Na een heerlijke opleving, afgelopen dagen weer een inzinking. Erg misselijk, veel kokhalzen en erg moe. Paar dagen thuis nu en dat helpt wel. Helemaal niets doen. Morgen werk maar weer proberen. Moet voor een dagje lukken toch? Gsiteren iemand tegen gekomen die niet eens zag dat ik zwanger was. MUTS!!! Alsof ik uit mezelf zo dik ben. Ben voor het eerst van mn leven blij met mn buik. Helaas voel ik Junior nog niet echt. Word bijna jaloers als ik sommigen van jullie lees. Af en toe een rare kriebel, meer niet. Ook niet elke dag. Maar gaat vast wel komen. Mn screeningsecho duurt nog een hele tijd. Ergens laatste week van oktober. Op een zaterdagmiddag. Ben erg nieuwsgierig, wil dan ook graag weten wat het wordt. Iedereen in mijn omgeving die een uitspraak doet, zegt dat het een meisje wordt. En ik heb al twee keer gedroomd dat het echt een jongetje is. Over ruim een maand weet ik meer! In huis moeten we nog erg veel doen. 5 Maanden lijkt lang maar voor je het weet is het om. Gelukkig komt mijn moeder volgende week om te beginnen met schilderen. We moeten maar liefst 3 kamers doen!
@maisy Vraagje jij bent namelijk de expert als het gaat om tweede of in jou geval meerdere bevallingen. Gaat je tweede en derde enz. steeds sneller want ze zeggen dat als je al een keer bevallen bent dat het dan veel sneller gaat @pendrag Ik ben destijds verhuisd toen mijn dochter 3 maanden oud was nou ik zou dat geen tweede keer doen je kan het beter hebben als je nog zwanger bent stond met mijn ene hand met een verfkwast en in de andere een luier of een fles
Hoi hoi, hier alles goed. Ik werk 'maar' 2 dagen en dat gaat gelukkig nog steeds goed. Ik hoop eigenlijk door te werken tot 36 weken. Zodat ik langer na de geboorte heb, maarja zal allemaal afwachten zijn. Ik merk wel dat ik last krijg van mijn bekken (denk ik??), een scherpe irritante pijn in met name mijn liezen, ik kan me niet herinneren van me andere kinderen dat al te hebben met 20 weken. Ik voel trouwens iedere dag een erg actief kindje, zodra ik even ontspan begint het getrappel en zelfs met lopen schrik ik af en toe van een flinke trap. Mijn man heeft het inmiddels ook gevoeld en was ook helemaal in zijn nopjes. Mannetje en ik zijn trouwens nog steeds aan het kibblen over de kinderwagen. Hij wil de Bugaboo, en ik de Quinny Buzz. Pfff Ik was eerst wel geneigd om hem zijn zin te geven hoor, maar inmiddels weet ik dat de Bugaboo ruim 1000 kost, dat is ca 300 meer als de Buzz.....nou dat vind ik echt te gek hoor. Maar hij blijft bij de Bugaboo! GRRR, iemand tips hoe ik hem om krijg? Kreeg trouwens bij de echo van dinsdag 4 waanzinnige fotootjes mee, echt gaaf. Vanaf nu alleen nog naar de verloskundige voor controle, dus dat zal het einde zijn van al die echo's denk ik. (Ik heb er in totaal 7 gehad!). Maar nu is het duidelijk te voelen van binnen dus is het niet meer zo noodzakelijk. Ik had trouwen eerst me placenta vrij laag, maar nu is het gewoon omhoog gegaan aan mijn rugkant, vandaar dat ik het zeker zo goed voel?! Nou genoeg gekletst, groetjes Cellie. en allemaal een fijne avond!! xxx
@erna, ja opzich gaat t vaak wel makkelijker, of het perse sneller gaat qua uren geldt niet voor iedereen denk ik, mijn eerste duurde 5 uur, 2de 4 uur, 3de 3 uur en ik d8 ach die 4de doe ik zo ff ,maar die duurde dus 8 uur maar verder waren het allemaal vergelijkbare bevallingen in de zin van geen medische ingrepen en een paar keer persen enzo. @cellie, de bugaboo vind ik zooooooooooo lelijk is net een rollator bovendien is de quinny veel ruimer en zie ik kindjes van net anderhalf met kop boven de rugleuning van de bugaboo uitsteken en dat heb je met quinny niet (mijn jongste van 3 past er nog goed in en duwt nog heel licht omdat alle banden luchtbanden zijn) EN mocht er nog 1 kleintje komen quinny past alle nieuwe accesoires zo aan dat t op de "oude" onderstellen past!
@Cellie Wij hebben de Quinny Buzz voor 400 euro in de opruiming gekocht bij Burgerhout. Was model 2006. Zat reiswieg, tasje, klamboe, dekentje, regenkapjes, wandelwagen bij. Super gaaf ding. Heeft ook prijs gewonnen in 2005. Ik vind de Bugaboo ook lelijk en te lomp.
Hey hoi, ik ben al overtuigd hoor, ik ben helemaal voor de Quinny, al denk ik trouwens niet dattie groter is als de Bugaboo, we hebben het over de Buzz hé, even voor de duidelijkheid. Een voordele van de Bugaboo vond ik juist dat de Bugaboo een grotere bak heeft voor de eerste maanden. Maarre over de prijs bij Burgerhout, was dat niet de 2005 variant?? Want die zijn idd in de opruiming, maar de 2006 staat voor de gewone prijs. Ik weet dat er een prijs is gewonnen, maar de wagen is ook nog zo nieuw dat er nog wat kinderziektes in zaten/zitten (?), dat kun je nalezen op kieskeurig.nl Maar qua prijs ga ik zeker voor de Buzz, maarja mijn man wil een Bugaboo, hahaha....op zich wel grappig dat we hier zo over bezig zijn hoor. Gr. Cellie.
