Hoi, Ten eerste gecondoleerd Carola! Wat ontzettend erg! Kan me voorstellen dat je erg van slag bent! Werd net gebeld door verloskundige! Heb morgen een controle-afspraak staan en nu vroeg ze mij of ze van ons kindje een uitgebreide echo mag maken om zo te oefenen voor haar examen van as dinsdag. Krijg dus vrijdag eerst de uitgebreide screeningsecho en daarna nog een keer dezelfde echo maar dan bij haar. Dan gaat ze haar gegevens vergelijken met die van het echobureau! Spannend hoor! Ben ook aan het twijfelen of ik een cursus wil gaan volgen. Wij gaan verhuizen en rond december in het nieuwe dorp wonen. Ken daar nog weinig mensen en hoop misschien op die manier wat "in te burgeren". Alleen ben ik bang dat ik niet serieus genoeg ben om zo`n cursus te volgen hahah. Zie mezelf al puffend daar op de grond liggen, krijg geheit de slappe lach! Wel ben ik van plan om te gaan zwemmen. In het zwembad hier vlakbij hebben ze een speciaal zwangerenuurtje met lekker warm water. Heb nl gehoord dat dat wat beter is voor je baby. Heb jarenlang intensief paardgereden maar doe nu sinds ik zwanger ben niet veel meer....Lijkt me wel goed om eens aan de conditie te werken.. Groetjes, Bab
Ik ga zwangerschapsbegeleiding doen, dat is gewoon zwangerschapsgym volgens mij. Via de thuiszorg kost dat 30 euro voor 10 lessen. En ik ga samen met Manytjuh (schrijf ik dat wel zo ahahha), die is net maart mama. Dus we zullen wel in de zelfde groep komen. Alleen daarom heb ik er al zin in. Moet nog 2,5 week wachten voor ik naar de screeningsecho mag... 9 oktober!
Heb net een paar buikfoto`s en een echo-foto in mijn album gezet! Dankzij mijn lieve vriend is het eindelijk gelukt! Liefs, Bab
Dank je Runner! Ben tot op heden wel blij met mijn buik....want alleen die groeit hahah! Hopelijk blijft het zo en zitten straks de zwangerschapskilotjes niet overal verspreid. Ben nu zo`n 3 kilo aangekomen maar weet eigenlijk niet wat normaal is...Weet iemand dat misschien?
@maisy thanks goed idee zeg! @Bab28 mooi buikje hoor!! Ik las ergens dat je buik ineens een groei spurt kan krijgen! Klopt dit? En wat moet je je daar dan bij voorstellen?
: bab: Jij hebt echt een mooi buikie!!!! =D> Wel super gaaf dat je nu 2 echo's krijgt, dat is dubbel genieten. : runner: Grappig dat we precies gelijk op gaan en ook jij de 25ste voor de echo moet, hoelaat heb jij de afspraak ? Nog even terug komend over die cursus, ik krijg die gratis bij de kruisvereniging via de kraamzorg waar ik bij aangemeld ben, kwam ik per toeval achter hoor want de kraamzorg zelf heeft mij daar helemaal niet van op de hoogte gebracht, maar ik mocht dus niet met de eerst volgende cursus meedoen omdat ik dan pas 21 weken ben en de daarop volgende is pas in december dan zou ik 31 weken zijn, weet niet of ik dan nog wel puf heb.. De voorwaarde was dus wel dat je geen lessen mag missen tenzij je een medische indicatie hebt Geen idee of het uberhaubt wel iets voor mij is, precies wat ik jullie ook al hoor zeggen ik zie mij niet echt in een kringetje al puffend in een baarpositie op de grond liggen :scratch: hahahaha Dus ook hier nog steeds twijfels of ik er wel aan moet beginnen, ondanks dat mijn VK me die cursus aangeraden heeft.... Iedereen weltrusten, en veel liefs van mij
Hoi hoi, Oeps ik had verkeerd gekeken, we moesten dinsdag voor de screeningsecho, gelukkig zag ik het maandag. Alleen is de echo niet goed gegaan, de kleine vertikte het om stil te liggen en had continu zijn handen voor zijn/haar gezicht. We vertelden bij het begin dat we niet wilden weten wat het was, nou zei de echoscopiste ik kan zelf niets goed op beeld krijgen laat staan dat ik kan zien wat het is. hahahahah De kleine wilde echt niet, was vorige keer met de 15 weken echo ook al, wat is het toch een lekker dwars kindje. We haalden heel de planning van de echo's in de war, het liep door de kleine helemaal uit en nu moeten we volgende week terug komen . We vonden het wel grappig op zich. liefs fredje
HEBBEN JULLIE VERTROUWEN IN JE VERLOSKUNDIGE? Ik heb er inmiddels 2 ontmoet en er werken er 3 in de praktijk. Het zijn allemaal vrouwen. Mijn moeder is 10 jaar geleden van mijn broertje bevallen (ze was toen 46, dus medische indicatie) en kreeg dus een gynaecoloog toegewezen. Ik heb het idee dat je beter een gynaecoloog kunt hebben want die hebben langer gestudeerd en signaleren eerder als er iets niet klopt. Bovendien heb ik het idee dat vk's het niet zo fijn vinden als je zegt dat je in het ziekenhuis wilt bevallen. In ieder geval, die van mij probeerde me maar te overtuigen van een thuisbevalling. Ik wil absoluut niet thuis bevallen. Helaas kon ik geen gynaecoloog krijgen dus moet ik het nu maar met een vk doen. Maar die staan ook niet echt open voor pijnbestrijding. Wat vinden jullie?
