Februari 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by fredje8, May 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annelies

Annelies Niet meer actief

SWEETCANDIE? waar zit je?

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Jeetje ik moets maar liefst 12 pagina's bijlezen om up-tot-date te blijven.

Fijn dat ik bij sommigen toch wel in de top 3 als eerste bevallers voorkomen...GRAAG! ;) Ik moet eerlijk zeggen, ik geloof er zelf ook wel in....

Vanmiddag bij de verloskundige geweest, alles weer helemaal goed en volgende week weer retour....een lijstje met weeëninstructies meegekregen....wanneer te bellen etc etc.

We wilde daarna even klossen halen, helaas dat kon alleen tussen 13 en 14 en wij waren daar om 14.30....pffffffff Dan rijd ik morgen wel even alleen heen en weer, wil het nu toch af hebben.

Ik ben trouwens al een maand geen gram aangekomen, ik blijf hangen op die 8 kilo, en die buik groeit! Dus de baby is mij aan het opvreten :confused:

Nog over die doeken van molton (onderleggers) gebruik je idd maar weinig, zoals in het bedje opgerold...maarrrr bij een thuisbevalling gebruiken ze ze wel degelijk, om de baby in te wikkelen als deze net geboren is en mee droog te wrijven zeg maar, die zijn lekker warm.

Groetjes Cellie....zondag 37 weken....YESSSS

3. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi allemaal!

Nou ben weer thuis! Heb de afgelopen dagen in het zh gelegen!
    De gyn. vond onze baby toch helaas erg klein voor de zwangerschapsduur en met name de buik blijft erg achter. Deze zit onder de onderste lijn qua grootte. Het hoofdje en de benen zijn iets onder gemiddeld maar als een baby een groeiachterstand heeft/krijgt stopt het buikje als eerste met groeien om zo de hersentjes te sparen. Tevens is de stuitligging niet veranderd. Zij vond het verantwoorder om mij per direct op te nemen en regelmatige ctg`s te maken om zo de conditie van de kleine te bepalen. De ctg`s zijn tot op heden goed wat betekent dat er nog voldoende vruchtwater is en de placenta nog goed functioneert.
    Eigenlijk zou ik 10 dagen (tm volgende groei-echo) moeten blijven maar de afdelings-arts vond het verantwoord om mij naar huis te laten gaan (man heeft zeker nog nooit gehoord van vrouwen met nesteldrang en schoonmaakwoede haha) en daar de bedrust voor te schrijven. Nu komt er elke morgen een verpleegster langs die een ctg maakt en bloeddruk etc controleert. Zij stuurt dit per internet door aan gyn en zo wordt er op afstand controle gehouden! Mocht er onverwachts toch iets niet goed gaan dan moet ik per direct weer terug en zullen ze gaan besluiten of de baby nog kan blijven zitten...

Ik heb dus maandag de vrouw van de gym af moeten bellen en toen vertelde zij mij dat er al 1 meisje (16 feb uitgeteld) was bevallen en in zelfde zh lag/ligt! Door mijn bedrust mocht ik niet naar haar toe maar kwam ze bij mij! Zij is dmv keizersnede bevallen van klein jongetje van 1900 gram. In eerste instantie leek het goed met hem te gaan maar gisteravond zijn ze erachter gekomen dat hij 4! voudige hartafwijking heeft en wacht om naar het academisch zh vervoerd te worden! Nou dan schrik je echt hoor! Zo sneu om te weten dat zo`n klein mannetje al moet vechten voor zijn leven. Zijzelf was ook nog niet volledig hersteld want had HELLP en keizersnede...

Nou ja heel verhaal maar voorlopig kan ik weer met jullie meekletsen!

Liefs, Bab

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Jeetje Bab, wat een verhaal van de bevallen mama.
    Fijn dat jij zo goed in de gaten wordt gehouden nu. Wel een zegen hoor, die moderne techniek. Nu kunnen ze je goed in de gaten houden terwijl je lekker in je eigen bedje ligt! Doe je voorzichtig aan meid?

@Annelies: ik ben smsmaatje met missymona. Wanneer ben je uitgerekend? Als dat niet zo dicht op mij is, kunnen wij ook smsmaatjes worden. Denk niet dat missymona het erg vindt als ik meerdere maatjes heb, lol.

@Cellie: daar klinken ze dan wel weer handig voor. Ik ga volgende week de VK even vragen of het nodig is, die flanellen luiers.

5. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Jeetje bab... gelukkgi word je goed in de gaten gehouden en idd bedrust zoals ik nu heb i sniet haalbaar met een vrouw met nesteldrang, maarja.

