Nou ik heb het al gevoeld maar het is mijn tweede en dan weet je ongeveer hoe het voelen moet het lijkt als je niet weet wat je moet voelen op gerommel van je darmen maar toch is het net iets anders het zijn meer een soort kriebelige plopjes Ik voel het het beste als je op de bank ga zitten met mijn benen omhoog Ik hoop dat jullie ook gauw wat gaan voelen oh en als de kleine groter wordt zijn het echt keiharde trappen Ik was van mijn dochter zwanger en lag s'avonds tegen mijn man aan in bed en toen kreeg hij me toch een trappel in zijn rug we moesten er erg om lachen toen
Hey Erna Dat herken ik wel, was van de week met m'n vriendinnetje naar de bios. En toen kon je de kleine van haar ook heel erg zien bewegen. Echt heel bijzonder! Tis niet zo gek, zij is 26 okt. uitgerekend. Had van de week gesprek met m'n baas over verlof en zo. Het was zo'n leuk en positief gesprek! Het maakt m'n baas allemaal niks uit, als het maar goed met mij en de kleine gaat! Fijn he! ik lees op het forum soms ook wel anders...
Ja pff deze in mn buik is echt een durktemaker hoor jeeeeeeeeetje zo heb ik die andere 4 nooit meegemaakt, zeker niet zo vroeg....heb ook weer een nieuwe buikfoto in mn album heeft mn oudst dochter zostraks genomen de schat
JA JA JA! Bij mij ook al alsof er belletjes lucht ontploften in mijn buik en ik zat heel stil op de bank met mijn hand op mijn buik te voelen en voelde ook echt 3 keer achter elkaar 'ploep ploep ploep'. Heel gek! Maar wel heel leuk! Hoop dat het gauw weer gebeurt.
Mooi buikie hoor Maisy! Bij mij valt het (nog steeds) niet zo onwijs op... Maar ik had ook wel genoeg buik voor zo'n kleintje om zich in te verstoppen. Langzamerhand komt het toch steeds meer. Enne wat ik ook al schreef, ligt er aan wat ik aan heb.
Hey daar meiden! Wat leuk om te horen dat alle kindertjes al lekker aan het fladderen en schoppen zijn! Bij mij hetzelfde. De kleine vindt het vooral leuk als ik ga fietsen. Dan springt 'ie mee, lijkt wel. Gezellig, hoor. Verder hier alles goed. Ik heb mijn verhuizing en verloving overleefd. Wel een beetje rugpijn aan overgehouden (de verhuizing, bedoel ik ), maar dat wordt gelukkig steeds minder. Vandaag overigens te horen gekregen dat ik aangenomen ben voor een baan waar ik vorige week met mijn dikke buik op heb gesolliciteerd, hi hi. Ik belde ze vandaag om me terug te trekken uit de procedure omdat het een tijdelijke baan betreft en het viel precies samen met mijn verlof. Ik was toch maar naar het gesprek gegaan om mijn gezicht te laten zien, in de hoop dat de contacten in de toekomst toch handig zouden zijn en wie weet, wilden ze de klus een half jaartje voor me opschuiven of zo ... En nu gaan ze daar over nadenken! Leuk, he? Ik voel me helemaal gevleid! Leuk, trouwens, de buikfoto's die ik hier zie. Ik ga proberen om er ook een stel te plaatsten, maar ik moet ze eerst nog even maken ... Sinds een paar dagen ga ik naar buiten met buikbanden om. Ik heb eindelijk het gevoel dat het op meer lijkt dan een vetbult. Vandaag eentje naar het werk ... best een beetje spannend, vind ik. Trouwens, Pendrag, gefeliciteerd met je gebrek aan misselijkheid! Eindelijk, he? Petje af, hoor, meer dan 3 maanden niet lekker zijn is niet niks! Groetjes, Dominique
