Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Goedemorgen judith,

Ben ik blij om te horen dat het goed gaat met je.. wel even schrikken van je man. Hopelijk gaat het nu goed met hem. Ja, zo.n schrik is nooit goed voor een hoogzwangere vrouw. Nog even volhouden. Duurt niet meer lang voor je. Harde buiken willen niets zeggen heb ik ook heel veel last als ik stress..

dikke kus sweetcandie.

2. Dagdag

Dagdag Actief lid

30 mei 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Erna: ja het was best lachwekkend de cursus, maar als het aan die mannen van ons had gelegen was er nog meer gelachen (had van mij best gemogen trouwens). Hij vond jullie ook een tof stel ;) . Het was zo leuk om z’n mening over iedereen te horen. Een van de mannen was in zijn ogen nogal betweterig en daar irriteerde hij zich aan, lachen hoor! Ik begrijp dat je man zo graag nog een keer naar de cursus wil dat er nog een kleine gaat komen ;) . Dan kan je beter de cursus samen bevallen gaan doen, dan “mag” hij iedere keer mee (hihi). Ik begreep dat Karin ook iedereen een kaartje gaat sturen, ik had er eigenlijk nog niet over nagedacht. Ach, ik vind het inderdaad wel leuk om iedereen een kaartje te sturen! Moet je er nu nog meer maken?

Sweetcandie; gaat het allemaal weer een beetje na je rotdag van gisteren?

Daphne: het lijkt me zo’n leuk gezicht om je kindje te zien “snuffelen”! Jaaaaaa, we willen foto’s zien (we zijn helemaal niet nieuwsgierig hoor!), maar het komt wel joh!

Spruitje: gelukkig werd de diarree al minder in de zin dat ik niet meer ieder uur naar de wc moest, dat scheelde al. Er zat dus al verbetering in, maar… ik denk dat de appel en de cola zonder koolzuur toch ook wel geholpen hebben. Ik ben er nog niet helemaal vanaf, maar het is al stukken beter zo! Nog bedankt voor je tips, ik ga ze zeker onthouden! Ik probeer ook iets vaker op het forum te lezen nu, want anders zijn er gelijk zoveel pagina’s bij! Nu had ik ook weer drie pagina’s te lezen, maar wel gezellig! Dat niet kunnen slapen is echt irritant hè! Je kan er zo weinig aan doen. Bij mij gaat het in periodes. Soms slaap ik twee weken iedere nacht slecht en net zoals de laatste nachten gaat het weer stukken beter. Hoe het komt… geen idee!

Maisy: slim dat je zo rustig aan doet, vaak helpt het wel, toch?

Judith: Jee, dat is even schrikken zeg! Gelukkig dat de HAP gelijk een ambulance stuurde om alles te checken! Wat een dag, ik kan me voorstellen dat je nu nog zit te shaken en dat je harde buiken hebt! Al die stress…. Hoe gaat het nu met je man? Doe rustig aan en veel sterkte!

Nou dames, ik heb dus best lekker geslapen. Ben wel af en toe wakker, maar kennelijk maakt dat me niet meer zo veel uit! Ik heb net even contact gehad met mijn werk in het verzorgingstehuis (heb daar vast contract, maar werk op flexibele basis), want mijn verlof start officieel morgen! Ik had eigenlijk afgelopen week nog willen werken, maar vanwege de "buikgriep" had ik niets in laten roosteren. Ze stelde voor om het lekker zo te laten! Was mijn idee ook al, dus daar heb ik in ieder geval lekker verlof! Wel een gek idee hoor! Het administratieve werk dat ik thuis doe laat ik gewoon doorgaan, dat vind ik leuk om te doen.

Dat was het even voor nu, tot later!

Liefs,

DAGDAG :)

3. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Hoi!

Ik ben uitgerekend op 18 februari, en dit is ons eerste kindje, super spannend hoor! Nog 4 daagjes en ik ga met zwangerschapsverlof. Dan zal ik denk ik vaak te vinden zijn op dit forum :D haha.

Groetjes Bella

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @DAGDAG: geniet van je verlof meid. Heerlijk hoor.

