Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    ik denk dan gewoon bij mezelf sta je er wel eens bij stil hoe bevoorrecht je bent dat je een baby krijgt? er zijn zoveel die dat niet kunnen of een lijdensweg af moeten eerst...maja

2. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @maisy,
    ja daar ben ik het wel mee eens. Die dure merk dingen hoef ik niet. Vind Zeeman kleertjes voor de baby ontzettend leuk! Dus waarom zou ik duur doen?

Maar ik bedoelde eigenlijk, dat ik vroeger zo'n carriere vrouw wilde zijn, en dacht dat ik werk altijd leuk zou vinden, maar nu ben ik sinds de zwangerschap echt een huismusje geworden...

Ik zal wel altijd blijven werken hoor, dat is financieel nou eenmaal noodzakelijk, maar op dit moment kan het me echt niet boeien. Misschien de hormonen ofzo.

3. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Hallo Februari Mama's,

Ik ben een paar dagen geleden ook op het zwangerschaps
    forum beland en heb zo'n zin om mee te kletsen maar
    zal mij dus eerst ook hier in dit topic ff voorstellen.
    Ik ben 28 en ben vandaag precies 13 jaar samen met mijn vriend,
    heb vorig jaar november een miskraam gehad maar nu ziet alles er goed uit al kan ik het nog steeds niet echt geloven.
    12-02-2007 ben ik uitgerekend.

Lieve groetjes
    Missymona

4. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Hoi Mona,

welkom op het forum. Kan me voorstellen dat je na een miskraam moeilijk kan geloven dat het dan toch eindelijk goed gaat.

Ik vond het ook niet zo vanzelfsprekend ookal heb ik nooit een miskraam gehad. Mijn moeder kreeg nog een miskraam met 5 maanden, maar dat was 20 jaar geleden. Nu hebben ze dat wel eerder door.

Hoe gaat het nu? Heb je een (triple)test gedaan?

5. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Ja alles gaat nu eigenlijk prima, bijna nergens last van alleen wat meer moe,
    mijn eerste miskraam was met 7w4d en volgens het ziekenhuis
    (moest gecureteerd worden) was er niks vreemds gevonden
    en dan noemen ze het een aanleg fout.

Verder in mijn familie geen rare ziektes of afwijkingen,
    dus nee ik heb geen test laten doen, was zo bang dat ik me juist
    veel meer zorgen zou maken aangezien het maar een kansberekening is.

Ach ik moet gewoon proberen zo positief mogelijk te blijven,
    al heb ik dagelijks wel ff een dipje :rolleyes:

Groetjes

6. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ja dat moet iedereen voor zich weten wel testen of niet.

Wij hebben het wel laten doen vanwege afwijkingen in de familie en schoonfamilie (open ruggetje, open gehemelte, downsyndroom).
    En ben er nu een stuk geruster op aangezien de kans op afwijking zo laag was als het maar zijn kon (1 op 22.000) en je kreeg nog een extra echo die wel half uur duurde zodat alles extra goed kon worden bestudeerd (neusbeentje aanwezig, geen extra veel vocht in de nek, ruggetje, etc).

7. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Ben in iedergeval blij voor jou
    dat je nu een stuk geruster ben
    en dat alles er goed uit ziet!!

Nog een weekje dan mag ik weer op controle
    en naar 't hartje luisteren.

8. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Dankje, en jij sterkte en niet te veel piekeren want daar schiet je toch niks mee op.
    (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het, maar toch waar).

9. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik heb geen miskraam gehad mar heb me wel laten testen en alles bleek goed, zover ze dat kunnen zien maar blijf toch heel erg ongerust wel, heb van die paniekvlagen . dit is het eerste kindje met mijn nieuwe vriend en hij heeft een baby gehad met zijn ex met trisomie 18 en toch ben ik nog best bang....

10. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Welkom Missymona! Leuk dat je er bij bent gekomen.

Tja dat werk kan mij op dit moment ook niet zo veel interesseren. Als ik er ben is het wel goed, maar zodra ik de school uit loop denk ik alleenmaar aan de kleine en aan de verhuizing (zondag gaan we verhuizen, trouwens). Wat is nou belangrijker dan dat er een wonder in je buik groeit?? :D Ik denk dat ik het volgende schooljaar pas weer in teams en projecten ga zitten, want het zal uitdaging genoeg zijn om fulltime te blijven functioneren met die dikke buik die er aan gaat komen!