Zo daar ben ik weer eens, jullie zijn me vast al weer vergeten Het is ook al zo'n tijd geleden Maar mijn pc was kapot en die hadden we weggebracht..gaat die winkel ook nog es met vakantie, dus heb m nu pas terug Ik schreef (veeel blz terug) dat ik een nekplooimeting had gehad die goed was. Alleen mijn bloedwaardes waren niet goed. Weten julie dat nog? Ze dachten aan down, open rug of open schedeltje Ik heb dus met 14 weken een vruchtwaterpunctie gehad. Het was niet echt pijnlijk, maar natuurlijk ook niet fijn. De drukpijn was best erg en ik vond het allemaal best eng Vooral toen de naald erin ging en die konden we volgen op de echo. Ons Spookie bleef er gelukkig een eind uit de buurt. Er zijn 2 kleine buisjes water weggenomen. Na 3 dagen hadden we deel 1 van de uitslag. Het is in elk geval géén mongolisme!! \/ Waar het dan wel aan lag zullen we horen als de rest van de uitslagen er zijn. Afwachten nog maar. Het is wel spannend hoor, en daardoor voelde ik mij behoorlijk rot, niemand die wat voor me kon doen, terwijl ze allemaal zo lief waren. We zijn dan ook een midweekje weggeweest naar de Weerterbergen, even ontspannen Ik zal vanavond mijn echo's eens plaatsen van de nekplooimeting en tijdens de vruchtwaterpunctie, want die had ik volgens mij nog niet geplaatst. heb ook al buikfotos
zal ze meteen maar plaatsen 13 weken echo Onderkant, buikje en beentjes en armpjes Hier zien we spook van bovenaf, je kijkt op het hoofdje Bovenin 2 handjes zooo groot al Echo tijdens de vruchtwaterpunctie Buik 15 weken en 5 dagen
Nou Carola kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Doe rustig aan ! enne mooie duidelijke buik heb je al!
Hoi iedereen! Wat grappig om te lezen dat er zoveeeel februari mama's zijn!! Ikzelf ben uitgerekend op 9 Februari en ik vind het super om deze geweldige periode met jullie (hier op zwangerschapspagina) te mogen delen. Voelt toch wel fijn als je bepaalde dingen kan vragen aan vrouwen die ong. net zover zijn als jijzelf Lang leve het internet!! Zou ik nog mee mogen kletsen ?
hoi noebie, Welkom hier!!!!! Tuurlijk iedereen is welkom!!!!! @carola, hoe komt het dat je de testen laat doen? Het lijkt mij zo'n onzekere tijd en als dan de uitslag straks tegenvalt, jeetje wat moet je dan beslissen. Meid ik wens je onwijs veel succes en ik hoop dat het een gezonde beeb is!!! En verder een fijne zwangerschap! liefs fredje
Hallo allemaal, Welkom Noebie! Kom gezellig met ons mee kletsen, want gezellig is het hier zeker! Heerlijk om die herkenbare dingen te lezen van iedereen. Je merkt inderdaad dat de meeste van ons zich beter gaan voelen (maar goed ook!) en straks kan iedereen de beeb voelen bewegen. Zelf heb ik ook al een tijdje het gekriebel en de ploepjes, maar toch zit ik nog te wachten op een "mega-kick" :bounce: van de kleine. Lijkt met zo leuk! Momenteel ben ik meer bezig met de zwangerschapskilo's. Ik weet niet hoe het er bij jullie voor staat, maar bij mij gaat het hard nu. Ik ben er ook wel erg op gefocused, want sinds vorig jaar juni was ik tot de zwangerschap 23 kilo afgevallen. Ondanks dat ik weet dat deze kilo's ok zijn, vind ik het toch wel eens moeilijk om de teller van de weegschaal de andere kant te zien op gaan . Tot 16 weken ging het heel geleidelijk (toen 3 kilo erbij) maar nu kwam er opeens 1,5 kilo bij... Ben nu in totaal 6 kilo aangekomen. Ik eet gezond dus het is voor een super goed doel, waar we erg blij mee zijn. :sunny: Aanstaande donderdag gaan we weer naar de verloskundige en volgende week donderdag voor de 20 weken echo!! Liefs, DAGDAG
Pff, ik loop een beetje veel achter met lezen. Maar daar gaan we dan... @missymona: ik weet precies wat je doormaakt, want bij mij werd in oktober vorig jaar een missed abortion geconstateerd waarvoor ik uiteindelijk ben gecuretteerd. En in de maanden daarna heb ik nog twee spontane miskramen gehad. Dus ook ik viel van ongeloof bijna van de tafel bij de vk toen het duidelijk werd dat alles er deze keer goed uitzag. En ja, ook bij zo nu en dan komt de onzekerheid weer boven, maar dat gaat nooit helemaal over volgens mij. En ook wij wachten met de grote aankopen tot na de screeningsecho. Maar wat heerlijk voor je meid, dat het zo goed