@Judith: dat is schrikken zeg. Hoe is het nu met Sebas? Thuis of naar z'n werk? En waar komen de klachten vandaan, weten jullie daar al meer van of volgen er nog onderzoeken ofzo?

@sweetcandie: vandaag beter dan gisteren? Ik hoop dat de virtuele knuffels van de meiden hier gisteravond geholpen hebben. Het komt en gaat toch per dag he, hoe we ons voelen. Ik riep eergisteren en gisteren nog heel stoer: al duurt het nog 9 weken (dan loop ik 2 weken over tijd) dan hou ik het zo prima vol! Nou, sinds gisteravond niet meer hoor. Zou vandaag stiekum mn stal gaan uitmesten maar heb nu al een zere buik en ben net uit bed. Ik hoop dat jij in ieder geval wat hebt kunnen slapen afgelopen nacht!

@maisy: hoe is jouw nacht verlopen? En nog veel last van je buik of zakt het wat af?

@Bella: welkom en lekker joh, nog maar heel even werken. Je bent precies uitgerekend op de dag dat ik heb afgesproken te gaan bevallen! Nou ja, afgesproken: ik heb Junior verteld dat ik zondag wel een mooie dag vind om geboren te worden en dan liever de zondag voor mn uitgerekende datum (23ste) dan die erna natuurlijk.

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hey dames, Bella welkom.

Jezus Judith :confused: hoe gaat het nu met je man? Wel de vk bellen he, ik twijfel aldoor of ik zal bellen, t rommelt nog steeds, elke beweging die ik maak krijg ik een "harde buik" Iris en Sterre lopen dus nu zelf naar school.

@dagdag, joepieee dus je hebt nu officieel verlof?

Ik heb de officiele proefdruk van het geboortekaartje gekregen, ze waren de 2e en 3e naam en een klein beetje text vergeten maar dat hebben ze heel netjes aangepast, echt een superservice hebben ze hoor. En de 60 balonnen die ik heb besteld zijn onderweg en de betaling is van de bank af, dus alles loopt netjes :D

6. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    @judith jeetje wat vreselijk zeg, is je manneke weer thuis? En gaat het vandaag weer een beetje beter met jezelf?l
    liefs fredje

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @maisy: gewoon ff bellen hoor. Geeft toch wat meer rust denk ik ook al kunnen ze weinig doen.
    Ben benieuwd hoe je kaartjes geworden zijn! Nog een paar weken wachten en dan weten we het van elkaar: hoe de kaartjes eruit zien, hoe de beeb heet en bij de verrassingen of het een jochie of een meisje is. We gaan een leuke, spannende tijd tegemoet met z'n allen.

8. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Idd Pendrag,gezellig ook dat we het met zn allen meemaken :D
    Vrijdag moet ik weer naar de vk dan vraag ik of ze ontsluiting wil nakijken, heb zo'n vaag vrmoeden...

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik ga nog even op bed liggen. Ben moe, heb een zere buik en de zon schijnt hier precies in mn ogen als ik op de bank lig.

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @Maisy: Ik zou effe nu de vk bellen en vragen of ze je even kan 'nakijken' hoor! Wachten tot vrijdag is best lang!

Dames, bedankt voor jullie meeleven. Sebas is rustig thuis.. Hij doet zo af en toe es een dingetje maar lekker zonder stress.
    Stress, dat lijkt de oorzaak te zijn. Hij is ook een echte binnenvetter, dus praat noooooooit ergens over :( Makkelijk om dan te 'helpen' he... Hij moet vd week nog naar de HA voor bloeddrukcontrole enz. Hij is rustiger dan anders en ook wat moe, maar dat kan wel hèna al die sensatie. Hij is zelf erg geschrokken! Hier nog steeds harde buiken. VK vond het niet verontrustend na gisteren. Moet morgen toch zowiezo weer op controle. Ze heeft een aantekening gemaakt.

Iedereen heeft wel einde zws kwaaltjes hè nu geloof ik?

*Gadver, die Gaviscon drank is echt IIEEEUWWWWWWWW!

11. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    DAGDAG: Wat je zegt over een weinig actieve baby, hier ook hoor. Eigelijk altijd al heel rustig geweest en nog. Soms heeft ze momenten dat ik denk ‘he ja, nu ben je echt goed aanwezig’, maar dat is ook altijd voor korte duur (paar minuten). Verder voel ik haar de hele dag door beetje bewegen, met name d’r kont.
    Ze ligt nog steeds links en zet zich af en toe lekker af tegen m’n ribben op heup.
    Maak me er soms wel eens beetje ongerust over, maar ja, sommige baby’s schijnen rustiger te zijn dan andere. Ze zal het wel naar haar zin hebben, denk ik?

Pendrag; ik ben ook al een sokje kwijt geraakt met het wassen. Snap er ook niets van. En had ze nog wel in een zakje gedaan, maar zakje is open gegaan en een sok is ontsnapt. Hoop dat ik ‘m nog wel terug vind en dan niet bij de witte was, want het is een rood sokje...
    Gelukkig hier ook sokjes genoeg.

Maisy; mijn elastiekjes en haarclipjes verdwijnen ook altijd. Vond er laatst toevallig een paar tussen het rubber bij de deur van de wasmachine. Kijk daar nu dus regelmatig, want waren al behoorlijk aan t roesten.
    En ik zou gewoon even bellen hoor. Beter 1x teveel gebeld als een keer te weinig.

Judith: tjee dat is schrikken. Erg nare situatie, net nu je je man zo hard nodig hebt, moet hij het zelf rustig aan gaan doen (denk ik tenminste). Veel sterkte en hoop dat hij er snel weer boven op is (zal toch moeten leren praten). En jij+junior ook van de schrik.

Trouwens dat setje van de Hema, extra soft met het waslijntje; hier ook aanwezig. Had van mijn schoonmoeder het rompertje en mutsje gekregen en daar heb ik zelf het broekje en de slofjes bij gekocht. Heerlijk zacht spul.
    De kruikzakken heb ik er ook van, maar eigenlijk meer omdat die het goedkoopst waren EN lekker zacht.

Heb zelf ook veel sneller last van harde buiken nu. Als ik even beetje naar voren heb gezeten of wat langer sta of loop, wordt ie ook gelijk hard. Wel vervelend, maar hoort er bij he.

Vanmorgen trouwens intake voor kraamzorg gehad. Erg aardige vrouw en ze zijn erg relaxed, geen gezeur of emmers en thermometers. 1 thermometer is zat zei ze en emmers staan niet eens op hun lijstje.
    Net even bij de Hema geweest voor nog wat kleine dingen (veiligheidsspelden, washandjes, ...), dus het lijstje is bijna helemaal compleet. Zag er alleen ook flanellen luiers op staan, waar zijn die voor nodig?

12. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    @Judith, dat is schrikken zeg! ik hoop dat alles nu goed gaat! Pas je ook een beetje op jezefl?

@Daphne, wat leuk zeg dat snuffelen en fijn dat ze zo goed reageerd!

@Maisy, hoe voel jjj je nu? Al gebeld?

@spruitje, nee geen vis deze keer.. ze zou oliebollen mix meenemen maar die is bij het inchecken al afgepakt op schiphol :evil:

Hier gisteravond ook hele harde buiken.. gek hoor nu ik het rustiger aan doe voel ik me veel vermoeider!

Iedereen moeite met slapen ook lees ik al wel.. gaat hier ook neit lekker!

13. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Aicha; veel plezier komende 2 weken met je vriendinnetje. En op Schiphol zijn ze gek geworden, je mag echt niets mee meenemen lijkt wel. We wonen er dichtbij dus heb veel vrienden en vriendinnen die op Schiphol werken en wat ik van hun hoor.
    Er werkt ook asociaal veel beveiliging door al die stomme regels. En t zijn allemaal van die machtsgeile net puber af mannetjes... (wat ik daar allemaal over hoor...) en wij maar betalen als we willen vliegen, toeslag hier - toeslag daar...

14. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    @aichaatje, nahhh belachelijk van die oliebollenmix.

