Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikbennic

ikbennic Lid

13 jun 2006
    24
    0
    0
    Nieuwegein
    De commode (waar mijn man zelf nog op gelegen heeft) staat al op onze slaapkamer. Hij ligt vol met rompertjes, knuffletjes, sokjes, pakjes etc. etc. 'De familie koopt er op los. Heel erg leuk.

Morgen weer naar de vk. Ik vind t best spannend. Ben nu 16 weken en het is sinds een week of twee zo rustig. Twee weken terug voelde ik regelmatig 'plopjes', deze week helemaal niet. ach, misschien maak ik me zorgen om niets en is die kleine heerlijk rustig aan het groeien.
    In ieder geval hoop ik morgen weer een teken van leven te krijgen.

2. Annelies

Annelies Niet meer actief

wij hebben vandaag de kamer wat babykamer gaat worden leeggehaald. we hebben nu vakantie en we willen in ieder geval die kamer leeg en kaal hebben voordat we weer aan het werk gaan.
    en volgende week gaan ook wij een babykamer uitzoeken. je weet nooit hoe lang het allemaal gaat duren voor je het in huis hebt, liever het zekere voor het onzekere.

en ik heb ook al wat aankoopjes gedaan en heel veel gekregen! heel erg leuk!

3. Dagdag

Dagdag Actief lid

30 mei 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Ik kan echt al heel duidelijk mijn baarmoeder voelen. Het is echt een harder gedeelte in mijn onderbuik. Vooral als ik op mijn buik lig voel ik het heel goed!

De kinderkamer is nu nog meer studeer/hobby kamer van mij (en lees ook vooral: opslagkamer van spulletjes van middelbare school, vervolgopleiding etc.) Dus... eerst wordt dat lekker opruimen en ik denk een hoop weg doen! Maar dat vind ik eigenlijk wel fijn, ruimt wel eens lekker op. De kamer is daarna bijna goed, wat kleine dingen bijwerken.
    Maar de inrichting... dat vinden we echt nog moeilijk. De kinderkamer is niet heel erg groot, dus een combi kopen van bedje, commode en kledingkast gaat in ieder geval niet. Ik ga het wel proberen mooi aan te kleden met schilderijen en warme kleuren en een paar knuffels natuurlijk! Ik denk dat we de komende weken overal een beetje gaan kijken om ideeën op te doen en dan voor de herftstvakantie wel alles aanschaffen (ivm levertijd). In de herfstvakantie dan een beetje klussen en ... klaar!

We hadden met 10 weken (na de 1e echo) al wel gelijk een kinderwagen + buggy gekocht. Dat wilde manlief namelijk zo graag!!! Ik heb wel gelachen want hij wilde heel graag een felle kleur: fel oranje. Die is het natuurlijk ook geworden!

Nu meiden, dit was het weer voor vandaag!

Liefs,

DAGDAG :)

4. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik heb al twee echo's gehad want we hebben gekozen voor een nekplooimeting. Mijn moeder heeft met 5 maanden nog een miskraam gehad, dus vond ik het niet zo vanzelfsprekend dat alles gezond is, ookal zijn we nog jong. (mijn moeder was toen ook pas 31)

Nu we die test en meting hebben gehad ben ik veel meer gerustgesteld. Alles zag er goed uit.

5. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    hoi hoi,

hahaha bij ons is de kleine ook al een verwend kind hihihi. Iedereen die op bezoek komt neemt wat mee, een rompertje, sokjes, schoentjes, rammelaar, boxkleed, zwitsal spullen noem maar op. Leuk hoor!

Vanmiddag weer naar de verloskundige, ben benieuwd, vind het iedere keer toch weer spannend. Zal het hartje te horen zijn, is alles goed? etc etc etc

liefs fredje

6. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    hé fredje, veel plezier weer vanmiddag!

7. Annelies

Annelies Niet meer actief

ja, heel veel plezier!!

8. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey Fredje veel plezier vandaag! Is inderdaad bijzonder! Geniet er lekker van!
    Mijn kleintje wordt ook wel verwend met kleine spulletjes, slabbetjes, sokjes schoentjes enz.
    Zei al tegen m'n mannetje; het wordt vast en meisje want het heeft nu al meer schoenen dan jij hebt. ;)

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Grappig om te lezen dat sommige hun baarmoeder nog niet voelen en anderen al duidelijk wel.

Ik kan er niet echt meer omheen. Sinds vandaag is mijn buik echt naar voren geplofd. Kan mn onderbroek aan de voorkant niet eens meer zien, lijk wel 5 maanden zwanger. Zo in eens. Wel bijzonder. Heb nog maar 2 positiebroeken en pas verder echt helemaal niets. Wordt het weekend dus nog meer kleren kopen, bah. Maar goed, het hoort er bij.

Qua babykamer schiet het bij ons nog niet echt op. We weten welke kleuren we willen: zachtgroen (hop van histor) met zachtgeel. Verder ben ik begonnen met het regelen van praktische dingen. Vandaag kraamzorg aangevraagd. Zaterdag kijken bij een kinderdagverblijf. Ben nog mooi op tijd zeggen ze: alle dagen is nog opvang mogelijk.

10. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    hey meiden, ik heb eeeeindelijk weer een computer een laptopje gekocht vandag dus ik kan weer helemaal meekleppen n heeel veel bijlezen, hier gaat alles zn gangetje, heb weer energie en ik ben niet meer misselijk, heel fijn dus, voel de beeb ook al lekker spartelen! k ga ff bijlezen

11. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Hey hoi Maisy, leuk dat je weer mee kan kletsen!

Ik kijk net naar je profiel en ik zie dat je 24 bent en zwanger van de 5e! Wow! Ha, ha, en ik 35 en zwanger van de eerste! Ik geloof niet dat ik je nog ga inhalen!

Ik hoop dat je het niet erg vind als ik het vraag, maar hoe oud was jij nou toen je de eerste kreeg?

Groetjes,

Dominique

12. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    hoi hoi,
    Hoe is het met iedereen?
    Gisteren weer een mooi hartje gehoord bij de verloskundige, alles was in orde. YES!!!
    Was helemaal gelukkig, om het mooie locomotiefje tehoren hihihi

13. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    hoi dominique ik was net 3 weken 15 toen iris geborn werd! en ik vind dat niet erg hor, ben trots op mn meiden!

14. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Fijn dat het met iedereen goed gaat!

Ik heb dan eindelijk ook het hartje van mn beepje mogen horen! En de echo was ook prima :) bijzonder is het toch!

Geeft jullie echo soms ook een andere leeftijd/ bevallings datum aan?? Ben wel benieuwd hoe dat kan?

Kan mn baarmoeder ook al voelen, maar de ene keer meer dan de andere! Ben al wel met de postitie broeken begonnen al is dit meer voor het comfort dan wat anders (sinds deze week trouwens pas)

Babyspullen genoeg hier al komt het meeste vanaf NL af en is gekocht door mn lieve familie! Die komen niet zo heel vaak en als ze komen dan zitten de koffers stamp vol!
    Ben al wel wezen kijken voor een kinder wagen.. het wordt denk ik zon combi met een maxicosi optie! iemand hier ervaring mee??

15. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Hoi meiden! Ik gebruik even de Winniepennie-methode om antwoord te geven, als niemand bezwaar heeft. :)

Maisy: je mag inderdaad trots zijn! Het zal niet niks zijn geweest om zo jong al zo'n verantwoordelijkheid te krijgen. Je wordt in één keer volwassen, stel ik me zo voor. Niet mis voor je lichaam ook, om dan een kindje te krijgen.

Fredje en Aichaatje: gefeliciteerd met de mooie hartslag! Elke keer weer een mooi moment, he?

