@mirella28 pfffff dat is duur dan he nou toch fijn dat je man veel thuis is niet dan ze moeten het volgend jaar maar gauw gratis gaan maken dat klinkt veel beter ik woon gelukkig net achter de peuterspeelzaal de school en het kinderdagverblijf en mijn dochter gaat nu naar school dus dan heb je al een zorg minder toen wij nog in rotterdam woonde vondt ik dat maar niets hoe het daar gaat althans met kinderdagverblijven maarja ik ben geen echte stadse dus daar zal het dan wel aan liggen Ik ben trouwens wel geheel thuis moet ik zeggen vanaf de geboorte van mijn dochter
Hallo allemaal! Fijn weekend gehad iedereen? Maisy; ik zou nog even laten weten hoe het bij de huisarts was! Gelukkig was het niet veel bijzonders (zoals ik zelf ook stiekem dacht). Het is gewoon een bepaald virus. Ik zou je de naam niet meer kunnen vertellen, maar het eindigt op rosa. In ieder geval had het niets met de zwangerschap te maken en kon het verder geen kwaad voor de baby. Aangezien ik er geen last van heb, in de zin van jeuk, hoefde hij ook niets voor te schrijven. Ik stond dus gelukkig met twee minuten weer buiten (nadat ik 45 minuten had moeten wachten ) en kon aan buurvrouw en vriendinnen vertellen dat er echt niets aan de hand was!! Maisy, je hebt echt een supermooie buik! Ben ik wel een klein beetje jaloers op, want sinds vorige week besef ik dat mijn buik niet mooi naar voren uitsteekt, maar dat ik gewoon breed wordt.... helaas pindakaas. Over de kinderopvang. Toevallig zijn wij daar vorige week mee bezig geweest. Ik heb me ook laten vertellen dat het uitmaakt of het een particulier bedrijf is of een stichting. Zelf kan ik jullie daar niets over vertellen. Hier kost kinderopvang 514,80 euro voor twee dagen. Het uurtarief is 5,40 euro. Dat is dus het bedrag wat je aan de kinderopvang betaalt. Je krijgt nog geld terug van de belastingdiens en vaak van je werkgever. Wij hebben dat nog niet uitgezocht, maar dat doen we binnenkort. Al met al is het een hoop geld, maar daarbij vind ik het ook erg belangrijk. Ten eerste voor het kindje (sociale vorming) en ten tweede vind ik het voor mezelf ook belangrijk om buiten huis te komen in de vorm van werken. Wij denken dat het voor ons een goede balans is op die manier. Leuk dat iedereen binnenkort voor die leuke echo's mag! Wij gaan donderdag, YEH!!! Liefs, DAGDAG
@ Carola 1980 Ja duur hè?! Nou je boft inderdaad met die leuke oma's! De oma van mijn mans kant is helemaal niet leuk - ze schreeuwde al ver voor dat ik zwanger was "denk maar niet dat ik op JOUW kind ga passen! - terwijl ze notabene zelf op kdv werkt... Nou wilde ik toch al niet dat ze zou oppassen... eng mens. En mijn eigen moeder woont te ver weg. ik ga straks 4 dagen werken. veel, weet ik, maar zoals ik al zei, mijn man werkt maar 2 à 3 dagen per week.
@dagdag, gelukkig dat het niks is! Heb je die vlekken dan nog wel? En thnx voor de complimenten, van de oudste was ik ook in de breedte hoor, en niet alleen mn buik echt ALLES werd breed
Ja lang verhaal, staat bij familie/vrienden topic. Ik heb nogal aparte schoonouders. Heb er al behoorlijk wat te stellen mee gehad :x Ik ben bang dat het steeds erger wordt naarmate ze ouder worden (en niet wijzer) dus heb ik contact verbroken met hun. Ook voor mijn eigen rust en gezondheid (en van de beeb ; nog belangrijker!)