Ik moet zeggen, niet om negatief te zijn, maar ik had ook gedacht dat zwanger zijn iets leuker zou zijn. Ik maak me veel zorgen en ik presteer minder, waar ik me dan weer schuldig over voel ... en nu heb ik ook al aldoor brandend maagzuur! :rolleyes:

11. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    @ missymona, welkom hier en gefeliciteerd met jullie jubeleum!
    ik ben ook de 12e uitgerekend!

wij wilden ook geen test laten doen, zou het zo wie zo niet weg laten halen dus zou niks aan die informatie hebben.

kom net terug bij de verloskundige, blijk resus negstief te zijn, dus met 30 weken krijg ik een naald in mijn reet!! ach ja, kom maar op, ik kan het hebben, haha!! :)
    verder ging alles goed, veel duidelijker het hartje kunnen horen, beeb ligt natuurlijk al een stuk hoger dan 4 weken geleden.

12. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Gefeliciteerd met het hartje!

Wow, resus negatief! Interessant! Gelukkig is dat tegenwoordig niet zo'n big deal meer. Staat me iets van bij dat je vroeger dan kans had op een gele baby of zo?

13. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    interressant? huh?
    het schijnt bij een 2e zwangerschap levensbedrijgend kunnen zijn bij de bevalling en bloedarmoede heeft er geloof ik ook wat mee te maken te hebben.
    na de bevalling halen ze ook bloed uit de navelstreng en als blijkt dat de beeb resus positief is krijg ik nog zo'n ding in mijn achterste!
    mijn ouders zijn allebei positief dus mijn moeder vroeg zich echt af van wie ik dat zou kunnen hebben, zou ze me toch iets te vertellen hebben na 25 jaar? haha! sorry pap!

14. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    ik heb ook van alles 4 met 30 weken een rhesusprik gehad, geen fijne prik helaas, deze keer ook weer mn bloedgroep verandert helaas niet...

15. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    O, nee! Dat is veel ernstiger dan ik dacht! Sorry, sorry, sorry! Ik had geen idee. Ik weet wel dat het vroeger levensbedreigend was, maar ik dacht dat het nu "opgelost" was, zonder verdere gevolgen of bedreigingen voor meoder of kind. Ik zit er blijkbaar helemaal naast. Excuus.

16. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    nee joh!
    je had gelijk, het is dat ze er tegenwoordig er op tijd bij zijn maar zonder de spuit.....
    was een grapje hoor!!!
    maar ben wel blij dat ik niet 50 jaar geleden zwanger was, haha!

17. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Oef! Echt, daar had je me even :)

18. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Fijn dat het goed gaat met iedereen!
    Hier gaat het wel zn gangetje.. heel emotioneel en van mij mag het buikje nu wel ff opschieten ;)

Wat mij nu zo bezig houd...
    Ik heb 3 keer een echo gehad nu (ivm vorige miskraam) en zie telkens een andere leeftijd in beeld staan?????

Wie weet hoe dat kan :(:

19. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ Runner lijkt me toch wel ff schrikken, rhesus factor te hebben.
    Gelukkig maar dat de technologie een stuk beter is geworden dan 50 jaar geleden,
    en ze je nu goed in de gaten houden :thumup:
    Ik schijn ook een Rhesuskind te zijn volgens mijn ouders
    aangezien mijn vader B-positief heeft en de mijn moeder A-negatief
    en ik dus O-positief (vreemd heey) maar ook met mij en mijn moeder is het helemaal goed gekomen.
    (al ben ik prettig gestoord maar of dat daar door komt hahaha)
    Leuk dat je ook op de 12de bent uitgerekend!

@Aichaatje, ik zit ook nog steeds te wachten op die buik ;)
    Kan je niet helpen met je vraag
    want ik zou t echt niet weten sorry :oops:

20. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Bedankt voor alle welkom mailtjes! :sunny:

Ik gaat naar mijn bedje dus,

weltrusten dames :salut: