Februari 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by fredje8, May 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    @runner: ook al aan het 'genieten' van het saaie leven. Zonder auto kun je inderdaad nog veel minder. Nou ja, wel een beetje afhankelijk van waar je woont natuurlijk maar het zou hier toch een lichtelijk drama zijn. Heeft je vriend het naar zijn zin in z'n nieuwe baan?
    Succes bij de VK straks.

2. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Pfff, het wordt nu wel een lang en vermoeiend verhaal voor Judith zeg! Sterkte meid, de duimen draaien hier door dat het nu echt niet lang meer zal duren voor jullie!

Ik hoop dat vandaag de keizersnede voorspoedig verloopt bij Bab28!

@erna1974: Fijn dat je dochter weer aan de beterende hand is en dat alles weer in orde was bij de vk! Was de prinsessenmacaroni lekker?
    Gefeliciteerd met de 37-weken mijlpaal!

@asjuh: Mooie buik weer hoor!
    Ik zal eerdaags ook nog een foto van mijn 'laatste loodjes' buik in het album zetten (als ik het niet vergeet :) )

@missymona: Bedankt dat je mijn buik mooi vindt, mijn laatste buikfoto is toch echt alweer van ruim 6 weken geleden. En ja, wij zijn natuurlijk ook razend benieuwd naar dat persoontje waar we al maanden (de laatste maanden letterlijk) zo vol van zijn ;)
    Ik ben het volledig met je eens dat mannen ook langer verlof zouden moet krijgen, mijn man is nu ontzettend aan het puzzelen met zijn vrije dagen om tijdens en na de keizersnede toch zoveel mogelijk bij mij (eh... bij ons, bedoel ik) te kunnen zijn. om nog maar niet te spreken over alle uurtjes waarin hij met mij naar het ziekenhuis ging, die moeten allemaal gecompenseerd worden.

@spruitje: Fijn dat ook bij jou alles weer in orde was bij de vk!

@Pendrag: Balen dat je nu weer bij de gyn onder controle moet, en ook nog vaker vanwege je bloeddruk!
    Fijn dat de rest allemaal wel in orde was!

@Marjanne: Fijn dat bij jou ook alles er weer prima uitzag bij de vk! Enne... lekker smakelijk verhaaltje wel ja, over het vruchtwater. :confused:

Groetjes, Wendy

3. babs1980

babs1980 Actief lid

Nov 2, 2006
    378
    0
    0
    Hoi meiden

Ik heb nog steeds niks gehoord van Judith (mn nicht) na gister.
    Maar zag dat jullie daarover al op de hoogte waren.
    Ik ga er toch echt wel van uit dat ik vanavond ff bij haar en haar ventje kan gaan kijken hoor!
    Zodra ik iets meer weet, zal ik het hier ook laten weten!

En voor alle andere succes meiden! Voor jullie gaat het ook allemaal al aardig opschieten he!

4. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ Erna: Gefeliciteerd met de 37 weken!

@ Pendrag: Graag gedaan, was een kleine moeite!
    Ff naar buiten zou toch wel mogen, als je maar rustig aan doet toch ?
    Succes bij de kapper, ik ga ook 1 x per jaar :oops: ik wacht nu nog ff tot na de bevalling...
    Wel fijn dat je zo lekker gslapen hebt, blijkbaar toch ff nodig gehad.
    Alleen jammer dat je weer met hoofdpijn wakker werd :(

@ Runner: Veel plezier vanmiddag bij de VK!

Nog iets meer dan 2 uurtjes voor bab :confused:

Judith heeft voor mij de 22ste gependeld, dat zou betekenen dat ik 10 dagen later dan de uitgerekende datum zal bevallen.... hmmmm ik zelf denk ......... 8 feb.

Hier vandaag ook maar een paar klusjes om te doen ..
    Afwasje, planten verpotten en kinderopvang aanvraag invullen en opsturen. Wauw wat een dag taken hé

5. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ babs1980: bedankt dat je ons ook op de hoogte houdt van Judith en
    als je vanavond langs gaat, geef hun dan maar een dikke knuffel van alle feb. meiden !

6. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Ik ben zonder iets te kopen bij de Prenatal geweest! :confused:

Maar wel bij Hans Textiel iets gekocht, kennen jullie dat allemaal?
    Kreeg gisteren de folder, stonden leuke dingetjes in (voor een baby dan),
    maar waren nu al zo goed als de laatste die ik kocht. (Een truitje/broekje/jasje en ook nog een 1 delig pakje) en dat alles voor €15, niet slecht gedaan.....de baby had het ook heeeeel hard nodig! :)

Fietsen gaat toch ook minder lekker nu, maar blijf het gewoon doen....
    wie weet helpt het wel...haha

Moest bij school wel even gaan plassen, had het niet gered tot thuis denk ik.

7. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    :confused: Niets gekocht bij Prenatal .........