Nee, wij hebben echt model 2006 Black reflection met dat gasveersysteem klap je hem zo makkelijk uit. Ik ken die 'kinderziektes' van de consumentenbond en deze heeft die dingen niet (klemmetje op systeem zodat je em op slot kan zetten, voorwiel extra verstevigd...) Vond die klachten wel een beetje overdreven. Ik ga er geen marathon mee lopen en een beetje olie tussen de wieltjes spuiten om alles soepel te houden is echt geen grote opgave.
Cellie, ik Vind ook niks aan de Bugaboo hoor maar ja, jij dus ook niet Laat dit je mannetje ff lezen anders Ik ben gister weer voor een echo geweest Alles prima in orde Goed karakter heeft ons spookie volgens de gynae, liet zich goed onderzoeken en foto's maken Liet ons ook recht tussen de benen kijken, en met zo'n 3d ding kan je alles goed bekijken Hier zijn ze Dit is echt de slaaphouding van Dimi en Mitchel !! Benen bij de enkels over elkaar!!! Ook als ze relax in de bank zitten of op t gras zitten ze zo. T zit dus in de familie! mondje goed zichtbaar en spook is bubbeltjes aan het blazen Naast de bubbels het neusje. En als je goed kijkt zie je een oogje erboven, licht vlekje. Zie je op de echo beter, dit is een foto van de echo duimen??? mooi zijaanzichtje he
maken ze alle wagens dan kleiner tegenwoordig stom, maarja dat past bij het hypermoderne gedoe natuurlijk, ik ben iig heel blij met mijn quinny freestyle niks mis mee loop er elke dag uren mee en hij is lekker ruim en nog niet uit de tijd qua uiterlijk gelukkig want ook ik wil er een beetje hip bijlopen
Die krijgen wij standaart elke keer Ik loop in Belgie en die gynae heeft zelf zo'n apparaat, mooi hoor Wij hebben onze beeb nu al 4x in 3d gezien
@Carola is dat eng zo'n 3d echo? een collega op mijn werk had er nachtmerries van. de navelstreng hing voor het gezicht en dat was blijkbaar een eng gezicht.
Het is wel raar om te zien hoor, maar als je eenmaal gewend bent is het heel mooi Althans zo ervaar ik het!!
Kreeg een mailtje van Burgerhout, 20% korting op alles tot 30-9, met uitzondering op de Bugaboo! Hahahaaha Nu moet het toch gaan lukken.....hahaha
Net een paar dagen ziek thuis gezeten i.v.m. behoorlijke misselijkheid en overgeven. Krijg ik het ineens op mijn heupen: ik wil dit jaar nog een korte vakantie!!! Alsof Junior niet genoeg kost, wil ik nog een (mid)week de hort op. Zit alleen te twijfelen: gaan we lekker samen zodat we kunnen gaan wanneer we willen of gaan we met de kids van mijn vriend? Ook altijd erg gezellig. En als we dan met de kids gaan, gaan we dan in de herfstvakantie (zit ik ong. op 23 weken geloof ik) of juist in de week van kerst? Is het wel leuk om de kerstdagen in een bungalowpark ofzo door te brengen en vind ik vakantie nog wel lekker zo laat in mn zwangerschap??? Nou ja, zoals jullie kunnen lezen begin ik echt te mutsen. Weet normaal precies wat ik wil en regel het dan gewoon. Nu dus even niet meer ......
Is jullie trouwens ook opgevallen dat wij helemaal nog niet zo'n lang topic hebben? Moet je de april mama's eens zien!
Hebben jullie ook beetje last van de hormonen? Tegen mij moeten ze echt niks cynisch of gemeens zeggen, want dan moet ik me echt heel erg inhouden om niet een potje te gaan janken. Heb niet zo'n dik huidje momenteel.
Heel herkenbaar. Alleen hou ik me lang niet altijd in. Als ik lekker met mijn vriend alleen ben en hij zegt iets wat maar een beetje verkeerd zou kunnen vallen, barst ik meteen in tranen uit. Even lekker janken en we lachen er samen steeds om. Lucht op en we zien er beide gelukkig de humor van in. Afsluiten met een lekkere knuffel en ik kan er weer heel even tegen.
We zijn gisteren weer op controle geweest bij de verloskundige. Alles was goed met onze kleine; baarmoeder was goed gegroeid en de beeb had een mooie hartslag. Toch weer heerlijk om te horen. Mijn bloeddruk was ook prima (zelfs een beetje laag); 100/55. Dus we zijn helemaal happy! Nu ben ik alleen vergeten te vragen aan de vlos wat de rode plekken op mijn buik en borst zijn (dom van mij hè), dus toch maar even de huisarts gebeld. Dit overigens op aanraden van buurvrouw en vriendin en vanmiddag kan ik even langskomen. Ondanks dat ik geen last heb van de plekjes ben ik toch benieuwd wat het is. Zal wel niets bijzonders zijn. Gelukkig heb ik verder helemaal niet zo'n last van de hormonen, geen chagerijnige buien of emotionele momenten. Als je er last van hebt, dan weet je in ieder geval waar het van komt, scheelt toch al weer een beetje! Iedereen een fijn weekend gewenst! Liefs, DAGDAG