Februari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fredje8, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    ja hoor, nog moed genoeg aan deze kant. Heb toch niet het idee dat het snel zal gaan gebeuren.
    De kleine laat zich weer goed voelen, dus ik ben weer helemaal gerust.

2. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Hopelijk duurt het niet lang meer voor je maisy..

3. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    tijd om aan te geven bij je VK maisy; laat ze je ook maar gaan strippen. Wie weet helpt het. Wanneer heb je weer afsrpaak? anders morgen gelijk ff bellen

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Spruitje, misschien een idee om voor een paar dagen Otrivin te proberen? Dan gaan zowel je neus als je oren open. (En dit mag voor maximaal een week gebruikt worden). Oke je wilt geen troep dat je slijmvliezen kan aantasten, maar als je Otrivin echt voor een paar dagen gebruikt kan dat geen kwaad (Het is wel verslavend, dus de max van 1 week druk ik op je hart). Mijn buurvrouw kreeg ook zelfs otrivin geadviseerd van de huisarts toen haar oor dicht zat.

@Aicha, kan je in Egypte Otrivin krijgen? En echt irritant hoor dat je zelfs niet op je artsen kunt bouwen.

@Asjuh, wat een droppie, maar tja... ik ben mama van Sam en ik vind Sam de allermooiste van de wereld :p Hoe merk je trouwens dat ze drinkt? (Ik leg Sam al wel aan maar heb geen flauw idee wanneer ze iets binnen krijgt)

@Maisy, een stoma moet ook geleegd worden hoor! En dat stinkt! (Zelfs babystomazakjes stinken). En een katheter.. heb je die welleens gehad? Ik wil die noooooit meer! Dat is pas vervelend heb de eerste 4 uur alleen maar pijn in mijn plasbuisje gehad, en kreeg er zelfs paracetamol voor.

@Judith, wij moeten de meeste kraamvisite nog krijgen. Ben benieuwd hoe ik dat ga vinden.

Vandaag weer heel wat hoogtepunten in Sam haar leventje
    - Ze ligt niet meer in de couveuse, maar in een warmte bedje.. ziet er een stuk leuker uit hoor!
    - Ze is van de monitor af, dus weer minder draadjes aan haar lijfje
    - Ze mag nu kleertjes aan
    - Ze is bij papa op schoot geweest!

Groetjes Daphne

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Donderdag een afspraak weer, ach denk niet dat ze strippen, moet je je wel heel erg aanstellen zucht...

6. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Heyyy Daphne dat klinkt goehoeeddd! Hebben ze je al een indicatie gegeven van een datum ongeveer naar huis?

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou het gewoon vragen over het strippen Maisy..waarom niet.. Ik kan het goed begrijpen dat je het beu bent hoor! Je hebt er nog 4 rondlopen thuis hè!

8. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Nou kheb t idee dat ze zoiets hebben van, nou je moet blij zijn dat je zover bent gekomen, niet zeuren :(

9. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    je kunt het inderdaad wel vragen maisy..

he dames ik ga mijn bed opzoeken morgen gaat mijn zoontje voor het eerst naar de basisschool.. dus wordt een bijzondere dag.

Hij gaat voordat die vier jaar wordt vijf ochtenden.. om te oefenen. En morgen is de eerste dag. Wat kun je meegeven voor zo.n eerste dag.

10. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Spannend Sweetcandie! :D Eh gewoon fruit en wat te drinken!

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Dat is niet waar hoor Maisy! En ze zullen heus niet denken dat je zeurt hoor! Bij heel veel vrouwen wordt rond deze tijd een inwendig onderzoek gedaan om te kijken hoe het staat en als het mogenlijk is gestript. Vragen staat vrij, dus ik zou het zeker doen hoor!

12. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    ok. dan geef ik em een banaan mee. en drinken in een pakje of doen jullie die in de beker.

Ik ben namelijk bang dat hij gaat knoeien met het drinken in een beker.

HEb namelijk een leuke spongebob boterhamtrommel en beker gekocht.

13. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mijn bevallingsverhaal

Op dinsdag 31 januari moest ik tussen half 8 en 8 uur weer op de verlosafdeling aanwezig zijn voor een 2e inleidpoging. Als1e werd ik weer voor een half uur aan het CTG gelegd, om de hartslag van de kleine en de weeënactiviteit te registreren. Toen dit gebeurt was, kwamen de verloskundige van die dag samen met een leerling verpleegkundige voor een inwendig onderzoek. Ik had geluk want ik had 3 cm ontsluiting, dus de vliezen konden gebroken worden!
    Toen dit gebeurt was moest ik verhuizen van de rustkamer naar de verloskamer, want ja, er kon vanaf dan ehte actie komen natuurlijk! Toen ik gesetteld was daar werd er een infuus aangelegd met weeënstimulerend middel. Dit duurde eventjes, want mn ader rolde steeds weg en zowas het dus erg lastig om een infuus aan te leggen! Eindelijk na zo'n 20 minuten proberen en doen zat de naald erin en kon de rest van het infuus aangesloten worden.
    Begonnen werd op de laagste stand. Regelmatig kwam de verloskundige of leerlingverpleegkundige even kijken en vragen hoe het gine en of de weeën goed op te vangen waren. Na10 minuten moest ik in een andere houding gaan liggen want langer op mn rug liggen was onmogenlijk door de giga bekkenpijn! Dus verder de weeën opvangen op m'n zij. Toch begonnen de weeën al zeer snel elkaar op te volgen en na een half uurtje ging het infuus een tandje hoger. Vlak nadat dit gebeurt was begon het echte werk! Ik kreeg veel weeën vlak achter elkaar (weeënstorm) en kon echt niet blijven liggen van de pijn in rug, bekken en bovenbenen. De verpleegkundige kwam kijken en ik zei haar dat ik van het bed af MOEST omdat ik zoveel pijn had. Ze hielp me van het bed af, en liep met me naar de wc,want ik moest plassen. Zo gezegd zo gedaan..met om de 2 stappen stoppen om een wee op te vangen kwam ik uiteindelijk op de wc terecht. Na het plassen kreeg ik ineens enorme persdrang en hield het eht niet meer! Ik riep: ik hou het niet meer! Hij komt eraan! En gelijk een beetje 'paniek' in de tent geloof ik. De verpleegkundige en Sebas hielpen mij terug naar het bed, en steeds moest ik stoppen met lopen om de weeën op te vangen wat eigenlijk niet eens meer ging!Bij het bed aangekomen kon ik er nieteens meer opkomen. De verpleegkundige, verloskundige en ondertussen ook gearriveerde arts in opleiding én Sebas moesten me met z'n 4-en het bed op trekken. In razend tempo werd alles gereed gemaakt want iedereen zag aan me dat het menes was en onze jongen zich aandiende! Eenmaal op het bed ging alles zo snel, dat ik onze jongen na 10 minuten al in mn armen had..Dolgelukkig en helemaal in tranen! 10 minuten later werd de placenta geboren. Een flinke van bijna 1 kg!
    Ik werd gefeliciteerd door de verloskundige, verpleegkundige en arts in opleiding en Kian werd gewogen (4060 gram) en kreeg een apgarscore van 9. Ondertussen werd ik gehecht door de arts in opleiding (zeer geduldig, bekwaam, voorzichtig en vakkundig). Het geluk stráálde van me af en ik prees me de gelukkigste moeder op aarde!
    Daarna was het tijd voor de beschuit met muisjes, de eerste telefoontjes en een wasbeurt van een verpleegkundige. Vervolgens werden Kian en ik overgeplaatst naar de kraamafdeling en kon ons leven met onze kleine prins gaan beginnen!

Wederom een snelle bevalling (1 1/2 uur) om nóóit te vergeten!

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    sweetcandie: pakje drinken kan ook hoor! Neemt Shirin ook altijd mee naar school. Eerst altijd een beker, maar die draaide ze steeds niet goed terug dicht en zo zat iedere dag dr tas aan de binnenkant onder het drinken :(

15. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Daphne: wat een hoogtepunten weer zeg. SUPER!

Maisy: je stelt je toch niet aan, t heus niet zo dat je ondankbaar bent dat je nu al de 38 weken hebt gehaald. Maar als jij t niet meer trekt - trek je het niet meer! Moet ook nog wat energie overblijven voor na de bevalling. Die meiden rekenen dan ook weer op je.
    Gewoon bespreken, praten erover kan altijd. Je hoort dan vanzelf wel wat de vk ervan vinden.

Judith: ga nu je verhaal lezen, ben benieuwd.

Voor zo meteen; WELTERUSTEN allemaal.

16. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    @judith: wow wat een mooie bevallingsverhaal... en echt snel.

17. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Wauw Judith, klinkt goed die bevalling vanje! Dat is echt supersnel gegaan idd, jeetje!

Idd ik geef ook altijd pakjes mee!

18. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    dames, ik ga er vandoor.. ga mijn bedje opzoeken.. tot morgen allemaal.. en hopelijk is er morgen meer nieuws voor ons.

19. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Trusten Sweetcandie!

20. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik ga ook mn bedje opzoeken dames!

Was leuk om weer even mee te kletsen met jullie :D, maar over een tijdje komt onze kleine man weer met z'n honger en die wil ie dan graag gestild hebben ;) en ik voor die tijd nog even slapen als het kan hè! ;)

Tot morgen!

Deel Deze Pagina