Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja hier hebben de meiden ook beiden een babypop met van allerlei spul. En ik had nog kleine kleertjes van hunzelf, dus ze kunnen ook lekker aantutten en nadoen strax ;)

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ja, heb het idee dat dat een hoop jaloezie kan schelen. En mij ook wat meer rust geeft.

3. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik heb ook geen kruidvat doos gekregen.

Denk ook niet dat we die nog krijgen. Ze belden wel op van Kruidvat of ik een mobiel abonnement wilde? Nee, ik wil die doos! hahaha!

Allemaal rottig geslapen meiden? Hier ook, gemiddeld 3 keer eruit per nacht...
    En als ik dan eenmaal lekker lig te slapen gaat de wekker en moet ik weer naar me werk.

Nog 13 dagen werken.
    Hebben jullie ook pijn in je rug? Dat is het vermoeiendste vind ik.

Ben nou ook bang dat de baby eerder komt. Van mij mag ze nog lekker 6 weken blijven zitten.
    Zijn daar nog tips voor om het te vermijden dat ze eerder komen? Of is dat niet te vermijden?

Ik waggel maar heel rustig van me huis naar me werk. En probeer zo veel mogelijk te zitten / liggen.

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Pfff, klinkt zwaar meid, nog zo lang werken. Rustig aan hoor. Volgens mij kun je de geboorte niet plannen. Alleen als je je te druk maakt, kan het volgens mij zijn dat je eerder bevalt.

Ik heb hier Dr Phil opstaan. Ongelooflijk zeg. Nieuwe vriendin slaat dochter van haar man, kind is 6, gewoon blauwe billen. En noemt haar een monster. Moeder van het kindje is bij een auto-ongeluk omgekomen en nu moet vader kiezen: dochter of nieuwe vriendin. En vader moet hier nog over nadenken ook. Wat een l*l. Je kiest toch voor je kind of niet? Rare mensen bestaan er hoor. Ben blij dat het hier beter gaat met de kids van mn vriend. Ze zijn toch zijn vlees en bloed, die krijgen toch vanzelf een bijzonder plekje in je leven?

5. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi dames, vandaag weer naar de verloskundige geweest. Alles was prima in orde! Gewicht gaat nu weer wat harder omdat ik nu iets meer vocht vasthoud, maar mijn bloeddruk was prima dus dat vocht vasthouden is niet onrustbarend. De verloskundige dacht vorige keer dat ons kindje gedraaid was, maar nu twijfelde ze daar toch weer aan. Ze meent dat de bult onder mijn rechter ribben niet het kontje is maar het hoofdje, omdat het vrij hard is. Billetjes zouden meer moeten meegeven. Ze voelt het niet echt goed omdat mijn buikspieren vrij stevig zijn.
    Dus nu hebben we maandag 15 januari a.s. om 14.00 uur een afspraak in het ziekenhuis om een liggings-echo te maken. Mocht ons kindje dan inderdaad in stuit liggen, dan wordt er nog een afspraak gemaakt voor een poging het te draaien. dus in stuit of niet in stuit, that's the question! :)

@IkenKleine: schattig wiegje hoor!

@maisy: het Unicef-boek hadden ze bij onze locale drukkerij, daar heb ik ze besteld en laat ik ze ook drukken.
    Hoe is het nu met je, is de buik weer een beetje tot rust gekomen?

@Aichaatje: fijn dat de verhuizing achter de rug is, en dat je weer meeleest. Sterkte met de bekkenpijn, vervelend is dat!
    Mooie ronde zwangerschapsbuik heb je, en wat een leuke babymeubeltjes!

@daphne78: fijn dat je bezoekje aan Sam zo relaxt was, kom je eindelijk een beetje tot elkaar!

@sweetcandie: hoe is het vandaag met je? Minder huilerig en hoofdpijn over hoop ik?

@Judith75: wat een naar verhaal over Sebas, dat is schrikken! Gelukkig dat hij weer thuis is, laat hem maar rustig aan doen (jullie alletwee... ehm, alledrie dus). Harde buiken hoeven niet per sé verontrustend te zijn, ik heb ze al geregeld vanaf week 17. Maar het is goed dat je even de vk hebt gebeld, al is het maar voor je eigen geruststelling.

@morgaine: welkom terug, fijn dat alles goed gaat! Ik herken het 'bont en blauwe gevoel' maar al te goed, beebje zit bij mij ook tegen mijn ribben aan. Goh, 8 of 9 pond, dat wordt een flinke jongen. Mooi gewicht hoor!

