@pendrag ik bedoelde het in het algemeen, de wagen die ik heb heb ik nl vanaf de 3de (een quinny freestye) en die heb ik gekocht met het oog op een eventuele volgende. Zoals ik het nu zie is dit de laatste, hoewel mijn moeder dan zegt: jaaaaaaaaaaaa jaaaaaa, laten we zo zeggen VOORLOPIG iig wel!
en idd wat Erna zegt als je straks je beebje in je armen hebt....ik zal je vertellen, bij de 3de en 4de bevalling toen ik met weeen door de ziekenhuisgangen liep zei ik nog tegen de vk: "dat ik hier weer in getrapt ben" hahahahaha en nu zit ik hier met een 5de trappelende baby in mijn buik
Ik begrijp wat je bedoelt maisy maar met de vijfde onderweg praten over de volgende .... Ik vind het reuze dapper. Maar ik geloof inderdaad wel als dit straks allemaal achter de rug is, dat je er dan weer heel anders tegenaan kijkt. Ik had me geen echte roze wolk voorgesteld bij zwanger zijn maar het is nog veel erger dan ik dacht. Dus af en toe zakt de moed mij in mn schoenen. Ik ben al enorm aan het aftellen en ben nog niet eens halverwege!!! Gewoon blijven hopen op betere dagen en hoe dan ook: er komt een einde aan!!
Ik kan me heel goed indenken dat je je zo voelt, zo zijn er wel meer, ik heb me nooit zo gevoeld, en als wij nog een 6de willen of daarover nadenken is toch net zo goed ons recht, als iemand die de 2de krijgt en denkt over een 3de . Ik kan mij persoonlijk niet voorstellen een leven met 1 kind (de vrouwen die geen keus hebben daarbuiten gelaten) en er zijn genoeg die een beroerte krijgen bij het idee van 5...zo is iedereen gewoon anders.
Wij krijgen (bij elkaar) onze 6e! Je moet is weten hoeveel mensen me geschokt aankijken en denken dat we niet goed bij ons hoofd zijn. Ik krijg het zwaar....hebben jullie daar nog wel ruimte voor dan....en hoe stop je dat in de auto en liever jij als ik etc etc etc... En ik, ik ben blij....en zal niet eens beweren dat dit definitief de laatste zal zijn! hahaha
he cellie jij snapt me! Vaag he dat mensen je geschokt aankijken (bij mij ook nog door mn leeftijd!) terwijl nog niet niet zo lang geleden dat heel normaal was, alleen nu alles zo modern snel en duur is is 2 of 3 "normaal" en alles wat daarbuiten valt vreemd.
Vindt ik dus ook helemaal met jullie eens ik heb er eigenlijk ook een beetje een derde bij Mijn man heeft namelijk ook nog een zoontje die is er 1 keer in de 14 dagen maar als ik jonger geweest was had ik er zelf ook best nog iets meer gewild En wat betreft de snelle wereld om ons heen mijn vriendin heeft endometriose en die is nu 33 eerst moest het huis verbouwd dan nog mooie auto's en nu alles klaar is WILDEN ze ook nog ff een kind maar oeps het lukte niet pas zei ze tegen mij als ik alles van tevoren wist had ik er veel eerder aan begonnen en niet eerst aan alle luxe gedacht zo bedoel ik maar Als ik aan luxe denk dan denk ik aan mijn gezin wat gezond is en dat vindt ik het allerbelangrijkste. 19 september naar de vk joepie!!!
Toch even voor de duidelijkheid: het gaat mij niet om het aantal kinderen dat iemand heeft/wil. Mijn reactie komt omdat ik me zo beroerd voel tijdens mijn zwangerschap dat ik niet aan meerdere kinderen moet denken op dit moment. En tuurlijk, als straks een gezonde baby ons leven verrijkt, denk ik er vast heel anders over. Maar nu af en toe even niet. En als iemand kiest voor meerdere kinderen dan is dat ieders goed recht. Wat dat betreft speelt dat bij ons net zo goed. Dit is dan wel mijn eerste zwangerschap (op een korte buitenbaarmoederlijke na dan), als alles goed gaat, wordt dit het vijfde kind voor mijn vriend. En net als bij de moeders hier met meerdere kinderen: net zo welkom als de eerste. En ja, als de andere kinderen van mijn vriend hier zijn, is het wel eens proppen in de auto en moeten we ons wel eens behelpen. Maar ach, dat is het toch meer dan waard?? Dus maisy en alle andere moeders van meerdere kinderen: zet hem op en doe gewoon waar jij en je partner zin in hebben!