@mirella ik heb geen idee eig, ik heb nu voor het eerst te maken met een vk, en ik zou gewoon op mijn strepen staan wat JIJ wilt, vk of geen vk. @bab mooie buik joh! En mooie echo, je ziet zelfs de navelstreng helemaal op de achtergrond wauw!
@bab ik weet niet hoeveel je nu aangekomen "hoort" te zijn ik denk dat dat gewoon per vrouw verschilt, ik geloof wel dat 12 kilo aan het einde gemiddeld is.
mirella, wij hadden een gynecoloog, ivm de medische molen, maar zodra alles goed was hebben wij er zelf voor gekozen om naar de verloskundige te gaan, vonden we makkelijker en omdat ik als het mag toch thuis wil bevallen. Wij hebben drie verloskundige zitten op de praktijk heb er inmiddels 2 gehad en ben zeer tevreden!! liefs fredje
Ik ben in het begin een paar keer bij de gyn. geweest maar geef mij maar een VK. Heeft meer tijd en kan tenminste normaal communiceren. Bovendien is mijn Vk echt een no nonsense mens dat openstaat voor mijn wensen. Prima dus! Kan ik van de gyn. niet zeggen.
@Carola: veel sterkte toegewenst in verband met het verlies van je buurmeisje, verschrikkelijk! @bab28: super mooi buikje hoor! Je merkt dat het verschilt hoeveel iedereen is aangekomen tot nu toe. Ik 5 kg... @mirella: wij zijn heel erg tevreden over onze verloskundigen! Wij hebben er drie in de praktijk, waar we er nu 2 van hebben ontmoet. Verloskundigen hebben weliswaar korter moeten studeren, maar je mag er echt wel vanuit gaan dat ze hun vak verstaan!! Een gyneacoloog lijkt me alleen handig als je medische problemen hebt of die verwacht. Thuis bevallen lijkt me overigens geweldig! Mijn man en ik hebben afgesproken dat we heel eerlijk kijken hoe dat zal gaan. Mocht één van ons beide denken: dit gaat niet goed zo, dan trekken we aan de noodrem om bijvoorbeeld naar het ziekenhuis te gaan. Maar, iedereen moet natuurlijk doen waar je je prettig bij voelt! Nu nog even mijn persoonlijke verhaaltje (sorry het wordt alweer zo'n lang verhaal ). Vanochtend zijn we naar het KNOV in Bilthoven geweest, een echocentrum waar momenteel verloskundigen worden opgeleid in het maken van screeningsecho's. We zijn 45 minuten geweest, dus dat was wel lekker lang! In ieder geval ziet het er nu uit dat ons kindje gezond is (ruggegraat gesloten, bovenlip gesloten, hartje goed, organen etc ook.) Ze doen ook nog verschillende metingen, waaruit ze de draagtijd kunnen afleiden en die klopte precies! Het was wel heel erg mooi om te zien, het hartje kloptje mooi en je zag soms een handje of voetje bewegen. Verder vond ik dat ze heel erg veel bezig waren met de apparatuur (ze moeten met name leer daar mee om te gaan) en het lukte ze niet om het op de beste manier in te stellen, dat was jammer! We hebben op zich alles heel goed kunnen zien, lang en uitgebreid, alleen hebben we weer niet super mooie foto's mee!!! En daar baalden we wel een beetje van! Ik zal straks proberen ze in mijn album te plaatsen! Omdat dit voor een opleidingscentrum was, mochten we nog voor een officiele screeningsecho gaan. Ik ga zo even bellen naar de vk of dat inderdaad mogelijk is. Dan zouden we nog een keer kunnen en dan wordt er echt nauwkeurig gekeken! Maar al met al is het heerlijk om dat kleintje weer te zien! Liefs, DAGDAG