gaat!! @Dominique71: gefeliciteerd met jullie huwelijksvoornemen! En wat een leuke romantische manier om gevraagd te worden. En op jouw vraag over wie er yoga, gym of zwemmen of zo gaat doen: Ik hoorde over de cursus zwangerschapsbegeleiding dat het met name een 'theekransje' was (veel geklets en weinig doen), en dat leek me helemaal niets. Bovendien moest ik me dan nog snel aanmelden ook, vóór de 16e week. Dus ik heb gekozen voor zwangerschapsyoga en ga in oktober beginnen. Heb er heel veel zin in, want het lijkt me erg goed en prettig om zo met je lijf en je zwangerschap bezig te zijn! @Bab28: van harte welkom bij de februari-mama's en natuurlijk ook nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk he, die eerste kriebeltjes in je buik! Ik voelde ze al even, maar sinds deze week voel ik ze telkens op een andere plek, dan weer wat meer naar links, dan weer rechts of in het midden. @daphne78: Dat is schrikken zeg! Fijn dat het weer iets beter gaat met je en dat het middeltje voor je maag helpt. Doe je wel rustig aan meis? Ik hoop en denk dat je "ploepje" het eerste voelbare levensteken van je kindje was. Wilde denk ik even laten weten dat alles goed is Wij hebben de screeningsecho op 04/10, net na onze vakantie, dus ik hoop dat ik in de vakantie genoeg afleiding heb om er niet teveel over na te denken. We gaan er natuurlijk van uit dat alles goed is, maar je weet maar nooit... En als ze het kunnen zien, willen wij wel graag weten wat het is @Carola1980: leuk dat je weer meeleest! Wat een opluchting dat het syndroom van Down is uitgesloten, en hopelijk weet je snel meer over de oorzaak van je bloedwaardes. Fijn midweekje gehad ondanks alle spanning? @Noebie: ook van harte welkom en gefeliciteerd! En natuurlijk mag je gezellig meekletsen, hoe meer zielen hoe meer vreugde! Hoe gaat het met jouw zwangerschap tot nu toe? En hoe gaat het intussen met mij? Buikje begint nu echt te groeien. Ik had vorige week een gesprek bij een werving- en selectiebureau over een vacature en ik dacht dat ik nog wel een nette broek had waar ik in paste. Nou niet dus, dus ik heb van het weekend mijn eerste twee positiebroeken gekocht. Aaaaah, wat een bevrijding! Wat zitten die lekker om mijn buik, niet zo'n rand die in je buik snijdt. En ik heb een paar platte schoenen en een paar platte laarzen gekocht, want ik merk dat ik de laatste dagen een beetje last heb van mijn bekken en stuitje. Zijn er nog meer dames die hier al last van hebben? Bijvoorbeeld bij het opstaan uit een stoel of als je uit bed komt? Gisteren een stuk gefietst en nu heb ik nog steeds een beurs stuitje. Hebben jullie ook al harde buiken? Ik las dat Annelies er een had 's morgens bij het opstaan, omdat haar blaas zo vol zat (en ik denk dat dat harde wat je na het plassen voelde inderdaad je baarmoeder was). Dat heb ik ook wel eens. Ik heb ze af en toe en vond het een beetje te vroeg, dus ik heb vandaag laten controleren of ik misschien blaasontsteking had. Dat is gelukkig niet zo. De harde buiken zouden ook kunnen komen doordat het zo gigantisch druk is op mijn werk, misschien moet ik toch proberen om het al iets rustiger aan te doen. Iedereen weer veel succes met alle hartjes, echo's, testen, ongemakjes, ploepjes en kriebeltjes, en met al het geregel! Groetjes, Wendy