@judith, doe jij ook maar rustig aan en nee ik heb nog niet gebeld, ik bel nooit zo snel ik doe het gewoon heel rustig aan, doe alles op een laag tempo en waggelend :p

15. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Hallo allemaal,

Ben ff tijdje weg geweest, druk druk druk. Nog niemand bevallen?
    Hier gaat alles oke, de baby beweegt zoveel dak volgens mij bont en blauw ben van binnen. Vooral me rechter ribben maar ja het hoort erbij. Nog steeds bijna niks aan gekomen, ja een halve kilo in totaal :confused:
    Maar de baby groeit goed, ze schatten hem op het eind, 8 a 9 pond
    Fijn dat alles goed gaat met je man Judith!

Ik ga ook maar ff liggen, ben doodmoe

Gr Morgaine

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Zo, ik ben weer uit bed hoor. Is toch eigenlijk niet normaal als je er goed bij nadenkt? Gisteren rond middernacht gaan slapen tot half 12 'vanochtend'. En vervolgens weer van 3 tot half 5. Heb dus niets gedaan van wat ik had willen doen. Baal er wel van.

@Judith: ik hoop dat rust jullie allen goed doet!

@IkenKleine: fijn, die relaxte kraamzorg. Het voorover zitten kan ik ook niet meer. Ik denk dat ik daarom vandaag ook zo'n last hebt. Met het was opvouwen van gisteren zit je ongemerkt toch vaker en langer voorover.

@Aichaatje: toch een teken van je lichaam dat je nu echt je rust moet nemen hoor!

@morgaine: welcome back. Hoe doe je dat meid, zelf zo weinig groeien en zo'n lekkere baby die volop groeit? Je mag wel wat kilootjes van mij overnemen hoor, ik heb ze zat.

Ik ga lekker het restje opgebakken boerenkool opeten. Misschien geeft dat weer wat energie.

17. Annelies

Annelies Niet meer actief

gisteren weer naar de vk geweest. alles was gelukkig goed. wel veel vruchtwater en ons kindje was totaal nog niet ingedaald.... hopelijk gaat ie dat nog wel doen, anders krijg ik rond de 37 weken een echo. als het kindje zo doorgroeit, wordt ie volgens de vk niet zwaarder als 7 pond. mooi gewicht dat ik zo...

@judith, gelukkig is je mannetje weer thuis. was even schrikken zeg. doe maar lekker rustig aan saampjes!

bij de hema heb je trouwens ook dat pakje wit met groene blaadjes, beestjes. is ook zo zacht als die met dat waslijntje.

ik heb rond de 15 weken al een soort info intake met de kraamzorg gehad. toen ook al dat kraamdossier gekregen waar straks alles in bijgehouden wordt. vervolgens zal de kraamverzorgster die je krijgt tijdens de kraamperiode ong 4 weken van te voren contact opnemen voor een kennismakingsgesprek. nog 2 weekjes wachten dus.

hebben jullie trouwens al wat van de kruidvatdoos gehoord? nog steeds niets. al twee keer een mail gestuurd naar die lui maar hoor gewoon niets!

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Nee, nu je het zegt, niets van het kruidvat. Raar. Zeven pond klinkt prima! Ik moet morgen weer naar de VK. Ben erg benieuwd. Kan wel redelijk voelen hoe de kleine ligt maar verschil tussen kop en kont voel ik lang niet altijd. Volgens mij is ze ook nog niet ingedaald. Krijg wel steeds vaker zo'n spookbeeld dat ik van een peuter ga bevallen. Dat ze 11 pond is ofzo! En dat terwijl ik zelf een normaal gewicht had en mijn vriend behoorlijk tenger is. Zal dus wel meevallen.

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Heb trouwens vandaag via MP een baby born gekocht met kleertjes. Nieuw zijn die dingen echt niet te betalen vind ik. Nu voor nog geen 2 tientjes een pop met vanalles erbij. Is de kleine meid vast blij mee. En ik vast ook. Ze wil altijd overal mee helpen. Als ik straks aan het voeden ben, kan zij mooi met baby born aan de gang. Lekker samen tutten.

20. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier ook nog geen Kruitvatdoos!

Gelukkig maar dat die ook niet zo bijzonder is ;) Tenminste toen ik em bij de meiden kreeg niet :p Alleen de Friso bewaarbox was handig

Deel Deze Pagina