Wat een reacties weer zeg. Leuk om te lezen. Wat opvang betreft hebben wij inmiddels alles geregeld. Ik ga zelf 4 dagen werken en mijn vriend 3 dagen. De twee dagen dat we dan opvang nodig hebben, hebben we een KDV gevonden dat ons past: zeer ruime openingstijden, flexibele opvang (mijn vriend werkt in twee ploegendienst) en ze zijn tweetalig. Voor ons ook een groot voordeel. @runner: ik ben 35. Mijn 40-urige werkweek hou ik momenteel echt niet meer vol. Vandaag de arbodienst gebeld. Kan pas 6 okt. terecht bij de arts. Ga tot die tijd parttime de ziektewet in. Begin een half uur later en hou twee uur eerder op. Ik vind het erg moeilijk om hieraan toe te geven maar steeds proberen het vol te houden en je vervolgens ziek te moeten melden schiet ook voor geen meter op. Kijken hoe ik de nieuwe tijden volhoudt.
Hoi! Iemand vroeg hoe 'oud' ik ben, ik ben 30 jaar jong! Ik heb dus al 3 kinderen, meisje 10 en jongens 8 en 5,5), mijn man heeft 2 dochters, 9 en 6 jaar. (Die komen in het weekend bij ons en wonen bij hun moeder.) Dus ook voor mij is het een tijdje geleden, mijn jongste zal in februari 6 jaar worden, dus ik hoop maar dat deze echt op tijd komt, of een weekje eerder...hahaha. De 3 kinderen die hier wonen gaan 2 dagen naar de voorschoolse en naschoolse opvang. De oudste mag hier per 1 januari van af, dat is dan ook al een grote meid. De baby zal dalijk 2 dagen naar het kdv gaan. Tenminste, dat is wat we nu van plan zijn, ik twijfel nog wel, ik weet niet of ik me baby met 12 weken al 2 dagen kan achterlaten bij vreemden... Gr. Cellie.
Hoi Meisjes! Vanmiddag naar de vk geweest en alles is ok! M'n buik is de afgelopen onwijs gegroeid! maar gelukkig past het helemaal binnen het plaatje! Ben tot nu toe 4 kilo aangekomen, hoop maar dat het bescheiden blijft. Wat betreft kinderopvang hebben we 't goed voor elkaar. Vind ik dan! Ik ga 3 dagen werken, 2 halve en 2 hele dagen. Voor de halve dagen hebben we geen opvang nodig, omdat m'n mannetje pas van huis gaat als ik weer terug ben. De hele dagen zijn ook geen probleem, m'n ouders passen 1 dag op, en m'n zus past 1 dag op. Zij is in maart uitgerekend, en wij gaan ook een dag op die van haar passen.
Hey meiden, goed om te horen dat het goed gaat met iedereen! Moet horen wat mij overkwam! Een collega ging mij vandaag advies geven over de bevalling omdat zij er al een paar keer bij is geweest dat haar merrie beviel!! En, even voor de duidelijkheid, zij heeft zelf geen kinderen, he. Ha, ha, is dat geen goeie? Moest ik ff kwijt hoor Groetjes, Dominique
haha, nou ja wie weet komt er een half paard uit!! ohh, nee hoor. kan een beeb volgens haar ook meteen lopen????