Tja daar had je ook maar 1 ding mee kunnen nemen voor € 15,-
    nu heb je veel meer kunnen kopen voor hetzelfde bedrag.

Fietsen daar moet ik nu echt niet aan denken,veel te lui voor :oops:

8. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    fietsen ..humz wat is dat ...ik weet dat mijn fiets groen is hahahhaha that`s it

ik kan ook helaas niet bij een babyzaak binnen lopen zonder iets te kopen

net foon gehad van kraamzorg ..helemaal gerustgesteld nu ...ik zou naar kraamhotel gaan voor 8 dagen en ik dacht dat ik dat nu verplicht was ..gelukkig is dat niet zo , dus als ik heimwee krijg mag ik naar huis met hulp ..yeahhhh ..

9. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0

Alles wat ik leuk vind van Prenatal......heb ik al :oops: :oops:

Ik vind fietsen zelf prettiger als lopen hoor.....

10. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Ik zie het ineens helemaal voor me, jij bij de deur in je pyama en met baby en koffertje vast gehouden door een paar zusters....
    Nee je mag nog NIET naar huis whahahahaha... :oops:

Toch wel fijn om te weten dat je naar huis mag als je heimwee krijgt ...
    kan me voorstellen dat je nu iets geruster bent

11. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Lijkt mij helemaal niks zo'n kraamhotel....zo heerlijk juist thuis in je eigen omgeving met de kinderen en je eigen zooi ;)

12. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    @Asjuh; ik neem aan dat je bedoelde of je niet vastzit aan de kosten voor een hele week als je besluit eerder naar huis te gaan?

Ik heb hetzelfde met kraamzorg....ik 'krijg' de wettelijke 44u, maar wat als ik bijvoorbeeld 30u wel genoeg vind....moet je dan toch voor 44 betalen?

Als ik aan kraamzorg denk...krijg ik namelijk geen warm en prettig gevoel, maar een verplichte noodzaak voor het geval er toch iets is.

13. morgaine

morgaine Bekend lid

Sep 22, 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Lekker zon kraamhotel.
    En wat is Hans textiel dan? Soort zeeman? Hebben ze hier in Arnhem volgens mij niet.

Zo de aanrechtkasjes zijn hier schoon, nu de vitrinekast nog uitpakken, en dan ben ik zo goed als klaar, pfff

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    @Cellie: volgens mij ben je niet verplicht hoor om het aantal beschikbare uren af te nemen. Zou ook wat zijn. Maar in de praktijk ben je toch nog heel veel zonder kraamhulp. Ze komen zo'n 5 uur per dag. Heb je nog 19 uur over zonder. Gelukkig lees je ook vaak dat het erg meevalt en dat de kraamhulp echt veel toevoegt. Gewoon even afwachten en wegsturen als het niet bevalt toch? Baas in eigen huis!

15. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    @Pendrag; heb het 3x meegemaakt! en dan is 5u per dag veel!
    Ik stuur ze ook gerust weg, daar heb ik geen moeite mee, maar draai ik dan alsnog op voor die 44u, ik denk namelijk van wel...die staan toch al een tijdje ingepland voor ons.

@morgaine; ik heb even gekeken, www.hanstextiel.nl daar staat de folder ook, en dan pagina 2 en 3. Idd een soort Zeeman.

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    @Morgaine: klopt, Hans Textiel is soort Bentex/Zeeman/Wibra maar heeft alleen textiel. Dus kleding en handdoeken en beddegoed enzo. Is goedkoop en niet altijd super kwaliteit maar zeker voor babyspul heel erg leuk.
    Klinkt alsof je er echt helemaal klaar voor bent in huis. Hier valt nog wel wat te doen.

Ik ga me nu aankleden en op naar de kapper.

17. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    volgens mij (zoals ik het begreep ) betaal je een vergoeding per uur ..maar ze zei wel dat als ik na 3 dagen naar huis wilde ..dat niet mocht zonder hulp ...is idd. wel een goeie vraag van je :rolleyes: zal ik toch nog eens navragen ...mij was het niet echt om de kosten te doen ...maar meer dat ik verplicht moest blijven wat ik had besproken ...en daar kreeg ik het dus echt benauwd van ...maar het is ONZE kraamtijd ..wij beslissen dat gelukkig zelf :D

18. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    @cellie, ik heb hetzelfe als ik aan kramzorg denk hoor :(

Saai bij de vk, bloeddruk 120/60, helemaal prima dus, kon volgend haar nog wel even duren voor die kwam *zucht* wilde ik net horen. NOT

19. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    heeft ze niet inwendig gekeken Maisy ? ivm de slijmprop en eventuele ontsluiting

20. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Hahaha, uiteindelijk weet je het NOOIT Maisy! Het blijft een SURPRISE!

Jammer eigenlijk van die kraamzorg.....zeker nu de regels etc daaromtrent zijn verandert, verwacht ik niet dat het beter is geworden eigenlijk.

Share This Page