Die van etos doe ik niet... heb geen zin in weer zo´n vrouw over de vloer die je dingen aansmeert die je bij voorbaat toch al niet wil. De rest wel. Er is er ook nog 1 van een babywinkel... (kan er ff niet op komen) Babystunter ofzo... die doe ik ook niet... is me tever rijden en ik heb 'm een jaar geleden al gehad
als je de zwangeren doos van etos krijgt zit er een brief in waarop staat als je geen prijs steld op de babydoos dat je het dan moetlaten weten, dus je kan gerust de eerste doos ophalen hoor!! liefs fredje
Dus dat is toch nog steeds....dat er iemand langskomt met de Felicitas doos??? 'Vroeger' was dat ook al en er zat toendertijd iets bij wat ik heel leuk vond en niet gekocht had, omdat het wel belachelijk duur was. Achteraf had ik er wel spijt van, het was (toen) niet in de winkels te koop, het was een serie boekjes met echte foto's. Weet even niet meer hoe dat heette. Gr. Cellie.
dagdag, dat geeft niks hoor, zal wel een teken zijn van zwangerschapsdementie, haha! hier gaat ook alles z'n gangetje. lekker een weekje vrij gehad, was feestweek in het dorp, gelukkig ook weer voorbij want dit is niet goed voor je nachtrust wij zijn ons ook al aan het orienteren voor een kamertje, willen het namelijk wel voor december af hebben en als je dan 3 maanden levertijd hebt..... mogen wel opschieten dan, hehe. we hebben eigenlijk 1 probleem saampies, we komen niet uit de naam!! mijn vriend wil een echte hollandse naam en ik ben toch meer van het apparte, gelukkig hebben we nog wel even maar ik zal blij zijn als we hem gevonden hebben!! ik heb me trouwens ook aangemeld voor alle dozen, als het maar gratis is, hahaha! je bent een hollander of niet....
Korte update van mijn kant: Ik heb afgelopen vrijdag de pretecho laten doen, en het is er gewoon 1. Was in het begin behoorlijk druk aan het huppelen, maar later lekker aan het slapen!!! De oma's waren mee, en helemaal onder de indruk. De foto's zet ik online op mijn site home.versatel.nl/sterr159 (hier staan de eerdere echo's ook al op). En ik heb natuurlijk ook alle dozen aangevraagd. En ben afgelopen zaterdag naar de Babymax geweest, daar krijg je een "welness setje" voor jezelf. Heel leuk. (Zit in Veenendaal). En daarna ook nog naar de Babydump, en die hebben ook een hele leuke doos. Zat een knuffel in, een slabber, een t-shirtje, 3 lepeltjes, 3 tuitbekertjes, een doosje (voor doekjes?), en een sticker met baby aan boord. En het enige aan echte reclame wat er in zat was een foldertje van de winkel. Ik vind het echt een aanrader die doos whahahahaha. (ben ook zo'n hebbert dus!) Hebben we hier trouwens een lijstje met februari mama's en wanneer we allemaal zijn uitgerekend? Want ik heb echt geen flauw benul. O ja mijn huidige klachten: Misselijkheid lijkt iets minder te worden, geen Emesafene op sinds dinsdag, verder gisteren niet gespuugd. Tepels nog erg gevoelig, borsten niet mega gegroeid, maar de meegroei bh zit 10x lekkerder dan mijn eigen bh's (deze is ook van mij hoor, maar ja toch net iets anders). Buik begint echt al te groeien. Wil normale broeken niet meer aan. Krijg nu last van maagzuur en boeren (das pas lekker, hihihi een flinke boer laten!) En af en toe bandenpijntjes. Ik ga denk ik een "thuis doppler" kopen. Zag hier vanochtend een link op de site (natuurlijk nu al vergeten) en kan deze behalve via de site ook bij babywinkel in Beunigen krijgen (en dat is naast Nijmegen, en rijd er elke dag langs vanuit Veenendaal). Kosten 49 euro incl verzendkosten. En collega van me heeft er een en is er super content mee (en haar mannetje ook) laterrrrrr Daphne
