik jou was runner!

15. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik heb afgelopen dinsdag gebeld, en toen werd er verteld dat ik van de week terug gebeld zou worden. wat dus nog niet is gebeurd. wil alleen zeker weten dat ik er straks niet alleen voor kom te staan, haha. ze waren me iig niet vergeten, stond wel in hun bestand :)

heb net ff gekeken voor die slingers en ballonnen, wilde wat bestellen maar betaal dan bijna evenveel verzendkosten als de spulletjes die ik uitgezocht had, laat dan maar zitten, haha.
    kijk van de week wel in noordwijk.

16. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Voor mij was het wel makkelijk om te bestellen, want ik kan hier de stad niet meer in :( De winkels liggen te ver uit elkaar :( Niet op loopafstand voor mij iig, vandaar dat ik dacht: zo kan ík lekker toch iets zelf uitzoeken ipv laten doen door iemand :)

17. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0

Hahaha, ik had precies hetzelfde!

18. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    gelijk heb je, en leuk zijn ze ook nog!
    ben er alleen nooit zo'n fan van om zo achtelijk veel kosten te betalen voor die kleine dingetjes.
    maar idd als je de deur niet meer uit kan is het een mooie oplossing.
    ben ik ff blij dat ik er (nog) niet als een eendje bijloop ;)
    niet gemeen bedoeld hoor!

19. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ach ik kan veel hebben hoor runner! :p ;) haha

20. Judith75

Judith75 VIP lid