jooh, wat een eind bijgeschreven zeg!! hier alles naar wens, ik voel regelmatig, tenminste ik denk, ons kleintje! heerlijk gevoel! wij laten geen screeningsecho doen. volgens mij een van de weinigen hier. heel veel plezier iedereen die nog moet! wij hoeven gelukkig ook geen kinderopvang te regelen. is behoorlijk duur als ik dat allemaal lees. ik ben verpleegkundige in de wijk en ik ga straks in de weekenden en 's avonds werken. 12-16 uur in de week ongeveer. ideaal!
Hoi Bab, bij mijn 20 weken echo hebben ze bepaald waar de placenta ligt, maar ik vermoed dat ze het ook al kunnen zien bij de 12 weken echo, vooral als 'ie niet goed ligt. Ga je het trouwens vertellen, of je inderdaad een meisje krijgt? Of hou je het nog even voor je? Groetjes, Dominique
@dominique Dank je voor je reactie! Ik heb alleen een echo gehad met 9 weken (termijn) en eentje met 10 weken (verloskundige). Zal het as vrijdag wel even navragen want dat is wel een belangrijk iets toch? Ik ga proberen het voor me te houden maar weet niet of dat gaat lukken......Jij weet het toch ook al? En heb je het verteld of houd je het geheim? Groetjes, Bab28
He meiden, Hebben jullie al aparte eetgewoontes nu? Bij mij valt het nog mee, eet niet echt meer dan normaal, maar heb wel meer trek in zuivel en fruit. Maar als ik me zou laten gaan dan zou ik elke dag bij de Mc Donalds zitten... Ik heb het soms best moeilijk want ik werk midden in de stad. En dan loop je voorbij en ruik je die hamburgers en frietjes.... Ik ben tot nu toe 3 kg aangekomen. Netjes toch? 1x per week mag ik van mezelf zondigen: patat!!! hamburgers!
Hey mirella, ja ik heb el wat vreemds, ik ben normaal helemaal geen liefhebber van snoep en nu ett ik zo een hele zak weg ook frisdrank ben ik ineens dol op, alles wat zoet is!
Op dit moment valt 't gelukkig wel mee. Heb wel een hele tijd onwijse trek gehad in cheeseburgers van de McDonalds! njammie! (ook ik mocht 1 x per week Maccen) Alhoewel.... nu hoef ik ze even echt niet meer.
Hoi Bab, ik laat het inderdaad weten: wij krijgen een jongetje. Het maakt mij verder niet uit wie het weet, hoor, maar de naam nou ik wel nog even voor me. Dat hou ik toch even prive en speciaal en zo. Waar de placenta ligt, stond bij mij op het formulier dat naar de VK is gegaan. Het zal wel standaard zijn. Er stond bij mij: hoog of midden (weet ik niet meer) anterior. Daar maak ik uit op dat 'ie midden of hoog achter ligt. Verder staan er allerlei metingen van hoofd, romp, lengte etc. Ook of organen en hart er normaal uit zien wordt vermeld. Er staat ook op het formulier of het een jongetje of meisje is, en of de genitalien er normaal uit zien. Ik vraag me een beetje af wat ze op het formulier zetten als je niet wil weten wat het geslacht is, want je krijgt het gewoon mee naar huis. Iemand hier misschien ervaring mee? Wat zetten ze op het formulier als je niet wil weten wat het is? Groetjes, Dominique
Hallo allemaal! Ik merk echt dat je bijna iedere dag op het forum moet lezen, gezellig hoor als iedereen schrijft! Maisy: de vlekken die er het eerst zaten (nu zo'n drie weken) beginnen minder rood te worden. Ik denk dus dat het al aan het weggaan is. Ze zitten ook alleen op mijn buik en borst dus het maakt me niet zoveel uit. Jeuken doet het gelukkig nog steeds niet! Pendrag: Het lijkt me erg moeilijk om een balans te vinden in je werk als je niet 100% fit voelt. Ik vind het wel erg goed dat je het op deze manier probeert. Veel succes! Dominique71: Jee, wat moest ik lachen om dat paard bevallings verhaal. Ik zou denk ik echt met open mond iemand aanstaren; dit meen je toch niet serieus. Maar ja, je hebt op deze manier wel weer iets leuks te vertellen op het forum. Erna: je gaat neem ik aan naar de zelfde verloskundige als ik (aangezien we allebei uit Wijk bij Duurstede komen). Hoe laag was jou bloeddruk als ik vragen mag? Mijn bloeddruk was namelijk vorige week 100/55; vrij laag vond ik persoonlijk. De vk Linda zei dat het opzich geen probleem was, ik moest alleen opletten als ik duizelig werd. Ben benieuwd wat ze bij jou zeiden. Bab28: Over de placentalocatie: bij de eerste echo van 10 weken zei de echoscopiste dat de placenta meer voor en onderaan gelegen was. Dit moet later in de zwangerschap nogmaals gecheckt worden (bij 30 weken). Op zich maak ik me er niet druk om, mocht de placenta inderdaad onderaan liggen (een dus het geboortekanaal als het ware afsluiten) dan betekent dat je niet via de natuurlijke weg kan bevallen en dat het een keizersnede wordt. Het is natuurlijk mooi dat ze dat tegenwoordig checken, dan kan je daar mooi op anticiperen. Vaak komt het in de loop van de zwangerschap goed, omdat natuurlijk je baarmoeder ook groeit. Ik neem aan dat als het bij jou het geval was geweest dat je placenta onderaan lag, dat ze het je wel verteld hadden. Maar ik zou het zeker vragen!! Heerlijk onderwerp die eetgewoontes: Ik heb echt periodes van voorkeurseten/drinken! Omdat ik sinds vorige jaar veel ben afgevallen heb ik wel geleerd om gezond te eten, maar ik heb echt nog wel van die "lekkere momenten". Een aantal weken kon in niet van de nesquick afblijven (om chocolademelk te maken). Soms koop ik wel eens een pak hagelslagmix voor op brood, maar doe dit bij voorkeur niet. Ik ben dus echt een chocoladefreak, maar probeer dit niet te veel te doen. Gelukkig hou ik ook veel van fruit. Lieve iedereen, fijne dag verder! Liefs, DAGDAG