Hey allemaal, Ben ik weer.. mn familie is terug naar NL en ik heb toch staan huilen, en dat doe ik al 2 dagen Gisteren naar een gyno hier in de buurt geweest (dat scheelt toch 8 uur rijden ) zodat we netjes op tijd controleren! De echo was erg leuk, maar de beep wil niet zn aard vrij geven en zit geen moment stil! Denk dat het een tenniser wordt want hij zwaait altijd met zn armpje op de echo's! Weer geen printer wat een pech! Volgens deze (veel nieuwere apparatuur) echo ben ik 4 dagen langer zwanger! Klein detail maar dat klopt veel meer met mn cyclus van toen! Heb 2 dagen terug een vreemde kriebel gehad heel bijzonder, denk dat het de beep was! Heb zon hart luister instrument van mams gehad maar die werkt nog niet! Staat ook in de bijsluiter 20 weken! Jammer hoor! Krijg nu extra calcium tabletjes! Wie herkent dit: raar gevoel op het schaambeen " druk" en in heup/ onderrug pijn bij het opstaan?? Liefs aicha
Wij zijn ook al bezig geweest met kinderopvang, en gelukkig krijgen we 1/6 van mijn werkgever vergoed, 1/6 van mijn vriendje (dan man) zijn werk en dan nog stukje belasting. Het worden waarschijnlijk 3 dagen kdv, en 1 dag schoonmoeder. Zij dacht dat zij een volledig maandsalaris kon verdienen door op te passen op onze kleine, maar dat was een tegenvaller dus ze houdt het bij de ene beloofde dag. Aicha... ik ken het gevoel niet. Moet wel zeggen dat ik inmiddels al een voedingskussen heb om tegenaan te slapen, en mijn bed staat vaak iets omhoog met hoofdeinde. Dat is wel prettig. Pendrag.. denk aan jezelf en aan de kleine. Ik vind het een goed teken dat je gedeeltelijk ziek bent, want je toont zo wel het initiatief om te gaan werken!!! Je wilt het wel, maar soms kan het gewoon niet. Groetjes Daphne
Sterkte Aicha, zeker nu met die hormonen is zoiets extra zwaar he... Ik herken dat gevoel niet, maar ik heb idd net als daphne ook al een tijdje een voedingskussen om tegen aan te slapen. Misschien een idee voor jou!
Thanks Maisy en daphne voor de tip! Ik slaap zowieso al met een kussen in mn armen maar misschien is zon kussen beter! Klem je die dan tussen je benen? Maisy wat heb jij al een mooi buikje zeg!! En ja die hormonen!! Kan me ook op weinig concentreren, soms hoor ik mensen niet eens
Hahaha ja dat ken ik Aicha, dan ben ik even in mijn eigen wereldje. Ik slaap met het kussen tussen mn benen en dan onder mn buik door en dan met mn armen eromheen hihi alsof je het kussen knufelt dus ik kreeg trouwens een gebruiksaanwijzing met plaatjes erbij!
Ben net bij de vk geweest en alles was goed mijn bloeddruk was wat te laag dus moest meer chipies eten Heb de beeb gehoord was heel duidelijk de beeb was heel bewegelijk want ze moest er achtergaan om het hartje te horen leuk idee hoor Nu nog twee weken wachten dan mag ik een 20 wk echo laten maken spannend
Hoi, Ben ik weer! Duurde even maar we zijn druk met ons nieuwe huis. Willen het graag afhebben voor ik met verlof ga (medio december). De kleine maakt het volgens mij prima maar ik heb hetzelfde als sommige van jullie ook hebben: maak me ongerust als ik hem/haar even niet voel bewegen. De bewegingen worden nu echt steeds sterker en harder. Vind het wel een heel grappig gevoel. Ook wij zijn bezig met kinderopvang. Ik ga 3 dagen werken en mijn vriend 4. De baby gaat dus 1 dag naar oma en 1 dag naar kdv. Op de andere dag past mijn vriend op terwijl ik er dan de andere dagen ben. Weet iemand wat je ongeveer netto kwijt bent per uur aan KDV? As donderdag gaan we weer naar de VK. Ben benieuwd of we het hartje weer zo snel en makkelijk konden horen als vorige keer. Toen lag de baby erg bovenin en had de VK het luisterapparaat in een keer op de juiste plek. Weet iemand van jullie wanneer en hoe ze bepalen waar je placenta ligt? Heb nl gehoord dat indien je placenta op een bepaalde plek ligt je niet zomaar mag bevallen.. En as vrijdag de screeningsecho! Vind het wel erg spannend en vanaf dan weten we ook wat we gaan krijgen! Ben echt heel benieuwd! Mijn gevoel zegt nog steeds een meisje (hele zwangerschap al) maar een jongetje is natuurlijk net zo welkom! Tot snel, Bab28