Och shit helemaal vergeten te zeggen van de slijmproip, maar goed dat zegt geen moer ntuurlik en ontsluiting ook niet, kijk maar naar Judith, die had al 3 cm en zelfs mt de gel kwam er geen beweging in dus ja, of ik er wijzer uit was geworden wat bevallingsdatum beterft...? @cellie zijn de regels veranderd dan?
goedemiddag dames, nog niets gehoord van judith.. @maisy wat jammer dat het niet opschiet. Wij tweeen zijn even ver.. en bij mij was bloeddruk ook normaal.. dus even geduld nog meid en geniet maar gewoon van de laatste dagen. Ik hoop dat die van mij niet ook tien dagen later komt.
nou mij lukt het wat me conditie betreft echt niet meer om naar de prenatal te gaan en ik ben onwijs gek op winkelen dus dat zegt bij mij heel wat wel fijn maisy dat alles verder oke is toch en tja je weet inderdaad echt niet wanneer je begint helaas mijn man die belt me nu om de haverklap en vraagt dan heb je al ergens last van het wordt zijn derde maar hij blijft een zenuwpees hebben jullie ook zo gauw harde buiken ik ehb het al als ik ff de trap oploop of ff stofzuig Nou ik ga ff naar de bakker lekker broodjes halen mmmm heb ik wel verdiend
@Maisy; jaja, ze zijn er nu voornamelijk voor moeder en baby en het sanitair en de kraamkamer...in grove lijnen dan.......... Dus niet voor andere gezinsleden (hun was), de visite of de strijk. En de rest van de uurtjes kunnen ze met moeders kletsen...alsof je daar op zit te wachten
ik heb nu wel weer veel harde buiken Erna, maar dat kom tomdat ik expres lopend dat hele eind vaan de vk ben gegaan, wil graag bevallen hehe 8) Lekker broodjes, wil ik ook wel, kheb voor de kids die zakken poffertjes gehaald bij de Appie voor vanmiddag. @sweetcandie, idd wij schelen 1 dag, als ik overtijd ga lopen dan kan je mij bij elkaar vegen hoor.
echt waar joh! dus in principe heb ik geen fuck aan de kraamzorg, want alles wat mij juist zo druk maakt in de dag doen zij niet meer Schiet lekker op, dan mag ze van mij komen baarmoeder chekken en weer opzouten, hoe lief ze ook is, iemand die me bezighoudt met praatjes terwijl ik kan slapen/voede/schoonmaken heb ik geen behoefte aan hoor, ik hoorde idd dat ze alleen de was van de baby en van jou doen, alsof dat wat opschiet hie whaha, wordt het alleen maar erger van
Dit vond ik op i-net! Kraamzorg wordt tegenwoordig op grond van landelijke afspraken (Landelijk Indicatie Protocol) afgestemd op wat die ene moeder en dàt kind ècht nodig hebben in de kraamtijd. De behoefte aan kraamzorg verschilt immers per persoon, gezin en de situatie na de bevalling. Het aantal kraamzorguren wordt daarop gebaseerd. Kraamzorg gaat hand-in-hand met mantelzorg. U bent zélf verantwoordelijk voor het regelen van die mantelzorg. Net als in andere zorgsituaties. Met mantelzorg bedoelen we de hulp die we vrijwillig aan elkaar geven en die we krijgen van: de partner, huisgenoten, oma of opa, de buren. De kraamverzorgende doet de basishuishoudelijke taken die direct te maken hebben met de zorg voor moeder en baby. Voor de éxtra huishoudelijke taken, die u tijdelijk niet zelf kunt doen, wordt de mantelzorg ingeschakeld. Zoals voor de verzorging van andere kinderen binnen het gezin, het in huis halen van de boodschappen, en het bereiden van de avondmaaltijd. Het is belangrijk dat u zelf tijdig afspraken maakt over de mantelzorg binnen uw eigen omgeving, voor de periode na de bevalling.
zo cellie dat is een mondvol wat dat betreft ben ik blij dat ik in een dorp woon daar gaat alles toch nog wel wat gemoedelijker
Ach niks mantelzorg hier hoor,kook zelf wel, kan zelf wel de was doen, alleen alles op heeeeel laag tempo en alleen het nodige, zou niet gaan poetsn achter het fornuis in mijn kraamweek. Het enige is dat mijn moeder wat boodschapjes meeeemt n haar werk en anders kan mijn oudste ook met een klein lijstje naar de Edah is 2 minuten lopen vanaf hier.
woehaaaaaaaaa trek ik me jas aan om naar de bakker te gaan knapt me rits zou hij nu toch echt te klein zijn
Hahaha Erna, das balen, ik heb een positiejas maar dat is ook nog even hoor, denk dat ik het NET red ermee.
@ Cellie: hier precies dezelfde gedachten bij kraamzorg.... Ik heb gevraag of ik verplicht ben om al die uren te nemen, ze zei in principe wel en anders moest ik het overleggen met het hoofdkantoor. Hier helaas geen mantelzorg, schoonmoeders hoef ik echt niets van te verwachten en mijn eigen moeder woont te ver weg Gelukkig is mijn mannetje er natuurlijk 2 dagen en is ook vrij vroeg klaar met werken 15:45 als de kraamzorg weg is neemt hij wel een week vrij. Ach ik laat het maar allemaal op me af komen, weet toch totaal niet wat me te wachten staat @ Erna: die rits van me jas krijg ik al een paar maanden niet meer dicht, gelukkig heb ik het ook totaal niet koud...met mijn interne kachel(tje) @ Maisy: Echt een prachtige bloeddruk!
@missymona, volgensmij ben je dat niet verplicht hoor, ik niet iig, als ik niet meer wil kan ze gewoon weggaan, daar werd nooit moeilijk over gedaan...
oh, ik kreeg weer wat anders te horen over de kraamzorg. inprincipe worden er 44 uur verdeeld over 7 á 8 dagen, niet langer. en als je haar eerder naar huis stuurd mag ze die uren natuurlijk niet opschrijven. dus gaat het meer over het aantal dagen dan over het aantal uur. lijkt me nu idd niet echt prettig als er 8 uur lang een vreemde in huis loopt. ach ja, ik zie san wel weer hoe het loopt. op dit moment maak ik me meer druk over die kl*te wasmachine! heb hem overgenomen van iemand voor 150,- heb al gebeld maar vragen al 45,- voorij kosten! denk dat ik morgen maar op jacht ga naar een nieuwe......
HOERAAAAAAAAA VANMORGEN OM KWART OVER 11 IS KIAN GEBOREN, EEN FLINKERD VAN 4060 GRAM, JUDITH LIEVERD EN MAN VAN HARTE GEFELICITEERD!!!
@ Maisy: Als het me niet bevalt stuur ik haar ook weg hoor, het is mijn huis en daar bepaal ik hoe of wat! @ Runner: Echt klote hoor van die wasmachine, die zijn echt onmisbaar! Succes met het vinden van een andere/nieuwe.
Wauw geweldig, Gefeliciteerd Judith en man met julie zoon Kian ! en natuurlijk de meiden gefeliciteerd met hun broertje Hoera!
Judith, Sebas, en de meiden van harte gefeliciteerd met jullie zoon/broertje Kian!! Veel liefs Manuela (en frummel )