@dagdag Nou die van mij was hiervoor 100/50 en vandaag was hij nog lager 90/60 enige klachten die ik ervan heb is erg moe en als ik voorover buk dan duurt het toch wel een minuut of 2 voordat het zwart voor mijn ogen is weggetrokken. Ik ga inderdaad naar de zelfde verloskundige als jij ik heb wietske gehad en nog één ben haar naam vergeten het is een wat oudere vrouw misschien is het linda dus wel. Ben benieuwd hoe je echo verloopt bij het KNOV ik mag 4 oktober jij al sneller ik hoop dat je er wat over schrijft op het forum dan weet ik een beetje hoe het gaan zal spannend hoor En dames ik heb rare eetgewoontes ik lust normaal geen frikandel speciaal nou lust ik er wel pap van en tomatensoep en koffie lust ik alleen nog maar met warme melk Heel verhaal allemaal weer ik ga denk ik maar een boek schrijven
Eetgewoonten! Bij mij echt vreet gewoonten.. had vanaf het begin zin in chips en friet! Verder eet ik heel veel cornflakes, toetjes en drinkyoghurt! Koffie heel af en toe, soms lust ik het niet! Af en toe heb ik ook wel eens een dag dat ik helemaal nergens zin in heb! Ik ga ook mn kussen knuffelen!! Hier hebben ze dan wel geen voedingskussen maar wel van die hele lange kussens en dat komt volgens mij op het zelfde neer!!
Hoi Dominique, wat leuk dat je een jongetje krijgt! Gefeliciteerd hoor! Ik ga het je zeker vertellen als we weten wat het is. Mijn vriend wil niet dat familie en vrienden het al mogen weten (althans zo denkt hij er nu over) maar denk wel dat hij het een keer verklapt hoor. Kan moeilijk geheimpjes voor zich houden. Ok, dank je! Weet nu iig waar ik op moet letten wat ze invullen op het formulier. Heb net zelf even snel doorgelezen en idd gezien wat ze allemaal nakijken. Ben echt heel benieuwd! Groetjes, Bab
@Erna: Inderdaad een behoorlijk lage bloeddruk. Je moet ook echt oppassen met het zwart worden voor je ogen. Ik weet niet of je al eens flauwgevallen bent? Ik heb het toevallig dit voorjaar voor het eerst meegemaakt en het was een vreemde gewaarwording! Gelukkig weet ik nu precies hoe ik het voel aankomen. De iets oudere vrouw, met donker bruin haar is Rianne (die hebben wij bij de intake gehad). Wij vonden haar echt super! Wietske hebben we nog niet gehad en Linda is volgens mij de jongst (met blond haar). Ik heb in ieder geval over alle drie hele leuke dingen gehoord, dus daar zijn we erg blij mee! Donderdag inderdaad naar het KNOV en natuurlijk zal ik hier verslag uitbrengen hoe het geweest is! Ik zal dan ook proberen de echo foto's in te scannen en hier in mijn album te plaatsen! We hebben er super veel zin in! Liefs, DAGDAG
dames ben er even wat minder me buurmeisje is gister om t leven gekomen bij een auto ongeluk, dus heb even geen puf eind van de week ben ik er weer!
Jeetje Carola, heftig...sterkte de komende tijd. We zullen je missen. Vandaag weer naar de vk geweest en alles was weer super!! Op een lage bloeddruk na, en dat merk ik ook dat ik dat heb. Baarmoeder komt net iets boven mn navel uit en de beeb sliep eens een keer...dus konden we de hartslag snel vinden. 4 oktober heb ik de 20 weken echo!
O ja laatst hadden we het erover wie wilde weten wat het geslacht is, toen zei ik dat ik dat niet wilde weten, maar mijn vriend wil het zoooooooo graag weten dat ik toe heb gegeven, vind hete erlijk egzegd zelf ook wel heel spannend nu, 4 oktober!!!
Tjee Carola, wat onwijs heftig! Doe je rustig aan? Veel sterkte! Oja was ik vergeten te melden... hoorde bij de vk dat ik gewoon thuis mag bevallen! Joepie! (tenminste als alles goed gaat ) Ging erom dat ik op 4 hoog woon en geen lift heb.
carola, sterkte de komende tijd! bij mij gaan er de laatste tijd een heleboel chocolade ijsjes naar binnen. warm eten gaat wat minder goed, maar als het tijd is voor thee moet er dus wel weer een koekie bij, hihi. mijn vriend begrijpt me niet meer. mijn navel komt ook al een stuk naar voren! hij floept er nog niet uit maar dat gaat niet lang meer duren denk ik. had verwacht dat dat pas veel later zou gebeuren! maisy, wist jij bij je meiden ook al het geslacht? spannend hoor. wij mogen maandag weer ff kijken of zijn slurfje er nog hangt
Nee runner ik wist het bij de meiden dus niet, het lijkt me dan eigenlijk stiekem ook wel leuk om echt jongens of meisjes te kunnen shoppen deze keer, ik vind al die neutrale pakjes best saai eigenlijk