Pendrag hier hetzelfde, mag niks, wil/moet van alles, zucht.

Ik kan er niks aan doen maar heb het gevoel alsof het al "bezig" is en dat we dat over het hoofd zien, ik doe ook heel rustig alleen voel me zwaar nutteloos, bah, voel me lui zo op de bank zitten met van alles om me heen wat nog gedaan moet worden, pfff

6. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Hey ehh pendrag we doen hier niet aan vreemdgaan he :p
    En idd sweetcandie vroeg gister om een sms maatje.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    @maisy: je zit niet nutteloos op de bank niets te doen. Je zit heel hard te werken op de bank: je kleine prins z'n laatste dagen/weken lekker in jouw buik te laten groeien! Das heel hard werken en dat moet, in ons geval, nu liggend op de bank gebeuren! Dat huis komt in maart wel weer schoon, dan krijgen we vast een aanval van voorjaarsschoonmaak en is ook alles weer dik in orde.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik ga trouwens maar niet koken vanavond denk ik. Zit nu heerlijk aan een bak thee met scholiertje(s). Heb hele lekkere druiven gekocht en van die megagrote mandarijnen. Ze heten anders maar kan er even niet op komen. Vind ze in ieder geval heerlijk. En lekker brood met kaas en bosbessenjam. En heerlijk roggebrood. Daar kom ik de dag wel mee door.

9. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ja je hebt gelijk maar ik WEET dat ik niet normaal kan functioneren in de staat dat het huis nu is hoor, ik heb me voorgenomen half uur liggen dan ff iets doen of naar de wc ofzo. dan weer half uur plat en soms ook langer bijv met dutje enzo, zowiezo niet te lang achter elkaar iets doen. Haha moet jij nodig zeggen trouwens met je stallen uitmesten :p :p

10. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik ga ook niet koken, de kids voer ik een broodje frikandel en heb ook nog wat friet geloof ik, en ik eet een broodje groenteburger.

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Haha, beste stuurlui staan aan wal maisy. Het is makkelijker een ander wijze raad te geven dan hem zelf op te volgen.

Maar de stallen zijn hier nog vies, goed he?

12. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Heeeeel goed :p Kan je vriend dat niet doen, lijkt me zowiezo voor een hoogzwangere een pittig klusje...

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    We doen het tegenwoordig altijd samen. Hij schept de kruiwagen vol (hoe langer ik zwanger ben, hoe minder vol ie wordt) en ik rij ze dan naar de mesthoop. Dat gaat prima. Zelf kan ik het scheppen niet meer. Je tilt dan toch met je buikspieren en je draait vaak terwijl je tilt. Helemaal niet handig als je een walvis bent....

14. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Haha je bent geen walvis :p Maar dat is idd een goede oplossing, zal ie het een keer alelen af kunnen? Lijkt me geen goed plan nu deze dagen voor jou namelijk.

De 60 balonnen zijn ook aangekomen trouwens, ik d8 door de brievenbus komen die, nee hoor in een veeeeeeeeel te grote doos bezorgd haha echt belachelijk, maar goed ik heb ze!

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Leuk meid, kan je straks gaan blazen! Daar willen je meiden vast wel bij helpen.

16. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    ik bedahct me trouwens net dat ik alle was maar weer in de droger pleur, ik denk dat de was ophangen nu te veel gebuk en te lang staan is.

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik zit hier heerlijk relaxt druifjes te eten, beetje te forummen want ik heb toch alle tijd. Kan vanavond wel wat aan de slaapkamer doen.

Niet dus, ik moet naar de voorlichtingsavond straks! Jeetje, helemaal vergeten. Zal eerst eens kijken hoe ik moet rijden en hoe laat ik dan weg moet.

18. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Haha neeeeeee, ik zorg dat ik 3 pompjes in huis heb en als ik bevallen heb gaan die oudste 3 spierballetjes kweken :D

19. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Hihi zwangerschapsdementieee :p

20. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zou ons geboortekaartje ook nog showen:
    http://www.babygrafix.nl/geboortekaarte ... BX022.html
    En dan gaat het om de variant die beneden staat, dus de roze versie...
    En we hebben er nog een gedichtje op staan

Je was er eerder dan verwacht
    en met 1318gr ook iets kleinder dan verwacht
    op 18 december kwam je in ons leven
    een prachtige dochter
    aan wie we veel liefde zullen geven

(oke, eerlijk gejat)

Share This Page