Hoi Mirella, die vraag stel ik mijzelf ook af en toe. Ik ben nu 3 keer naar de vk geweest en heb 3 verschillende, heel jonge meiden gezien. Ze zijn alle 3 blijkbaar nieuw. Dat wil niet zeggen dat ze het niet goed kunnen of zo, maar ergens heb ik toch meer binding en ook vertrouwen in een vrouw die iets meer mijn eigen leeftijd is. Ik heb alle respect voor die meiden van 25, maar ik ben toch 10 jaar ouder en (niets rottigs bedoeld voor de jonge vrouwen onders ons) heb een wat andere ervaring van sommige dingen dan jongeren. Ik vraag me af of zo'n meisje wel helemaal kan invoelen en begrijpen wat er gebeurt. EN, dan niet alleen omdat ze jong zijn, maar ook omdat ze nog niet zo lang in de business zitten. Daar komt ook nog eens bij dat ik waarschijnlijk maar 1 kind ga krijgen. Het moet nu echt goed gebeuren, want het gebeurt daarna nooit meer. Ik overweeg om over te stappen naar een andere praktijk waar een stel wat meer ervaring vk's werken. Ik vraag mij ook af of er meer zijn met deze vragen en twijfels. Groetjes, Dominique
@dagdag hebben ze ook nog kunnen zien wat het wordt bij het KNOV Ik heb net je verhaal gelezen en ik heb gelijk net gebeld om een pretecho te laten maken en ik kon morgen al terecht dus spannend al met al ben ik anders bang dat het bij de KNOV tegen valt en als ik jou verhaal zo lees En wat betreft de VK inderdaad ik heb de zelfde als dagdag en dat zijn geweldige dames stuk voor stuk Nou groetjes en ik laat het morgen weten hoor !!!!!!!!
Ben jaloers aan het worden op een aantal van jullie. Omdat ik pas eind februari uitgerekend ben, lopen een aantal dames hier nogal op mij voor. En als ik iedereen enthousiast over screeningsecho's hoor .... Die van mij staat heel laat gepland: pas eind oktober. Ik ben dan in week 23. Het bureau waar ik het laat doen had niet eerder ruimte. Maar ze schijnen het wel heel goed te doen: nemen alle tijd en zijn erg enthousiast. Alternatief is het ziekenhuis waar de gyn. het even snel doet (wel goed maar veel minder enthousiast) of een erg duur bureau in de buurt. Toch ook weer zonde want ik moet nog erg veel kopen. Wel een hele grote meevaller: gisteren zei mijn moeder dat mijn ouders de kinderwagen betalen!!!!!!! En dat geldt zelfs nu ze weet hoeveel een kinderwagen kost!!
Vanmiddag gelijk actie ondernomen. Op naar de babydump (belachelijke naam trouwens). Hele mooie kinderwagen uitgekozen met gratis autostoeltje. Ben er erg blij mee. Wordt tweede helft van december gratis thuisbezorgd. Meteen ook aankleedkussen met hoes, badcape, borstelsetje en heel leuk setje kleding gekregen van mijn moeder. Wat een schat he? Mijn vader wilde ook graag de kinderwagen geven (met mijn moeder natuurlijk) maar dan mocht het geen driewieler zijn!! Gelukkig waren we dat meteen al eens. Ik vind een driewieler helemaal niets.
@Pendrag wat krijg je die kinderwagen laat zeg. Die van ons kon je zo mee nemen. Bij Burgerhout gekocht: een Quinny. Ja dat is een driewieler, neemt minder ruimte in beslag in de auto. (wij hebben een gastank in de kofferbak dus niet veel ruimte voor een grote kinderwagen)
Wij hebben dinsdag onze kinderwagen op kunnen halen bij aktie baby. We moesten er een maand op wachten. Succesermee. wij hebben wel een drie wieler!! Ben er helemaal gelukkig mee een quinny speedy xl!