Cellie: gelukkig kan je nu gewoon lekker thuis bevallen. Lijkt me dat er een zorg is weggevallen nu!

Mirella: Wat fijn dat je een goede nekplooimeting hebt gehad. Vond jij het ook zo'n geruststelling? Mijn zwangerschap werd voor mij opeens een stuk echter voor mij toen ik hoorde dat dat goed zat. Ik was zelf best bang dat er een verhoogde kans uit zou komen i.v.m. mijn leeftijd.

Ikbennic: ik voel nu ook geen plopjes meer. Schijnt normaal te zijn in het begin, dat je het maar af en toe voelt. Twijfel jij er nog aan of het echt de baby is? Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, nl ...

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Maisy: wat bijzonder dat je je baby nu al kunt voelen. Lijkt me heel bijzonder.

Ik zit precies tussen 2 bezoeken aan de VK in. Merk dat alles weer wat onwerkelijker begint te worden. Ben nog steeds iedere ochtend misselijk en vandaag weer de hele dag. Vermoeidheid wordt een beetje beter. Afgelopen woensdag naar een verjaardag geweest en om 12 uur gaan slapen. Niet verstandig. Was dinsdag al om half 8 gaan slapen en gisteren om half 9 maar vandaag toch een slechte dag.

Ik lees dat veel mensen al druk zijn met spulletjes. Ik heb dat nog niet echt. Heb eigenlijk geen idee wat ik allemaal moet aanschaffen en nog geen puf om het uit te zoeken en echt te gaan shoppen. Komt vast wel. Eerst de slaapkamers maar eens op orde hebben.

17. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    O, zo te horen ben jij echt goed moe, zeg! Het schijnt beter te worden in het tweede trimester. Ik hoop het voor je!

Dat onwerkelijke gevoel ken ik. Ik vergeet af en toe helemaal dat ik zwanger ben. 's Ochtends word ik meestal wakker met het onbestemde gevoel dat er iets is, maar ik weet niet wat. Dan herinner ik het me weer! O ja, ik ben zwanger. Eigenlijk kan ik me er nog steeds heeeeelemaal niets bij voorstellen. Ik ben het wel, maar het lijkt iemands ander wel. Vreemd, vreemd, vreemd.

18. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi Hoi!
    Met grote vreugde kan ik eindelijk meedelen dat ik gister met m'n thuis doppler gebeuren het hartje heb kunnen horen!
    Ben al de hele dag blij! :D
    Ik las dat sommige het al konden horen met 12 weken, dus had gister de tijd ervoor genomen om nu overal in m'n buik te luisteren. Met goed resultaat!
    Wel heel bijzonder! Kan niet wachten totdat mijn ouders terug van vakantie zijn, zodat ik het ze ook kan laten horen. Daarvoor heb ik em eigenlijk aangeschaft.

19. Dagdag

Dagdag Actief lid

30 mei 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Dag iedereen!

Leuk hè. om het hartje te horen kloppen!! Vonden wij ook helemaal super. We zijn vandaag op pad geweest voor een babykamer, wat is dat duur!! Ok, we hebben een dure smaak, daar zal het aan liggen. Wel allemaal hele mooie spullen. Gelukkig zijn we er bijna uit, dus binnenkort gaan we het aanschaffen.

Hopelijk gaan nu steeds meer van onze februari-club zich beter voelen, zodat niemand meer last heeft van misselijkheid etc.

Fijn weekend iedereen!

Liefs,

DAGDAG :)

20. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    hoiii

@prendrag: bij de 4de voelde ik het ook al zo snel en het is iddheel bijzonder want het is nog zo sperklein , mijn baarmoeder is een stuk dunner dan bij de eerste en ik ben heel slank dus dan voel je het gewoon snel en ik weet inmiddels precies hoe het voelt, heel gezellig is he!:D

Deel Deze Pagina