@maisy: jij zal ook wel geschrokken zijn zeg! Hopelijk blijft jouw kleine mannetje ook nog even mooi hoog en droog zitten! Wel fijne gedachte dat hij met zijn hoofd naar beneden en ingedaald ligt! @ Pendrag: kan me voorstellen dat je vereenzaamt nu je weinig van het erf af komt. Ik heb dat ook hoor! Plus daarbij komt dat niemand ziet dat ik HOOGzwanger bent en mensen me bijna uitlachen als ik zeg dat ik nog maar 3,5 week (of 1 week) moet...Ze denken allemaal dat ik pas maand of 5 zwanger ben. Nou ja elk nadeel heeft een voordeel en dat is dat ik straks niet zo heel veel kilo`s eraf hoef te krijgen om mijn heerlijke rijbroeken weer te passen! @ Judith; Fijn dat het allemaal ok was bij de vk. Stelt je weer beetje gerust vind je niet? Vanaf wanneer vind men een bloeddruk hoog? Weet 1 van jullie dat? Mijn bloeddruk was nl gisteravond 140/90 en vanmorgen 145/85....terwijl ik normaal gesproken 110 of 120/60 heb.. Sneu he van die februari mama? Heb echt enorm met haar te doen en hopelijk komt haar kleintje er snel boven op. Heb net in het zh een kaartje voor haar achtergelaten die de verpleging even zou afgeven voor me....Meer kan ik ook niet doen..Lijkt me echt t moeilijkste wat er is. Toch blijft het volgens de gyn. ook bij ons spannend want de groeiachterstand van de kleine kan ook betekenen dat hij wat mankeert (alhoewel screeningsecho en combitest super waren)..hij zei je moet dat altijd in je achterhoofd houden... Oh ja, ik denk trouwens dat Maisy als eerste bevalt, dan ik (sorry, wil niet egoistisch zijn maar heb het gevoel dat de kleine niet meer hard groeit en beter af is buiten mijn buik) en dan Judith...of Pendrag misschien?
@daphne: wat is ook alweer de site waarop we sam kunnen volgen? Ben erg benieuwd hoe het met haar is! Groetjes, Bab
@Bab, wat fijn dat ze dit thuis kunnen doen, zo gezellig is het niet in het ziekenhuis, vond ik... ook al was ik ziek ik vond het helemaal niets! Mijn buik na de bevalling was nog erg dik (en zo dik was ik niet voor de bevalling), mijn man dacht dat ik nog zwanger was Maar inmiddels is ie redelijk terug naar iets normaler. Mag voorlopig nog geen buikspieroefeningen doen (sterker nog, ik mag mijn rechte buikspieren niet eens belasten), dus strakker lukt ff niet volgens mij. Maar komt nog wel Groetjes Daphne
Mooi kaartje Daphne en heel toepasselijk gedichtje! Volgens mij jat iedereen hoor, wij in ieder geval wel. @Bab: met mijn boerenverstand vind ik je bloeddruk redelijk aan de hoge kant. Volgens mij moet je onderdruk onder de 90 blijven. Maar je wordt dagelijks gecontroleerd toch? Veel rusten, veel drinken en als het niet goed is, onderneemt je gyn vast en zeker actie. Ik ben trouwens ook benieuwd naar de site van Sam. Ben hem steeds kwijt. Mocht je er zin in hebben Daphne, voor ons is het heel handig als je hem ff in je onderschrift zet. Haha, hoeven de luie februarimama's die toch niets meer mogen en alle tijd hebben, niet meer te zoeken.
www.samkuster.nl Dat is de site.. die jawel echt door onze dochter is geschreven hahahahaha (tenminste, misschien is er iemand die het geloofd) Update trouwens van vandaag, ze weegt nu 1502 gr, dus ze komt lekker aan. En ze krijgt vanaf vanmiddag als het goed is wel 2cc borstvoeding per keer (12x pd), en ze krijgt vanacht of morgen een gehoortest.
Gaat de goede kant op qua gewicht , fijn om te horen! Ik bedacht me net dat een vluchtkoffertje/tas inpaken ook niet zo'n slecht idee is Ik heb echt flinke harde buiken soms, zit geen regelmaat in geloof ik en dan heb ik het gevoel dat ik vocht lek maar is afscheiding zo erg drukt het.
maisy, wat spannend allemaal zeg. ik hoop echt voor je dat je ventje nog ffies lekker bij je blijft zitten!
@Bab, ook ik vind je bloeddruk hoog. Ik zit nu op 125/85 en die is nog te hoog volgens de gyn, maar is bijna weer normaal... En onderdruk van 90 houden ze aan als max (dus je zit op de grens), en bovendruk daar letten ze niet vaak op, behalve als ie echt boven de 140 gaat blijven. Ik ben opgenomen bij 150/110 (en onderdruk bleef tussen 95 en 115, tot ik echt zware medicatie kreeg) Dus houdt je echt kalm en houdt je aan je bedrust!