Hoi hoi! Schreef gister dat ik vandaag naar de vk moest en we hebben het hartje voor de tweede keer gehoord. Snap nu ook beter waarom het met de thuis doppler gebeuren niet lukte. Ze duwde heel hard en daar waren wij toch nog iets te lief mee. Ga hard proberen en weet nu waar en hoe hard ik ongeveer kan drukken. Gaaf dat sommige al zo concreet met hun baby kamer bezig zijn! Ik moet eerst de rommel kamer leegruimen en met m'n energie / slaap nivo van de afgelopen tijd was dat echt nog niet haalbaar. Gelukkig kan ik meedelen dat ik nog steeds mijn bh's pas! Ik zal em ff uitleggen.. ik heb al hele grote borsten F/G cup(!) Ik zie jullie schrikken! Voor mijn trouwen ben ik aardig wat afgevallen en mijn borsten waren maar een klein beetje minder vol. Ik had gewoon wat meer ruimte. Nu is alles weer voller en past het weer allemaal, maar niet voor lang natuurlijk. Ik moet er niet aan denken om nog veel grotere borsten te krijgen en ik moet er al helemaal niet aandenken wat voor een bh ik dan aan moet. De gene die ik nu heb zijn nog leuk! Merk wel dat ik nu iets meer energie heb dan de afgelopen tijd, we hebben sinds kort een snackbar en afgelopen week was er ook hier feestweek. Heb veel en hard gewerkt ongeveer 12 uur per dag en ik kon het vrij goed aan. Daar ben ik wel blij mee, want de afgelopen tijd had ik wel mijn twijfels of het ooit nog beter zou gaan. Wat ook wel lekker is, is dat mijn normale eetlust beter gaat. Had de afgelopen tijd eigenlijk nergens meer trek in alleen in hele verkeerde dingen. Nog ff een vraagje; Ik las iets over dat er een mevrouw bij je thuiskwam om je dingen aan te smeren.... Kan iemand me daar wat meer over uitleggen? Liefs Marjanne
Dank voor je berichtje Wenniepenny. Het gaat inderdaad al wel beter. Mijn misselijkheid is bijna weg. Af en toe nog een vlaag maar ik kan nu 'gewoon' eten. Gewoon houdt momenteel in: 6 boterhammen, bord vol warm eten en 's avonds nog wat. Of lekker chips (heel af en toe) of een kom yoghurt ofzo. Door alle diarree is mijn gewicht nog niets veranderd, daar ben ik wel blij mee omdat ik met ongeveer 10 kilo overgewicht ben begonnen. Anders word ik echt zo'n nijlpaard Ik ben nog wel erg moe maar met lekker op tijd op bed kom ik een heel eind. Sociaal leven heb ik even op een laag pitje gezet. Vandaag voor het eerst sinds tijden weer een uurtje met de honden weggeweest. Dat was erg lekker. De zon scheen nog net en het was droog! Ook ik heb allerlei dozen aangevraagd. De etos denkt dat ik al op 5 maanden zit. Snapte er niets van, maar wat blijkt? Mijn vriend heeft in zijn enthousiasme al voor ik zwanger was een doos aangevraagd. De lolbroek. Ik haal hem evengoed op, ben ook zo'n hebberd. Morgen bellen met de kinderopvang. Hebben jullie al een keuze gemaakt? Hoeveel uren en wat voor vorm? Ik ga zelf 32 uur werken i.p.v. 40. Wat mijn vriend gaat doen is nog niet helemaal duidelijk. 2 of 3 dagen per week zodat we maximaal 3 dagen opvang nodig hebben. We zijn nog uit over de keuze gastouders of creche.