Mooi buikie hoor maisy! Misschien moet ik ook maar eens een buikfoto maken... Ik moet om 14.10 uur naar de vk. Heb er zin in Kan ik nog ff nachecken of ik echt het kindje voel. Ben wat dat betreft zo onzeker
das weer een mooie beebiebuik van je maisy, gaaf!! veel plezier zo bij de verloskundige, marjanne, wat moet je anders voelen dan?? ken bijna niets anders meer zijn dan de beeb! ik moet zeggen dat als mijn bevalling net zo gaat als de hele zwangerschap tot nu toe, dan wil ik er ook nog wel 5 bij!! haha, ben dan wel bang dat ik zowiezo vanaf nr 4 een andere vent moet gaan zoeken!! we zien wel hoe het loopt, laat eerst deze maar groter groeien! cellie en pendrag, hoe oud zijn jullie, als ik vragen mag?
Waar blijft mijn buik??? Hmmmm vraag ik me ook af hahahaha. Nee wij moeten nog foto's gaan nemen van de buik. En zoveel is er nog niet zichtbaar. (Ik weet het, ik zie het, maar of een wildvreemde het ziet?) En de Jane kinderwagen schijnt (dat hebben ze me verteld hoor) de meestverkochte wagen in spanje te zijn en ze hebben verschillende internationale prijzen gewonnen met een onderdeel van de wagen. Waarom ik op deze wagen ben gevallen (op de driewieler in dit geval), de bak kan je met 1 hand verwijderen, de wagen weegt maar 8 kilo (handig voor schoonmoeders die met de wagen 1 hoog moet sjouwen), hij klapt klein in. En de bodem van de bak kan je verstellen, en je mag de bak in de auto gebruiken, zit zelfs gordeltje in de bak. Ik vroeg me af of anderen hem al kende, maar helaas. Ook ik ben van mening dat het aantal kinderen dat je wilt dat je dat zelf bepaald, en niet iemand anders. Maar wat ik wel vind is diegenen die elke maand om hulp moeten vragen omdat ze het niet redden.. die hadden eerder mogen nadenken. Maar dat geldt ook voor het afsluiten van leningen en dure dingen kopen etc etc. Als je je het kunt veroorloven en je wilt graag veel kinderen, dan moet je dat lekker doen! Is alleen maar goed voor de toekomst!
Wij kunnen nu net de touwtjes aan elkaar knopen en werken allebei full time met een modaal inkomen. Kinderopvang voor 1 kind voor 2 dagen per week kost ruim 200 euro pmnd! Als we meer gaan verdienen wil ik graag een tweede, maar als dat niet het geval is, zit het er dus echt niet in.
@mirella28 je krijgt toch als het goed is ook nog van de belasting terug van het kinderdagverblijf : Ik vindt persoonlijk dat het kabinet een systeem moet bedenken waarbij de moeder thuis kan blijven tot de kleine 4 jaar is Morgen naar de vk joepie!!!
@Erna1974 Ja, dat zou inderdaad heerlijk zijn, een paar jaartjes alleen voor die kleine, en dan daarna wel weer aan de slag kunnen. (ik vind mijn werk namelijk heel leuk) Nee, de eigenlijke kosten zijn 500 euro pmnd, de belasting en werkgeversbijdrage zijn er al af en dan blijft er nog 200 euro over voor ons... (in Duitsland kost opvang bijna niks...)
@Erna Maarre, mijn man is ook al gemiddeld 4 dagen per week thuis. Lang leve het brandweer rooster! Ons kind krijgt zijn/haar papa heel veel te zien.
Jeetje is dat zo duur die opvang Heb me daar nog niet in verdiept omdat ik t gelukkig niet nodig heb Ik werk maar 2 dagen en Mitchel gaat de ene dag naar me schoonma en de andere naar mijn ma. En sinds kort gaat ie die 2 bewuste ochtenden naar de psz dus hebben de oma's hem alleen smiddags Maar dan is psz maar een schijntje vergeleken bij die bedragen hoor ben blij dat ik 2 oma's heb, die het zelf hebben aangeboden