@Annelies: fijn dat ook bij jou alles in orde is! Ons kindje is ook nog niet ingedaald, maar dat is misschien alleen maar handig in dit geval omdat men vermoedt dat het in stuit ligt. Dan kunnen ze het misschien nog draaien. Hier overigens ook nog geen Kruidvat-doos.

@Mirella28: ik heb af en toe ook pijn in mijn rug, maar alleen als ik teveel heb gedaan. Gisteren na het stofzuigen bijvoorbeeld.

Groetjes, Wen dy

6. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hier ook nog geen kruidvatdoos,boeit me ook geen reet meer, niks boeit me niet meer eigenlijk, ik ganergens meer heen, morgen komt het bed, ik blijf lekker thuis tot de baby er is, kleine boodschapjes in de buurt en meer niet. Kheb veel pijn in de buik maar ik heb niet het gevoel dat ik de vk moet bellen en ik ga op mijn gevoel af.

7. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik heb de kruidvat doos wel gehad, al een hele tijd geleden.

Ik heb een e-mail gekregen en met dat printje kon ik de doos ophalen.

Ik weet niet hoe jullie dat doen, maar met dat soort instanties gebruik ik nooit me gewone e-mail, maar hotmail....dus had ik het ook niet gelijk gezien?!

Maar idd niks bijzonders verder hoor....voor de babywebsite had ik er geloof ik een foto van gemaakt, die zal ik zo is posten, kunnen jullie zien of het de moete waard is om voor te gaan zeuren... ;) Ik denk van niet.

Ik moet morgen naar de verloskundige, urine mee....de vorige keer betekende dat een hele middag ziekenhuis....loos alarm....maar wel irritant! Dus hopelijk blijft ons dat deze keer bespaard.

Vandaag nog 2 schattige mutsjes gekocht, 50% korting bij de Hema, was wel leuk. Die kleertjes met dat waslijntje heb ik ook :p

Morgen nog even klossen halen, die gooien we er gelijk onder....kunnen we is ruimen onder het bed....STOF.....is dat ook is goed schoon.

De enveloppen heb ik gisteren geschreven en liggen ook klaar.

Dan moet ik nog maar 1 ding doen....beslissen wat we de baby als eerste aantrekken...hahahaha ;) Lastig lastig...

Hier alles prima verder, de afgelopen 2 nachten weer redelijk geslapen,
    dan trek ik het allemaal wel.

Nog iets verrassends...voor mij dan...ik heb ruim 4 jaar geleden mijn borsten laten verkleinen...na 3 x met veel plezier en gemak borstvoeding te hebben gegeven...ik dacht toen dat ik klaar was met baren :p
    Dus ik had me geestelijk al voorbereid (nog steeds wel) op flesvoeding,
    ga er maar vanuit dat het niet meer kan...
    Maar....ik ontdekte vandeweek en nu bijna dagelijks ietwat vocht, de voor mij bekende straaltjes als ik druk.....zou het dan toch.......blijft afwachten natuurlijk.
    Toch slaat de twijfel wel toe of ik het wel moet doen (flesvoeding is ook al in huis), maar meer omdat ik weet dat borstvoeding mijn mooie borsten weer kan verzieken..pfffffff.

Sorry voor mijn lange verhaal...had ineens inspiratie ;)

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik moet morgen ook urine mee Cellie. Hoop niet dat het een halve dag ziekenhuis gaat worden, heb ik morgen op mijn manier helemaal geen tijd voor!

Ben benieuwd of bv gaat lukken, als je er voor zou kiezen. Kan me voorstellen dat je na zo'n operatie daar wel heel goed over nadenkt.

9. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Cellie: hier hetzelfde "dilemma" wat trekken we baby als eerste aan. Ik denk het pakje (wit met een klein groen nijntje er op), dat hebben mijn vriend en ik als eerste samen voor de baby gekocht. Was onze eerste aankoop. Pakje is maat 56, en denk dan maar een ander pakje in maat 50. Dan zien we wel wat er past.

Van je borsten kan ik het me voorstellen hoor. Zou het gewoon nog even onbeslist laten en kijken wat prettig aanvoelt als de kleine er eenmaal is, misschien heb je dan wel erg de drang om bv te gaan geven. En zo niet... heb je alles in huis ervoor.