@Daphne: net de site van jullie prachtdochter bekeken. Jeetje, wat hebben jullie met z'n drieen al veel meegemaakt zeg. En als ik het zo lees is de omschrijving SUPERprematuur helemaal van toepassing op Sam. Je kunt echt apetrots op haar zijn!
vandaag ook veel last van krampen, zal wel weer teveel gedaan hebben. net lakentje en dekentje opgehaals. nog een verjaardags kado van mijn schoonmoeder. heeft verdorie 8 weken geduurd voordat ie er eindelijk was. maar hij is dan ook wel errug leuk, hihi. box is ook af (zit een blanke lak op) morgen maar zelf de vensterbank verven, als ik daarop moet wachten.... daphne, idd leuk geboortekaartje, die had ik nog nergens gezien. en heb er een hoop bekeken hoor, haha. zo leer ik ook nog eens wat over je bloeddruk. nooit geweten waarvoor je boven en onderdruk over ging en hoeveel wel of niet goed is 'schaam schaam'
Lief dat jullie zo "streng" voor me zijn.. Ik vind het ook bijzonder want gisteren zei een verpleegkundige dat zijn mijn bloeddruk ietwat hoog vond en vanmorgen zei de gyn. dat hij dat prima vond! Vreemd he? Ik vind het zelf wel raar want heb altijd een stabiele bloeddruk..Nou ja mag me toch al niet druk maken dus doe nog beter mijn best nu. Ben benieuwd wat de verpleegkundige morgenvroeg gaat meten. Heb al wel paar keer harde buiken gehad (zag je ook op ctg) maar ze zijn niet pijnlijk gelukkig. En van indalen hier dus ook nog geen last. Maar mocht ik me niet lekker voelen of het niet vertrouwen dan mag ik direct de verloskamers bellen dus dat geeft wel vertrouwd gevoel... Maar eh mijn billen zijn al dat zitten nog niet gewend hoor hahahah. Die doen me toch zeer... @Daphne: ben ook blij dat ik weer thuis ben. Lag net als jij in t CWZ en het is best prima (verpleging is super aardig, gyn. vind ik wisselend) maar er gaat niets boven thuis..Eigen bed, vriendlief naast me, babypoezen en hond in de buurt...
@Daphne: Leuk kaartje zeg! Erg leuk @Maisy: Hier ook nog steeds harde buiken. Zal wel oké zijn.. Je blijft rustigaan doen hè! Je jongen moet toch zeker nog 18dagen bij je blijven! Doe je best! Misschien kun je (gezins)hulp aanvragen? @Bab: Er is geen standaard waarde voor een 'te hoge bloeddruk'. Dat verschilt per persoon. Bij de meeste zwangere vrouwen is ie hoger dan wanneer je niet zwanger bent, maar het gaat meer om het verloop van je bloeddruk en een evt absurte stijging ineens. Voor mij klinkt die van jou ook hoog, omdat de mijne juist bijna de hele zws te laag was! Dus voor mij is eigenlijk mijn 125/75 weer aan de hoge kant, snappie? Verschilt per persoon dus.. Als ze het maar goed in de gaten houden bij je! Gemiddeld wordt een bloeddruk hooggenoemt als systolische druk 140 of hoger is en de diastolische druk 90 of hoger gemeten onder verschillende omstandigheden, dus ook in rust enzo. Deze waarden zijn dan voor niet zwangeren mensen hè
@judith; dank voor je antwoord. Het is idd zo dat ze uitgaan van je normale waarde, nemen daar geloof ik de beginwaarde van je zw.sch. voor..Het rare is dat hoe langer ik nu rust heb (dus in bed lig) hoe hoger mijn bloeddruk wordt. Maar goed ik vertrouw op de artsen en als het niet goed is/blijft zullen er zeker maatregelen genomen worden. De hoge bloeddruk kan namelijk wel betekenen dat de placenta minder aan het functioneren is. Vandaar dat morgenvroeg de verpleegkundige weer een ctg komt maken!
Zo, lekker 3 sneetje roggebrood met kaas opgegeten. En veel druiven. Zijn druiven niet laxerend? Heb ik natuurlijk weer. Zit ik daar straks bij die voorlichtingsavond en dan moet ik 3 keer naar het toilet. Nou ja, gooi het op mijn hoogzwangere buik die mn blaas in de verdrukking drukt. Heb ff gekeken maar ik moet om 7 uur in de auto zitten. Dan ben ik daar tussen half 8 en kwart voor 8. Kwart voor 8 gaat 'de zaal open'. Ben best wel nieuwsgierig hoe dat in zo'n ziekenhuis gaat.
Nog nooit gedaan pendrag, lijkt me iks aan eigenlijk, maar ben benieuwd naar je verslag straks, wie weet zit ik heel erg fout
Ik vind het wel erg prettig om te weten hoe dat in zo'n ziekenhuis gaat en hoe het eruit ziet omdat ik in het ziekenhuis wil bevallen. Vandaar mijn nieuwsgierigheid. Verslag volgt zeker! Weet alleen niet of dat nog vandaag wordt. Krijg nl. al weer last van mn buik. Valt niet mee om alles wat ik nodig heb binnen handbereik te hebben. Moet toch nog vaak even voorover of ergens naar toe lopen. En dat vindt mn buik niet lekker. Als het dus te inspannend is allemaal vandaag dan volgt mijn verslag morgen.