Noebie, alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom Zie dat je een meisje krijgt, leuk zeg. heerlijk al aan t jurkjes en roze shoppen?? Marjanne..thanx, tis idd al een forse buik he, maar ja tis de 2e dus dan gaat t allemaal wat sneller Fredje ik loop in Belgie bij een gynaecoloog. Daar hebben ze ook bloed bij mij afgenomen en hebben ze de zgn triple test gedaan. (In nederland doen ze die niet meer ivm te veel "foute" beoordelingen.) Maar goed, ik loop dus in Belgie en daar doen ze m wel. En mijn waardes bleken idd af te wijken. Dus vandaar heb ik de vruchtwaterpunctie laten doen. Ik MOEST t gewoon weten wat er aan de hand was. Met respect voor de Down moeders of moeders met een handicap beebie..maar ik zou dat echt niet aankunnen die zorg Maar goed, t blijkt geen mongolisme te zijn, dus dat hoeven we niet te beslissen Wennie als het goed is horen we deze week de rest van de uitslagen. Midweekje weg was idd erg leuk en ontspannend! We hebben heerlijk kunnen genieten van ons mannetje van elkaar en van t mooie weer Verder voel ik de kleine al goed bewegen daar vanbinnen. ik herken het van bij de vorige. zo'n leuk gevoel is het, en best al duidelijk hoor. genieten Qua kilo's is er nog niks aan ik heb namelijk nergens trek in en zitna 2 happen al vol Tussendoor eet ik dan wel fruit, heb ook geen lekkere trek ofzo, raar
: Noebie Welkom bij alle februari mama's, gezellig als je ook komt kletsen hier!! Nog gefeliciteerd met je zwangerschap. Leuk om al die lekkere lange verhalen van iedereen te lezen, en ben blij voor degene die zich zo ziek voelden, zich nu eindelijk wat beter voelen en meer energie krijgen. Oo zo leuk dat iedereen nu ploepjes en kriebeltjes gaat voelen en we dat met elkaar kunnen delen. Met mij gaat alles goed, eindelijk kan ik een beetje genieten zonder me schuldig/onzeker te voelen. Ook het buikie is zeker wel te zien, eigenlijk wel raar eerst liep ik maar te roepen dat ik een buikie wilde en nu heb ik toch wel zoiets van shit ik pas bijna niets meer had ik nu m'n grote mond maar gehouden. (al zijn we best trots op het buikie hoor,wil er ook steeds aanzitten hihi). Ik zal gauw weer een nieuwe foto in mijn album doen, is best hard gegroeid binnen 1 week. Ik ben trouwens 4 kilo aangekomen tot nu toe. Weltrusten dames en tot morgen! Liefs Missymona
Welkom Noebie! Leuk dat je komt meepraten! Carola, ik wil je ook veel succes wensen met de uitslag van de test. Wat een spanning, zeg. Ik begrijp heel goed dat je het wil weten. Als de uitslag bij de nekplooimeting voor ons niet positief was geweest, hadden wij het ook gedaan. Gefeliciteerd aan alle meiden die niet meer misselijk zijn! Ik heb er geen last van gehad, maar het lijkt me een beproeving, hoor. Het lijkt me heerlijk om je weer een beetje beter te voelen. Gisteren heeft mijn vriend voor het eerst de kleine voelen schoppen, trouwens. Bij het slapen gaan was de kleine salto's in mijn buik aan het draaien, leek wel. Toen is vriend-lief met zijn wang op mijn buik gaan liggen en kreeg spontaan een lel! Voor hem voelde het als een lief ploepje, natuurlijk, maar ik vond het wel heel hard! Echt raar, ik kan nu ook voelen dat de kleine naar binnen en naar boven schopt. Vreemd gevoel, maar heeeeel leuk Morgen de 20 weken echo. Ik wil zo graag weten of het een jongetje of meisje wordt! Duim voor me dat ze het kunnen zien? Ik zal het laten weten! Groetjes, Dominique
@ Dominique Wat spannend hè? Ik kan ook haast niet wachten. Laat je het ons weten wat het wordt? Of hou je het voor jezelf?
Nou na heel lang zoeken ( volgens mij heb ik me in het begin hier wel aangemeld , maar kon het niet meer terug vinden ) heb ik Feb. mama`s weer gevonden ..yeahhh !!! ik ben 15 feb. uitgeteld en op zich gaat het redelijk ( nog steeds misselijk smorgens en last van bekken en banden pfff nu al ) aan iedereen geniet van je zwangerschap dames ..xx asjuh
Dominique spannend morgen ..dat je dan te horen krijgt wat jullie gaan krijgen ..ik moet nog ff wachten
: Dominique71 spannend, ik zal voor je duimen [-o< leuk dat je ventje de beeb nu ook al kan voelen, die van mij zal nog ff geduld moeten hebben. Liefs Missymona