Maisy: doe maar lekker rustig aan de komende tijd. Straks lekker op je bed in de woonkamer gaan relaxen en alleen de kleine dingen doen die moeten.

Wenniepenny: tjee lastig zeg dat ze niet weten of je kleine nu wel of niet goed ligt. Nou ja, echo om het zeker te weten kan nooit kwaad. Hopelijk ligt ie goed en blijft je een draai poging bespaard. Lijkt me echt vreselijk.

Meiden, ik ga de boerenkool opzetten!
    tot later

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @IkenKleine: ik heb hetzelfde pakje in maat 50. En dat gaat idd als eerste aan. Grappig zeg.

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @wenniepenny: spannend of het een stuit is of niet. Hoop voor je dat de VK zich vergist of dat je beeb alsnog draait. Binnenkort weet je gelukkig meer. Fijn dat een echo mogelijk is tegenwoordig.

12. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ook ik heb dat groene nijntje pakje,van prenatal toch? Gaat hier ook als eerste aan, is het eerste pakje dat ik gekocht heb ook :D

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Haha, alle februaribaby's in hetzelfde pakje op de eerste foto's. Leuk man.

14. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik heb heeeeeeel veel....daarom is de keus zo lastig....

maar...die heb ik nou net niet! :confused: :confused:

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    In maat 50 heb ik maar 2 pakjes, dus de keus is niet zo moeilijk. Als het goed is, passen ze daar toch maar heel kort in.

16. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb die met Nijntje ook niet! Trouwens dat met dat waslijntje erop wat jullie hebben, heb ik ook niet haha!

Maisy: Doe lekker rustig meid en nix doen wat niet hoeft. Als je pijn blijft houden wel bellen alsjeblieft..

Laat ik nou net helemáál geen pakje maat 50 hebben..Wel 50/56..

Hier alles rustigaan. Harde buiken zijn minder nu gelukkig, maar nog zeker wel aanwezig. Ben blij dat ze dat gisteren gelijk effe gechecked hebben, al vroeg ik er zelf nieteens om :) Je bevalling kan zomaar beginnen he als je stress hebt en heel veel harde buiken, dus ja..
    Met Sebas gaat het ook goed. Hij is moe en rustiger dan anders, maar dat komt vanzelf weer wel..

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Gelukkig dat het goed gaat Judith, nog maar even lekker rustig aan doen samen of niet?

18. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    @dagdag ik hoef niet meer kaartjes te maken hoor ik had het al er bij gerekend scheelt weer. Lekker he je verlof tenminste als je tegen de stilte kan ;)
    Nee dat van mijn man was een grapje hoor van een derde bij wijze van he.
    En die mannen van ons hebben toch geen cursus nodig :)
    Volgens mij is mijn boxkleed dezelfde kleur als jou muren van de baykamer
    Zijn je meubeltjes er al trouwens

@maisy moedergevoel kan geen arts tegen op hoor maisy maar wel er naar luisteren he

@Judith Sterkte met je mannetje

Nou ik ben vandaag voor mijn echo geweest en hij is in 3 wk netjes gegroeid hij woog nu 1968 gram het wordt nog steeds een kleintje ze schatten 5 of 5,5 pond maar verder alles helemaal oke dus dat is het belangrijkste Hij was lekker eigenwijs schopte het echo ding van mijn buik wilde zijn gezicht niet laten zien en hij lag maar dat wist ik al ingedaald dat was wel erg snel zei ze want bij een tweede gebeurd dat vaak later dan bij de eerste maarja zoals ik al zei alles was goed
    En ik heb een superlief boxpakje met boy erop zo'n snoepie ben er helemaal verliefd op

Nou groetjes allemaal maar weer

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Fijn dat alles goed is erna, weer een geruststelling.

20. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hallo dames,

Ik weet nog helemaal niet hoe groot kindje wordt of hoe zwaar of het goed ligt en of het ingedaald is. gelukkig op de 18e een liggingsecho, ben erg benieuwd.

Wat schrijven jullie veel zeg, kijk bijna iedere dag en kan het nog steeds niet bijhouden :D

Moet ook maar eens een vluchttasje maken, dan moet ik ook eerste kleertjes kiezen, heb geloof ik niets in maat 50, lastig hoor.

Voor de lijst; dit is mijn eerste kindje..

knuffels allemaal! Lisette

Deel Deze Pagina