Hoi, Ik vind dat ze inderdaad erg hard duwen in je buik met zo'n echo. Het deed bij mij gewoon pijn. Bij jullie ook? Maar ik zei maar niks, want wilde niet truttig zijn. Wij zijn ook bezig met kinderopvang regelen. Mijn man is brandweerman en is gemiddeld 3 tot 4 dagen van ma tot vrij thuis. Maar daardoor hebben we elke week weer andere dagen opvang nodig. Nu hebben we een opvang die flexibel is gevonden. 2 dagen per week kost 500 euro per maand. Brandweer vergoed 1/6 deel (misschien ook wel 1/3 omdat mijn werkgever niks vergoed) en dan krijgen we als het goed is ook nog een deel van de belasting vergoed. Mijn moeder wil ook graag oppassen maar woont drie kwartier rijden ver. En ze heeft ook nog 2 honden en mijn oma van 85 die haar hulp steeds meer nodig heeft. Onze baby kamer is al bijna af. Alleen nog een wieg en een commode. Willen jullie weten wat het wordt?
ik ben ook nog steeds niets aangekomen. gelukkig! heb ook wat overgewicht. kunnen jullie de baarmoeder al voelen zitten? ik voel alleen een ribbel boven mijn schaambotje maar nog niet echt een tennisbal of zo iets.
Ja ligt eraan hoe ik zit of lig. Maar het is bij mij ook meer een ribbel dan een bal. Ergens vind ik het wel fijn dat ik nog mijn oude kleren aanpas, maar ergens kan ik ook haast niet wachten tot je het een beetje gaat zien.
mirella jij bent snel met de babykamer ik heb nog niet eens een idee van wat ik wil kinderdagopvang hoeven wij niet te regelen mijn schoonmoeder en zus gaan voor ons oppassen. ben ik wel blij om. ik kan mijn baarmoeder nog niet ontdekken. maar ach dat komt wel
Nou, normaal gesproken waren we niet zo snel geweest met de babykamer. Maar aangezien we pas sinds vorig jaar sept in ons nieuwe huis wonen (nieuwbouw) hadden we er al een beetje rekening mee gehouden dat die ene kamer een babykamer zou worden. Het is vrij neutraal hoor. Creme, wit en hout. Kan later nog accenten aan brengen met knuffels en mobiel en schilderijtjes enzo.
wij hoeven geen kinderopvang te regelen want ik ga maar 2 dagen werken en dan kan ik de beeb straks meenemen, lekker makkelijk! (zit zelf in de gastouderopvang) las net in de krant dat er in februari de minste beebies worden geboren, nou dames, hebben we dan maar weer goed gedaan..............!!
Wij gaan nog "ff" verbouwen voor we aan de babykamer beginnen, dus hier nog niks te bekennen. Aankopen op 1 rompertje na hebben we ook nog niet gedaan... hebben ook niet zoveel nodig dus dat komt vanzelf wel een keer. Kinderopvang hoeven we niet te regellen want ik ben thuisblijfmoeder, nu en straks ook... als ik tijd over heb help ik m'n man met zijn bedrijfje maar de kids gaan voor. Ik voel mn baarmdoer al een poosje.. een harde rand. Tja moeilijk uitleggen... zal vanaf nu wel snel gaan. Hier drukken ze ook best hard met een dopler of echo-apperaat maar dat vind ik verder niet erg...voelen hoe de baby ligt later in de zwangerschap vind ik veel vervelender. Om je baarmdoer te voelen moet je ook ff wat harder drukken, kan echt geen kwaad hoor.
Ik ben vandaag weer bij de gyn. geweest. Alles gaat zo goed, ik mag nu naar de verloskundige. Ik heb een inwendige echo gehad om de placenta te bekijken, die lag met 9 wkn bij de baarmoedermond, en die is al omhoog gegaan nu. Dus een thuisbevalling kan weer gewoon!! Verder een uitwendige om de baby te bekijken, en ook alles goed, erg beweeglijk zei ze....dat had ik al gemerkt! Over 3 weken de laatste afspraak bij de gyn. voor de screeningsecho. Gr. Cellie.